מוטקה > בלוגים > הבלוג של ניצה5_x1632188090 > מה היא אהבה ? תהייה בגלל יום האהבה .

מה היא אהבה ? תהייה בגלל יום האהבה .

מה היא אהבה ? תהייה בגלל יום האהבה .

אהבה ,  מילה קטנה שמכילה הרבה.
האם אהבה היא תחושה הנוצרת באורח קסם, עם הופעת האדם המתאים?

האם אהבה היא ההיקשרות הרגשית הנובעת מהערכה עמוקה לטוּב שבאדם אחר?


האם על ידי התמקדות בטוב, תוכלו לאהוב כמעט כל אדם?


מה דעתכם האם אהבה מובילה לנתינה? או ההפך נתינה מובילה לאהבה?


לעולם לא תוכל לעשות זאת. באופן דומה, אהבה לא יכולה לעולם להיות מוסברת. צריך להתאהב כדי לדעת את האושר שחבוי באהבה.


האם אהבה אמיתית מתקיימת רק כאשר אדם מרגיש את הרצונות והתשוקות של הזולת כאילו היו שלו?


האם אנו אוהבים את רק מה שגורם לנו תענוג ?ולכן גם רוצים בקרבתו, ושונאים את מה שמביא לנו סבל ורוצים להתרחק ממנו?

 

האם אהבה היא קשר רגשי שאי אפשר לתארו במילים לעולם, אלא רק לחוותו.
קראתי פעם באיזה מקום שלהסביר מה זה אהבה – זה כמו להסביר את הטעם של דבש למישהו שלעולם לא טעם משהו מתוק.
או לנסות להסביר את ריח הבושם שאהוב עלינו למישהו שלעולם לא הריח אותו.
אם ככה אולי אהבה לא יכולה להיות מוסברת.
אולי צריך להתאהב כדי לדעת מה היא אהבה?
בויקפידיה מצאתי הסבר למושג אהבה _" אהבה היא קבוצת רגשות וחוויות הקשורות לתחושה של חיבה עזה או אחדות עמוקה כלפי ישות כלשהי: אדם, בעל-חיים, חפץ ואף אידאה. במקרה של אהבה לחפץ קיים עניין הבעלות, שבאהבה בין בני אדם פחות אפשרי. אהבה מאופיינת בגעגועים, חיפוש אחר קרבת הנאהב, דאגה לו ובקשת טובתו. כאשר האהבה אינה ממומשת, היא יכולה להיות גם מכאיבה ולא נעימה, וטרגדיות רבות עוסקות באהבות בלתי ממומשות ותוצאותיהן."

תגובות  21  אהבו 

1376

ניצה - מה היא אהבה?????

אי אפשר לדעת מה היא, אך כשמרגישים אותה יודעים שהיא קיימת, עד שהיא מתפוגגת וחוזר חלילה...

המשוררת הפולניה שאני אוהבת לקרוא את שיריה,  ויסלבה שימבורסק...

ניצה - מה היא אהבה?????



אי אפשר לדעת מה היא, אך כשמרגישים אותה יודעים שהיא קיימת, עד שהיא מתפוגגת וחוזר חלילה...



המשוררת הפולניה שאני אוהבת לקרוא את שיריה,  ויסלבה שימבורסקה כתבה על המובן מאליו, שכלל אינו מובן מאליו . וכך כתבה על אהבה: 



אוהבים-



אך אפשר לאהוב גם מרק עוף עם אטריות,



אוהבים גם מחמאות וצבע תכלת,



אוהבים צעיף ישן,



אוהבים לעמוד על שלהם,



אוהבים ללטף כלב.


14/02/15

לניצה

ביאתיק כתב .."אומרים אהבה יש בעולם, מה זאת אהבה"?

יש אהבה בין גבר לאשה, בין חברים/חברות, יש אהבת הורים לילדים ויש אהבת ילדים להורים יש גם אהבה לבעלי חיים, ל...

לניצה



ביאתיק כתב .."אומרים אהבה יש בעולם, מה זאת אהבה"?



יש אהבה בין גבר לאשה, בין חברים/חברות, יש אהבת הורים לילדים ויש אהבת ילדים להורים יש גם אהבה לבעלי חיים, לדעתי אהבה היא רגש שמתבטא בנתינה, נתינה ללא ציפיה לתמורה, איכפתיות, התחשבות, אמפטיה, רצון לגרום אושר.



 


לניצה היקרה

ציטוט של שלמה המלך החכם מכל אדם

" מים רבים לא ישטפו את האהבה"

 

וזה מסביר את הכל

...

לניצה היקרה



ציטוט של שלמה המלך החכם מכל אדם



" מים רבים לא ישטפו את האהבה"



 



וזה מסביר את הכל


14/02/15

ניצן קראתי ונפעמתי ומגיב :

 הטעם שנותר ,,,

פורחת בגן ובטבע

אהבה נעדרת צבע

 הנה חזותינו 

סופגת סודותינו

  האהבה היא הס...

ניצן קראתי ונפעמתי ומגיב :



 הטעם שנותר ,,,



פורחת בגן ובטבע



אהבה נעדרת צבע



 הנה חזותינו 



סופגת סודותינו



  האהבה היא הסוד



הטעם  שנותר על שפתינו



 אהבה פורצת כל דמיון



 שוטפת אותנו מכל יגון



 מחלחלת לגוף



 מרווה לב יבש



 היא כל היש



 האהבה  נחוצה לחיים



הנה מקור החיים



   מחייכים לה פעם



מחייכת לנו פעמיים 



 למען האהבה



אביט למעלה



לתכלת השמים



ללא תקווה



 תעלם האהבה,,


ניצוש

בדיוק אמרתי לישראל שחג האהבה היום

הוא ענה לי:"מה אפשר לעשות? אני פה ואת שם,ובאותה נשימה הוסיף

אם היה יום יפה,הייתי בא אליך"

לצערי מיליים לחוד...

ניצוש



בדיוק אמרתי לישראל שחג האהבה היום



הוא ענה לי:"מה אפשר לעשות? אני פה ואת שם,ובאותה נשימה הוסיף



אם היה יום יפה,הייתי בא אליך"



לצערי מיליים לחוד,ומעשים לחוד,כי הוא פשוט לא במצב ליישם



זאת נקראת אהבה בעיני,שגם שהוא כל כך חולה,אני עבורו האחת והיחידה



ובראש הוא מתכוון לכל מילה.



ונכון שהאהבה נמצאת יודעים,אין צורך במילים,מרגישים



נשיקות אהובה


14/02/15

וואו... ניצה... איזה חומר למחשבה הבאת... ליום האהבה..

ולדעתי,

אהבה זה קבלה.... נטו.... של כל דבר... וללא תנאי!

של אדם חבר אהוב הורה ילד... חי צומח דומם....

ה...

וואו... ניצה... איזה חומר למחשבה הבאת... ליום האהבה..



ולדעתי,



אהבה זה קבלה.... נטו.... של כל דבר... וללא תנאי!



של אדם חבר אהוב הורה ילד... חי צומח דומם....



הקבלה מכילה בתוכה גם את הנתינה.... אחד הם



וכל נסיון להפריד בינהן הופכים את ה"אהבה" לעיסקה



של תן וקח, כדאי לא כדאי, עם מי, כמה ולמה.....



אהבה אמיתית גם לעולם אינה נעלמת... היא ניצחית!



וכל היתר הם התאהבות שמתפוגגת או עיסקה......



כך אני מבינה זאת....



ולכן אני גם חושבת שאין צורך ביום מיוחד לאהבה



והוא נועד רק למלא את הכיסים של העסקים



אהבה אמיתית קיימת כל יום בכל מקום ובחינם!



 


לניצה 5,

אני מתארת לעצמי שאינך מדברת על אהבת המרק או בני משפחה יקרים ואהובים,כי את זה אפשר להסביר,אלא בתחושה המוזרה הזו שהופכת שני אנשים זרים לגמרי,כאילו נולדו לאותם ההורים,על זה אני חושב...

לניצה 5,



אני מתארת לעצמי שאינך מדברת על אהבת המרק או בני משפחה יקרים ואהובים,כי את זה אפשר להסביר,אלא בתחושה המוזרה הזו שהופכת שני אנשים זרים לגמרי,כאילו נולדו לאותם ההורים,על זה אני חושבת שאת מדברת.אז כמו שכתבת,צריך לטעום מהדבש כדי לדעת מה טעמו.



אבל לא אתחמק לגמרי.



לדעתי זהו באג שטָבע בנו הטבע,לפתותנו להוליד ילדים ולהמשיך את קיום המין האנושי.אבל איך זה שגם אחרי שגמרנו את קריירת ההולדה,אנו ממשיכים להתאהב?כי הבאג נותר ,לא הוציאו לנו אותו.מלבד אנשים שההורמונים הפסיקו לעבוד אצלם ואינם מרגישים עוד את הליבידו,ואז כמה מפתיע,גם ההתאהבות שלהם נעלמת.הם יוצרים קשרים כדי לא להישאר לבד.



