מוטקה > בלוגים > הבלוג של ניצה5_x1632188090 > נשים בתנ"ך נושא מענין

נשים בתנ"ך נושא מענין

גם אני לאחר שקראתי את הפוסטים של טובה ומינה. החלטתי לתרום את חלקי בפוסט מה דעתי על נשים במקרא
נשים בתנ"ך נושא מענין

אתחיל מכך שברגע שקראתי את 2 הפוסטים המוזכרים לעיל ישר משום מה עלה בראשי שיר ההלל לנשים "אשת חייל מי ימצא ".

 יש סיפורי נשים שבמעשיהן ובדבריהן מעוררות השתאות עצומה.

 הרבה מסיפוריהן של הנשים בתנ"ך מעוררות שאלות ..וגם יש פעמים שהן מפיצות אור והשראה.

ראשונה היה חווה – שבמעשיה גרמה לאנושות להבין מהו טעם החטא ...והדעת להבחין בין טוב ורע...

 יש את ארבעת האמהות שלכל אחת מהן יש  סיפור מיוחד  שנותן לי להבין את ההשפעה שלהן על ההיסטוריה שלנו.

שרה שלא יכלה ללדת ונתנה לבעלה את שפחתה הגר וכל הקורה בהמשך..שעד היום אנחנו במלחמת ירושה ובצדק של שני אחים לאותו אב.

 נעבור לרבקה שגם היתה עקרה עד שנכנסה להריון וילדה את עשיו ויעקב ובלידה זו יצרה הסטוריה מקראית על ידי כך שיצרה שני עמים....(השקר הגדול שתכננה עם בנה יעקב נגד אחיו הבכור).

 רחל אשתו של יעקב וסיפור אחותה לאה וכל הקורה איתן וכאן יש את סיפור השבטים ..

 ויש עד כמה נשים חזקות שהשפיעו בצורה מכרעת  על סביבתן .

יש את אותן  הנשים הקדומות והדעתניות שידעו לגרום לגברים לעשות כרצונן ואלה הן הפמיניסטיות המקראיות, ולנו יש דבר או שניים ללמוד מהן.

(אני אישית אוהבת את הסיפורים האלה מאוד לכן אני כותבת אותם כעת ).

סיפור יעל וסיסרא שנמלט מהקרבות והגיע ל אוהלה של יעל. זו יצאה לקראתו, פיתתה אותו להיכנס, קיבלה אותו בסבר פנים יפות, הציעה לו חלב - למרות שביקש רק מים - וכיסתה אותו בשמיכה. כאשר נרדם, נעצה יתד ברקתו והרגה אותו, ובכך הבטיחה את נצחון ישראל.

 אפשר למנות את חמש בנות צלופחד שגרמו לשינוי בחוק על ידי העלאת נושא הירושה על ידי כך שעמדו לאבד את נחלתן לאחר מות אביהם היות ולא היה להן אח זכר . ואכן משה רבנו קבע בפסיקתו "איש כי ימות ובן אין לו, והעברתם את נחלתו לבתו".

 ויש עוד נשים שקצרה היריעה פה להתחיל לכתוב עליהן .

 לכן לאור האמור אחזור להתחלה שכתבתי :אשת חייל מי ימצא - תרתי משמע "

ויש לי תובנות ומסקנות לגבי נשים בתנ"ך "

שאשה בתנ"ך אפשרה לגבר לשלוט בה למראית עין, כאשר למעשה היא זו שמשלה בו בערמומיותה וקסמה הייחודי.

ואולי זה עד עצם היום הזה.

תגובות  7  אהבו 

610
מצאה חן בעיני הרשומה שלך.הכי אהבתי שהזכרת את בנות צלופחד,שגרמו כבר אז מה ששנים רבות לא השיגו באנגליה.למשל אשה שהיתה נישאת נומר בתקופת אמילי דיקינסון או ג'יין אוסטין,אם היה לה רכוש,הוא היה עובר לבעלה.ו...
מצאה חן בעיני הרשומה שלך.הכי אהבתי שהזכרת את בנות צלופחד,שגרמו כבר אז מה ששנים רבות לא השיגו באנגליה.למשל אשה שהיתה נישאת נומר בתקופת אמילי דיקינסון או ג'יין אוסטין,אם היה לה רכוש,הוא היה עובר לבעלה.ואילו בנות צלופחד גרמו לאפשרות שאם אין בן,הבנות יורשות.
שנית הזכרת את השיר "אשת חיל",שנימצא במשלי לא'.שיר מקסים.כניראה אשה לא יפה במיוחד(שקר החן והבל היופי)אבל חברמנית.בלעבוסטה,קוראים לזה באשכנזית-יהודית.לא כולם יודעים שלא רק התכן של השיר מעניין,אלא גם צורתו.כל פסוק מחיל באחת מאותיות האלף בית,לפי הסדר.לכן קל לזכור אותו בעל-פה.קוראים לזה "אקרוסטיכון"(כמו באנגלית אקרוס זה סטריט)מצד אחד עד לצד השני.הפסוקים עוברים את כל האלף בית.את בודאי יודעת את זה.זה למי שקורא את התגובה שלי ואינו יודע.נוהגים לומר את השיר כל ערב שבת.
ברוכה את!! נהניתי מכל מילה שכתבת. אור מואר לנשים לאורך הסטוריית התנך מאז חוה אמנו הקדומה. לא רק בקשר לנשים אלא בכלל, כאשר ישבו סופרי התנך בתקופה זו או אחרת וכתבו על צדק חברתי, או מלחמות או ביקשו ל...
ברוכה את!! נהניתי מכל מילה שכתבת. אור מואר לנשים לאורך הסטוריית התנך מאז חוה אמנו הקדומה.

לא רק בקשר לנשים אלא בכלל, כאשר ישבו סופרי התנך בתקופה זו או אחרת וכתבו על צדק חברתי, או מלחמות או ביקשו להאדיר שושלת מסויימת, אותו רב-סרן שמועתי היה לו תפקיד נכבד בהעברת אינפורמציה נדרשת.

תארו לכם בלי חקר גנאולוגיה (יעני - אילן יוחסין), בלי גוגל וחלילה להזכיר פיסבוק - הכל כתוב בספר הספרים מדור לדור.
21/05/14
פרשנותי ודעתי שונה.
אני בנשים אלו רואה מנהיגות, ולא פמיניסטיות.
ישנה דבורה הנביאה וכמובן רחל ולאה.
21/05/14
לומדת ממך הרבה !!
וכל מילה נוספת מיותרת.
לדעתי את נכס פה שלא יסולא בפז.
21/05/14
מפעילה לי את התאים הרדומים במוח.
מחכה למפגש לדעת מה היה במסרון שריגש אותך.
21/05/14
ומאז ועד היום כמעט כולנו בבדיקה של אילן היוחסים מגיעים או לשושלת דוד או לשושלת רש"י...
21/05/14
ואכן קצרה היריעה מלכתוב על נשים בתקופה המקרא.
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה