חזרה לאופנה ויופי

איך דוגמניות-העל של הניינטיז נראות היום?

מסינדי קרופורד דרך נעמי קמפבל ועד כריסטי ברינקלי - איך נראות היום דוגמניות העל של שנות ה-90, מה סודות הטיפוח שלהן, ועל מי קשה להאמין שחגגה יום הולדת 65
קרן אוחיון 07/02/19
איך דוגמניות-העל של הניינטיז נראות היום?
כמעט לא השתנתה. סינדי קרופורד, 53, צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

 

 

 

כריסטי ברינקלי, סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר, נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה היו דוגמניות על בשנות התשעים ואפילו עוד קודם, באייטיז העליזות, תור הזהב של הסופר-מודלס. למעשה עד היום הן נחשבות הדוגמניות המצליחות של המאה העשרים, כשכל אחת מהן כבשה עשרות פעמים את שערי מגזיני האופנה המובילים ותמונותיהן לא רק קישטו קמפיינים נחשקים, אלא גם כיכבו במדורי הרכילות השונים ברחבי העולם. אז איפה הן היום, איך הן נראות ומה הם סודות הטיפוח של כל אחת מהן? יצאנו לבדוק.

 

 

כריסטי ברינקלי, 65

 

 כבר בת 65! כריסטי ברינקלי, צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

 

 

עם 500 שערי מגזינים וקמפיין הדוגמנות הארוך ביותר בהיסטוריה (למותג האיפור "קאבר גירל') כריסטי ברינקלי היא אייקון בעולם הדוגמנות. בנוסף היא מגישה תוכנית טלוויזיה בשם  Celebrity Weddings In Style - התוכנית בעלת שיעור הצפייה הגבוה ביותר בהיסטוריה של ערוץ  Lifetimeבו היא משודרת.

 

בניגוד לנשים רבות אחרות בנות גילה, ברינקלי לא עושה שום מאמץ להסתיר את הגיל - להפך. היא חוגגת כל רגע וכל דקה ומתעדת זאת באינסטגרם הפעיל שלה, שאחריו עוקבים כחצי מיליון איש. היא גם לא מפסיקה לעבוד: לפני שנתיים הצטלמה עם שתי בנותיה לגיליון בגדי הים המסורתי של ספורטס אילוסטרייטד, וחשפה גזרה מעוררת קנאה שלא הסגירה ולו ברמז את גילה.

 

דוגמנית העל האמריקנית, שחחגה מש עכשיו יום הולדת 65, כיכבה במגזין זה לא פחות מ-8 פעמים בקריירה שלה, שהחלה לפני למעלה מ-45 שנה. בצילומים האחרונים למגזין היא עשתה היסטוריה והייתה לדוגמנית המבוגרת ביותר שהצטלמה אליו. ברינקלי, שידועה כבר שנים כדוברת תנועת הפרו-אייג'ינג, מנצלת כל הזדמנות למחות נגד גילנות. היא גם הדוברות של חברת הפארמה MERZ, שמייצרת ומשווקת מוצרים נגד הזדקנות העור.

 

"אני צריכה להזכיר כל הזמן לאנשים שקבוצת הגיל שלי חשובה, שאנחנו רלוונטיות ושאנחנו רוצות להיות מיוצגות בתעשיית האופנה", אמרה בשנה שעברה בכנס החברה. במקביל, בבעלותה של ברינקלי חברות אופנה ותכשיטים.

 

מעידה על עצמה שהיא מכורה לכושר. אין ספק, זה משתלם לה. ברינקלי, צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

 

 

סודות הטיפוח שלה: בנוסף לשיפוצים הקוסמטיים, בעזרתם האדיבה של חומרי המילוי שאחראיים לפנים החלקות והזוהרות של ברינקלי, וכוללים הזרקות בוטוקס לצוואר ולמצח, טיפולי לייזר וגלי רדיו לקמטים, ברינקלי משתמשת במוצרי הטיפוח של המותג שהקימה. הדוגמנית, שתמיד התהדרה בעור פנים זוהר וגוף שזוף, מגלה שהיא מקפידה על שתייה מרובה של מים ומריחת מקדמי הגנה מדי יום. בנוסף, היא מכורה לכושר ומשתמשת בתוספות שיער. הרבה עבודה, אבל התוצאה היא מראה צעיר לפחות ב-20 שנה מגילה האמיתי.