ומדוע תכופות הקשר אינו עולה יפה?לדעתי זה כמו בכל קשר בין אנושי-כשהאגו עולה על הצורך לשמור על היחסים,הכל מתמוטט.אהבה אמיתית,לפחות כמו שמוכרת לי,מחייבת לא להיות דווקא צודק ,אלא חכם.ה שדורש תכופות ויתור על האגו.וזה לא רק באהבה.בכל קשר .אפילו בין מנהיג למונהגים.


14/02/15

ניצה

אהבה  -  רגש בין שניים.

אהבה  -  שורש המליה הב - תן , קודם צריך לתת .

אהבה  -  היא תולדה של יוזמה אקטיביות....

ניצה



אהבה  -  רגש בין שניים.



אהבה  -  שורש המליה הב - תן , קודם צריך לתת .



אהבה  -  היא תולדה של יוזמה אקטיביות.



אהבה  -  היא החזקה מכל התשוקות , היא תוקפת את הראש , הלב והחושים.



(אהבה שהיתה לי) , היה החבר הכי טוב שלי, שותף שלי, המראה שלי, הכיר אותי מספיק טוב בשביל להבין מתי אני כועסת , מתי כדאי לנחם אותי, ידע איך לדבר איתי, הצחיק אותי, הגן עלי וגם הוכיח אותי.



איש מקצוע אמר לי : בד"כ כל אדם חווה אהבה אחת בחייו , באם חווה אהבה נוספת - קיבל בונוס!!



ואנחנו , החיים היום באי זוגיות ובגילנו המופלג, יכולים לדבר, לנתח, אולי גם להתגעגע למה שהיה.



ולסיום .....עם קצת הומור....למה גברים מאמינים באהבה ממבט ראשון? ....זה חוסך להם זמן!smiley



שבוע טוב. 


היי ניצה. מה היא אהבה?  לכל אחד הסבר  משלו  וכל אחד אוהב אחרת. אן כתבה אהבה היא קבלה

ואני לא הסכמתי. אין לי הסבר. אני   לא ממש מבינה אם אהבתי איש או שאני  אוהבת א...

היי ניצה. מה היא אהבה?  לכל אחד הסבר  משלו  וכל אחד אוהב אחרת. אן כתבה אהבה היא קבלה



ואני לא הסכמתי. אין לי הסבר. אני   לא ממש מבינה אם אהבתי איש או שאני  אוהבת אותו עדיין.



מה שאני יודעת עכשיו היא לא נגמרת מתי שאנחנו רוצים . יש לה חוקים משלה. 



שבוע טוב לך.


האהבה היא רגש שיש בכל יצור חי הגורם לו לעגוב על המין השני על מנת לשמור על תהליך ההתרבות.  חחחח כך יאמר לך הרב. אלא שבדרך למדו  המינים  גם להנות  מהרגש הזה שאינו נתון לשליטה כך ק...

האהבה היא רגש שיש בכל יצור חי הגורם לו לעגוב על המין השני על מנת לשמור על תהליך ההתרבות.  חחחח כך יאמר לך הרב. אלא שבדרך למדו  המינים  גם להנות  מהרגש הזה שאינו נתון לשליטה כך קבע זה שיצר את הטבע.  גם את הרגש  שלנו שגורם לאהוב את  המרק ו הקובה  יצר הטבע  על מנת  שלא נגווע ברעב.


15/02/15

מינה קודם כל תודה עבור התגובה.



ואכן פנים רבות לאהבה החל מאוכל ובעלי חיים וכו'.



 


15/02/15

מקסימה  תודה עבור התגובה.

ואכן אין גבול והיריעה קצרה מהלהכיל את  האהבה של בני האדם.

ובכל זאת רבים/ות תוהיים "מה זאת אהבה"?

 

...

מקסימה  תודה עבור התגובה.



ואכן אין גבול והיריעה קצרה מהלהכיל את  האהבה של בני האדם.



ובכל זאת רבים/ות תוהיים "מה זאת אהבה"?



 


15/02/15

מלינה תודה עבור התגובה.

ואכן בשיר השירים מצוטט הפסוק "מירם רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה . אם יתן איש את כל הון ביתו - בוז יבוזו לו.

תסכימי איתי שיש גם סכנה...

מלינה תודה עבור התגובה.



ואכן בשיר השירים מצוטט הפסוק "מירם רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות לא ישטפוה . אם יתן איש את כל הון ביתו - בוז יבוזו לו.



תסכימי איתי שיש גם סכנה באהבה שימי לב לסוף הפסוק . גם מי שמקריב את כל הונו למען האהבה בוז יבוזו לו. - האומנם?



 



 



 


15/02/15

עמי תודה עבור התגובה.

כתבת שיר מקסים על אהבה .

ואכן טעם שפתיים ומגע זה טעם האהבה.

ומשחר ילדותנו האהבה היא חלק בלתי נפרד מחיינו .

...

עמי תודה עבור התגובה.



כתבת שיר מקסים על אהבה .



ואכן טעם שפתיים ומגע זה טעם האהבה.



ומשחר ילדותנו האהבה היא חלק בלתי נפרד מחיינו .


15/02/15

שרה תודה עבור התגובה המרגשת..

כשאני קוראת על הנתינה שלך לישראל .

ונזכרת במילותיו שכתב לך פה .

אני אומרת הנה פה יש אהבה ללא תנאים.

מתגעגעת ומסרי ד"ש חם מ...

שרה תודה עבור התגובה המרגשת..



כשאני קוראת על הנתינה שלך לישראל .



ונזכרת במילותיו שכתב לך פה .



אני אומרת הנה פה יש אהבה ללא תנאים.



מתגעגעת ומסרי ד"ש חם ממני עם נשיקה לישראל.



מתפללת לנס בשבילו heart



 


15/02/15

אן תודה רבה עבור התגובה.

ואכן רבים חקרו ודשו בנושא האהבה .

וכמו שלאהבה פנים רבות ,

כך גם הדיעות והארות והערות על אהבה רבות ומגוונות.

ולגבי חג האהבה שנחוג פה ...

אן תודה רבה עבור התגובה.



ואכן רבים חקרו ודשו בנושא האהבה .



וכמו שלאהבה פנים רבות ,



כך גם הדיעות והארות והערות על אהבה רבות ומגוונות.



ולגבי חג האהבה שנחוג פה ובעולם . אכן זה עוד חג שבעלי עסקים גורפים ממון..



 


15/02/15

טובה נתחיל בתודה עבור התגובה.

ושאלתי היא מה זאת אהבה? נדונה עם חכמים/ות ממני .

חושבני שאין דיעה אחידה ורבים /ות כותבים ממאווי הלב שלהם

מה זה אהבה?

יש אהבות ג...

טובה נתחיל בתודה עבור התגובה.



ושאלתי היא מה זאת אהבה? נדונה עם חכמים/ות ממני .



חושבני שאין דיעה אחידה ורבים /ות כותבים ממאווי הלב שלהם



מה זה אהבה?



יש אהבות גם לא שמחות ואפילו עצובות.



יש אהבות אכזריות .



ולכן כתבתי תהיות ונהנתי לקרוא את התגובות כולל שלך.



אני מפרגנת לך שאני תמיד אוהבת לקרוא את משנתך לגבי סוגיות שונות ומשונות .



האם זה באג של אהבה להוליד ילדים. כמה ילדים נולדים בלי שום קשר לאהבה ?



רבות אפשר לכתוב על הנושא "אהבה".



והנה גם את הוספת את משנתך לגבי אהבה.



 



 


15/02/15

רחל תודה עבור התגובה.

קראתי את מה שכתבת על אהבה ומאוד התחברתי לשורש המילה הב - תן ואפשר להוסיף אחרי ההב גם קח!

אהבה זה לתת ולקחת....

האם באמת אפשר לאהוב פעמיים ושלוש ב...

רחל תודה עבור התגובה.



קראתי את מה שכתבת על אהבה ומאוד התחברתי לשורש המילה הב - תן ואפשר להוסיף אחרי ההב גם קח!



אהבה זה לתת ולקחת....



האם באמת אפשר לאהוב פעמיים ושלוש באותה עוצמה?



שאלה שאלתית וכמו שכתבתי בפוסט "מה זאת אהבה"? 



לדעתי כל גיל וההבנה שלו והקבלה שלו לגבי אהבה ושאר מערכות יחסים



 



 


15/02/15

ילנה תודה עבור התגובה.

ומסכימה איתך וגם כתבתי בתגובות פנים רבות לאהבה.

וכל אחד ואחת לוקח את הנושא ומגיב בצורה עניינית ונכונה מה הוא/היא חושבים על אהבה.

יש אהבות שמחות,...

ילנה תודה עבור התגובה.



ומסכימה איתך וגם כתבתי בתגובות פנים רבות לאהבה.



וכל אחד ואחת לוקח את הנושא ומגיב בצורה עניינית ונכונה מה הוא/היא חושבים על אהבה.



יש אהבות שמחות, יש אהבות עצובות , ויש אהבות מצחיקות גם.



הכל מכל יש בעולמנו .


15/02/15

יעקב גרשון  תודה עבור התגובה.



ולפי מה שכתבת אהבה היא צורך קיומי.



הנה עוד צד לאהבה,



 


אכן את צודקת ניצה את מה שציתת זה כל כך נכון



אהבה לא כולה דבש ויש להזהר



והחכם עיניו בראשו


כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה