מוטקה > בלוגים > הבלוג של אסתי טל > המחזה המוזיקלי "אפס ביחסי אנוש" בבכורה עולמית בתיאטרון בית ליסין.

המחזה המוזיקלי "אפס ביחסי אנוש" בבכורה עולמית בתיאטרון בית ליסין.

בתיאור שלוש חיילות, בעלות אופי שושנה, המשרתות במשרד שלישות בבסיס צבאי נידח. לכל אחת שאיפות ומטרות שונות הנתקלות במהמורות. התמודדותן בדרכים יצירתיות לגבור על מכשולים, להתבגר, להגיע לתובנות הנושקות לתקווה ואושר.
המחזה המוזיקלי

 

תאור הומוריסטי של השירות בצבא של גברים ונשים, התייחסותם השוביניסטית של הגברים כלפי הנשים והדרך בה החיילות המשרתות במחיצתם מגיבות. על האחווה הנשית והכוח הנשי המסייעים להתמודד בהצלחה עם אתגרים ולגעת באושר.

צילום: רדי רובינשטיין

"אפס ביחסי אנוש" – קומדיה מוזיקלית

מאת אורן יעקובי, על פי סרטה של טליה לביא,לראשונה על הבמה בבכורה עולמית.

פרדוקס השירות הצבאי של נשים בישראל.

 צה"ל בתור הצבא היחיד בעולם שיש בו גיוס חובה לנשים כמו לגברים, אמור להיות סמל ומופת לשוויון בין המינים, אבל בפועל עדיין מהווה את אחד הכוחות המרכזיים בשימור ההגמוניה הגברית ובדחיקת הנשים לשוליים,  אומרת טליה לביא, יוצרת הסרט. לדבריה, היא רצתה להוסיף לרשימה המפוארת של סרטי הצבא הישראליים גם את הסרט הזה "אפס ביחסי אנוש", שמתאר את החוויה הצבאית מהזווית הכי משעממת לכאורה, ומעמיד במרכז הבמה את המגזר הגדול, האפור והבלתי נראה של פקידות המשרד.

המחזה טומן בחובו בד בבד תכנים מצחיקים, עצובים, אך גם כואבים ומודחקים, מנבכי לבה של החברה הישראלית

קומדיה מוזיקלית מרגשת על שלוש חיילות במשרד שלישות בבסיס צבאי נידח: דפי המפונקת, משקית נייר וגריסה, שתגייס את התותחים הכי כבדים כדי לעבור לשרת בקריה. חברתה זוהר, משקית דואר וקיבוצניקית חדת לשון, שנלחמת למצוא אהבה. ורמה הקצינה, המפקדת של השתיים, היוצאת לקרב על קידומה. שלושתן מבינות שהדרך היחידה לנצח במלחמות שלהן, בתוך מסגרת היררכית, נוקשה וגברית, היא בעזרת אחוות לוחמות, גם אם הנשק שבידיהן הוא בסך הכל אקדח סיכות.
הקשרים הנוצרים בין משי קלינשטיין (המההמת בהופעתה ובקולה) המגלמת את דמותה של דפי, מגי אזרזר, (בעלת כריזמה וקול נפלא) המגלמת את דמותה של זוהר, הנחבאת כביכול מאחורי הקלעים, אך פיה מפיק מרגליות כשצריך ודיאנה גולבי , המפתיעה בסיפור חייה וקולה המקסים, המגלמת את דמותה אירנה 'הרוסיה', גונבות את ההצגה. הכוריאוגרפיה של עוז מורג בולטת בייחודה ויוצקת רוח נעורים בעלילה.

תקצר היריעה מלתאר של מגוון השחקנים, המגלמים שלל טיפוסים שונים, שכולנו פגשנו ופוגשים גם בחיי היומיום.

 

העיבוד הבימתי של אחד הסרטים המצליחים ביותר שנוצרו בישראל הוא לעילא ועילא, המחזה כולל פזמונים מקוריים, שהלחין עילי בוטנר, מהמוכשרים והמצליחים במלחינים כיום.

היוצרים:

כתיבה: אורן יעקובי,

בימוי: עידו רוזנברג,

מילות השירים: עילי בוטנר ואורן יעקובי,

לחנים: עילי בוטנר,

ניהול מוזיקלי ועיבודים: אמיר לקנר

כוריאוגרפיה: עוז מורג

תפאורה: שני טור

תלבושות: אורנה סמורגונסקי

תאורה: קרן גרנק

הדרכה קולית: ריקי בוגטין

עיצוב סאונד: ניראל שרון

קלידים וסאמפלר: שחר גלזר-שי

משתתפים:

 

מגי אזרזר, משי קלינשטיין, מעיין תורג'מן, דיאנה גולבי, רון שחר, אסף הרץ, לורין מוסרי, קרן מרום, מאי קשת, דור ברנס, אבירם אביטן, לירן מזרחי, נופר אליהו, אשלי זימברג, ענבר יוחננוף

 

קומדיה מפתיעה ומרעננת, על התבגרות, חברות ומימוש עצמי.

עולה בתיאטרון בית ליסין, דיזנגוף פינת פרישמן ת"א.

מומלץ ביותר.

 

 

 

 

תגובות  0  אהבו 

513
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ניסים ונפלאות
בודקת אם אתם עדיין קיימים בעידן הבלבלת הקורונטית. אודליה
לקריאת הפוסט
"לילה בפריז" השאנסונים הגדולים של כל הזמנים
צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי מסע לילי קסום בעיר האורות לצלילי מיטב שיריהם של אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל...
לקריאת הפוסט
תחושת בטן - דרמה משפחתית שעולה על במת תיאטרון הקאמרי
צילום: גבריאל בהרליה. תחושת בטן עוסקת בחופש הבחירה של נשים בתקופתנו: לגבי גופן, מסלול חייהן והייעוד שלהן...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה