כל הדרכים לשלם פחות על חבילת התקשורת
חברות התקשורת מפתות את הצרכנים להצטרף אליהן על ידי מבצעים אטרקטיביים שמוגבלים בזמן. לרוב מדובר במבצע שתקף לשנה, לעיתים מדובר במבצע שתקף לחודשים ספורים. כך או כך, בתום התקופה המחיר עולה, לעיתים בצורה משמעותית. רבים מאיתנו לא זוכרים להתקשר לחברה בתום המבצע, ועל כך בדיוק בונות חברות התקשורת. התוצאה: אנחנו משלמים יותר. הרבה יותר.
ללאה, גולשת מוטק'ה, זה קורה באופן קבוע. "ריבוי החשבוניות והחברות שאני מקושרת אליהן מקשה עלי לזכור מתי כל מבצע מסתיים, ומתי צריך להרים טלפון לחברה כדי לחדש את המבצע או לקבל הטבה אחרת", היא אומרת למוטק'ה. "לאחרונה בדקתי את החשבונית של ספק האינטרנט שלי, וראיתי שבמקום לשלם 30 שקלים לחודש כפי ששילמתי בתקופת המבצע, אני משלמת 40 שקלים".
לרגע, מספרת לאה, לא הבינה מה פשר הסכום החדש. "אמנם ההבדל הוא רק של עשרה שקלים, אבל מדובר בשירות של ספק אינטרנט בלבד ללא תשתית, במהירות לא גבוהה, ואין הצדקה מבחינתי לשלם את הסכום הזה, שמצטבר לסכום שנתי משמעותי. ואז נזכרתי שכנראה המבצע של ה-30 שקלים הסתיים".
לאה התקשרה לספק ודרשה לברר כמה זמן היא משלמת את המחיר החדש. מהשיחה עם מוקד השירות התברר לה, שהמבצע הסתיים כבר לפני שלושה חודשים. יפית ביקשה לשייך אותה למבצע חדש, ושנית – לקבל את הפרשי התשלום, בטענה שהחברה היתה צריכה ליידע אותה על סיום המבצע.
מיוני הקרוב: הודעה על סיום מבצע במסרון ובהודעה בולטת בחשבונית
מעכשיו יהיה קשה לפספס את ההודעות על סיום המבצע. צילום: Shutterstock
בתגובה נאמר לה כי החברה אכן מחויבת ליידע את הלקוחות לקראת סיום המבצע, וכך עשתה. אם היתה לאה בודקת בעקביות את החשבוניות שמגיעות אליה, נאמר לה, היתה רואה כי שלושה חודשים לפני תום המבצע, עודכן בחשבונית הרלוונטית התאריך שבו המבצע מסתיים.
בפניה לאתר מוטק'ה כתבה לאה: "אני מבינה שהחברה מסירה מעצמה אחריות ברגע שמצוין סיום המבצע בחשבונית, אבל הודעה בחשבונית אינה מספיקה וקשה לעקוב אחרי כל החשבוניות. העובדה היא שאני אף פעם לא רואה את הדיווח על מועד סיום המבצע".
לאה היא לא היחידה שמפספסת את ההודעות על סיום המבצע בחשבוניות שנשלחות בדואר או במייל. הצעת חוק של ח"כ מירב בן ארי (כולנו) אמורה לפתור את הבעיה: ב- 29 בפברואר השנה אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק, המחייבת את חברות התקשורת להודיע ללקוחות על סיום תקופת מבצע 21 יום לפני כן, לא רק באמצעות החשבונית אלא גם דרך מסרון לטלפון הנייד של הלקוח.
בנוסף, על פי הצעת החוק, ההודעה על מועד הסיום הצפוי של עסקה לתקופה קצובה המופיעה בחשבונית, תצוין בהבלטה מיוחדת ובאותיות קריאות וברורות. עד עכשיו אמנם החברות היו מחויבות להודיע על סיום המבצע בחשבונית, אבל הן לא היו מחויבות להבליט זאת. כתוצאה מכך, רבות מהחברות היו מציינות את ההודעה באותיות קטנות שהיה קשה לשים אליהן לב.
בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "בשנים האחרונות קיימת תופעה, לפיה ציבור הצרכנים מקבל הודעות בדבר הצטרפות למבצעים באמצעות מסרונים לטלפונים הניידים. מאחר שכמעט כל צרכן מחזיק מכשיר נייד ברשותו, אין סיבה שגם הודעה בדבר ביטול עסקה קצובה לא תגיע כהודעת מסרון."
3 דרכים להוזיל את עלויות התקשורת
החוק החדש יכנס לתוקפו החל בחודש יוני הקרוב, ויחול גם על עסקאות שמועד סיומן הוא לפחות 21 יום לאחר כניסת החוק לתוקף. אין ספק שמדובר בבשורה צרכנית של ממש עבור רבים מאיתנו, אך עדיין, גם על הצרכנים מוטלת האחריות - אפשר גם לפספס הודעה שנשלחה למכשיר הנייד, או כזו שנכתבה באותיות גדולות על גבי החשבונית. לכן חשוב לשים לב ולהתקשר לחברת התקשורת כבר ביום שמתקבל המסרון, או לכל הפחות לכתוב תזכורת אישית, על מנת שלא לפספס את תאריך סיום המבצע ולשלם על כך ביוקר.
סיום מבצע הוא גם הזדמנות לבדוק כיצד אפשר להוזיל את העלויות, ולא רק לשמר את הסכום ששילמתם עד עכשיו. לפניכם שלושה אמצעים פשוטים לעשות זאת:
1. נסו לאחד חבילות תקשורת. בכל הנוגע למחירי אינטרנט, מאז שנכנסה לתוקף הרפורמה שמאפשרת לצרכנים להימנע מהפרדה בין ספק אינטרנט לתשתית, המחירים נמצאים במגמת ירידה. לכן אם אתם מחוברים לספק ולתשתית בנפרד, נסו לברר כמה יעלה לכם לאחד את הכוחות בחברה אחת. לרוב, החבילות המשולבות הן זולות יותר.
איחוד החברות עוזר לא רק מבחינת המחיר, אלא גם בהתנהלות בעת תקלה או צורך בקבלת שירות אחר. הרבה יותר קל לעקוב אחר ההוצאות ולקבל שירות, כאשר הכל מרוכז תחת קורת גג אחת.
2. בררו מה יש לחברות אחרות להציע לכם. ישנם כיום מספר אתרים להשוואת מחירים בין חברות התקשורת השונות, בפשטות ובקלות. נצלו אותם כדי לבדוק כיצד תוכלו להוזיל את עלויות התקשורת שלכם. שניים מהאתרים הללו הם "כמה זה?" ו"הבוררת".
3. זכרו: אתם לא מחויבים לאף חברה. מצאתם מבצע אטרקטיבי בחברה אחרת? בימינו, ניוד חברה הוא משימה יחסית פשוטה. רוצים בכל זאת להישאר בחברה שאתם מקושרים עמה היום? אמרו לנציג החברה כי קיבלתם הצעה זולה יותר על אותו המוצר מחברה מתחרה. פעמים רבות העניין יסייע לכם לקבל מחיר אטרקטיבי מזה שאתם משלמים היום גם בחברה שלכם.
מתכננים חופשה בקיץ? כך תחסכו בעלויות
איפה נמצא סל הקניות הזול ביותר לחג?
האותיות הקטנות של המבצעים הגדולים
יש כרטיס מועדון? עושים סדר בארנק
8 טיפים לקנייה חכמה ובטוחה ברשת
האוטובוס שוב איחר? יש מה לעשות
הפעילה לחצן מצוקה, ואף אחד לא בא
המדריך המלא למתעכבים בשדה התעופה
כל הדרכים לעבור בין חברות הסלולר ביעילות
חתול בשק? כך תמנעו ממלכודות שיווקיות
חברות הסלולר גובות כסף מיותר? כך תלחמו
10 הנחות שכל פנסיונר צריך להכיר
אזרחים ותיקים? מגיעות לכם הטבות בבנקים
יוצאים לפנסיה? יתכן שאתם זכאים להחזרי מס
10 טיפים לניהול התקציב אחרי פרישה
הצטרפו לקהילת הצרכנות של מוטק'ה
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...