נמסיס היוונית (תמיס הרומית) אלת הצדק--- התמונה מהרשת

זה שאין לנו נפגעים בנפש -- זה לא מפני שבני העוולה לא התכוונו לפגוע... יש כאילו שייחסו את זה להשגחה עליונה, ליקום, ואולי לנמסיס? אלת הצדק? שאכן מגנה עלינו כי היא יודעת שפוגעים בנו שלא בצדק!אבל אנחנו שוכחים שנמסיס היא אלת הצדק והנקם!יש לה ביד אחת מאזני צדק..וביד שניה חרב נוקמת! ורטיה לעיניה...צדק ונקם ללא הבדל דת גזע מין וגיל!!
מכתב זה מיועד לעיתונאים הסמולנים
בשנות קיומה של המדינה שיניתם את צבעיכם,-69 הפכתם מעיתונאים לאומיים לעתונאים לאומניים, הפנתם את גבכם אלינו הישראלים הציונים, ומאז המהפך בשנת 1977 והפכתם להיות- אוהבי אויבי ומתנגדי ישראל, בתחילה...
לקריאת הפוסט
צריך לעשות משהו.
ההחלטה של בית-הדין לשחרר את המחבל חאתם מרארי, ממבצעי הלינץ' ברמאללה שהפך לאחד מסמלי האינתיפאדה השנייה היא החלטה מקוממת, מרגיזה ומתסכלת...כמו החלטות נוספות של בתי-המשפט בישראל שמרחמים על האכזרים...
לקריאת הפוסט
בקאי
בחודש ספטמבר האחרון (2016) הגשמתי חלום-לנהוג מכונית במסלול מירוצים,ואפילו נכתבה עלי כתבה כאן במוטק'ה.
אתמול, ביום ההולדת שלי, הגשמתי לעצמי עוד חלום... לעוף באויר...
נסעתי למושב עין-ורד, ושם אצל...
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות
נקמה היא פורקן של רגשות. מובנים ככל שיהיו, יש בהם חוסר שליטה. נקמה גם עלולה, במקום להשקיט, להגביר איבה. כמו להגביר את האש במקום לכבות.
אני, בעד מיצוי הדין עם בני העוולה.
מיצוי הדין בא ממקום שכלי, לטעמי - חכם. מיצוי דין שירתיע.
מיצוי דין אינו קיים בישראל עבור מחבלים!
כאן הם יושבים יחד, משלימים תארים-ומחבלים-תחבולות איך להערים על ישראל ע"י הדמוקרטיה ונאצלות הרוח שלה,במה יענישו אותם?בשנתיים שלוש של נופש ע"ח משלם המיסים הישראלי???
"כי האדם, עץ השדה" יש לשפוט אותם על רצח!! ועל פי הדין הצבאי להוציאם להורג!!
אני יודע שיש שיגידו שזה אינו מרתיע...אני לא מסכים איתם אבל גם אם כך—תהיה תחושה של תגמול, של נקמה, אני יודע שגורלינו כאן על פי העבר לחיות על חרב, אז יאללה! להשתמש בה!!
אנא קרא את תגובתי למירה, אני בטוח שתמצא שם את המענה שלי גם לך!
תהילים פרק צד
א אֵל-נְקָמוֹת יְהוָה; אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיעַ.
ב הִנָּשֵׂא, שֹׁפֵט הָאָרֶץ; הָשֵׁב גְּמוּל, עַל-גֵּאִים.
ג עַד-מָתַי רְשָׁעִים יְהוָה: עַד-מָתַי, רְשָׁעִים יַעֲלֹזוּ.
ד יַבִּיעוּ יְדַבְּרוּ עָתָק; יִתְאַמְּרוּ, כָּל-פֹּעֲלֵי אָוֶן.
ה עַמְּךָ יְהוָה יְדַכְּאוּ; וְנַחֲלָתְךָ יְעַנּוּ.
ו אַלְמָנָה וְגֵר יַהֲרֹגוּ; וִיתוֹמִים יְרַצֵּחוּ.
ז וַיֹּאמְרוּ, לֹא יִרְאֶה-יָּהּ; וְלֹא-יָבִין, אֱלֹהֵי יַעֲקֹב.
ח בִּינוּ, בֹּעֲרִים בָּעָם; וּכְסִילִים, מָתַי תַּשְׂכִּילוּ.
ט הֲנֹטַע אֹזֶן, הֲלֹא יִשְׁמָע; אִם-יֹצֵר עַיִן, הֲלֹא יַבִּיט.
י הֲיֹסֵר גּוֹיִם, הֲלֹא יוֹכִיחַ: הַמְלַמֵּד אָדָם דָּעַת.
יא יְהוָה--יֹדֵעַ, מַחְשְׁבוֹת אָדָם: כִּי-הֵמָּה הָבֶל.