 

 

סינדי קרופורד, 53

 

 

יפהפייה גם בגיל 50 פלוס. סינדי קרופורד, צילום מתוך עמוד האיסטגרם שלה 

 

 

לפני כארבע שנים הכריזה סינדי קרופורד על פרישה מעולם הדוגמנות, אחרי למעלה משלושה עשורים של קריירה מצליחה, בהם הייתה הפרזנטורית של רבלון, מייבלין ואסקדה, הנחתה את תוכנית האופנה "האוס אוף סטייל" בערוץ MTV , כיכבה בווידיאו-קליפים של ג'ורג' מייקל, בון ג'ובי ודוראן דוראן והקימה מותג קוסמטיקה שנקרא על שמה.

 

מאז הפרישה מבלה קרופורד את הזמן הרב שהתפנה לה באוניברסיטת קליפורניה בלימודי מנהל עסקים - בחירה טבעית עבור מי שתמיד הייתה אחת הדוגמניות החכמות ביותר בתעשייה, עם איי.קיו 154. את דרכה בעולם הזוהר ממשיכים בהצלחה בתה קאיה גרבר בת ה-18 ובנה פרסלי, ילדיה מנישואיה לאיש חיי הלילה היהודי-אמריקאי רנדי גרבר.

 

בספרה האוטוביוגרפי Becoming כתבה קרופורד בגילוי לב נדיר על קשיי ההתבגרות: "כל מי שמספרת שהזדקנות היא דבר קל משקרת, אף אישה לא אוהבת את השינויים שעוברים על העור שלה, על אחת כמה וכמה בעולם האופנה והאסתטיקה. כשמצלמים אותי היום אני מבקשת מהצלם שיקרב את האור אל הפנים - ככה קל יותר לטשטש את הקמטים".

 

 סינדי קרופורד (משמאל) ודוגמנית העל קלאודיה שיפר בצעירותן, צילום מתוך עמוד האינסטגרם של שיפר

 

 

סודות הטיפוח שלה: קרופורד מעולם לא הסתירה את חיבתה לאסתטיקה רפואית וגם לא את העובדה שהיא מזריקה בוטוקס וחומצות כדי לשמור על מראה פנים רענן וצעיר. היא צורכת באופן קבוע שלל ויטמינים, ובראשם ויטמין A שמעכב את הזדקנות העור וקולגן. בנוסף היא מתעמלת באופן קבוע ושומרת על כושר מאז ומעולם (בניינטיז גם הוציאה קלטות וידאו לכושר). כיום היא מתאמנת מדי יום במשך 75 דקות על הבוקר, עוד לפני שהיא מכניסה משהו לפה.

 

 

לינדה אוונג'ליסטה, 54

 

 תמיד בעטה במוסכמות. לינדה אוונג'ליסטה, צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

 

 

דוגמנית העל הקנדית, שכבר בגיל 13 זכתה בתחרות יופי, נודעה לעולם הן בזכות הקמפיינים שהובילה לאורך השנים למותגי אופנה וקוסמטיקה יוקרתיים כמו "פראדה" ו"לוריאל פריז", והן בזכות החברות הקרובה עם הזמר המנוח ג'ורג' מייקל. אוונג'ליסטה גם היוותה מוזה למעצבי אופנה שונים כמו קרל לגרפלד.

 

משפט אחד שאמרה ב-1990 הפך למטבע לשון בעולם הדוגמנות הסוער: "אנחנו לא מתעוררות בשביל פחות מ-10,000 דולר ליום". אוונג'ליסטה מעולם לא הסכימה להיות קורבן אופנה או דוגמנית צייתנית - כבר בסוף שנות השמונים עשתה צעד נועז, וקיצצה את שערה לסגנון קצר וגברי. באותה תקופה מרבית תצוגות האופנה שנקבעו לה בוטלו בגלל התספורת, אך אוונג'ליסטה לא עצרה והמשיכה להסתפר בתספורות יוצאות דופן ובצבעים ייחודיים, מה שהפך אותה למכתיבת אופנה בתחום. גם כיום היא עובדת, אם כי בווליום נמוך יותר - בשנים האחרונות הובילה את קמפיין הבושם של מוסקינו.

 

סודות הטיפוח שלה: לפני כשנתיים הצטרפה אוונג'ליסטה כסגנית נשיאה וכמנהלת האמנותית של מותג טיפוח בשם Eras XEP, ואמרה בראיון שבזכות הסרום של החברה היא הפסיקה להזריק ועברה להשתמש במוצרי המותג, ואף הפכה לשותפה בו. "מי בכלל רוצה להראות צעירה יותר? אני יכולה להבין את הרצון להרגיש צעירה יותר מבחינה פיזית, אבל השאיפה להראות צעירה יותר היא שגויה בכל כך הרבה אופנים", אמרה. "אני מנסה להראות טוב. יש לי ציפייה לקראת ההתבגרות שלי".

 

כיום היא צובעת את שערה לגוון הטבעי שלה ומשתמשת במוצרי איפור איכותיים אך לא יקרים במיוחד, כמו מסקרה של ז'יבאנשי. היא שומרת על התזונה שלה בקפדנות ושותה מדי בוקר מיץ לימון ושוט של אצות כחולות וירוקות.

 

 

נעמי קמפבל, 49

 

 עדיין עובדת במרץ כדוגמנית, אבל גם כאשת עסקים. נעמי קמפבל, צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

 

 

רגע לפני שהיא סוגרת את העשור החמישי בחייה, קמפבל עובדת בדוגמנות כאילו היא עדיין בשנות העשרים שלה. בניגוד לחברותיה, דוגמניות העל של הניינטיז, היא מעולם לא פרשה ובוודאי שלא נשארה מאחור, אולי להפך. אחרי שהצטלמה כבר ל-550 שערי מגזינים בינלאומיים, קמפבל ממשיכה לקטוף קמפיינים ולא חוששת להצטלם בהלבשה תחתונה, למשל לחברת לה פרלה. כיום היא מובילה קמפיין לחברת האיפור והקוסמטיקה הצרפתית NARS.

 

קמפבל ממשיכה להישאר עדכנית, וברוח התקופה מתחזקת אינסטגרם מאוד פעיל עם 6.5 מיליוני עוקבים, וערוץ יוטיוב בשם Being Naomi, שלפי הגדרתה אמור לספק הצצה לחייה כדוגמנית, אקטיביסטית ואשת עסקים. אגב, בנוסף לשלל עיסוקיה לקמפבל קרדיט של עורכת קבועה במגזין ״ווג״ הבריטי.

 

שמה של הדוגמנית השחורה הראשונה שפרצה את תקרת הזכוכית שהוצבה בפני דוגמניות כהות עור נקשר עם השנים בשערוריות רבות, אבל נדמה שהרוב נסלח לה דווקא בגלל שהיא בעלת זכויות רבות בכל הקשור להעלאת נושא האפליה הגזעית בתעשיית האופנה על סדר היום. גם כיום היא פועלת בנושא ללא לאות.

 

סודות הטיפוח שלה: מי שמטפלת בפניה של קמפבל היא לא אחרת מאשר אשת הקוסמטיקה הישראלית מימי לוזון. הדוגמנית גם משתמשת במוצרי הקומסטיקה של לוזון ועוברת טיפולי מיצוק בגלי רדיו ואור.

 

קמפבל חשפה באינסטגרם כיצד הקרקפת שלה ניזוקה במשך השנים מרוב החלקות שיער שאף גרמו לה לקרחות, מה שהוביל אותה לעבור לחבוש פאה עד שהשיער השתקם. קמפבל צמודה לגורו הטיפוח טרייסי מרטין, שלפי השיטה שלה יש להימנע מלחם וגבינות וכן ממוצרי מזון שמכילים סודיום, הגורם לאגירת מים ובעקבותיה לנפיחות בפנים. אז מה כן? להרבות בצריכת ירקות, קינואה, תה ירוק ומיצים טבעיים.

 

 

קלאודיה שיפר, 49

 

מכורה לטניס, יוגה ופילאטיס. קלאודיה שיפר, צילום מתוך עמוד האינסטגרם שלה

 

 

מעצבי ומותגי העל איב סן לורן, ולנטינו וגם גוטקס לא זזו בלי דוגמנית הבית קלאודיה שיפר בשנות התשעים. היא הייתה שילוב של ברבי מושלמת ובריז'יט ברדו, דוגמנית ממוצא גרמני עם שיער בלונדיני טבעי, אף סולד ועיניים כחולות שעבדה בלי הפסקה. היא אמנם לא פרשה מעולם אבל כיום עובדת מעט, ומייצגת בעיקר את החברות "מאבדו" ו"לוריאל" הבינלאומיות, ומדי פעם מצטלמת למגזינים.

 

את עיקר זמנה מבלה שיפר בניהול עסקיה בתחומים שונים הקשורים לעולם האופנה. יש לה שיתוף פעולה עם חברת גרבונים גרמנית שאפילו מייצרת ליין "רגלי קלאודיה", שיתוף עם חברת שוורצקופף של מוצרי שיער, וכמובן - מותג מוצרי איפור מצליח שנושא את שמה, בשיתוף פעולה עם חברת ארט דקו.

 

סודות הטיפוח שלה: שיפר הייתה ונשארה אחת הדמויות המסתוריות והדיסקרטיות בעולם האופנה. היא ממעטת להתראיין אבל כשכבר עשתה זאת, סיפרה שהיא מכורה לטניס, יוגה ופילאטיס, שותה רק מים ויין אדום ועוברת טיפולי פנים תכופים בבית ובמכון היופי.

 

 [#middleBanner] 

דוגמניות בנות 60 פלוס: עולם האופנה השתנה לטובה

לא גימיק: הדוגמניות המבוגרות לוהטות מתמיד

הנשים שמוכיחות: 60 זה ה-40 החדש

5 אייקוניות אופנה של כל הזמנים 

השראה אופנתית מבנות 70 פלוס

 

נוטפות סטייל: פאשניסטיות בנות 60 פלוס

5 נשים שהגיל עושה להן רק טוב

הסטייליסטיות המבוגרות כובשות את הרשת

 

אוהבים אופנה ויופי? הצטרפו לקהילת האופנה של מוטק'ה

 

תגובות  1  אהבו 

האמת היא שצריך בחיים מזל לגנים הנכונים לעסקים הנכונים לחיים בריאים עשירים ומאושרים, והבעיה שהם עוברים מהר מהר גם לכל בעלי המזל והכי יפות והיפים. אבל להיות כאלו הרי צריך להיות בין האחוז הנבחר, אחרת הכל...
האמת היא שצריך בחיים מזל לגנים הנכונים לעסקים הנכונים לחיים בריאים עשירים ומאושרים, והבעיה שהם עוברים מהר מהר גם לכל בעלי המזל והכי יפות והיפים. אבל להיות כאלו הרי צריך להיות בין האחוז הנבחר, אחרת הכל חלום שאיננו מציאות, תסכלו במראה אבל בעיקר מגיל 80 או 90 ומי יודע אולי תגידו וואו איזו יופי אנחנו רואים, העיקר רואים, גם לראות ולשמוע זה משהו שצריך להיות בין הברי מזל והנבחרים....שיהיה לכולנו רק חיים נפלאים. 
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד באופנה ויופי

נשים וגברים: כך תתלבשו לדייט ראשון

הוזמנתם לדייט, איזו התרגשות. בין אם אתם בחיפושים אחר זוגיות בפרק ב' ובין אם מדובר בדייט מזדמן לאחר שנים...

לקריאת הכתבה
גברים ונשים: כך תתלבשו לראיון עבודה

 

בשיתוף מפעל הפיס

 

שלחתם קורות חיים, עברתם ראיון טלפוני ואולי אפילו שניים, והנה זה מגיע. ראיון עבודה....

לקריאת הכתבה
העולם שייך לצעירים? הגברים שהפכו לדוגמנים בגיל 50+

פיליפ דומאס מצרפת היה בן 60 כשחתם על חוזה הדוגמנות הראשון שלו. הוא עבד בתחום הפרסום והקולנוע, וכשיצא לפרישה...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה