מוטקה > בלוגים > הבלוג של אסתי טל > המחזה, "סוס אחד נכנס לבר", עפ"י ספרו של דויד גרוסמן, בתיאטרון הקאמרי, הוא תוצר של מלאכת מחשבת תיאטרלית, המעבירה את סיפורו הפנימי של הסופר באמצעות הגיבור, הסטנדאפיסט והשחקן דרור קרן במשחק וירטואוזי, מרגש ונוגע

המחזה, "סוס אחד נכנס לבר", עפ"י ספרו של דויד גרוסמן, בתיאטרון הקאמרי, הוא תוצר של מלאכת מחשבת תיאטרלית, המעבירה את סיפורו הפנימי של הסופר באמצעות הגיבור, הסטנדאפיסט והשחקן דרור קרן במשחק וירטואוזי, מרגש ונוגע

המחזה,

צילום: ז'ראר אלון
 
תקציר העלילה

מרתף באזור התעשייה בנתניה. מופע הסטנד אפ של דובלה ג'י (דרור קרן) מול קהל הצמא לבדיחות ולבידור יוצא משליטה ותופס תפנית מצמררת.  בין הקהל יושבים שני חברי ילדות של דובלה ג'י, אבישי, השופט בדימוס (יגאל זקס) ופיץ, אשה נמוכת קומה (איה גרניט שבא), שבאמצעותם הוא עורך חשבון נפש נוקב -  בא חשבון עם מי שהוא היום, עם מה שהוא נועד להיות ובעיקר עם השאלה, למה זה לא קרה. רכבת השדים נעה במהירות בין הומור שחור לסאטירה ארסית. בין אהבות ובגידות, געגועים וחרטה.

בסטנס אפ - המשקף את החיים עצמם – הכל אפשרי. בערב הזה, שהוא יום הולדתו ה-57 של דובלה וגם, כנראה, המופע האחרון שלו – כבר אין לו מה להפסיד. חלומו להופיע בקיסריה מול קהל המונים - שבא לידי ביטוי במשפט הסיום שלו "לילה טוב קיסריה" – מתפוגג מול עיניו

למה אנחנו ככה?! 

לדברי דרור קרן, בערב הזה, בהופעה, חוץ מפיץ ואבישי, חברי ילדותו של דובלה - שזיכרונותיהם חושפים את דמותו יוצאת הדופן וכישוריו של הילד והנער דובלה והשינוי שעבר במרוצת השנים - יושב עוד עד, "העד המרכז"' – הקהל.  קהל שמביט כנראה במופע האחרון של האיש המיוסר שמולו. במסע החיים שלו, שהיו בצל השואה, בהווי הגדנ"ע, במערכונים של "הגששים" ושייקה אופיר. בשירים, בסחבקיות צברית, בחברות של ילדים במדינה בהתהוות... ואנחנו שגדלנו, גידלנו והגענו עד הלום, יושבים שם במרתף הנתניתי הזה, עם הזמנה להתבונן בעצמנו, להיזכר במי היינו ובמי אנחנו היום, ואולי לתהות לרגע, כמה קרובים או כמה רחוקים אנחנו מ'קיסריה' שלנו. למה אנחנו ככה...

המשחק האותנטי של דרור קרן, הבעות פניו המשקפות את המתרחש בתוכו, הדיאלוג שהוא מנהל עם חברי ילדותו, הטקסט בו מגולמים סודות הנפש המהדהד בחלל האולם, סוחף ונוגע בנשמה. זוהי הרגשתי האישית.

משך ההצגה: שעה ושלושים דקות ברצף. מעניין, מותח ומעלה תובנות.

הצוות

עיבוד לבמה: מיכה לבינסון, אבנר בן עמוס ודרור קרן; בימוי: דרור קרן בהשראת מיכה לבינסון;
עיצוב במה: סבטלנה ברגר; אנימציה: קריאל קסלסי; מוסיקה: אלדד לידור; תאורה: עדי שימרוני.

השחקנים:
 
דרור קרן – דובלה ג'י; יגאל זקס - אבישי לזר; איה גרניט שבא – פיץ; יוסי ירום – יואב.

הזמנת כרטיסים: 03-6262900
www.cameri.co.il
תגובות  0  אהבו 

1127
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ניסים ונפלאות
בודקת אם אתם עדיין קיימים בעידן הבלבלת הקורונטית. אודליה
לקריאת הפוסט
"לילה בפריז" השאנסונים הגדולים של כל הזמנים
צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי מסע לילי קסום בעיר האורות לצלילי מיטב שיריהם של אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל...
לקריאת הפוסט
תחושת בטן - דרמה משפחתית שעולה על במת תיאטרון הקאמרי
צילום: גבריאל בהרליה. תחושת בטן עוסקת בחופש הבחירה של נשים בתקופתנו: לגבי גופן, מסלול חייהן והייעוד שלהן...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה