מוטקה > בלוגים > הבלוג של טובה פריש . > כאן יצויין מהו סיפור רומנטי ומה זה קשור לסיפורים על משה(בס' "שמות")

כאן יצויין מהו סיפור רומנטי ומה זה קשור לסיפורים על משה(בס' "שמות")

כאן יצויין מהו סיפור רומנטי ומה זה קשור לסיפורים על משה(בס' "שמות")

אם חשבתם שסיפור רומנטי הוא סיפור אהבה,אז קצת טעיתם.מדוע רק במקצת?כי אהבה היא לפעמים אחד הסממנים היותר שולטים בסיפור רומנטי.

סממנים אחרים של הסיפור הרומנטי הם-נטייה לעבר.

מיסתורין,פלאות ותופעות על-טבעיות,

התרחשויות במרחק מהישוב,

 וכן,בין השאר גם מוטיב של אהבה.

אז כמו בסיפורים רומנטיים על גדולי עולם,בעיקר אנשי דת(להוציא לידת מוחמד,לדעתי)

גורלם מלידתם עומד בסכנה.ישו עומד להיות מומת על ידי הורדוס ולכן "הוריו"נימלטים למצרים והוא נולד ברפת בבית לחם.ומשה כמעט מומת על ידי המיילדות,אך ניצל על ידם ועל ידי אמו ואחותו ולבסוף על ידי בת פרעה שמאמצת אותו לבן.

יש כאן הגילוי של המיסתורין  של מוצאו על ידיו .

משה בורח רחוק מהמושב המאוכלס למדבר ושם,בדרך על טיבעית,מתגלה לו האל שמדבר מתוך הסנה.צמח זה עצמו הוא תופעה על טיבעית כי למרות שהוא בוער -איננו אכל.

לבסוף הארוע השמח,של האהבה,על הבאר הוא פוגש את כלתו לעתיד.הבאר היא מקום של האהבה ממבט ראשון בסיפורים אלה.ראו פגישת יעקב את רחל,שמתאהבים ממבט ראשון.ליד הבאר,כשיעקב מגרש את הרועים הרעים ומגולל את האבן מעל פי הבאר.בשני המיקריםמדובר בגברים חזקים.רק כאלה יכולים לנצח רועים אחדים או לגול את האבן מעל פי הבאר.

אז אם עד עכשיו תארו לכם את "דם צפרדע כינים"כמלחמת מלך בשר ודם במלך העולם,מלחמה בשלבים שבכל פעם הכף נוטה לטובת אחד מהשניים,הרי מגיע לנו,אחרי הדיבורים  של הבחירות הנוראות,לא מגיע לנו סיפור קצת רומנטי?

שמות,ב,16 "ולכהן מדין שבע בנות(גם המספר 7 טיפוסי לאגדות רומנטיות)ותבאנה ותדלנה ותמלאנה  את הרהטים להשקות צאן אביהן.(המספר נוקט כאן בלשון מאד נימלצת,שונה משאר הסיפור,כי הוא מרגיש באגדתיות של הסיפור הזה וביופיו הרומנטי)ויבואו הרועים ויגרשום.ויקם משה ויושיען וישק את צאנם".

סיפור יעקב ורחל,שהפך למטבע טיפוסי של מיפגש אהבה ,חוזר כאן כמעט במדוייק.גם אביהן,יתרו,רעואל,מזמין את המיועד לאהליו.כמו לבן,בזמנו,אלא שהוא מה"טובים".רעואל הופך למנטור של משה.כך משה,שהיה נסיך מצרים ולמד כמובן את החוק העירוני,המצרי(אימפריה באותם הימים)לומד כעת את חוקי המדבר משֵייך של שבטים נודדים.בסוף משה  יעשה סינתזה מהחוקים האלה ומחכמתו והבנתו,שהאל  העניק לו ויהיו לנו עשר הדיברות ופרוטן.כך הסיפור המיקראי עובר מאגדה רומנטית לראליה,של שתי רגליים על הקרקע .

עוד אספר לכם(אי"ה)על זה.

הסיפור הזה נותן לי תיקווה ואמונה שאולי האל יעזור לנו נגד ארה"ב ,איראן,דאע"ש ודומים.כמו שהציל אותנו אז מסכנות רבות.

תגובות  7  אהבו 

996
25/03/15

angry


25/03/15

              ואני שואל אותך דוד ,מדוע לא ניסו לשחרר יותר יהודים ,

              כדי שיברחו מהמחנות ויארגנו פלוגות פר...

              ואני שואל אותך דוד ,מדוע לא ניסו לשחרר יותר יהודים ,



              כדי שיברחו מהמחנות ויארגנו פלוגות פרטיזנים.



              למעט בילסקי שהקים תנועת התנגדות פרטיזנית והבריחו,



              הוא ואנשיו יהודים מהגיטו שלחמו כפרטיזנים  בגרמנים.



              למה  אומות העולם שתקו לנוכח השמדת מליוני יהודים ולא עזרו להצילם.



              הרי הם לא היו אלמים וחרשים והיה להם צבא חזק ויש להם גם היום.



