נשים בתנ"ך נושא מענין

אתחיל מכך שברגע שקראתי את 2 הפוסטים המוזכרים לעיל ישר משום מה עלה בראשי שיר ההלל לנשים "אשת חייל מי ימצא ".
יש סיפורי נשים שבמעשיהן ובדבריהן מעוררות השתאות עצומה.
הרבה מסיפוריהן של הנשים בתנ"ך מעוררות שאלות ..וגם יש פעמים שהן מפיצות אור והשראה.
ראשונה היה חווה – שבמעשיה גרמה לאנושות להבין מהו טעם החטא ...והדעת להבחין בין טוב ורע...
יש את ארבעת האמהות שלכל אחת מהן יש סיפור מיוחד שנותן לי להבין את ההשפעה שלהן על ההיסטוריה שלנו.
שרה שלא יכלה ללדת ונתנה לבעלה את שפחתה הגר וכל הקורה בהמשך..שעד היום אנחנו במלחמת ירושה ובצדק של שני אחים לאותו אב.
נעבור לרבקה שגם היתה עקרה עד שנכנסה להריון וילדה את עשיו ויעקב ובלידה זו יצרה הסטוריה מקראית על ידי כך שיצרה שני עמים....(השקר הגדול שתכננה עם בנה יעקב נגד אחיו הבכור).
רחל אשתו של יעקב וסיפור אחותה לאה וכל הקורה איתן וכאן יש את סיפור השבטים ..
ויש עד כמה נשים חזקות שהשפיעו בצורה מכרעת על סביבתן .
יש את אותן הנשים הקדומות והדעתניות שידעו לגרום לגברים לעשות כרצונן ואלה הן הפמיניסטיות המקראיות, ולנו יש דבר או שניים ללמוד מהן.
(אני אישית אוהבת את הסיפורים האלה מאוד לכן אני כותבת אותם כעת ).
סיפור יעל וסיסרא שנמלט מהקרבות והגיע ל אוהלה של יעל. זו יצאה לקראתו, פיתתה אותו להיכנס, קיבלה אותו בסבר פנים יפות, הציעה לו חלב - למרות שביקש רק מים - וכיסתה אותו בשמיכה. כאשר נרדם, נעצה יתד ברקתו והרגה אותו, ובכך הבטיחה את נצחון ישראל.
אפשר למנות את חמש בנות צלופחד שגרמו לשינוי בחוק על ידי העלאת נושא הירושה על ידי כך שעמדו לאבד את נחלתן לאחר מות אביהם היות ולא היה להן אח זכר . ואכן משה רבנו קבע בפסיקתו "איש כי ימות ובן אין לו, והעברתם את נחלתו לבתו".
ויש עוד נשים שקצרה היריעה פה להתחיל לכתוב עליהן .
לכן לאור האמור אחזור להתחלה שכתבתי :אשת חייל מי ימצא - תרתי משמע "
ויש לי תובנות ומסקנות לגבי נשים בתנ"ך "
שאשה בתנ"ך אפשרה לגבר לשלוט בה למראית עין, כאשר למעשה היא זו שמשלה בו בערמומיותה וקסמה הייחודי.
ואולי זה עד עצם היום הזה.
שנית הזכרת את השיר "אשת חיל",שנימצא במשלי לא'.שיר מקסים.כניראה אשה לא יפה במיוחד(שקר החן והבל היופי)אבל חברמנית.בלעבוסטה,קוראים לזה באשכנזית-יהודית.לא כולם יודעים שלא רק התכן של השיר מעניין,אלא גם צורתו.כל פסוק מחיל באחת מאותיות האלף בית,לפי הסדר.לכן קל לזכור אותו בעל-פה.קוראים לזה "אקרוסטיכון"(כמו באנגלית אקרוס זה סטריט)מצד אחד עד לצד השני.הפסוקים עוברים את כל האלף בית.את בודאי יודעת את זה.זה למי שקורא את התגובה שלי ואינו יודע.נוהגים לומר את השיר כל ערב שבת.
לא רק בקשר לנשים אלא בכלל, כאשר ישבו סופרי התנך בתקופה זו או אחרת וכתבו על צדק חברתי, או מלחמות או ביקשו להאדיר שושלת מסויימת, אותו רב-סרן שמועתי היה לו תפקיד נכבד בהעברת אינפורמציה נדרשת.
תארו לכם בלי חקר גנאולוגיה (יעני - אילן יוחסין), בלי גוגל וחלילה להזכיר פיסבוק - הכל כתוב בספר הספרים מדור לדור.
אני בנשים אלו רואה מנהיגות, ולא פמיניסטיות.
ישנה דבורה הנביאה וכמובן רחל ולאה.
וכל מילה נוספת מיותרת.
לדעתי את נכס פה שלא יסולא בפז.
מחכה למפגש לדעת מה היה במסרון שריגש אותך.