"כי עוד אאמין באדם גם ברוחו רוח עז.. י"

בזמן האחרון אני קוראת המון על חשיבה,סגנונות חשיבה,
והחשיבות העצומה של שילוב חשיבה בתחומי הדעת הנלמדים בבתי ספר.
במסגרת השיטוטים שלי במרחבי הידע של האינטרנט הגעתי גםלמונח
:"משאבי התודעה".ועל מנת להסביר לעצמי למה הכוונה ,
קישרתי זאת למשאבי הטבע הקיימים על הכדור הקטן והמוזנח שלנו,
שהם,מים חמצן ,מקורות אנרגיה כמו ,נפט,גז ,פחם, מחצבים שונים ועוד.
כך הם משאבי התודעה של האדם,אלו הם המשאבים שבעזרתם הוא יכול לנהל
ולפקח על מחשבותיו ועל המודעות שלו ועל ידי כך לכוון את התנהגותו.
קיימים חמישה משאבים לתודעה והם:מסוגלות, מקצועיות גמישות,תלות הדדית ומודעות.
אם לא התייאשתם עד לכאן ותמשיכו לקרוא תבינו מדוע אני מספרת לכם על כך.
ובכן, היום קיבלתי למייל שלי תאור מרתק על התנהגותו של הכנר יצחק פרלמן.
יצחק פרלמן חלה בילדותו בפוליו וכתוצאה מכך הוא נכה ומתקשה בהליכה.העלייה לבמה וההליכה עליה עד למקום הישיבה ואחר כך תהליך הישיבה והורדת המתקן המיוחד שיש על אחת מרגליו,דורשים ממנו כוח רצון עז והתגברות על הכאב.
באחד הקונצרטים,לאחר שכבר סיים את כול התהליך והחל לנגן נקרע לפתע אחד המייתרים.
יצחק פרלמן הפסיק לרגע את נגינתו והקהל היה בטוח שעכשיו יחזור על עצמו כל התהליך
והוא ירד מהבמה על מנת להביא כינור אחר.
להפתעתם הרבה הוא המשיך לנגן ונגינתו הייתה מבריקה ומצוינת וכמובן מאד מרגשת.
כשניגשו אחר כך אליו ושאלו אותו כיצד הצליח להמשיך לנגן כל כך יפה,ענה הוא :
"אתם יודעים, לפעמים זו משימתו של האמן ,
מצוא כמה מוסיקה הוא יכול עדיין לייצר ממה שנשאר".
יצחק פרלמן השתמש במשאבי התודעה שלו על מנת לנגן כפי שניגן
והוא משתמש בהם כל חייו על מנת שיוכל, למרות נכותו, "לייצר מוסיקה ממה שנשאר"
ואז נזכרתי בשיר שאימי הייתה שרה לי בילדותי
ולאחר שלמדתי לשיר אותו ,היינו שרות אותו יחד "בחדר" הורים הקטן והחם,
ששכן לו לבטח עטוף אהבה ובקיבוץ הירוק הרחוק היפה.
משקיף על שדות ירוקים ומקשיב לרוח השרה עם הנחל ההוא ומימיו הזכים הצלולים
"שחקי שחקי על חלומות,
זה אני החולם סח.
שחקי כי באדם אאמין,
גם ברוחו רוח עז" (שאול טשרניחובסקי)
אז הגוף שלי כבר לא נראה אמנם כמו כינור (וגם לא כמו גיטרה ספרדית...) ,
אבל כמו הכינור של יצחק פרלמן ,גם בו פקע מיתר.
ואני חייבת לנצל את כל משאבי התודעה שלי על מנת לא לגרום לפרקי חגיגת ניצחון.
החוקרים מכנים זאת בשם :משאבי התודעה אבל אני חושבת שהכוונה היא לרוח האדם.
,,זה אני החולם סח,...,
כי באדם אאמין ,ברוחו רוח עז.
לעמי3, בוקר טוב,
משאבי התודעה! !! כמה חשוב לפתח וללמד אותם :
את המודעות, הגמישות, היכולות המקצועיות והתלות הדדית...
לעמי3, בוקר טוב,
משאבי התודעה! !! כמה חשוב לפתח וללמד אותם :
את המודעות, הגמישות, היכולות המקצועיות והתלות הדדית ,
היכלת והאפשרות לתת למשאבים אלו לנווט את התנהגות האדם
התרשמתי כשהבאת את הציטטה של טשרניחובסקי ! יישר כוחך!
שבת שלום וסוף שבוע נעים
עמי2שיחקת אותה
אהבתי - משמח לב
אולי הבין משהו ה:
'דוקטור' המשורר
* מאחר ובמוטקה מישתמשים בטכנולוגיה של המחשב הראשון בגודל של חדר
המימ...
עמי2שיחקת אותה
אהבתי - משמח לב
אולי הבין משהו ה:
'דוקטור' המשורר
* מאחר ובמוטקה מישתמשים בטכנולוגיה של המחשב הראשון בגודל של חדר
המימשקים פה לא משהו: נסי את הטקסט ליכתוב בשורות קצרות יותר
כדי שהן לא תיברחנה לשוליים ואז צריך להקטין את הטקסט ואז...
לעמי(ת?),
מה שנראה לי מכתיבתך, בין אם התכוונת לכך או לא, היא העובדה שהמדע וחוקריו, עלובים ביותר, והידע הנצבר בחיי האדם, מעצמו ואחרים, בתחושותיו, עולה פי הרבה מונים, על מחקרים מדעיים. כתבת&quo...
לעמי(ת?),
מה שנראה לי מכתיבתך, בין אם התכוונת לכך או לא, היא העובדה שהמדע וחוקריו, עלובים ביותר, והידע הנצבר בחיי האדם, מעצמו ואחרים, בתחושותיו, עולה פי הרבה מונים, על מחקרים מדעיים. כתבת
"קיימים חמישה משאבים לתודעה". אינני יודע מי טבע דברים אלה, אך סביר שהוא אדם, ולא בא כוחו של אלוהים. האדם אינו יודע על התודעה, וכל קביעותיו בנושא, הן השערתיות. השערות אלה הינן הימור, ונראה לי שאנו מודעים ליכולות שליטתנו במזל. את משתמשת באמות מידה פסיכולוגיות כביכול. פסיכולוגיה, היא תחום ניחושי, לא מדעי, שמשמש ככלי להשתכרות של אנשים טיפשים רבים. כמו שאף רופא, לא יודע לרפא באמת, גם העוסקים בפסיכולוגיה, הינם בתחתית המדרגה בעיסוקם. גישת האדם, שהינו טיפש לא קטן, הביאה אותו למחקר על עצמו, מחקר מוטעה, בעל תוצרים עלובים ביותר. יכולות האדם, שניתנו לו על ידי אלוהים, הינן נעלות ביותר, אך האדם הדיוט גמור, בהקשר להן.
התגובה מיועדת לך,עמיר!
למרות שאני אדם שהוא בת אדם ולכן ,על פי דבריך השוצפים, טיפשה לא קטנה
ברצוני לענות לך
1.יש לי תואר ראשון בביולוגיה מאונברסיטת תל אביב, אז אני קצת ...
התגובה מיועדת לך,עמיר!
למרות שאני אדם שהוא בת אדם ולכן ,על פי דבריך השוצפים, טיפשה לא קטנה
ברצוני לענות לך
1.יש לי תואר ראשון בביולוגיה מאונברסיטת תל אביב, אז אני קצת מבינה והמון מעריכה .מדעים.
2.גם אני ,כמוך יודעת שפסיכולוגיה תחום מדיד ומבוסס מחקרים מדעיים.
3לא מתיימרת להיות בא כוחו של אלוהים אם כי מאמינה בו
4.מכיוון שאתה יודע הכול עלינו בני האדם הטיפשים אני מבינה שאו שאתה לא בן אדםאו ש...
אתה הוא בא כוחו של אלוהים?...
לעמי (2),
תודה על תגובתך, העובדה שמיספרת מקלה.
0. אכן, סביר להניח שמפני היותך בן אדם ככולנו, הינך טיפשה. הרשי לי לציין שאני טיפש בוודאות. כנראה טיפש ממך, אך אני מודע למצבי זה.
1. ...
לעמי (2),
תודה על תגובתך, העובדה שמיספרת מקלה.
0. אכן, סביר להניח שמפני היותך בן אדם ככולנו, הינך טיפשה. הרשי לי לציין שאני טיפש בוודאות. כנראה טיפש ממך, אך אני מודע למצבי זה.
1. בהכללה, אין לי הערכה לתארים אוניברסיטאים. יש לי הערכה לבני אדם ויכולותם ככאלה. לדעתי יכולתו של האדם, כפי שניתנה לו מאלוהים, שמה כל אוניברסיטה, 'בכיס הקטן'. בעייתו של האדם היא, שאינו יודע כיצד להשתמש במה שניתן לו ע"י אלוהים. לראייתי, האדם היה צריך לחקור, כיצד להפעיל את יכולותיו הניסתרות ממנו, או חסומות לפניו.
2. נראה לי שאולי לא הבנת את דברי על הפסיכולוגיה. אני חושב שפסיכולוגיה כלל אינה תחום מדיד. כמו כן, גם עקב העדר מדידות זו, ברור לי שמחקרים פסיכולוגיים הינם שטויות סיפוריות, ובהחלט לא מדעיות. סתם כהערת אגב, ידוע לי על מחקרים פסיכולוגיים רבים, הנערכים באוניברסיטאות, על סטודנטים להם משלמים, אשר נותנים תשובות מודעות במחקרים.
3. על הכיפאק
4. אני יודע מעט מאד על בני האדם, ואני מכיר באפסותי מול אלוהים ובאי כוחו, יהיו מי שיהיו. עם זאת, אפסותי זו, אינה חשבונאית, וכבן אדם אינני אפס בחברתו של האדם. נראה לי שבחברה זו, על פי אמות המידה שלי, אינני יותר ואינני פחות.
היי בטוב ושבת שלום. עמיר
לעמי2,
ראשית נהנתי מעצם הרעיון שהיה מונח חדש עבורי"משאבי התודעה".
שנית נהנתי איך שירשרת את הנושא מהכללי לפרטי ומוסר ההשכל לחיינו אנו.