מוטקה > בלוגים > הבלוג של אסתי טל > "החדר האחורי" - מחזה ישראלי חדש מאת עדנה מזי"א ובבימויה הוא מפגש עם אתגרי החיים במשפחה בה סערות ומריבות שזורים בחיבוק ואהבה, ובן סטנדאפיסט, המלהטט באומץ בסבך המשפחתי. המשחק המופלא של השחקנים הוא שיעור מאלף בנתיבי החיים.

"החדר האחורי" - מחזה ישראלי חדש מאת עדנה מזי"א ובבימויה הוא מפגש עם אתגרי החיים במשפחה בה סערות ומריבות שזורים בחיבוק ואהבה, ובן סטנדאפיסט, המלהטט באומץ בסבך המשפחתי. המשחק המופלא של השחקנים הוא שיעור מאלף בנתיבי החיים.

"החדר האחורי" - מחזה ישראלי חדש מאת עדנה מזי"א ובבימויה הוא מפגש עם אתגרי החיים במשפחה בה סערות ומריבות שזורים בחיבוק ואהבה, ובן סטנדאפיסט, המלהטט באומץ בסבך המשפחתי. המשחק המופלא של השחקנים הוא שיעור מאלף בנתיבי החיים.

 
צילום: ז'ראר אלון

הפקה משותפת של תיאטרון הקאמרי ותיאטרון בית ליסין

תקציר:
סטנדאפיסט צעיר שניתק את הקשר עם משפחתו, משתמש בה כחומר גלם להופעותיו. דרך ההומור מאפשרת לו לברוח מתמונות העבר שרדפו את חייו, מאביו הנרפה, אמו האקסצנטרית, חסרת הגבולות, ומדודו העריץ והנערץ, כמו גם מהלהט המשיחי בו שלושתם מתייחסים לקדושת המשפחה.
שובה ארצה של בת דודתו, מעמת אותו עם הוריו ודודו, וכך נחשף בהדרגה התא המשפחתי על פוטנציאל הגיהינום הטמון בו.
 
סנדרה שדה בדמות האם, השולטת ביד רמה בבעלה ובבנה וכמו מפעילה אותם כבובות על חוט, ומוני מושונוב בדמות האב, הנכנע לאשתו, שהופכת אותו לעבד נרצע למאוויה, משכנעים במשחקם המושלם. קל להבין את האומללות של בנם, ידידיה ויטל, שמהרגע שעמד על דעתו, רק ביקש להשתחרר מלפיפתה של האם ושל האב, שלא יכול להשמיע את קולו, גם אם יש לו דעה נחרצת.
 
פצעי הנפש שאלי סוחב מילדותו – שגם להתעללות דודו יש בכך חלק נכבד – גורמים לנו להזדהות איתו לאורך כל ההצגה. הופעתו בסטנד-אפ מהולה בעצב רב ולכן, אף שהיו הרבה קטעים קומיים בהצגה שהעלו צחוק, היה זה יותר צחוק של מבוכה ולעתים אף זעזוע. במיוחד סצנת הבר-מצווה של ויטל, במהלכה נחשפים לאיבוד הקשר עם המציאות של שדה.
אני מזדהה עם המשפט שאמר ניסן נתיב ז"ל: "ההבדל בין דרמה לקומדיה הוא אך ורק בהקשר, בהסתכלות וביחס. אדם המועד ונופל במדרגות יכול להיות מראה טראגי, ובאותה מידה יכול להיות קורע מצחוק. תלוי איך מסתכלים על זה".
כדי לגלם את תפקיד הסטנדאפיסט, צרך ויטל לדבריו, המון סטנדאפ במהלך חודשי החזרות. "זכיתי לעבוד על החומר עם הסטנדאפיסטית תום יער וגיליתי שמעבר לפרצופים, קולות ומבטאים, זו אמנות במה שמשתמשת בהומור וקומדיה, כדי להיות סאטירית, פילוסופית ואישית, כמו שכמעט שום פלטפורמה אחרת לא מאפשרת".
המשחק המשובח של ויטל ושל כל צוות השחקנים, מעורר הרבה תובנות והופך את הצפייה בהצגה לחוויה מטלטלת ובלתי נשכחת. מומלץ ביותר.

היוצרים:
בימוי: עדנה מזי"א; כתיבת סטנד-אפ בשיתוף עם תום יער; תפאורה ותלבושות: אורנה סמורגונסקי; תאורה: זיו וולושין; מוסיקה: ערן צור.

השחקנים:
מוני מושונוב (האב מוטה)
סנדרה שדה (האם מרים)
ידידיה ויטל ( הבן אלי)
דודו ניב ( הדוד סאם)
הילה פלדמן (בת הדודה, דפי)
 
להזמנת כרטיסים:
תיאטרון הקאמרי 03-6262900
www.cameri.co.il
 
 

תגובות  0  אהבו 

1496
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ניסים ונפלאות
בודקת אם אתם עדיין קיימים בעידן הבלבלת הקורונטית. אודליה
לקריאת הפוסט
"לילה בפריז" השאנסונים הגדולים של כל הזמנים
צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי מסע לילי קסום בעיר האורות לצלילי מיטב שיריהם של אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל...
לקריאת הפוסט
תחושת בטן - דרמה משפחתית שעולה על במת תיאטרון הקאמרי
צילום: גבריאל בהרליה. תחושת בטן עוסקת בחופש הבחירה של נשים בתקופתנו: לגבי גופן, מסלול חייהן והייעוד שלהן...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה