ויזה כאל תשיב כסף לחלק מלקוחותיה
בנק ישראל הורה לחברת כאל לבצע שינויים בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי שלה, אקטיב. וגם: בשבועות הקרובים ניתן יהיה להתנתק מחברות הכבלים והלוויין ללא קנס
צפריר בשן
24/12/09

ושוב נתחיל מחברות הטלוויזיה הרב-ערוצית: בעקבות הסרת ערוץ הולמארק מלוח השידורים, ניתן להתנתק מהחברות הוט ויס ללא תשלום קנס לתקופה קצובה. מחברת הכבלים ניתן להתנתק עד 12 בינואר. מחברות שידורי הלוויין ניתן להתנתק עד 9 בינואר.
הולמארק יוסר מלוח השידורים ביום שני הקרוב, 28 בחודש. בהתאם למדיניות המועצה לשידורי כבלים ולוויין, אם תבקשו להתנתק משירות הטלוויזיה הרב ערוצית בשל הסרת הערוץ מהחבילה שלכם, לחברות הכבלים והלוויין אסור יהיה לגבות מכם "דמי יציאה" (קנס) אפילו אם חבילת השידורים שרכשתם כוללת התחייבות. עם זאת, הזכות הזו שמורה לכם רק במשך 30 הימים שלאחר הודעת ספקית שירותי הטלוויזיה על הסרת הערוץ.
עוד בעניין זה יצוין כי בימים האחרונים התפרסמו ידיעות על קריסת מרכז השירות של חברת הוט, מה שעשוי להקשות מאוד על לקוחות המעוניינים להתנתק מהשירות.
אם ניסיתם ליצור קשר עם החברה וקיבלתם תשובה שלפיה אין אפשרות לתת לכם את השירות שאתם מבקשים, בין אם מדובר בניתוק או בכל שירות אחר, מומלץ מאוד לפנות לחברה בפקס או בדואר רשום. פנייה כזו, שמתועדת במסמכים שלכם, תאפשר לכם לקבל את השירות המבוקש גם אם תמה התקופה הקצובה שבה ניתן להתנתק מהשירות חינם, למשל.
פנייה בפקס יש לבצוע למספרים הבאים:
חברת הוט, מחלקת פניות הציבור: 077-7078230, 077-7078282.
פנייה בדואר ניתן לבצע אל:
מרכז שירות חברת הוט, קניון הזהב, סחרוב 21 ראשון לציון.

ויזה כאל חייבת לכם כסף?
בעקבות תלונות שהגיעו לבנק ישראל, הורה הבנק לחברת כאל לבצע שינויים בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי שלה אקטיב. הבנק אף דורש מהחברה להחזיר לחלק מלקוחותיה כסף בשל הפחתה רטרואקטיבית של שיעור הריבית שגבתה מהם. על פי הודעת בנק ישראל, תלונות של צרכנים העלו כמה בעיות הנוגעות לכרטיס האשראי "אקטיב" של כאל. "מהתלונות עלה כי לקוחות רבים אינם מודעים לכך שמדובר בכרטיס מיוחד, שמעניק מסגרת אשראי חוץ-בנקאית, ולא בכרטיס חיוב רגיל. "הלקוחות אף אינם מודעים לכך שמדי חודש בחודשו עליהם ליזום קשר עם כאל, אחרת יחויבו בתשלום חודשי מינימלי הנקבע על ידי החברה, וכל היתרה תגולגל לחודשים הבאים, תוך חיוב הלקוחות בריבית גבוהה. בנוסף עלה כי לכל הפחות עד ינואר 2009 שיעור הריבית החל על האשראי בכרטיס הובא לידיעת הלקוחות בשלב מאוחר, ורק לאחר שעשו שימוש בכרטיס בפעם הראשונה". בנק ישראל דורש מויזה כאל לאפשר ללקוחותיה, בכל מועד, לקבוע סכום קבוע לפירעון האשראי בכרטיס ולגלות ללקוחות באופן מפורש את שיעור הריבית שהם ישלמו לכל המאוחר בעת מסירת הכרטיס ללקוח. בנוסף לכך יישלח ללקוח דף מידע שבו יפורטו מסגרת האשראי המאושרת, גובה החיוב החודשי כפי שנקבע על ידי הלקוח, מועד החיוב החודשי ושיעור ריבית האקטיב. בנוסף דורש בנק ישראל מהחברה להשיב כספים ללקוחותיה בשל גילוי מאוחר של שיעור הריבית (עם קבלת דפי החיוב לראשונה, ולא עם קבלת הכרטיס) שבוצע במשך ארבע שנים. הפחתת ריבית רטרואקטיבית תיעשה עבור לקוחות שביטלו את הכרטיס או הפסיקו להשתמש בו לשם קבלת אשראי נוסף בתוך שישה חודשים ממועד ביצוע העסקה הראשונה בכרטיס. הריבית שנגבתה מלקוחות אלה תופחת לגובה הריבית הממוצעת שחלה על מסגרות האשראי הבנקאיות בתקופה הרלוונטית. כאל אינה מחויבת לבצע החזר ללקוחות שלגביהם היא תוכיח באופן ברור, להנחת דעתו של הפיקוח על הבנקים, כי גילתה להם את הריבית במועד.
עוד על צרכנות נבונה:
מבצעי סוף השנה: אילו הנחות כדאי לנצל
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')
איך מתנתקים מחברת שירותים
טיפים צרכניים חשובים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות

ויזה כאל חייבת לכם כסף?
בעקבות תלונות שהגיעו לבנק ישראל, הורה הבנק לחברת כאל לבצע שינויים בכרטיס האשראי החוץ-בנקאי שלה אקטיב. הבנק אף דורש מהחברה להחזיר לחלק מלקוחותיה כסף בשל הפחתה רטרואקטיבית של שיעור הריבית שגבתה מהם. על פי הודעת בנק ישראל, תלונות של צרכנים העלו כמה בעיות הנוגעות לכרטיס האשראי "אקטיב" של כאל. "מהתלונות עלה כי לקוחות רבים אינם מודעים לכך שמדובר בכרטיס מיוחד, שמעניק מסגרת אשראי חוץ-בנקאית, ולא בכרטיס חיוב רגיל. "הלקוחות אף אינם מודעים לכך שמדי חודש בחודשו עליהם ליזום קשר עם כאל, אחרת יחויבו בתשלום חודשי מינימלי הנקבע על ידי החברה, וכל היתרה תגולגל לחודשים הבאים, תוך חיוב הלקוחות בריבית גבוהה. בנוסף עלה כי לכל הפחות עד ינואר 2009 שיעור הריבית החל על האשראי בכרטיס הובא לידיעת הלקוחות בשלב מאוחר, ורק לאחר שעשו שימוש בכרטיס בפעם הראשונה". בנק ישראל דורש מויזה כאל לאפשר ללקוחותיה, בכל מועד, לקבוע סכום קבוע לפירעון האשראי בכרטיס ולגלות ללקוחות באופן מפורש את שיעור הריבית שהם ישלמו לכל המאוחר בעת מסירת הכרטיס ללקוח. בנוסף לכך יישלח ללקוח דף מידע שבו יפורטו מסגרת האשראי המאושרת, גובה החיוב החודשי כפי שנקבע על ידי הלקוח, מועד החיוב החודשי ושיעור ריבית האקטיב. בנוסף דורש בנק ישראל מהחברה להשיב כספים ללקוחותיה בשל גילוי מאוחר של שיעור הריבית (עם קבלת דפי החיוב לראשונה, ולא עם קבלת הכרטיס) שבוצע במשך ארבע שנים. הפחתת ריבית רטרואקטיבית תיעשה עבור לקוחות שביטלו את הכרטיס או הפסיקו להשתמש בו לשם קבלת אשראי נוסף בתוך שישה חודשים ממועד ביצוע העסקה הראשונה בכרטיס. הריבית שנגבתה מלקוחות אלה תופחת לגובה הריבית הממוצעת שחלה על מסגרות האשראי הבנקאיות בתקופה הרלוונטית. כאל אינה מחויבת לבצע החזר ללקוחות שלגביהם היא תוכיח באופן ברור, להנחת דעתו של הפיקוח על הבנקים, כי גילתה להם את הריבית במועד.
עוד על צרכנות נבונה:
מבצעי סוף השנה: אילו הנחות כדאי לנצל
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (א')
כך תצמצמו את ההוצאה על הטלפון הסלולרי (ב')
איך מתנתקים מחברת שירותים
טיפים צרכניים חשובים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות