מוטקה > בלוגים > > בדידות חונקת- עצבות

בדידות חונקת- עצבות

זעקה אילמת - קשישים בודדים כל היום לבד
בדידות חונקת- עצבות

בדידות חונקת - עצבות

מבוי סתום, דאגה

הוא זועק זעקה אילמת

בקול חנוק שאינו נשמע.

המבוגר הזה פגיע במיוחד

יושב במקומו שעות על גבי שעות כל יום

מצפה  וחושב, עד כמה זה מתסכל

שהוא יודע את כל התשובות

אבל אף אחד לא טורח

לשאול אותו שום שאלה... 

(זעקה אילמת  -  העוצמה שלה חזקה יותר מזעקה נשמעת מפני שמדובר בכאב שאין לו ביטוי אנושי). 

תגובות  91  אהבו 

1161
בדיוק בקהילת "צילום ", פורסמה תמונה של איש בודד,
אכן , הבדידות מעיקה ומדכאת,
עצוב...
19/12/21
לעליזה, תודה על תגובתך, "הבדידות מעיקה ומדכאת" בדיוק כך!. חשבתי על הסגר הממשמש ובא ועל האנשים בבתי האבות הבוהים בחלונות דירתם ואין להם עם מי להחליף מילה. רציתי לבטא את הבדידות בצורה מוחשית וחיפשתי...
לעליזה,
תודה על תגובתך,
"הבדידות מעיקה ומדכאת" בדיוק כך!.
חשבתי על הסגר הממשמש ובא ועל האנשים בבתי האבות הבוהים בחלונות דירתם ואין להם עם מי להחליף מילה.
רציתי לבטא את הבדידות בצורה מוחשית וחיפשתי צילום מתאים.

לפני מספר שנים היינו קרוז באוקיינוס ההודי ושם נתקלתי באנשים בודדים רבים בפינות הרחובות, יושבים ובוהים שעות.

את האדם בצילום שלמעלה צילמתי כי הוא הקרין את דיכאונו ללא מילה מיותרת!.
זה הסיפור אודות התמונה.
שלא נדע צער.
עצוב...
Attached Picture
20/12/21
ואוו. איך ההסתכלות שונה אצל כל אחד. אולי הוא מסתכל על מישהי שקונה בייגלך וזו אותה אחת שראה שלושה ימים רצופים? איך הוא ייגש אליה? מה יאמר? אולי איזו מילה על הכובע הסגול שלה? אולי לשאול היכן הכלבון שהיה...
ואוו. איך ההסתכלות שונה אצל כל אחד. אולי הוא מסתכל על מישהי שקונה בייגלך וזו אותה אחת שראה שלושה ימים רצופים? איך הוא ייגש אליה? מה יאמר? אולי איזו מילה על הכובע הסגול שלה? אולי לשאול היכן הכלבון שהיה לצידה בפעם שעברה? או שהוא בכלל מסתכל על הנכד שלו המלהט על הסקייטבורד שלו, הא? אתם אפילו לא שמים לב לחיוך המתחיל לבצבץ מתחת לשפם המרהיב הזה. נו, באמת. הוא בהחלט לא בודד. אולי הוא לבד, זה סיפור אחר.
20/12/21
לתמי, תודה על תגובתך הלא שִגרתית. דִמיונך העשיר מביא אותך למחוזות שלא יתוארו, את נסחפת למעלה מעלה פשוט פצצת אנרגיה ורחוקה מבדידות ודיכאון מרחק רב ביותר!. את מסיימת את תגובתך במילים "זה סיפור אחר" ו...
לתמי,
תודה על תגובתך הלא שִגרתית.
דִמיונך העשיר מביא אותך למחוזות שלא יתוארו, את נסחפת למעלה מעלה פשוט פצצת אנרגיה ורחוקה מבדידות ודיכאון מרחק רב ביותר!.
את מסיימת את תגובתך במילים "זה סיפור אחר" ואכן משתמע ממה שכתבת שזה אכן סיפור אחר.
ואם כך רצוי שתקראי סיפור

https://www.motke.co.il/%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98_%D7%91%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92/135953
ועוד סיפור אחר...

https://www.motke.co.il/%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98_%D7%91%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92/1314758
20/12/21
תודה ותודה על הסיפורים. בקשר לפוריות- יש סיפור מקסים (לא זוכרת מי מהסופרים הצרפתיים- לא וולטר) על בעל מבוגר שמבקש את עזרתו של הרופא כי אשתו הצעירה לא נכנסת להריון והוא מציע לו לקחת אותה לעיר נמל משופע...
תודה ותודה על הסיפורים. בקשר לפוריות- יש סיפור מקסים (לא זוכרת מי מהסופרים הצרפתיים- לא וולטר) על בעל מבוגר שמבקש את עזרתו של הרופא כי אשתו הצעירה לא נכנסת להריון והוא מציע לו לקחת אותה לעיר נמל משופעת בצדפות. נו, הם נוסעים, היא אוכלת, בעלה אוכל יותר ובחורצ'יק צעיר שעובד שם מציע לקחת אותה לאיזור מערות מעל המים- שם הצדפות הטעימות ביותר. נו, שוין, הטבע עושה את שלו והשנים מתעלסים ומערה שומרת על האנקות והאנחות.. אחרי 9 חודשים- בול. ילד יפהפה. "באמת הצדפות עזרו" הבעל הגאה אומר.
25/12/21
בנצי. בדידות חונקת. גישה המדברת על בדידות כואבת. תמי. ("אולי הוא לבד אבל בהחלט לא בודד"). הבדל בין שתי ראיות שונות. האחת של בנצי, המהולה בכאב הבדידות, לעומת זו של תמי, המלאה חיוניות. שתי נקודו...
בנצי. בדידות חונקת. גישה המדברת על בדידות כואבת.
תמי. ("אולי הוא לבד אבל בהחלט לא בודד").
הבדל בין שתי ראיות שונות. האחת של בנצי, המהולה בכאב הבדידות, לעומת זו של תמי, המלאה חיוניות.
שתי נקודות ראייה, שתיהן שרירות וקיימות בכל חברה אנושית ואין ב"אמצע" ועל פי שתי גישות ('ראיות' עולם אלו), הכוללות בתוכן אכזריות וחמלה, העולם מתנהל.
כשלעצמי תמיד בחרתי בראייה האופטימית, כי יודע בוודאות בלעדיה לא הייתי שורד ומגיע עד הלום.
בריאות ונועם, בנצי ותמי היקרים.
שבת שלום.
27/12/21
אתה יודע, נדב, היו לי כבר רגשות אשמה "מה את שמה את עצמך במקומו? אז הוא מרגיש בודד. תארי לעצמך מה זו הרגשת בדידות. לא קל, נכון? אז הניחי למישהו לומר מה שהוא מרגיש בלי לפזז לפני העינים שלו. קצת אמפתיה...
אתה יודע, נדב, היו לי כבר רגשות אשמה "מה את שמה את עצמך במקומו? אז הוא מרגיש
בודד. תארי לעצמך מה זו הרגשת בדידות. לא קל, נכון? אז הניחי למישהו לומר מה שהוא
מרגיש בלי לפזז לפני העינים שלו. קצת אמפתיה"... והנה באת ואמרת: זה בסדר וגם זה.
לרוב אנשים בודדים כי לא השקיעו בחיי חברה - אנשים חברותיים תמיד ימצאו. ישנם בעולם הרבה אנשים בודדים רק שהם סגורים מכדי להודות בכך וביחוד בגיל השלישי. נכדים שגדלו זה לא באמת חברים ומי שאינו יכול לאפשר ל...
לרוב אנשים בודדים כי לא השקיעו בחיי חברה - אנשים חברותיים תמיד ימצאו. ישנם בעולם הרבה אנשים בודדים רק שהם סגורים מכדי להודות בכך וביחוד בגיל השלישי. נכדים שגדלו זה לא באמת חברים ומי שאינו יכול לאפשר לעצמו דיור מוגן מרגיש זאת היטב...
20/12/21
לאריאל, תודה על תגובתך ועל הניתוח המעניין שלך "שיש הרבה אנשים בודדים ורק שהם סגורים". לא כל אדם יכול להרשות לעצמו דיור מוגן, והאם בדיור מוגן ימצא הדייר שאינו חברותי חברים לעת זִקנה?. הבדידות מעיקה...
לאריאל,
תודה על תגובתך ועל הניתוח המעניין שלך "שיש הרבה אנשים בודדים ורק שהם סגורים".
לא כל אדם יכול להרשות לעצמו דיור מוגן,
והאם בדיור מוגן ימצא הדייר שאינו חברותי חברים לעת זִקנה?.
הבדידות מעיקה, לא נעימה, כואבת, משעממת, מדכאת ומה לא...

ממך, כאיש אשכולות המנהל של "סיפורי לילה" ציפיתי דווקא לתגובה לא שגרתית קלילה יותר, לא דיכאונית כפי שכתבת (קראתי בעניין את סיפוריך הקצרים ומהם מצטייר אדם שונה לגמרי).

פרסמתי בעבר מצגת המספרת על הנעשה בשערי גן עדן אך האתר בו היא מאוכסנת לא מתפקד.
אני מצרף לך סיפור מעניין ואולי מוכר לך "בשערי גן עדן",
תיהנה
http://www.baba-mail.co.il/content.aspx?emailid=30886
אם ממשלת בריטניה הוסיפה לממשלתה "משרד לאזרחים בודדים"אשר בראשו עומדת שרה - סימן שיש דברים בגו.
את שערי גן עדן אני משאיר לבוב דילן...
אריאל,
אכן, חיי חברה דורשים השקעה, לבנות אותם במהלך החיים, ולא ב- "בום" לצפות שיהיו...
20/12/21
לעליזה,
כמה שאת צודקת לגבי חיי חברה🙏
בדידות זה רק בראש . אישית מאוכזב מאוד מהמין האנושי בעיקר מההמונים .וחבל.
אבי המושבניק היה איש מאד משכיל ולמרות זאת חייך במאור פנים ועזר למושבניקים האחרים שלא דיברו שש שפות כמוהו ולא קראו שקספיר ודילן תומס... לכשהתאלמן חיזרו אחריו אלמנות למרות שהיה נמוך קומה וקרח... בגיל 79...
אבי המושבניק היה איש מאד משכיל ולמרות זאת חייך במאור פנים ועזר למושבניקים האחרים שלא דיברו שש שפות כמוהו ולא קראו שקספיר ודילן תומס... לכשהתאלמן חיזרו אחריו אלמנות למרות שהיה נמוך קומה וקרח... בגיל 79 כשהגיע לדיור מוגן הפך לתרבותניק ועורך השבועון של המוסד, אירגן ביקורי חולים. המטפלת שלו אמרה לי שאם היה קצת יותר צעיר היתה מתחתנת איתו...
20/12/21
לעודד זיו, תודה על תגובתך, "בדידות זה רק בראש" אך לא תמיד, לעיתים עובר האדם משברים או נסיבות חיים שגרמו לו להיות בודד!. חבל מאד שאתה מאוכזב מהמין האנושי, יש כל כך הרבה פנים יפות ונשמות טובות שלא נת...
לעודד זיו,
תודה על תגובתך,
"בדידות זה רק בראש" אך לא תמיד, לעיתים עובר האדם משברים או נסיבות חיים שגרמו לו להיות בודד!.
חבל מאד שאתה מאוכזב מהמין האנושי, יש כל כך הרבה פנים יפות ונשמות טובות שלא נתקלת בהן וחבל...
החיים יפים הבדידות כואבת ובמיוחד אם לבדידות אין מכסה מתאים

אני מצרף לך קטע המדבר על התאמת מכסים
20/12/21
לכל סיר יש מכסה
Attached Picture
20/12/21
לאריאל, כל הכבוד לאביך שמתנהל כפי שמתנהל והפך לכוכב מבוקש בדיור המוגן, לא על אחד יש לו תכונות כפי שיש לו, לעיתים אנשים נחבאים אל הכלים ולא מתבלטים וטוב להם רק בין ידידים ותיקים. אשריך שזכית באבא ...
לאריאל,
כל הכבוד לאביך שמתנהל כפי שמתנהל והפך לכוכב מבוקש בדיור המוגן,
לא על אחד יש לו תכונות כפי שיש לו, לעיתים אנשים נחבאים אל הכלים ולא מתבלטים וטוב להם רק בין ידידים ותיקים.

אשריך שזכית באבא שכזה.
לא כולם כמו אביך ואלו שלא – יושבים מדוכאים כפי שיושב האדם בתמונה למעלה ומצפה מאין יבוא עזרו.

זה שאתה כוכב ומנהל של סיפורי לילה שיש לך קהל מעריצים ומעריצות שבויים בקסמך – מסביר בדיוק שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ

תבורך והרבה הצלחה במעשי ידיך ותמשיך לשעשע להצחיק ולבדר את מעריצותיך

כי יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז
20/12/21
יום ללא צחוק הוא יום מבוזבז
Attached Picture
זו לא פעם ראשונה שרבקה פועל מככבת באתר הזה, אם כי בקבוצה אחרת. אני הייתי קורא לקטע הזה מתוך ספרה "סיר הסירים": 'סיר משומש מחפש מכסה חדש'... כבר הוכח בעליל שלבוא עם רשימת מכולת זה בבחינת שלח לחמך ע...
זו לא פעם ראשונה שרבקה פועל מככבת באתר הזה, אם כי בקבוצה אחרת.
אני הייתי קורא לקטע הזה מתוך ספרה "סיר הסירים": 'סיר משומש מחפש מכסה חדש'...
כבר הוכח בעליל שלבוא עם רשימת מכולת זה בבחינת שלח לחמך על פני המים ותמצאנו רטוב ועבש אם בכלל...
מכונית משומשת לעולם לא תהיה חדשה - אולי "כמעט כמו"...
20/12/21
לאריאל, ולכן "מכונית משומשת לעולם לא תהיה חדשה - אולי "כמעט כמו"..." וזו בדיוק הסיבה שרבים כל כך מעדיפים "מכונית" יד ראשונה מהניילונים. וסיר משומש ימצא רק מכסה משומש. וכשאתה מדבר על רשימת מכולת - מי...
לאריאל,
ולכן "מכונית משומשת לעולם לא תהיה חדשה - אולי "כמעט כמו"..." וזו בדיוק הסיבה שרבים כל כך מעדיפים "מכונית" יד ראשונה מהניילונים. וסיר משומש ימצא רק מכסה משומש.
וכשאתה מדבר על רשימת מכולת - מי שחוזר הביתה עם סחורה רטובה הוא מאושר בחלקו ומייבש אותה וסופג את כל הרטיבות באהבה❤️
20/12/21
לתמי, סיפורייך מרתקים, את מספרת אותם בצורה רעננה וניכר שאת נהנית מעצם הסיפור. אני מצרף לך מספר מצגות שלי הכוללות סיפורים (כאלו שהאתר המקרטע עדיין מאפשר להציץ ולהתבונן ולקרוא) https://www.slides.c...
לתמי,
סיפורייך מרתקים, את מספרת אותם בצורה רעננה וניכר שאת נהנית מעצם הסיפור.
אני מצרף לך מספר מצגות שלי הכוללות סיפורים (כאלו שהאתר המקרטע עדיין מאפשר להציץ ולהתבונן ולקרוא)

https://www.slides.co.il/slides/10398/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%A7%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D__13

https://www.slides.co.il/slides/9921/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%A7%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D__7


https://www.slides.co.il/slides/9996/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D_%D7%94%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%A7%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%9D__8
24/12/21
מה שלך?
25/12/21
לתמי,
הסיפורים כולם מהאינטרנט, העיבוד, הוספת התמונות והמוזיקה הם תוספת שלי.
מקווה שנהנית
בנצי..אהבתי את ההתכתבות בינך ובין אריאל
אהבתי גם את "לכל סיר יש מכסה" מאת" רבקה פועל"
פוסט מדליק ,
ומשעשע צעיר ורענן..
תודה לילה טוב!!
21/12/21
מדלן,
תודה על תגובתך ועל שנהנית מהפוסט, שלדעתך משעשע צעיר ורענן.
צריך לזרום בהתאם לתגובות ולאנשים השונים כך צריך להיות
אני משתדל כמה שאפשר
הרבה בריאות
בנצי..האיש הבודד ??? ממש לא . ניראה שובב..לבוש היטב ואפילו שעון עונד . שפמו משוח לצדדים עושה רושם של חיוך תמידי,וממזרי. .לו עברתי במקרה לידו היה שולף אותי במקלו 😊 בוקר טוב !!...
בנצי..האיש הבודד ???
ממש לא . ניראה שובב..לבוש היטב ואפילו שעון עונד .
שפמו משוח לצדדים עושה רושם של חיוך תמידי,וממזרי. .לו עברתי במקרה לידו
היה שולף אותי במקלו 😊
בוקר טוב !!
מדלן - שכחת את הטבעות...
אריאל .נכוו לא ראיתי את הטבעות,ואתה לא הבחנת
😄בצמיד האדום..😄
21/12/21
אריאל, אתה גדול יש לך עיני נץ...
21/12/21
מדלן, האיש בודד. עברנו לידו קבוצת מטיילים והוא לא הניד עפעף, לא חייך מבטו עמום. אני לא יודע על מה את מסיקה מסקנות מהפכניות שהוא היה שולף אותך במקלו... בקבוצתנו היו יפיפיות מהממות בעלות יופי נדיר וה...
מדלן,
האיש בודד. עברנו לידו קבוצת מטיילים והוא לא הניד עפעף, לא חייך מבטו עמום.
אני לא יודע על מה את מסיקה מסקנות מהפכניות שהוא היה שולף אותך במקלו...
בקבוצתנו היו יפיפיות מהממות בעלות יופי נדיר והוא המשיך לבהות ולא הזיז עפעף.
כל זאת אמור לגבי קבוצתנו.

חבל שלא היית שם והיית מפעילה את קסמייך ואז, הוא היה הופך לאדם אחר, צעיר, רענן, שרמנטי😀 ...
05/01/22
בנצי, אני כל כך שמ חה שמדלן ראתה אחרת. יו, איך שרווח לי. שומעת, מדלן? אנחנו כל כך מתרשמים ממשהו חיצוני אבל לא באמת רואים, נכון? איש נשען על מקל- כבר מוסקת חולשה כלשהיא. לא רואים את העינים (שאלו לעתי...
בנצי, אני כל כך שמ חה שמדלן ראתה אחרת. יו, איך שרווח לי. שומעת, מדלן? אנחנו כל כך מתרשמים ממשהו חיצוני אבל לא באמת רואים, נכון? איש נשען על מקל- כבר מוסקת חולשה כלשהיא. לא רואים את העינים (שאלו
לעתים קרובות משדרות לנו תחושות די אמינות.) שפם לבן? יושב לבד? שוין. פנסיונר בודד. אני אומרת לכם, רבותי- זה שובב גדול זה! אם רק היה טיפונת מגביה את המצחייה- אווו- איזה זוג עינים חי וממזרי.
05/01/22
לתמי 28, תגובתך הרעננה, המיוחדת, מרגשת, מעניינת ומעוררת סימפטיה אין סופית לגישה שלך לאיש הבודד שבתמונה שלמעלה כפי שכתבת: "שפם לבן? יושב לבד? שוין. פנסיונר בודד". הגישה הקלילה שלך והזדהותך המלאה ...
לתמי 28,
תגובתך הרעננה, המיוחדת, מרגשת, מעניינת ומעוררת סימפטיה אין סופית לגישה שלך לאיש הבודד שבתמונה שלמעלה כפי שכתבת: "שפם לבן? יושב לבד? שוין. פנסיונר בודד".

הגישה הקלילה שלך והזדהותך המלאה עם מדלן פשוט מרגשת מאד.
את רוצה לעלות עליה בביצועיך ובהפעלת קִסמך האישי. מעניין לקרוא כשאת כותבת " אני אומרת לכם, רבותי- זה שובב גדול זה! אם רק היה טיפונת מגביה את המצחייה- אווו- איזה זוג עיניים חי וממזרי."
ואני אומר לך לאחר שמדלן הפעילה את קסמיה עליו ולא הצליחה להפוך אותו לצעיר, רענן ושרמנטי.

עכשיו תורך

ואני מצרף לך משפט בליווי צילום המסביר לך יותר ממה שיכולתי להסביר לך עד עכשיו. כי תמונה אחת שווה יותר מ – 1000 מילים.
בהצלחה תמי
Attached Picture
05/01/22
זה מצחיק ונחמד. אבל החמצת את העיקר, בנצי, את העיקר! (אני חושבת שמדלן תסכים אתי ) מה פרוש "להפוך לצעיר, רענן ושרמנטי"? כל התכונות הללו (לדעתי, כמובן) קיימות. העניין הוא שהן פ נ י מ י ו ת ... כפי שאני ...
זה מצחיק ונחמד. אבל החמצת את העיקר, בנצי, את העיקר! (אני חושבת שמדלן תסכים אתי ) מה פרוש "להפוך לצעיר, רענן ושרמנטי"? כל התכונות הללו (לדעתי, כמובן) קיימות. העניין הוא שהן פ נ י מ י ו ת ... כפי שאני בדרך כלל אומרת: כשאני פוקחת את העינים בבוקר אני בת 20 (לפעמים 40, לפעמים 16) אבל אז אני יורדת מהמיטה ופתאום מישהו מתלונן: ,הי, תמי, להרגע, בבקשה. מה את קופצת?" זה הגוף שלי, כמובן.
כשהייתי בשנות השלושים שלי חברה טובה של אמי נישאה שוב ואחרי ירח הדבש באה עם בעלה לבקר.
עכשו, הכרתי את בעלה הראשון והוא היה תמיד מבוגר. הרי יש אנשים שמגיל צעיר הם מתייחסים אל העולם בבחינת כבדהו וחשדהן- מין גישה כזאת של "תשמע, אני לא ילד, תפסיק לדבר שטויות אין לי זמן לזה, למה אתה מתכוון?"
כזה הוא היה. עכשו מגיע גבר בשנות השבעים שלו שהכנים איתו אופטימיות וחום וגל צעיר (כן, צעיר) של אנרגייה. הוא כל כך התאים לנעמי, אשתו הטרייה. היא תמיד היתה כזו והיה נפלא לראות את שניהם יחד. היו קמטים, היתה זהירות בישיבה, אבל כל זה היה בטל בששים לעומת הפנוכו שלהם שאפף אותם כמו הילה.
05/01/22
לתמי, מתוך כל מה שאת כותבת אני הבנתי דבר אחד ברור וחד משמעי, בלתי ניתן לערעור – שאת צעירה נִצחית, רעננה, שרמנטית וכשאת מתעוררת בבוקר את צעירה ללא גיל – פשוט קופצנית והמספר בתעודת הזיהוי שלך לא משחק ...
לתמי,
מתוך כל מה שאת כותבת אני הבנתי דבר אחד ברור וחד משמעי, בלתי ניתן לערעור – שאת צעירה נִצחית, רעננה, שרמנטית וכשאת מתעוררת בבוקר את צעירה ללא גיל – פשוט קופצנית והמספר בתעודת הזיהוי שלך לא משחק תפקיד אצלך!.

מכל מה שדובר למעלה האידיאל של תמי הוא – אדם אופטימי, בעל אנרגיה של צעיר נִצחי, שהקמטים בפניו יהיו לווית חן והעיקר ש"הבפנוכו שלו ישאף את קמטיו כמו הילה".

האם הבנתי נכון את שכתבתָ?

אני מאחל לך הצלחה וחיי אושר ונועם עד בלי די ושחייך מכאן והלאה יהיו סוגים בשושנים.
אמן כן יהי רצון 🙏
06/01/22
קצת המומה משטף המחמאות, בנצי, תודה. כמובן שיש פה הגזמה נכרת, אבל אם נשייך את הכל לכל מה שמתחבא בפנים אז הייתי אומרת שזה מתאים להרבה מאיתנו . עברתי, כמו כולנו, ימים שחורים - שרווח לי להשאיר אותם מאחור...
קצת המומה משטף המחמאות, בנצי, תודה. כמובן שיש פה הגזמה נכרת, אבל אם נשייך את הכל לכל מה
שמתחבא בפנים אז הייתי אומרת שזה מתאים להרבה מאיתנו . עברתי, כמו כולנו, ימים שחורים - שרווח לי להשאיר אותם מאחור. אף אחד לא מבטיח שלא יקרו הפתעות לא רצויות... אלו אורחות שמופיעות ללא הזמנה בגילאים שלנו.. אז פשוט קמים שוב. כמו בשיר של מדונה "I get up again over and over " מכירים את זה? אני מכירה את הייאוש, את הבור שקשה לצאת ממנו. אני מכירה אנשים שהיה להם מזל והם בכלל לא עברו את זה. אז ככה זה.
הדבר היחידי שאני מצטערת עליו הוא שבגלגול הבא לא אזכור כלום.

06/01/22
לתמי, סִגנונך הקליל מסתיר הרבה ממה "שמתחבא בפנים". את מסתירה זאת בצורה שיש להעריץ. אך קצת שקופה למי שחווה חוויות טראומטיות ומבין לליבך. לכן, את לא צריכה להיות המומה מהמחמאות ומהאיחולים שכתבתי בסו...
לתמי,
סִגנונך הקליל מסתיר הרבה ממה "שמתחבא בפנים". את מסתירה זאת בצורה שיש להעריץ. אך קצת שקופה למי שחווה חוויות טראומטיות ומבין לליבך.

לכן, את לא צריכה להיות המומה מהמחמאות ומהאיחולים שכתבתי בסוף תגובתי כי הם מגיעים לך בזכות!.
הרבה בריאות ונחת
21/12/21
אין עם מי לדבר בדידות חונקת
בנצי ..אכן איש בודד .אינו יכול להתמודד בעיקר נגד בדידות פנימית ..ולאן שתפנה אותם , ירגישו אטימות ,חומות חימר ומתכות..חושך ואין אור,כי מסך עמום עותף נפשם . זעקותיהם לא נשמעות,ולא מגיעות.מטפסים ב...
בנצי ..אכן איש בודד .אינו יכול להתמודד
בעיקר נגד בדידות פנימית ..ולאן שתפנה אותם ,
ירגישו אטימות ,חומות
חימר ומתכות..חושך ואין אור,כי
מסך עמום עותף נפשם .
זעקותיהם לא נשמעות,ולא מגיעות.מטפסים בעניהם לעבר חלונות, ודלתות,
שאין בהם כניסה ויציאה
גם תפילה כבר אין בה הכוח להושיע.
אזז נהיה להם לפה נזעק זעקתם
עד התווצר פיסת שמים דרכה .
תשמע תחינתינו אולי נצליח להביא מזור לנפשם
שולחת להם את אהבתי ותקוותי להחלמתם .😏
בריאות ושלווה לכולנו!
22/12/21
למדלן, תגובתך בצורת שיר על בדידות פנימית – היא זעקה אילמת שאת ביטאת בצורה נפלאה כל כך, במילים קשות, נוקבות. את מנסה לפתוח שערים נעולים וחוסר אכפתיות של אנשים אדישים ואטומים. אמנם לא כולם אך המעטים ל...
למדלן,
תגובתך בצורת שיר על בדידות פנימית – היא זעקה אילמת שאת ביטאת בצורה נפלאה כל כך, במילים קשות, נוקבות.
את מנסה לפתוח שערים נעולים וחוסר אכפתיות של אנשים אדישים ואטומים. אמנם לא כולם אך המעטים לא יכולים לעזור לכל כך הרבה בודדים שמתרבים כל כך.

אני כתבתי על האנשים הבודדים 2 שירים בהם ביטאתי את חוסר האונים של האנשים הבודדים בשולי החברה ואת היחס והאדישות של הסביבה.

https://www.motke.co.il/%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98_%D7%91%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92/135088

https://www.motke.co.il/%D7%A4%D7%95%D7%A1%D7%98_%D7%91%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%92/134991

כיום יש כמות גדולה של אוכלוסיה מבוגרת, מזדקנת, עוני, דלות ובעיקר הרבה אדישות של הסביבה.

שוב תודה לך על תגובה קסומה, רגישה כל כך מצִדך שהכנסת בה הרבה ביטוי לכאב.
התגובה לא שגרתית והזדהותך עם הסבל הרב של הבודדים בימינו אלה.
תבורכי
בנצי .מתנצלת אם הזרקתי קצת הומור
לאיש בתמונה שאתה כל כך מאמין בבדידותו ואני כואבת ודואגת ואוהבת בכל ליבי 😒ערב טוב!!
22/12/21
למדלן, את לא צריכה להתנצל על הזרקת קצת הומור. אמנם את מבינה את האיש, דואגת ואוהבת בכל ליבך, אך הוא בודד (ראיתי אותו בבדידותו) ואת זה אף אחד לא יכול לשנות. הכי חשוב שאף אחד לא שומע את זעקתו האילמת...
למדלן,
את לא צריכה להתנצל על הזרקת קצת הומור.
אמנם את מבינה את האיש, דואגת ואוהבת בכל ליבך, אך הוא בודד (ראיתי אותו בבדידותו) ואת זה אף אחד לא יכול לשנות.

הכי חשוב שאף אחד לא שומע את זעקתו האילמת אך היא חודרת ללב רגיש כמו שלך!.

כדאי שתתבונני בסרטון שצרפתי כאן למעלה על הבדידות והנקרא "אין לי עם מי לדבר".
וגם בסרטון שצירפתי כאן למטה "קשישים בודדים כל היום לבד, מול 4 קירות".
24/12/21
קשישים בודדים כל היום לבד
ישנם מועדוני קשישים שנבנו ע''י מפעל הפייס עם הסעות למי שלא מגיע באופן עצמאי עם מבחר פעילויות, ארוחות עשר וצהריים, התעמלות, שירה, טיולים מידי פעם - צריך רק רצון...
25/12/21
לאריאל, אתה צודק, ידוע שיש מועדונים כאלו אך לאנשים שמדברים כאן מדם ליבם, אין באפשרותם או שלא בא אליהם איש והבדידות חונקת!!!. זה שיש מועדונים והסעות הכל טוב ויפה, אך לא כולם נהנים מהם. העובדה, ש...
לאריאל,
אתה צודק, ידוע שיש מועדונים כאלו אך לאנשים שמדברים כאן מדם ליבם, אין באפשרותם או שלא בא אליהם איש והבדידות חונקת!!!.

זה שיש מועדונים והסעות הכל טוב ויפה, אך לא כולם נהנים מהם.

העובדה, שתלונותיהם החוזרות ונשנות על בדידותם או שאיש לא מגיע אליהם, או כפי שאתה אומר "צריך רק רצון"...
עד הופעת הקורונה התנדבתי במרכז יום כזה - קשישים הגיעו בהסעות, בקלנועייות, בכיסאות גלגלים (עם פילפיני/ת) נראה לי שהיה להם מאד נחמד שם - היו מחכים לי וכשהייתי מאחר גערו בי...
25/12/21
לאריאל, תבורך אריאל על התנדבותך במרכז יום לקשיש. כשאתה תורם אתה גם מרגיש סיפוק וריגוש מסוים. חיוך של קשיש היוצא מאפלה לאור ואתה הוא זה שמגשים לו חלומות – אין סיפוק עילאי מזה. אני מבין שנהניתָ במ...
לאריאל,
תבורך אריאל על התנדבותך במרכז יום לקשיש.
כשאתה תורם אתה גם מרגיש סיפוק וריגוש מסוים.
חיוך של קשיש היוצא מאפלה לאור ואתה הוא זה שמגשים לו חלומות – אין סיפוק עילאי מזה.

אני מבין שנהניתָ במיוחד מהחוויה שכשאיחרתָ גערו בך. פשוט תענוג לשמוע על מעשה התנדבות וסיפוק שבצידו.

תבורך אריאל במעשיך.
תענוג רב היה לקרוא את תגובתך❤️❤️❤️

כשאתה בא למרכז היום לקשיש יש בוודאי הרבה רגעים עוצרי נשימה
רגע שכזה מודגם בתמונה למטה
05/01/22
כל הכבוד, אריאל.
25/12/21
החיים לא נמדדים במספר הנשימות שאנו נושמים
Attached Picture
25/12/21
לנדב, בדידות חונקת- אם תראה את 2 קטעי הווידיאו בשלמותם אז תבין שאף אחד לא יכול להיות אדיש למצוקתם של האנשים המדברים מדם ליבם!!!. אתה מדבר על שתי נקודות ראיה, הכל טוב ויפה כשיש לאנשים שליטה מינימלי...
לנדב,
בדידות חונקת- אם תראה את 2 קטעי הווידיאו בשלמותם אז תבין שאף אחד לא יכול להיות אדיש למצוקתם של האנשים המדברים מדם ליבם!!!.

אתה מדבר על שתי נקודות ראיה, הכל טוב ויפה כשיש לאנשים שליטה מינימלית בתנועתם. אך רבים מהם מתקשים ללכת וצמודים וכלואים בחדרם ובוהים בקירות.

ולכן, כפי שכתבתי בכותרת הבדידות זועקת בזעקה אילמת ובקול שאינו נישמע.

נדב, אחה יכול להתברך בזה שבחרתָ בראיה אופטימית.
לא כל אחד כזה והאנשים המוצגים כאן בקטעי הווידיאו מיואשים, סובלים וקצה נפשם בחיים מסוג זה. האישה אומרת זאת במפורש!!!.

בריאות ונועם נדב ואיכות ימים, הנאה ושימחה וחיוך כל הזמן😀
שבת שלום.

אהבתי כשכתבתָ "כשלעצמי תמיד בחרתי בראייה האופטימית" אני מצרף משפט שלדעתי מתאים לראיה האופטימית.
25/12/21
האושר מגיע דרך דלתות
Attached Picture
כתוב בספר בראשית - לא טוב היות האדם לבדו, אישה לו עזר כנגדו, אז זה נכון היה אז וגם עכשיו, הקשבתי אתמול לפודקאסט בר דעת מאוניברסיטת בר אילן, בנושא של האם התורה ממליצה על פוליגמיה או מונוגמיה, ההמלצ...
כתוב בספר בראשית - לא טוב היות האדם לבדו, אישה לו עזר כנגדו, אז זה נכון היה אז וגם עכשיו,
הקשבתי אתמול לפודקאסט בר דעת מאוניברסיטת בר אילן, בנושא של האם התורה ממליצה על פוליגמיה או מונוגמיה, ההמלצה הוא על מונוגמיה למרות ריבוי הנשים בתנ"ך
נושא מעניין
04/01/22
לחיה בן-דור,
מה הקשר בין פוליגמיה או מונוגמיה לכל האמור למעלה על בדידות?
פוליגמיה אסורה על פי החוק אלא במקרים מיוחדים ביותר (של עגינות או מחלה למשל). הפתרון הנפוץ הוא פילגשים או ידועות בציבור (פריבילגיה של עשירים) אבל זה מסבך עוד יותר כי נשים לא אוהבות קונקורנציה (גם גבר...
פוליגמיה אסורה על פי החוק אלא במקרים מיוחדים ביותר (של עגינות או מחלה למשל).
הפתרון הנפוץ הוא פילגשים או ידועות בציבור (פריבילגיה של עשירים) אבל זה מסבך עוד יותר כי נשים לא אוהבות קונקורנציה (גם גברים לא)...
04/01/22
לאריאל,
מה הקשר בין פוליגמיה, פילגשים, או ידועות בציבור לכל האמור למעלה על בדידות?
להרגיש בדידות אפשר גם בפוליגמיה או מונוגמיה לא קשור . החשוב זה הקשר עם הסביבה והאישיות . מכיר אנשים שהם לבד ולא מרגישים בדידות כי יודעים להעסיק עצמם לבד או בחברה .
04/01/22
לעודד זיו, אתה צודק ש"להרגיש בדידות אפשר גם בפוליגמיה או מונוגמיה" אך לא תמיד האדם הבודד מרגיש בדידות כי אינו יודע להעסיק עצמו. רצוי שתשמע את מה שיש לאנשים בקטעי הווידאו לומר...ואז המסקנה תהיה אחרת...
לעודד זיו,
אתה צודק ש"להרגיש בדידות אפשר גם בפוליגמיה או מונוגמיה" אך לא תמיד האדם הבודד מרגיש בדידות כי אינו יודע להעסיק עצמו.
רצוי שתשמע את מה שיש לאנשים בקטעי הווידאו לומר...ואז המסקנה תהיה אחרת...
...המגפה די מנטרלת והרינו מעסיקים את עצמנו...
04/01/22
...עכשיו הכל ברור...
Attached Picture
בוקר טוב בנצי, הנושא של הבלוג הוא "בדידות", הכאב, העצב שבה, והתמודדות ... לדעתי, התמונה מראה אדם מתלבט, (לפי תנוחת הגוף), נמצא בצומת, לא יודע באיזו דרך לבחור... ישנו שיר נפלא של "רוברט פרוסט", נקר...
בוקר טוב בנצי,
הנושא של הבלוג הוא "בדידות", הכאב, העצב שבה, והתמודדות ...
לדעתי, התמונה מראה אדם מתלבט, (לפי תנוחת הגוף), נמצא בצומת, לא יודע באיזו דרך לבחור...
ישנו שיר נפלא של "רוברט פרוסט", נקרא: "הדרך שלא נבחרה", תרגום של השיר:
The road not taken
בריאות ונחת
ואולי הוא בכלל בורר שמחכה לשני הצדדים לדון בענינם...הבדידות היא בנפש ואף אם מוקפים באנשים.הבורא ברא אותנו בצורה כזו שנהיה אחד עם השני ונגמול חסדים וטוב איש לרעהו...לכן אנו חברתיים.
05/01/22
ליוסף אריאל, תודה על תגובתך ועל הצד המעניין והמבט המיוחד שלך אודות האיש בתמונה שלמעלה. לדעתי, הוא לא מצפה לאף אחד. הוא מיואש, זועק את זעקתו האילמת שאף אחד לא שומע!. הטענה שלך ש"הבדידות היא בנפש אף ...
ליוסף אריאל,
תודה על תגובתך ועל הצד המעניין והמבט המיוחד שלך אודות האיש בתמונה שלמעלה.
לדעתי, הוא לא מצפה לאף אחד. הוא מיואש, זועק את זעקתו האילמת שאף אחד לא שומע!.
הטענה שלך ש"הבדידות היא בנפש אף אם מוקפים באנשים" היא נכונה אך לא לגבי האיש המסוים הזה.
"אנו חברתיים" אתה טוען אך אני חוזר ואומר שוב ושוב מידע אישי כי האיש הזה הוא בודד!!!.

כל שאר האמירות וההשערות הם גיבוב מילים וכו........
11/01/22
האם רק עליזה ואני רואים את התמונה כפי שהיא? וואוו, יש פה עבודה נהדרת לדוקטורנט. כמו מבחן רורשאך. רבותי, האיש לא שחוח, ראשו זקוף, שתי ידים על המתנים בשאלה: "נו, לאן עכשו?"- אבל לא בחוסר אונים אלא בבטח...
האם רק עליזה ואני רואים את התמונה כפי שהיא? וואוו, יש פה עבודה נהדרת לדוקטורנט. כמו מבחן רורשאך.
רבותי, האיש לא שחוח, ראשו זקוף, שתי ידים על המתנים בשאלה: "נו, לאן עכשו?"- אבל לא בחוסר אונים אלא בבטחון. למה לחפש עצבות במקום שמפגין העזה? והכותר בהחלט מסכם את העניין: אם לא החלטת, אם אתה לא בטוח כל דרך תהיה טובה (מהשהייה ללא החלטה). כל התמונה היא אופטימית (וזה לא אני, בנצי, בבקשה תסתכל שוב) השמיים, הדרכים הבהירות, האפשרויות : בהמשכה של דרך אחת-יישוב, בשנייה רק אור. אז אנא, אל תחפשו דבר שלא נמצא. הרי יש לנו די מזה ביומיום.. בעיקר בתקופה הקשה הזו. שוין.
מנסיוני כדייג חובב: תמיד הדגים מתרכזים בגדה ממול...
גם אם לא בחרת נכונה תמיד אפשר לחזור ולבחור בדרך השניה ואז לרוב
מתרחשת אותה תופעה מוזרה...
06/01/22
לאריאל, אתה צודק!. תמיד נראה לנו שבגדה ממול מתרכז כל מה שאנו חפצים בו. אכן תופעה מוזרה. גם לגבי בחירת הדרך השנייה שראוי שהייתה קודם הבחירה הראשונה. בתור דייג חובב אתה צריך להיות בעל סבלנות רבה וא...
לאריאל,
אתה צודק!. תמיד נראה לנו שבגדה ממול מתרכז כל מה שאנו חפצים בו.
אכן תופעה מוזרה. גם לגבי בחירת הדרך השנייה שראוי שהייתה קודם הבחירה הראשונה.

בתור דייג חובב אתה צריך להיות בעל סבלנות רבה ואופטימיות שאולי הדגים ש"כעת בגדה ממול" יבואו ישר לחכה שלך.
צריך רק לחכות לטוב. אולי למצוא דרך אחרת, לשרוק מנגינות שימשכו אותם.
שמעתי גם על דייגים שמצאו שפה מיוחדת לדבר עם הדגים.
בהצלחה ואולי בסופו של דבר תדוג את דג הזהב ואז תוכל לבקש משאלות ככל העולה על הדמיון...

לאריאל, איך הגענו לשיחה על דיג פשוט מעניין ואני משתדל לזרום בעקבות רעיונותיך.
והתמונה של האיש שלמעלה הבודד נדחק לפינה. כאילו שהעיסוק בדייג הוא פתרון לבדידות
אני מצרף תמונה מהאיים הקנרים שצילמתי - דייג ואישתו שניסו בסבלנות אין קץ לדוג את דג הזהב
Attached Picture
06/01/22
לעליזה,
התמונה לגבי האדם המתלבט בין 2 דרכים הייתה תגובה לאריאל 248 שכתב "המגפה די מנטרלת והרינו מעסיקים את עצמנו...".
לגבי השיר של רוברט פרוסט ראוי באמת לצרפו ותודה על ההצעה
בנצי, שמחה לתגובה שלך, לא ידעתי שיש לחן למילים, תודה שהבאת את הלחן ,עם הטקסט, והאיור, זהו שיר שנלמד, לא רק בבית ספר תיכון, אלא גם בקורס לקבלת החלטות... בריאות ונחת ...
בנצי,
שמחה לתגובה שלך,
לא ידעתי שיש לחן למילים,
תודה שהבאת את הלחן ,עם הטקסט, והאיור,
זהו שיר שנלמד, לא רק בבית ספר תיכון,
אלא גם בקורס לקבלת החלטות...
בריאות ונחת

יש קשישים שמרגישים בדידות אבל לא כולם, פשוט צריך להעסיק את המוח במחשבות טובות ויצירתיות, אפילו כמו איך לעשות כסף מהאינטרנט, ולא להשאיר וואקום, כי לתוך וואקום נכנסות מחשבות שליליות כמו בדידות ומסכנות ...
יש קשישים שמרגישים בדידות אבל לא כולם, פשוט צריך להעסיק את המוח במחשבות טובות ויצירתיות, אפילו כמו איך לעשות כסף מהאינטרנט, ולא להשאיר וואקום, כי לתוך וואקום נכנסות מחשבות שליליות כמו בדידות ומסכנות
אגב, יש לי הערה ב קשר לקצבת סיעוד שנותנת הממשלה לקשישים, הם לא מיידעים את הקשישים על הקצבה הזאת, ומי שלא יודע ולא מבקש לא משלמים לו כלום
זה ממש בושה, הקשישים של ימינו אכלו הרבה קש בצעירותם, הם בנו את הארץ לתפארת, הם סבלו בשואה
ואכלו חרה
11/01/22
לחיה בו-דור, תודה על תגובתך המרגשת. גם בפעם הקודמת כשהמלצת על פוליגמיה כדי לפתור את בעיית הבדידות. וגם כעת בתגובתך, האכפתיות שאת מגלה כלפי הקשישים מעוררת הערכה והערצה!. לא כל יום נתקלים באדם כמוך כ...
לחיה בו-דור,
תודה על תגובתך המרגשת. גם בפעם הקודמת כשהמלצת על פוליגמיה כדי לפתור את בעיית הבדידות.
וגם כעת בתגובתך, האכפתיות שאת מגלה כלפי הקשישים מעוררת הערכה והערצה!.
לא כל יום נתקלים באדם כמוך כל כך אכפתי לבעיה הכאובה כל כך של הקשישים בכלל והקשישים הבודדים בפרט.

לגבי קצבת הסיעוד, זו בעיה שפתרונה הולך ומסתדר ויש כבר גופים שמיידעים את הקשישים הנוגעים בדבר.

אני מאחל לך בריאות טובה, צלילות דעת והרבה אהבה ונחת מהסובבים אותך🙏.
11/01/22
לתמי, תגובתך ריגשה אותי עד מאד מאד. קראתי פעם ועוד פעם ורק בפעם השנייה הבנתי שאת הגבת לתמונה של האיש העומד וידיו על מותניו ולא יודע לאן לפנות ימינה או שמאלה (ולא לתמונה שבראש הפוסט). את אלופה, נו ...
לתמי,
תגובתך ריגשה אותי עד מאד מאד. קראתי פעם ועוד פעם ורק בפעם השנייה הבנתי שאת הגבת לתמונה של האיש העומד וידיו על מותניו ולא יודע לאן לפנות ימינה או שמאלה (ולא לתמונה שבראש הפוסט).

את אלופה, נו שוין, אין כמוך. הרי תמונה זו באה כדוגמא לאריאל שהגיב: "המגפה מנטרלת והרינו מעסיקים את עצמנו".
ואני כתבתי בתגובה: "עכשיו הכל ברור..." וצרפתי את התמונה של האדם העומד ולא יודע אם לפנות ימינה או שמאלה.

ואת בכישרונך הרב, בדִמיונך הפורה ובראיה מאד, מאד מיוחדת הגעת למסקנה שבתקופה קשה זו, שוין, בואי ונלך לכיוון הישוב ובא לציון גואל. (לא התייחסת בכלל לאדם הבודד בראש הפוסט בבדידותו החונקת והזועק בזעקה אילמת את מכאובו).

אין לי יותר מה לומר אלא לאחל לך הרבה בריאות אושר ונחת.
11/01/22
מה הבטוי הנכון ל"עוד מחמאה כזו ואבדנו"? אוי וויי. אני כנראה לא מתבטאת בצורה ברורה, אחרת- בנצי מוטקאי, לא היית מנתח כך את מה שכתבתי... "לא התייחסת בכלל לאדם הבודד"- לא היה אדם בודד בתמונה וברור שההתייח...
מה הבטוי הנכון ל"עוד מחמאה כזו ואבדנו"? אוי וויי. אני כנראה לא מתבטאת בצורה ברורה, אחרת- בנצי מוטקאי, לא היית מנתח כך את מה שכתבתי... "לא התייחסת בכלל לאדם הבודד"- לא היה אדם בודד בתמונה וברור שההתייחסות שלי לבדידות היא סובייקטיבית ועדיין ליבי יוצא לאלו שאיני יכולה לעזור להם ואני מצפה שהמדינה תעשה יותר. אז מה עושים עם הקצר? פשוט נרגעים ועוברים הלאה. נכון, בנצי?
בוקר טוב בנצי, תמי, הבוקר ראיתי את ההתכתבות ביניכם בבלוג על הבדידות, בנושא התמונה על פרשת דרכים. לא פעם אנו עומדים בפרשת דרכים במהלך חיינו... גם בנושא הבדידות אנו עומדים בפרשת דרכים, איך להתמודד א...
בוקר טוב בנצי, תמי,
הבוקר ראיתי את ההתכתבות ביניכם בבלוג על הבדידות, בנושא התמונה על פרשת דרכים.
לא פעם אנו עומדים בפרשת דרכים במהלך חיינו...
גם בנושא הבדידות אנו עומדים בפרשת דרכים, איך להתמודד אתה.
האנשים שונים, דרכי התמודדות שונות, וזה גם התבטא בתגובות של האנשים בבלוג ...
תודה לאל, שיש פרויקטים קהילתיים, תמיכה של מפעל הפיס, מתנ"ס וכדומה, וכפי שהובא בתגובות כאן...
גם אתר "מוטקה" עושה לא מעט, ותודה ענקית מגיעה לו, יבורכו העושים במלאכה,
נכון שלא לכולם יש אינטרנט ויכולת של תקשורת דיגיטלית,
מצב הקורונה לא מקל על אף אחד...
נייחל ונקווה לזמנים אחרים, לימים אחרים שנכונו לנו...
בריאות ושמחה בלב
12/01/22
לעליזה, ודאי נהנית מחילופי הדברים ביני לבין תמי. לעיתים נראה היה לי שאנו מנהלים דו שיח של חרשים. תגובתך משרה רוח נעימה, רוגעת משהו מסוג אחר, מבינה ומנתחת את הבדידות מכיוון אחר לגמרי. את כותבת: ...
לעליזה,
ודאי נהנית מחילופי הדברים ביני לבין תמי. לעיתים נראה היה לי שאנו מנהלים דו שיח של חרשים.
תגובתך משרה רוח נעימה, רוגעת משהו מסוג אחר, מבינה ומנתחת את הבדידות מכיוון אחר לגמרי.


את כותבת: "גם אתר "מוטקה" עושה לא מעט, ותודה ענקית מגיעה לו, יבורכו העושים במלאכה,"

זכור לי שבימי הסגר הרגשתי צורך עז לעודד את רוחם של החברים ופרסמתי צילומים רבים במיוחד בליווי שירים תואמים שזכו להד רב ולתגובות נלהבות רבות בהתאם (בקהילת צילום תבדקי במדור פוסטים פופולריים).

צריך לקוות לטוב ולהחזיק מעמד עד שיבואו ימים טובים.
(כדאי שתקראי את תגובתי לתמי, יש בה מספר תוספות).
בריאות ונחת
12/01/22
לתמי, קראתי את תגובתך בעיון רב ורציתי להגיב הפעם מכיוון אחר של ההתייחסות שלי לאדם הבודד ולבדידות בפרט. כשעיתונאי, צלם עיתונות, סופר ומשורר נחשפים לתופעה של אנשים בודדים כל אחד מהם מבטא את עוצמת הח...
לתמי,
קראתי את תגובתך בעיון רב ורציתי להגיב הפעם מכיוון אחר של ההתייחסות שלי לאדם הבודד ולבדידות בפרט.

כשעיתונאי, צלם עיתונות, סופר ומשורר נחשפים לתופעה של אנשים בודדים כל אחד מהם מבטא את עוצמת החשיפה במילים, בצילום, בשיר, בסיפור.
כולם ביחד וכל אחד מהם לחוד מבקש לידע את הציבור ולהדגיש את אוזלת ידה של הרשות שמעל.

ואפילו אני כתבתי כבר בגיל 20 שני שירים ופרסמתי – אודות הבודדים בשולי החברה העומדים ברחוב שנדחו ואפילו זִלזלו בהם – וקיוויתי לטוב.

את כותבת: "פשוט נרגעים והולכים הלאה" ואילו אני ביקשתי במעשי לתקן ולו במעט את המצב ולהציג לחברה מראה ותמונה מדויקת.
בריאות ונחת
15/10/22
נדב, תודה על תגובתך שהיא הבעת רגשות מפעימת לב.
יכולת הנתינה שלך לא יודעת גבולות והיא חוזרת אליך בתודה אין קץ של האנשים שאתה מעודד אותם ומעניק להם.
בריאות ונעם נדב היקר❤️
15/10/22
לנדב
Attached Picture
...אתר 'מוטקה' ובכלל אתרים באינטרנט הינם רק אתרים על בסיס "אתה לא חייב לי דבר ואני לא חייב/ת לך דבר... החיים האמיתיים הם אינטרקציה בין אנשים ונשים עין בעין: שיחות על דא והא, לחיצות ידים, כוס קפה או אר...
...אתר 'מוטקה' ובכלל אתרים באינטרנט הינם רק אתרים על בסיס "אתה לא חייב לי דבר ואני לא חייב/ת לך דבר... החיים האמיתיים הם אינטרקציה בין אנשים ונשים עין בעין: שיחות על דא והא, לחיצות ידים, כוס קפה או ארוחה יחדיו, ריקודים ועוד - ללא מנהלת וצנזורה וללא מקלדות... שפת הגוף משתתפת מכובדת בקשרים ואנחנו עצמנו קובעים מי חבר וידיד.
15/10/22
לאריאל, אתה צודק בהחלט בתיאורך את אתר מוטק'ה!. אך בכל זאת פה ושם נוצרים קשרים באתר ללא מגע פיזי וללא קשר עין בעין. כל אחד מקבל במוטק'ה את מה שהוא מעניק בתמורה לזולת. חג שמח, בריאות ונחת מלוא חופ...
לאריאל,
אתה צודק בהחלט בתיאורך את אתר מוטק'ה!.
אך בכל זאת פה ושם נוצרים קשרים באתר ללא מגע פיזי וללא קשר עין בעין.

כל אחד מקבל במוטק'ה את מה שהוא מעניק בתמורה לזולת.
חג שמח, בריאות ונחת מלוא חופנים.
לדעתי הדלה - אין מה להשוות...אנשים ונשים שאינם יודעים להתבטא ואולי גם קולם "לא משהו" הסיכויים שלהם קטנים מאד.
15/10/22
לדעתי הדלה - כל אחד עושה כמיטב יכולתו בהתאם לעוצמות שלו, דהיינו - משתדל מאד והתוצאה בהתאם.
...לכן כל כך חשוב שיפגשו ולא רק דרך התקשורת האלקטרונית
15/10/22
אתה צודק העיקר שיפגשו ויראו זה את זו עין בעין
24/10/22
איך מסייעים לקשישים להפיג את הבדידות
מתנדבים - מי שרוצה מוצא!
24/10/22
אתה צודק אריאל, תמיד יהיו המתנדבים העושים עבודת קודש ממש, יבורכו.
12/03/23
מחדל חברתי זועק לשמיים - קשישים מתים לבד מבלי שאף אחד יודע ואיש לא נמצא לצידם!!!!!
12/03/23
מתים לבד: במהלך 2022 נמצאו בביתם 163 קשישים גלמודים ימים לאחר מותם
https://www.davar1.co.il/413529/
03/11/23
חזק מאוד בנצי. בעיון מעמיק ניתן לראות כמה השיר שלך כל כך אקטואלי. "עד כמה זה מתסכל שהוא יודע את כל התשובות אבל אף אחד לא טורח לשאול אותו שום שאלה... בהחלט "זעקה אילמת - העוצמה שלה חזקה י...
חזק מאוד בנצי.
בעיון מעמיק ניתן לראות כמה השיר שלך כל כך אקטואלי.

"עד כמה זה מתסכל
שהוא יודע את כל התשובות
אבל אף אחד לא טורח
לשאול אותו שום שאלה...

בהחלט "זעקה אילמת - העוצמה שלה חזקה יותר מזעקה נשמעת מפני שמדובר בכאב שאין לו ביטוי אנושי"

תודה לך
03/11/23
בבר היקר, נעמו לי מילותיך ובמיוחד התרשמותך מהנושא הכאוב. הנושא אקטואלי השנה במיוחד עכשיו כשהקשישים והעריריים בדירותיהם. תודה לך על תגובתך. (לא לחינם פוסט זה עומד במקום השני ברשימת הפוסטים הפופולרי...
בבר היקר,
נעמו לי מילותיך ובמיוחד התרשמותך מהנושא הכאוב. הנושא אקטואלי השנה במיוחד עכשיו כשהקשישים והעריריים בדירותיהם.
תודה לך על תגובתך.
(לא לחינם פוסט זה עומד במקום השני ברשימת הפוסטים הפופולריים המוטק'ה)
03/08/24
לששת,
תודה שאהבת את הבלוג ומצאת בו עניין. הרבה עצב יש בעולמנו
03/08/24
האיש בתמונה כלל אינו בודד.הוא צעיר, לבוש היטב, ידיו על מותניו , זקוף כסרגל בהתרסה : אני כאן. בואו מכל דרך שתבחרו. אני מחכה לכם.
03/08/24
לצביה, תודה על תגובתך והתייחסותך. האיש בודד. אני צילמתי את התמונה בטיול באוקיינוס ההודי. עברנו לידו קבוצת מטיילים והוא לא הניד עפעף, לא חייך מבטו עמום. אני לא יודע על מה את מסיקה מסקנות מהפכניות...
לצביה,
תודה על תגובתך והתייחסותך.

האיש בודד. אני צילמתי את התמונה בטיול באוקיינוס ההודי. עברנו לידו קבוצת מטיילים והוא לא הניד עפעף, לא חייך מבטו עמום.
אני לא יודע על מה את מסיקה מסקנות מהפכניות שהוא ממתין וההתרסה שבמבטו הכבוי אני מתפלא על דמיונך העשיר.
בקבוצתנו היו יפיפיות מהממות בעלות יופי נדיר והוא המשיך לבהות ולא הזיז עפעף.
כל זאת אמור לגבי קבוצתנו.

חבל שלא היית שם והיית מפעילה את קסמייך ואז, הוא היה הופך לאדם אחר, צעיר, רענן, שרמנטי
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

HAPPY NEW YEAR 2025
מאחל לכולנו שנה מקסימה ללא מלחמות, מוגנת, רגועה, כייפית ושלווה שתהייה זו השנהבה יחזרוכלהחטופיםבריאים...
לקריאת הפוסט
ידיעות מפתיעות ומשמחות בפייסבוק בעזה
יחיא סינוארלא חש בטוב אתמול והזמין בדחיפות את רופאו הפרטי למקום מחבואו במנהרה בעזה לעשות בדיקות....
לקריאת הפוסט
בודד בתחנה רועד מקור
האם הייתם נותנים את המעיל שלכם לילד הרועד והקופא מקור - היושב בתחנת האוטובוס ??? מספר הצופים שראו את...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה