חזרה לחדשות היום

הרכב הזה הוא אני

גדעון רייכר לא מבין למה בישראל מספר רכב נמכר ביחד עם הרכב, ולא נשאר ברשות בעליו ועובר למכוניתו הבאה, ממש כמו טלפון נייד. רייכר מתרגז
גדעון רייכר 23/01/17
הרכב הזה הוא אני
רוצה את מספר הרכב שלי אצלי. צילום: Shutterstock

 

 

בארצות מתקדמות נהוג שבעל רכב רוכש תמורת תשלום את תווית הרכב המזהה שלו, ועובר איתה מדור לדור, ממכונית למכונית. לעיתים אלה הם ראשי תיבות משפחתיים, לעיתים מספר קליט או סימן זיהוי אחר.

 

השלטונות מרוצים. אינם צריכים לעקוב אחר שפע חידושים ושינויים ומכירות הרכב לדורותיו. אצלנו לעומת זאת תוהו ובוהו. אם הצלחתי ברוב קשריי - ופעם אחת הצלחתי - להשיג מספר רכב קליט וקל (ללא תשלום חלילה), אני יודע בוודאות שלא ירחק היום ובו אמכור את הרכב, ומספרו - אותו אני זוכר גם בשנתי - כבר יהיה לאחר. מדוע?

 

הרי משרד הרישוי משווע להכנסות. הוא מבקש גם להקל על הרשויות, ומעודד זיהוי קל ומהיר של בעלות על רכב. מדוע האווילות הזו, סליחה, של מספרי רכב המתחלפים ומשתנים ועוברים מיד ראשונה לשנייה ולשלישית, וכאשר מאן דהוא מבקש לאתר את הבעלים הוא נקלע למבוך מסובך שסופו מי ישורנו? מי מרוויח מהאנרכיה המיותרת הזו? האם אין במשרד הרישוי מנהלים יצירתיים שיעתיקו ככתבה וכלשונה את השיטה הנהוגה במתקדמות שבארצות?

 

 

רוצים שהרכב יישא את חותמנו האישי

 

 

המספר שלי ברשותי. צילום: Shutterstock

 

 

אנחנו רוצים שהרכב שלנו יישא את חותמנו האישי. איננו רוצים לדווח לשפע של כתובות על שינוי במספר הרכב בבעלותנו וכתובתנו. ההודעות שלנו לעיתים לא נקלטות, ועל כך אנחנו משלמים מחיר בלבולי יקר. כך למשל, מי שקנה מאיתנו רכב ולא מיהר ברוב רשלנותו להעביר את הבעלות עליו ואת זיהוי מספרו, יכול בקלילות רבה לבצע עבירות תנועה ככל שירצה.

 

אנחנו, אלה שמכרנו לו את הרכב, נשלם את המחיר. אולי לא את הקנס, אבל בשפע של התרוצצות - אישורים, עתירות, פניות ומילות תחנונים. וגם החברות להשכרת רכב המשווקות לנו רכב חדש לכאורה עם אפס קילומטרים, גם הן בהוראת חכמי הרישוי וגאוני המבוכה רושמים אותו קודם כל על שמן, ואחר כך מעבירים אותו ברוב חסדן על שמנו. עם אפס קילומטרים. מדוע?

 

הרי אני הרוכש הראשון, אני קניתי את הרכב זה עתה באפס קילומטרים. נכון, אומרות החברות, אבל יבואני הרכב  לוחצים עלינו בדרכים שונות (לא נרחיב לבל נואשם בהוצאת לשון הרע), ואף מפנקים ומחבקים, ולכן אנחנו מהקילומטר הראשון מצרים את צעדיו של הרוכש. שהרי לו היה רוכש ישירות מהיבואן שמפליג במחיר הרכב, היה נמנע ממנו רישום הבעלים הראשון. הוא היה זה שמתנוסס בראש הרשימה. 

 

אדוני שר התחבורה, מדוע? הרי מדובר באפליה הזועקת למרומים. די! נמאס! הגיע הזמן ששר התחבורה הנושא את עיניו לגבהים שבהם החמצן דליל, ויש האומרים שבסתר ליבו מייחל ללשכת ראש הממשלה, ראוי שינהיג סדר בממלכה הזו רבת המבוכה והמתסכלת. אנחנו ממתינים.

 

 

הכן רכבך לפנסיה: טיפים לנהג המבוגר

 

עוד ברייכר מתרגז

  

פניות לגדעון רייכר - [email protected]

 

 

ומה מרגיז אתכם? הצטרפו לפרלמנט של מוטק'ה

 

תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בחדשות היום

האם החיסון נגד שפעת לא יעיל בגיל השלישי?

מדי שנה מושיטים את זרועותיהם מאות אלפי קשישים ומתחסנים כנגד מחלת השפעת, וחיוך של נחת עולה על שפתיהם. הם...

לקריאת הכתבה
אם כל הסיוטים: תחבורע ציבורית

אנחנו נוהגים לשאת את ראשינו בגאווה וקובעים ביהירות: אנחנו עם סגולה, אין כמונו בסביבה. האמנם? ואולי הגיע...

לקריאת הכתבה
מר בנימין נתניהו, קבל כבר החלטה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חוזר ומצהיר: כל עוד הפלשתינאים לא יכירו במדינת ישראל, לא ננהל איתם משא ומתן...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה