מוטקה > בלוגים > הבלוג של טובה פריש . > רצח הוא רצח הוא רצח.בכל זאת יש הבדלים.

רצח הוא רצח הוא רצח.בכל זאת יש הבדלים.

מתחת לתמונה טעות דפוס שלי.רק עכשיו ראיתי.הנכון הוא -כרבלא-עיר קדושה למוסלמים,שיעים במיוחד במה שניקראת כיום עיראק.
רצח הוא רצח הוא רצח.בכל זאת יש הבדלים.

מלכים ב'כה,24 רצח גדליהו בן אחיקם  ורצח חוסיין בן עלי ב680+ ברכבלא אשר בעיראק של ימינו.

אחרי שנבוכדנאצר מלך בבל הרס לנו את בית המקדש ולוא רק זה דיינו,גם לקחו את כל הכלים של המיקדש לבבל,גם הגלה את השמנא והסלתא של עמנו לשם(זוכרים"על נהרות בבל שם ישבנו גם בכינו וכו'?)לא היו שנואים בארץ יותר מהבבלים.
אבל הם רצו כאן שקט תעשייתי,אז מינו אחד משלנו,את גדליה בן אחיקם,על הכורמים והיוגבים המסכנים שעוד נותרו כאן.ישמעאל בן נתניה היה מזרע המלוכה,(דוד)והיו לו אוהדים רבים.כשגדליהו בן אחיקם קיבל את המינוי  שלו,כך הוא אמר לנותרים בארץ:" אל תראו מעבדי הכשדים(בבלים)שבו בארץ ועבדו את מלך בבל וייטב לכם"(דברי גדליהו)
כלומר ,אל תנסו  למרוד בבבלים אז יהיה לכם טוב.היכנעו.לוא רק זה דיינו,אבל ישמעאל בן נתניה קיווה להחזיר לעצמו את השילטון שלפי דעתו הגיע לו מתוקף השושלת שלו,אז נהג בערמומיות.הוא ערך סעודת פיוס כביכול עם  גדליהו וכשאכלו,יחד,בסעודה הזאת התנפלו אנשי ישמעאל והרגו את גדליהו.העם שנותר בארץ חשש מניקמת הבבלים,לכן נימלט ברובו למצרים.
מאז יש לנו"צום גדליהו"על מה הצום?על עצם הרצח של יהודי את יהודי?או על שינאת החינם?או גיצים של אבל על חורבן המיקדש וירושלים.?
הרצח השני שאזכיר , הוא רצח בתוך האיסלאם שרק החל לנבוט לא מזמן ב680.אחרי מות מוחמד,עלי בן טאלב,בן דודו של מוחמד ובעלה של בתו, פאטמה, היה אמור להיות הח'ליף הרביעי,אולם בבואם עם היורש חוסיין,לכרבלא,עיר קדושה למוסלמים,בעיראק של ימינו,הרגו אלה שמכנים עצמם כיום "סונים"את בנו,חוסייןו70 מבני משפחתו נירצחו שם
.לזכר הרצחו מציינים השיעים מדי שנה את ה"עשוראא"הלא הוא המועד שהם מכים עצמם עד זוב דם(לנו יותר קל.,לא?)לזכר יסוריו של הנירצח.(ראו תמונה דלעיל)
עד היום זכר הרצח בכרבלא מפלג את המוסלמים לשיעים(מהמילה סיעה,פלג)ולסונים.

לדעתי אין רצח גדליהו הרצח הפוליטי הראשון,אבימלך(בנו של גדעון) הרג את 70 אחיו על אבן אחת כדי לשלוט.ובין המלכים שלנו היו לא פעם רציחות של זה את זה.ראו בספר "מלכים".
רצח גדליהו ארע בתקופה לא רגילה,רגישה ביותר ואולי זוהי הסיבה שזוכרים אותו יותר.איני יודעת .אני יכולה רק לשער.
למעשה על רצח רבין היה צריך להתאבל יותר.כי הוא כבר ארע בזמננו ולא היתה לו שום הצדקה.בכלל יש הצדקה לרצח?בעיקר פוליטי?


 

תגובות  6  אהבו 

1160
05/10/16
טובה --יש לערוך טבלת תקופות -ודרגות חומרה-רצח תנכי --רצח היסטורי --רצח מקומי טרי --וכו --את המומחית --מה דעתך על עוד רצח --איטי יום יומי --גבר מאיים מכה --אשה שברחה מביתה --גבר שברמיה הורחק מביתו גם א...
טובה --יש לערוך טבלת תקופות -ודרגות חומרה-רצח תנכי --רצח היסטורי --רצח מקומי טרי --וכו --את המומחית --מה דעתך על עוד רצח --איטי יום יומי --גבר מאיים מכה --אשה שברחה מביתה --גבר שברמיה הורחק מביתו גם אלה נרצחו לא ?? זהו נעשה טבלה --עמודות --אולי נקים ועדות --נדרג את הרציחות --והילדים בשואה ולאחרונה הילדים הסורים --באיזה טור נדרג  אותם ?? א אני מציע להביט למעלה להוא שיש לו תשובות לכל --או רק למגזר אחד שמתקשר עם השכינה שתמיד ממש לא מתגלה
לקשת, ראשית,תודה שהגבת.המדובר ברצח פוליטי.גם לאלה אין סוף ולכן הרשומה מוגבלת לרצח שזוכרים אותו באומה לדורי דורות ומזכירים אותו דורי דורות וכאלה הם רצח חוסיין ורצח גדליהו.הרשומה אינה עוסקת בכל הרציחות...
לקשת,

ראשית,תודה שהגבת.המדובר ברצח פוליטי.גם לאלה אין סוף ולכן הרשומה מוגבלת לרצח שזוכרים אותו באומה לדורי דורות ומזכירים אותו דורי דורות וכאלה הם רצח חוסיין ורצח גדליהו.הרשומה אינה עוסקת בכל הרציחות בעולם.לזה היה צריך את כל הספרים שבספריות.

נכון,כפי שכתבתי רצח הוא רצח הוא רצח.ורצח יחיד .לא רצח עמים והשמדת עמים.אתה צודק,מלמדים שצריך בתחילת הכתיבה להגביל את הנושא.הייתי צריכה לעשות את זה למיקרה שמישהו חושב שאני כותבת על כל הרציחות בעולם.
05/10/16
מתאים להישאל כעת, כשאנו קרובים לצום גדליה, ובעצם מתאים תמיד. הענין הזה של רצח ממקום קר, של חשיבה הגיונית, לעומת רצח ממקום רגשי. האם אמור להיות הבדל, למשל בענישה. בהתייחסות אליהם. וכשמדובר ברצח מחושב, ...
מתאים להישאל כעת, כשאנו קרובים לצום גדליה, ובעצם מתאים תמיד. הענין הזה של רצח ממקום קר, של חשיבה הגיונית, לעומת רצח ממקום רגשי. האם אמור להיות הבדל, למשל בענישה. בהתייחסות אליהם. וכשמדובר ברצח מחושב, שהוא רצח פוליטי, האם אי אפשר היה אחרת, האם המעשה מצדיק. המון שאלות.

תודה שהעלית את הנושא, כולל ההשוואה בין כמה מקרים של רצח על רקע פוליטי. 

ולוואי ונחכים, לפחות בתחום הזה, לפנות לדרכים שאינן אלימות.
לטובה  רצח פוליטי הוא רצח איום שיכול לגרור שפיכות דמים שיכולה להמיט שואה על  כת או אומה. היום הוא צום גדליה. אכן צריך לזכור רצח פוליטי  .אולם כפי שכתבת  רצח רבין חמור יותר  ...
לטובה

 רצח פוליטי הוא רצח איום שיכול לגרור שפיכות דמים שיכולה להמיט שואה על  כת או אומה.

היום הוא צום גדליה. אכן צריך לזכור רצח פוליטי  .אולם כפי שכתבת  רצח רבין חמור יותר  ויכול היה להיגמר אחרת.

יום הזיכרון לרצח רבין  הוא יום הזיכרון לארוע הטרגי  תזכורת עדיפה על יום הצום שאינו אומר דבר לרבים. ביום הזיכרון מעלים את  ארוע הרצח וכך זוכרים.

היה עוד רצח פוליטי שלא שוכחים. רצח ארלוזורוב. למרות שניסו לערב ברצח  רומן. .

זו הסיבה שאסור לשחרר את רוצח רבין גם בגלל התנהגות טובה. . הרוצח חייב להישאר בכלא עד סוף ימיו. הרצח יכול היה לגרור את  המדינה לשפיכות דמים איומה.
למירה, תודה על התגובה.כיום נוהגיםבדין לחלק לרצח מדרגה ראשונה,שזה רצח מתוכנן מראש,ב"דם קר" ולרצח שנעשה מתוך להט היצרים ויש גם שלישי,רצח שלא זה ולא זה אלא הלכו מכות ותוך כדי כך ההרוג נפל וקיב...
למירה,

תודה על התגובה.כיום נוהגיםבדין לחלק לרצח מדרגה ראשונה,שזה רצח מתוכנן מראש,ב"דם קר" ולרצח שנעשה מתוך להט היצרים ויש גם שלישי,רצח שלא זה ולא זה אלא הלכו מכות ותוך כדי כך ההרוג נפל וקיבל מכה בראש ומת.
ליעקב, אתה בהחלט צודק.הנה רצח חוסיין יצר את הפילוג לשיעים וסונים ששינאה גדולה ביניהם עד היום וגם יצרו חוקי שריע שונים זה מזה. רצח רבין היכה את כולנו בהלם,כי היה אקטואלי ומוזר היה שיהודי הורג יהודי ו...
ליעקב,

אתה בהחלט צודק.הנה רצח חוסיין יצר את הפילוג לשיעים וסונים ששינאה גדולה ביניהם עד היום וגם יצרו חוקי שריע שונים זה מזה.

רצח רבין היכה את כולנו בהלם,כי היה אקטואלי ומוזר היה שיהודי הורג יהודי ועוד יהודי דתי.זה היה לנו משה כמו רצח קנדי בארה"ב שעד היום לא בדיוק יודעים מה היה שם.אגב,לרשימת הנירצחים הפוליטיים בעת החדשה יש לא מעטים:גנדי(המקורי,לינקולן,מרתין לותר קינג,סאדת ,אללה ירחמנו,עוד טובים .אחרים
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

יום הקדיש הכללי
היום,י' בטבת,הוא יום הקדיש הכללי של האנשים שיום מותם אינו ידוע.במסורת זהו יום צום בו החל המצור על ירושלים טרם חורבן...
לקריאת הפוסט
אספר לקראת טו' בשבט אגדה סלובקית
בכפר אחד חי אכר עם אשתו ובנו התינוק. מדי יום האשה החרוצה היתה פעילה,אך בלכתה לישון,בערב, נירדמה מייד כמו בול עץ. הלך האכר ליער,למכשפה הידועה בסביבה ,וכשהיא יושבת ליד יורה רותחת,מעבירה נוזל...
לקריאת הפוסט
ברכה
שנה אזרחית מוצלחת לכל חברי מוטקה.שנת בריאות ,אושר...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה