מוטקה > בלוגים > הבלוג של אסתי טל > המחזה "פרימה דונה" (האשה הראשונה) - ע"פ הסרט "המין היפה" מאת: ג'פרי האצ'ר, שעולה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, עוסק בנושא המגדרי על כל היבטיו, מעורר תובנות ותהיות, צחוק ודמע. משחק משובח ובימוי ייחודי ורענן.
המחזה "פרימה דונה" (האשה הראשונה) - ע"פ הסרט "המין היפה" מאת: ג'פרי האצ'ר, שעולה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, עוסק בנושא המגדרי על כל היבטיו, מעורר תובנות ותהיות, צחוק ודמע. משחק משובח ובימוי ייחודי ורענן.
צילום: אבי מצליח.
תרגום: רועי חן,
בימוי: עמית אפשטיין
אחד הנושאים החמים בשיח החברתי שלנו הוא הנושא המגדרי – בין אם מדובר בזהות מגדרית/מינית או מעבר בין זהות אחת לאחרת, שוויון זכויות מגדרי וכו'. אולם מעטים יודעים שאי אז במאה ה-17, הטרנסג'נדריות, לפחות בתיאטרון, הייתה מחויבת על פי חוק, כאשר כל התפקידים הנשיים ללא יוצא מן הכלל שוחקו על ידי גברים בלבד והנשים, לעומת זאת, הודרו מן הבמה לחלוטין.
"פרימה דונה" הוא מחזה על הגבול הדק שבין חיים לאומנות, על זהות מינית ועד לאיזה מרחק אנחנו מוכנים ללכת בשם התהילה והפרסום.
סיפורו של אדוארד קינסטון, שחקן שייקספירי באנגליה של המאה ה-17 שמשחק תפקידי נשים בתקופה שבה רק גברים הורשו לשחק בתיאטרון. הכוכב מאבד הכל כשהמלך צ'ארלס השני מואס במסורת, מתיר לנשים לשחק, ואת מקומו של קינסטון תופסת עד מהרה מריה היוז, המלבישה שלו שתמיד חלמה לעמוד על במה ולהפוך לשחקנית הראשונה בהיסטוריה.
לרגל הפרמיירה הוזמנו להצגה כל השחקניות הוותיקות, שגילמו את תפקיד "הנשים הראשונות" ונצרבו בתודעה של קהל הצופים כשחקניות רציניות ובעלות כריזמה, ביניהן, ליא קניג, מרים זוהר, ליליאן ברטו, דפנה דקל ועוד שהחמיאו לשחקני הסטודיו והודו להם במחיאות כפיים נלהבות.
תרגום: רועי חן | בימוי: עמית אפשטיין | תאורה: אייל דניאל | תלבושות: יהודית אהרון | תפאורה: נטע הקר | כוריאוגרפיה: עמית זמיר | מוזיקה מקורית: אביב קורן | ניהול אמנותי: לילך סגל | צילום: רדי רובינשטיין | ע"פ מחזה מאת ג'פרי האצ'ר
בהשתתפות שחקני שנה ג: נדב שמה | תומר יוסף | יהב מרום | ספיר אזולאי | דורון בלנק | בר אקרמן | רוני סבג | לישי זטלאוי | מאי רופ | תומר ברש (שחקן שנה ב') | יריב דהן (שחקן שנה א') | בר קליין (שחקנית שנה א')
משך ההצגה: שעה וחצי
בכל ערב בשעה 20:30, ובימי שישי בשעה 14:00 באולם הסטודיו (חנוך 19) עד ליום ב' ה-15.5
ביום שישי 12.5 ההצגה בשעה 16:00
ביום ה' ה-18.5 ההצגה תעלה בתיאטרון הבימה.
מחיר כרטיס: 100 ₪,
רכישה באתר הסטודיו www.studioact.co.il ובטלפון 03-6871834
תרגום: רועי חן,
בימוי: עמית אפשטיין
אחד הנושאים החמים בשיח החברתי שלנו הוא הנושא המגדרי – בין אם מדובר בזהות מגדרית/מינית או מעבר בין זהות אחת לאחרת, שוויון זכויות מגדרי וכו'. אולם מעטים יודעים שאי אז במאה ה-17, הטרנסג'נדריות, לפחות בתיאטרון, הייתה מחויבת על פי חוק, כאשר כל התפקידים הנשיים ללא יוצא מן הכלל שוחקו על ידי גברים בלבד והנשים, לעומת זאת, הודרו מן הבמה לחלוטין.
"פרימה דונה" הוא מחזה על הגבול הדק שבין חיים לאומנות, על זהות מינית ועד לאיזה מרחק אנחנו מוכנים ללכת בשם התהילה והפרסום.
סיפורו של אדוארד קינסטון, שחקן שייקספירי באנגליה של המאה ה-17 שמשחק תפקידי נשים בתקופה שבה רק גברים הורשו לשחק בתיאטרון. הכוכב מאבד הכל כשהמלך צ'ארלס השני מואס במסורת, מתיר לנשים לשחק, ואת מקומו של קינסטון תופסת עד מהרה מריה היוז, המלבישה שלו שתמיד חלמה לעמוד על במה ולהפוך לשחקנית הראשונה בהיסטוריה.
לרגל הפרמיירה הוזמנו להצגה כל השחקניות הוותיקות, שגילמו את תפקיד "הנשים הראשונות" ונצרבו בתודעה של קהל הצופים כשחקניות רציניות ובעלות כריזמה, ביניהן, ליא קניג, מרים זוהר, ליליאן ברטו, דפנה דקל ועוד שהחמיאו לשחקני הסטודיו והודו להם במחיאות כפיים נלהבות.
תרגום: רועי חן | בימוי: עמית אפשטיין | תאורה: אייל דניאל | תלבושות: יהודית אהרון | תפאורה: נטע הקר | כוריאוגרפיה: עמית זמיר | מוזיקה מקורית: אביב קורן | ניהול אמנותי: לילך סגל | צילום: רדי רובינשטיין | ע"פ מחזה מאת ג'פרי האצ'ר
בהשתתפות שחקני שנה ג: נדב שמה | תומר יוסף | יהב מרום | ספיר אזולאי | דורון בלנק | בר אקרמן | רוני סבג | לישי זטלאוי | מאי רופ | תומר ברש (שחקן שנה ב') | יריב דהן (שחקן שנה א') | בר קליין (שחקנית שנה א')
משך ההצגה: שעה וחצי
בכל ערב בשעה 20:30, ובימי שישי בשעה 14:00 באולם הסטודיו (חנוך 19) עד ליום ב' ה-15.5
ביום שישי 12.5 ההצגה בשעה 16:00
ביום ה' ה-18.5 ההצגה תעלה בתיאטרון הבימה.
מחיר כרטיס: 100 ₪,
רכישה באתר הסטודיו www.studioact.co.il ובטלפון 03-6871834
תגובות
0
אהבו
0
1364
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
ניסים ונפלאות
בודקת אם אתם עדיין קיימים בעידן הבלבלת הקורונטית.
אודליה
לקריאת הפוסט
"לילה בפריז" השאנסונים הגדולים של כל הזמנים
צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי
מסע לילי קסום בעיר האורות לצלילי מיטב שיריהם של אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל...
לקריאת הפוסט
תחושת בטן - דרמה משפחתית שעולה על במת תיאטרון הקאמרי
צילום: גבריאל בהרליה.
תחושת בטן עוסקת בחופש הבחירה של נשים בתקופתנו: לגבי גופן, מסלול חייהן והייעוד שלהן...
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות