קונצרטים של תז הקאמרית הישראלית בהנחה לקוראי מוטקה
***
הומאז' למנדלסון - התזמורת הקאמרית הישראלית
משתתפים:
כריסטוף פופן (גרמניה): מנצח וכנר
אלינא גורביץ': כינור
בתכנית:
מנדלסון: סימפוניה לכלי קשת מס' 7 ברה מינור
מנחם ויזנברג: הפתיחה למיתרים - מחווה למנדלסון
באך: קונצ'רטו ל-2 כינורות ברה מינור, 1043 ברי"ב
היידן: סימפוניה מס' 101 ברה מז'ור, "השעון"
המופע יתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות, אולם רקנאטי, בימים ג' ו-ד', 13-12 באפריל בשעה 20:30. כרטיסי הנחה במלאי מוגבל ב-110 ש"ח (במקום 175) ניתן לרכוש בקופת התזמורת 03-5188845 (שלוחה 5) או בקופת בראבו: טל' 3221* בהזנת קוד הנחה 555.
בקונצרט הקרוב של התזמורת הקאמרית הישראלית יבוצעו יצירות מופת אהובות מבאך ועד מנדלסון, ובמרכזן הקונצ'רטו לשני כינורות מאת י. ס. באך בביצוע המנצח והכנר הגרמני כריסטוף פופן והכנרת אלינא גורביץ'. חציו הראשון של הקונצרט יוקדש כולו למנדלסון, ובו הסימפוניה מס' 7 לכלי קשת לצד יצירתו של מנחם ויזנברג, "הפתיחה למיתרים - מחווה למנדלסון" – שהושפעה מהשמינייה לכלי קשת מאת מנדלסון. את הקונצרט תחתום סימפוניית ה"שעון" מאת היידן.
כריסטוף פופן, יליד שנת 1956, הוא מנצח, כנר ומרצה אקדמיה גרמני בעל שם בינלאומי. פופן הופיע באולמות מרכזיים ברחבי העולם, גם כאדם פרטי וגם כמייסד וכנר ראשון ברביעית כלי המיתר "צ'רוביני" (Cherubini), אשר גרפה מספר פרסים בתחרויות ברחבי אירופה. פופן, שנחשב למחנך מפורסם בתחום הכינור, אף ניצח על תזמורות בולטות והופיע בתכניות טלוויזיה ורדיו במדינות רבות. הכנרת אלינא גורביץ' שתופיע עמו היא קונצרטמייסטר (נגנית ראשית) בתזמורת הקאמרית הישראלית, ומופיעה תדיר כסולנית בהרכבים קאמריים, קונצרטים ופסטיבלים בינלאומיים בארץ ובחו"ל.
פליקס מנדלסון (1847-1809), לו מוקדש חציו הראשון של הקונצרט, הוא מלחין בולט ובעל השפעה ניכרת. את כישרונו כפסנתרן החל להפגין מגיל צעיר למדי, ואילו כמלחין החל את צעדיו הראשונים כשעוד לא מלאו לו 10 שנים. מרבית יצירות הנערות שלו נכתבו עבור הקונצרטים אשר נערכו בביתו, מדי יום ראשון, ובהם השתתפו טובי הנגנים של התזמורת המלכותית. יצירתו של מנחם ויזנברג - מלחין, מעבד פסנתר ומחנך בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת בר-אילן - "הפתיחה למיתרים - מחווה למנדלסון" - מושפעת מיצירת המופת "השמינייה לכלי קשת" מאת פליקס מנדלסון. עיבוד תזמורתי זה מתבסס, במידה רבה, על הנושא הראשי הפותח את יצירתו של מנדלסון. נושא זה עובר טרנספורמציות מלודיות, הרמוניות וריתמיות בשפתו האישית של ויזנברג.
ה