יב אַשְׁרֵי, הַגֶּבֶר אֲשֶׁר-תְּיַסְּרֶנּוּ יָּהּ; וּמִתּוֹרָתְךָ תְלַמְּדֶנּוּ.
יג לְהַשְׁקִיט לוֹ, מִימֵי רָע-- עַד יִכָּרֶה לָרָשָׁע שָׁחַת.
יד כִּי, לֹא-יִטֹּשׁ יְהוָה עַמּוֹ; וְנַחֲלָתוֹ, לֹא יַעֲזֹב.
טו כִּי-עַד-צֶדֶק, יָשׁוּב מִשְׁפָּט; וְאַחֲרָיו, כָּל-יִשְׁרֵי-לֵב.
טז מִי-יָקוּם לִי, עִם-מְרֵעִים; מִי-יִתְיַצֵּב לִי, עִם-פֹּעֲלֵי אָוֶן.
יז לוּלֵי יְהוָה, עֶזְרָתָה לִּי-- כִּמְעַט, שָׁכְנָה דוּמָה נַפְשִׁי.
יח אִם-אָמַרְתִּי, מָטָה רַגְלִי; חַסְדְּךָ יְהוָה, יִסְעָדֵנִי.
יט בְּרֹב שַׂרְעַפַּי בְּקִרְבִּי-- תַּנְחוּמֶיךָ, יְשַׁעַשְׁעוּ נַפְשִׁי.
כ הַיְחָבְרְךָ, כִּסֵּא הַוּוֹת; יֹצֵר עָמָל עֲלֵי-חֹק.
כא יָגוֹדּוּ, עַל-נֶפֶשׁ צַדִּיק; וְדָם נָקִי יַרְשִׁיעוּ.
כב וַיְהִי יְהוָה לִי לְמִשְׂגָּב; וֵאלֹהַי, לְצוּר מַחְסִי.
כג וַיָּשֶׁב עֲלֵיהֶם, אֶת אוֹנָם-- וּבְרָעָתָם יַצְמִיתֵם;
יַצְמִיתֵם, יְהוָה אֱלֹהֵינוּ.
סחתיין על האופנוע.זה דבר ראשון.שנית,אתה יודע למה יש לה רטיה על עין אחת?כילפעמים,גם כשעושיםצדק,צריך להעליםעין ממשהו שמשבש את הצדק האמיתי.יקוב הדין את ההר -לא תמיד עושה צדק.לעניין,אין לדעת את סידרי העולם.מחשבה יפה חשבת על נמסיס.אבל הרי לנו אין אלילים.אז רק ההוא,הוא למעלה(או בכל מקום).
"אֵל-נְקָמוֹת יְהוָה; אֵל נְקָמוֹת הוֹפִיעַ. ב הִנָּשֵׂא, שֹׁפֵט הָאָרֶץ; הָשֵׁב גְּמוּל, עַל-גֵּאִים. ג עַד-מָתַי רְשָׁעִים יְהוָה: עַד-מָתַי, רְשָׁעִים יַעֲלֹזוּ".
גם בציטטה שלך אלוהים לא כל כך "שם" עלינו.... לא בדיוק עושה את חובתו-ולא בדיוק נוקם באויבנו....
ומאז ימי התנ"ך ועד ימינו—אם לא קמנו. נלחמנו ועשינו.... אז הרגו בנו, והגלו אותנו ממולדתנו...
ואם במקום לכרות עצים וליצור שבילי אש, היינו מעלים על המוקד את המציתים ואז היינו יכולים לגדל ארז ליד החלון!!
דבר ראשון תודה על הפירגון! רוב האנשים די פוחדים מאופנוע ואפילו מפתחים סלידה...
באשר לנמסיס...אני לא ראיתי שרק עין אחת עם רטייה...אני ראיתי פיסת בד שמכסה את שתי עיניה, מה שמעיד על "עוורון הצדק" שלא עושה הבדל בין אדם לאדם(באוטופיה)
ובאשר לאמונה באל אחד או ביותר...
עד היום נוכחתי שכולם קיימים באותה מידה ברוחו של האדם ובאמונתו—ותו—לא!!
אתה יודע מדוע מאזני הצדק לא יפעלו? כי מישהוא גנב את האלה עם הרטיה
הדיין עם העיין האחת רצה את הרטיה או אולי את האלה.
היא הייתה חסרה שם בחצר שלו וכך הפסדנו את מי שיעשה צדק עם המציתים
דיין הוא זה שביקש מהוריהם של המציתים להשאר בארץ בזמן שהם כבר היו ארוזים בדרך ללבנון וארצות ערב האחרות בסוף תש"ח...."אתם אחינו" אמר להם....
הוא היה זקוק להם כבוחרים...ואחריו המבול—מבול הרצח והאש...