              


לדודי,כבר כתוב בתנ"ך והנביאים ניבאו מראש  שיבוא אסון גדול,אפילו המילים "שואה ומשואה" מופיעות שם ולא אנחנו הימצאנו אותן.באותו המקום גם כתוב שישאר אוד מוצל מאש.

אני,למשל...

לדודי,כבר כתוב בתנ"ך והנביאים ניבאו מראש  שיבוא אסון גדול,אפילו המילים "שואה ומשואה" מופיעות שם ולא אנחנו הימצאנו אותן.באותו המקום גם כתוב שישאר אוד מוצל מאש.



אני,למשל האוד המוצל מאש.הוא ליווה אותי מגיל שנתיים והציל אותי פעמים רבות מאד ועל כך אני מודה לו.



השואה הביאה להקמת מדינת ישראל,גם אם יש החולקים על כך.אלוהים עשה לנו ניסים במלחמת השיחרור,כשהיינו מוקפים אויבים מכל צד.לא כל מה שהוא עושה אנחנו מבינים.כי אנחנו רק הנמלה שמטפסת על הר.בקושי אנו רואים מה שעל ידנו,איך ניראה את כל הפרספקטיבה של סיבה ומסובב.?רק לפני שנגיע לסוף,אולי נבין את הדרך שעשינו ואולי גם אז לא.כמו שנאמר ב"איוב"ימותו-ולא בחכמה".כלומר אפילו במותנו עוד לא נהיה חכמים די כדי להבין את הנהגת העולם.


לאריקו,

תשובתי לדודי היא גם התשובה לך.באשר לעמים,אולי קראת את השיר של נתן אלתרמן על רב החובל האיטלקי שהציל יהודים והביאם לארץ באניה המצ'וקמקת שלו.גם על זה כתובבישעיהו שהעמים יביאו את ...

לאריקו,



תשובתי לדודי היא גם התשובה לך.באשר לעמים,אולי קראת את השיר של נתן אלתרמן על רב החובל האיטלקי שהציל יהודים והביאם לארץ באניה המצ'וקמקת שלו.גם על זה כתובבישעיהו שהעמים יביאו את בני ישראל ארצה "בצבים ובמרכבות:והיו מלכים אמנייך..."ואכן היו עמים שעזרו לנו,אבל רק בסוף.אבל אין לשכוח את חסידי אומות העולם,האנשים הפרטיים.שעזרו למשל להציל אותי.


לאריקו,

תשובתי לדודי היא גם התשובה לך.באשר לעמים,אולי קראת את השיר של נתן אלתרמן על רב החובל האיטלקי שהציל יהודים והביאם לארץ באניה המצ'וקמקת שלו.גם על זה כתובבישעיהו שהעמים יביאו את ...

לאריקו,



תשובתי לדודי היא גם התשובה לך.באשר לעמים,אולי קראת את השיר של נתן אלתרמן על רב החובל האיטלקי שהציל יהודים והביאם לארץ באניה המצ'וקמקת שלו.גם על זה כתובבישעיהו שהעמים יביאו את בני ישראל ארצה "בצבים ובמרכבות:והיו מלכים אמנייך..."ואכן היו עמים שעזרו לנו,אבל רק בסוף.אבל אין לשכוח את חסידי אומות העולם,האנשים הפרטיים.שעזרו למשל להציל אותי.


הכי-

בתורה אין מושג כזה של אהבה במובן הרומנטי או היצרי.לא כתוב שמשה אהב את אשתו ציפורה או אברהם ..גם לא יעקב את שרה שעבד עליה במרכאות 14 שנה.נכון שמי שהיה מוכן לעבוד על מישהי 14 שנה ברור ...

הכי-



בתורה אין מושג כזה של אהבה במובן הרומנטי או היצרי.לא כתוב שמשה אהב את אשתו ציפורה או אברהם ..גם לא יעקב את שרה שעבד עליה במרכאות 14 שנה.נכון שמי שהיה מוכן לעבוד על מישהי 14 שנה ברור שיש כאן אהבה.אבל המקרא מדחיק את האהבה והרומנטיקה .בכללית -נכונים דברייך..גם המשפט ..שם על נהרות בבל ישבנו ובכינו..הגעגוע הוא באמת טבול רומנטיקה.לי למשל -אין לי רומנטיקה לסבתא פורטונה


לניסו\



כשיעקב פוגש לראשונה את רחל,הוא נופל על צווארה ושניהם בוכים.כאילו התאהבו ממבט ראשון..בכללי אתה צודק.


כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

יום הקדיש הכללי
היום,י' בטבת,הוא יום הקדיש הכללי של האנשים שיום מותם אינו ידוע.במסורת זהו יום צום בו החל המצור על ירושלים טרם חורבן...
לקריאת הפוסט
אספר לקראת טו' בשבט אגדה סלובקית
בכפר אחד חי אכר עם אשתו ובנו התינוק. מדי יום האשה החרוצה היתה פעילה,אך בלכתה לישון,בערב, נירדמה מייד כמו בול עץ. הלך האכר ליער,למכשפה הידועה בסביבה ,וכשהיא יושבת ליד יורה רותחת,מעבירה נוזל...
לקריאת הפוסט
ברכה
שנה אזרחית מוצלחת לכל חברי מוטקה.שנת בריאות ,אושר...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה