מוטקה > בלוגים > הבלוג של יוסי וונש > צילום בחשיפות ארוכות - כיצד לצלם צילומי נוף בלילה

צילום בחשיפות ארוכות - כיצד לצלם צילומי נוף בלילה

לא אחת אני נשאל:..."מדוע תמונות הנוף שצלמתי בלילה התקבלו חשוכות ומלאות ברעש..." ? בבלוג המצורף אסביר ואצרף הנחיות כיצד לצלם נוף בלילה ולקבל תוצאות משביעות רצון ואף אפקטים מסוימים.
צילום בחשיפות ארוכות - כיצד לצלם צילומי נוף בלילה

כאשר מצלמים בתנאי תאורה ירודים (ערב, לילה, מקומות סגורים וכו') במצב האוטומטי של המצלמה, הפלאש/מבזק מופעל באופן אוטומטי וערך ה-ISO נקבע בד"כ בגבולות הערכים העליונים שלו - דבר הגורם לרעש דיגיטלי.

על הסיבות לכך ופעולת ה-ISO במצלמה ארחיב בבלוג נפרד.

1. צילום לילה מתבצע בחשיפות ארוכות ולכן יש להצטייד בחצובה, מאחר ו... מהירות תריס איטית, לא מאפשרת לנו לצלם מהיד ולקבל תוצאות משביעות רצון.

אפשרות נוספת היא:

להניח את המצלמה על משטח יציב ולהשתמש בפונקציה של "צילום מושהה" ולצלם באמצעות "שלט חוטי או אלחוטי".


2. ערכי ISO :

ה- ISO במצלמה דיגיטלית מבטא את רגישות החיישן.

בצילום לילה נשתמש בד"כ בערכים שבין 400 – 100.

ככל שנעלה את ערך ה - ISO , התמונה תהיה בהירה יותר, אך יש לזכור שהעלאת ערך ה - ISO עשויה לגרום להופעת רעש דיגיטאלי בתמונה (כל שכן בתנאי תאורה נמוכים).

על מנת לוודא שאנחנו מצלמים בערך הנכון ומקבלים תמונה נקייה מרעשים, יש לצלם תמונת ניסיון, לצפות בה בהגדלה בצג המצלמה ואז לבחור את ערך ה-ISO המתאים.


3. מהירות תריס:

יש להשתמש בערכים של שניות מלאות.

בד"כ במהירות האיטית ביותר הקיימת במצלמה.

במרבית מצלמות SLR דרגת כניסה, ניתן להגיע למהירות חשיפה של 30 שניות, במצלמות דמויות SLR למהירות חשיפה של 15 שניות ובמצלמות קומפקט למהירות חשיפה של 8 שניות.

בחלק מהמצלמות (SLR) ישנה אופציה של B - BULB המאפשרת זמני חשיפה ארוכים יותר.

במצב זה, התריס נשאר פתוח עד לשחרור לחצן הצילום ומומלץ להשתמש בשלט.


4. צילום במצב BULB:

בחלק מהמצלמות האופציה נמצאת במצב צילום ידני (M) אחרי הערך הנמוך ביותר של מהירות התריס.

בחלק מהמצלמות, האופציה קיימת בחוגת הצילום ומסומנת באות B.

במצב B, התריס נשאר פתוח עד לשחרור לחצן הצילום ומומלץ להשתמש בשלט.

משתמשים במצב זה, כשתנאי התאורה כה חלשים שגם 30 שניות של תריס פתוח לא יכניסו לנו מספיק אור.


5. פלאש/מבזק:

אין צורך להפעיל פלאש בצילום נוף.

א. הוא לא אפקטיבי בטווחים של צילומי נוף.

ב. אם נפעיל את הפלאש, תמונת הנוף תתקבל חשוכה.


6. פוקוס:

בתנאי חשיכה, עשוי להיות מצב בו יקשה למצלמה ל"התפקס" במצב של פוקוס אוטומטי.

אם המצלמה לא מצליחה ל"התפקס" במצב האוטומטי - AF, נעבור למצב של "פוקוס ידני" - MF ונכוון את המיקוד בצורה ידנית לפוקוס המיטבי או לאין סוף.


7. מפתח צמצם:

הגדרת הצמצם, המשפיע על עומק השדה, תתבצע עפ"י האפקט שנרצה לקבל בתמונה.

אם אנחנו מצלמים במצב ידני (M)מומלץ לקבוע צמצם פתוח על מנת

לאפשר כניסה אור מירבית למצלמה.

אם בתמונה הלילית ישנם אורות ופנסים, ניתן לקבל אפקט של "מריחת האור" ע"י שימוש בצמצם פתוח, או לחילופין לקבלת אפקט של אורות או פנסים הנראים כ"כוכבים מנצנצים" ע"י שימוש בצמצם סגור.

8. מייצב רעידות:

כאשר המצלמה מונחת על חצובה, או כאשר משתמשים באופציה של צילום מושהה, יש לבטל את מייצב הרעידות בעדשה.

בהצלחה


יוסי וונש - מורה לצילום

057-7738917

http://www.yosi-photo.com/
http://www.facebook.com/wunschool

תגובות  0  אהבו 

1831
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

לצלם נופים - לתכנן ולהיות תלוי בחסדי הטבע
לא אחת אנחנו נפעמים מהיופי של הנוף הנגלה לעיננו וממהרים להרים את המצלמה ו"להקליק". אבל עלינו לזכור: בצילום נופים אנחנו נתונים לחסדי שמיים ולתנאי מזג האוויר ! כאשר האוויר צלול כיין - מתאפשר לנו...
לקריאת הפוסט
תמונה שווה אלף מלים
זה הזמן להגשים את החלום ולהפוך אותו למציאות. קורס צילום מקצועי הוא לא רק חוויה מאתגרת ומעצימה, אלא גם קרקע מצוינת להכרת התחום והטכנולוגיה, להבין גם את הידע הטכני וגם זה האומנותי, ולצלם תמונות...
לקריאת הפוסט
עקום !!!
ישנן מס' תכנות המאפשרות "ליישר" את התמונה, אך יחד עם זאת, כל יישור עשוי לפגוע בחלק מסוים של הסצנה.יחד עם זאת יש להביא בחשבון כי יישור התמונה עשוי להביא ל"היעלמותם" של מס' אובייקטים בסצנה...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה