מוטקה > בלוגים > הבלוג של ניצה5_x1632188090 > מחשבות לרגע אחרי הפסקת האש.

מחשבות לרגע אחרי הפסקת האש.

בתקווה שתחזיק מעמד.
מחשבות לרגע אחרי הפסקת האש.

בושה וכלימה זה מה שיש לי לכתוב על הפסקת אש שהוסכמה בין ישראל לחמאס. 

תנאי ההסכם נתן הישג עצום לחמאס על הגב של תושבי הדרום, וכלל מדינת ישראל. 

 כשלון אסטרטגי של ביביהו שלא היה לו יעדים ורק חשב על היום אחרי עת ישוב לדון בעינייני המטוס הפרטי שלו והארמון המלכותי שיבנה לו ולשרהלה ...

אתמול התבשרנו דקה לפני הפסקת האש על עוד 2 הרוגים  בצד הישראלי ועל פצועים . ל

דעתי יש פה מחדל וכישלון של ראש ממשלתנו שלא הבין את חומרת המצב . העדיף להסתיר מאיתנו את כל נושא המנהרות למרות שבתקשורת דיברו על כך והתריעו...

. ראש הממשלה סירב רק לפני כמה חודשים להכיר באבו מאזן ובממשלתו שאנשי חמאס חברים בה. אבל כעת הוא ניהל   מנהל מו"מ ישיר תחת אש עם החמאס. 

האם צריך להמשיך לכתוב על הכשלון הנחרץ של ביביהו . הוא צריך לשלם את המחיר וללכת הביתה.

תגובות  20  אהבו 

495
ואני חושבת שיש דברים שאנחנו האזרחים לא יודעים אולי יש להם נשק קטלני ועוד אחרת איך אנחנו מסכימים להענות להם מתי שהם רוצים הפסקת אש בואי נמשיך הלאה ריקי
27/08/14
אני מסכים איתך שיש מחדל.
בטיפול בטרור.הבוחר יחליט כנראה,
לו לתת מנדט לממשלת נתניהו בגלל כישלונו.
כמה שאת כנה -כמה אכזבה ביטאת את בבלוג שלך -כמה אהבלות ופחדנות יש בהנהגה שלנה -אך למרות זאת את ההנהגה אפשר להחליף כל רגע -את הארץ היפה שלנו אי אפשר-כי אין לנו אחרת.נקווה לימים טובים שיבוא עלינו מנהיג ע...
כמה שאת כנה -כמה אכזבה ביטאת את בבלוג שלך -כמה אהבלות ופחדנות יש בהנהגה שלנה -אך למרות זאת את ההנהגה אפשר להחליף כל רגע -את הארץ היפה שלנו אי אפשר-כי אין לנו אחרת.נקווה לימים טובים שיבוא עלינו מנהיג עם בצים.
היו ממשלות אחרות היה שלום?? ואלו שיבואו יהיו אותו דבר לא כל מה שאנחנו רוצים ויכולים מתאפשר לנו, ואם טרור שלא מענין אותו עמו ומוכן ,להקריב עד האחרון העזתים ואחרון הבתים, עם טרור לא שפוי כזה ,אי א...
היו ממשלות אחרות היה שלום??
ואלו שיבואו יהיו אותו דבר
לא כל מה שאנחנו רוצים ויכולים מתאפשר לנו,

ואם טרור שלא מענין אותו עמו ומוכן ,להקריב עד האחרון העזתים
ואחרון הבתים, עם טרור לא שפוי כזה ,אי אפשר לנצח רק אם נקריב מאות מאות של חילים ובסוף לא יצא לנו מכך כלום,

כל העולם יהיה נגדינו

על מה הם העזתים צוהלים ושמחים??
איזה נצחון?? חורבן והרס,,ומאות של הרוגים
לשמוח?? לא שפויים,,,
כך מגיבים כל האנשים שהכעס יוצא להם מהבטן. כולנו היינו רוצים לראות את כניעת החמס. זה טבעי אחרי אלפי הרקטות שנפלו על כל שטחי מדינת ישראל. אבל לפני כן צריך לחשוב אם זה אפשרי...
כך מגיבים כל האנשים שהכעס יוצא להם מהבטן. כולנו היינו רוצים לראות את כניעת החמס. זה טבעי אחרי אלפי הרקטות שנפלו על כל שטחי מדינת ישראל. אבל לפני כן צריך לחשוב אם זה אפשרי והאם המחיר כדאי. אז את ורבים אומרים שצריך היה להמשיך בלחימה ולכבוש את עזה. כולם היינו רוצים . אבל האם זה הפיתרון הטוב והאם לכבוש בכל מחיר? האם את יכולה להבטיח שאם ניכבוש יאפשרו לנו להישאר ? האם את יכולה להבטיח שלא יהיו לנו מאות ואולי יותר הרוגים בהסתבכויות במערכת המינהרות בתוך עזה שמחברת בין הבתים ואמצעי הלחימה? זה מה שאומרים המומחים שמכירים את השטח ואת המודיעין. האם תחליטו לשלוח את החיילים למלחמת מינהרות שתיבה מאות הרוגים? זה מה שאומרים המומחים. האם יש לך את הכישורים לדעת כמה תעלה המלחמה ,כמה זמן תימשך, כמה הרוגים יהיו, ואיך תשרוד כלכלת המלחמה? אז ניצה כולנו רוצים לראות את החמס באדמה האם את מבטיחה שאפשר לעשות את זה בקלי קלות כמו שהמקלדת כותבת. לא להפסקת אש , לכבוש את עזה. אז סליחה ניצה, את לא יכולה להבטיח . אז אני הולך לשחק פוקר בלס וגאס. לא פוקר על עתיד המדינה. אני אשלח חיילים למות רק במלחמת אין ברירה . הפסקת האש היא הברירה שאם תביא את השקט אז ניצחנו במלחמה, מלחמת 50 הימים ו-71 הרוגים.(מלחמות ששת הימים הסתיימו מזמן. וזו המלחמה הארוכה ביותר אחרי מלחמת העצמאום)
במלחמה ו/או במבצע צבאי בין כוחות שווים, ניתן להגיע להסכם הפסקת אש, ושביתת נשק, אבל (גדול מאוד) במבצע למיגור כנופיות טרור כמו החמאס חייבת להיות הכרעה מלאה, ואסור להגיע להפסקת אש ושביתת נשק. באשר להערת...
במלחמה ו/או במבצע צבאי בין כוחות שווים, ניתן להגיע להסכם הפסקת אש, ושביתת נשק, אבל (גדול מאוד) במבצע למיגור כנופיות טרור כמו החמאס חייבת להיות הכרעה מלאה, ואסור להגיע להפסקת אש ושביתת נשק.
באשר להערתך "(מלחמת ששת הימים הסתימה מזמן, וזו המלחמה הארוכה ביותר אחרי מלחמת העצמאות)", ישנה טעות גסה:
"צוק איתן" לא הוכרה כמלחמה, אלא כמבצע!
מלחמת לבנון הראשונה,(מבצע של"ג) הינה המלחמה הארוכה ביותר בהיסטוריה של מדינת ישראל, ובכל זאת קראו לה "מבצע"
אתה צודק. מבחינת ההגדרות הייתה לנו רק שתי מלחמות. מלחמת הקוממיות ומלחמת יום כיפור. גם את המבצע הזה כינו לעיתים מלחמה. למעשה הייתה זו מלחמה וכל המלחמות שכונו מבצע היו למעש...
אתה צודק. מבחינת ההגדרות הייתה לנו רק שתי מלחמות. מלחמת הקוממיות ומלחמת יום כיפור. גם את המבצע הזה כינו לעיתים מלחמה. למעשה הייתה זו מלחמה וכל המלחמות שכונו מבצע היו למעשה מלחמות. . בהערה שלי התכוונתי שמלחמות ששת הימים ניגמרו ומלחמה בזמנים אלו עלולה להימשך זמן רב ואם ננצח במלחמה אנו עללולים להפסיד בכלכלה.
יקרה שכמותך, ולא בשל מחשבתך, אלא מפני שהינך בריגשך, קובלת ישות, שאינך מכירה, רק על פי דעתך, שכך שקרה, ובאיני ביודעים, בטוח היני, שלא ראיתי, באמת הדברים, וכך גם איתך, והרבה אחרים, לשנינו ברור שאינו מטו...
יקרה שכמותך, ולא בשל מחשבתך, אלא מפני שהינך בריגשך, קובלת ישות, שאינך מכירה, רק על פי דעתך, שכך שקרה, ובאיני ביודעים, בטוח היני, שלא ראיתי, באמת הדברים, וכך גם איתך, והרבה אחרים, לשנינו ברור שאינו מטומטם, אולי רצוננו אחר, יותר חכם, אך אני בחושבים, שחכם תארים, לא שווה כלל וכלל, לחכם זמן אמת, זמן אמת מעשים, ומה שמולו, ברחב שהינו, אינו צר וכולל אחרים, שאת ואני איננו יודעים, ברור היני דעתי, שהינו וצידו, עברו אינוסים, מרובי עינויים, במקומי ובמקום הרבה אחרים, לא שמת לב פרצופו, באותם הזמנים, כאילו הינו, רק קולו דיבורים, היננו מול אויבים, סמויים וגלויים, שלהם עוצמות כח, וסיכלות פיתרונים, ידידי יושר שקר, שזה מצבם, מוכתבי תיאוקרטיית, איסלמה צמא דם, ברכי את עצמך, יכולתך בכתבך, היי תיקוותך, אוהבייך סביבך, בין נראה שזה הוא, זה כלל לא ניגמר, חשבוני למולו, אינו רק ביטחוני, אלא חברתי, מחליפיו יהיו פחות משהוא, ולכן תיקוותי ישנה ויתקן, חישבי על קרוב לך, בבית מצבך, שיכולתו שום שיכלו, מתפעל ומתקן, אם תשליכיהו, על כוס תה קפה, ששכח או פישל, הרי את אשפתך, סיגנונך ותוכנך, אימרי תודתך, במגע לכתפו, והיי שינאתך לאויבך, במקומו, בזו מלחמה, מאחלך מות אויבייך, באשר הם כיוון, מות אהובייך.
27/08/14
ולדעתי בשעה שאני כובת לך את התגובה נחפרים מנהרות בצפון הארץ ובאיו"ש.
ולנו רק נשאר להתריע ולכתוב בלוגים.

מאוכזבת מאוד מ"נבחרי העם "
27/08/14
בגךך דילדים ומכירת סוף עונה ביביהו עלה לשלטון.
עד שלא ישנו את השיטה ה"דילים" יקבעו את הרכב הממשלה.

27/08/14
אני אוהבת את הארץ שלנו .רוצה להחליף את ההנהגה. ושמת לב שהימין הוא זה שמחזיר שטחים למרות הצהרותיו.. הימין הוא זה שמשוחח עם טרוריסטים למרות הצהרותיו .. ואנחנו העם היושב בציון יודע רק לכתוב בלוגים ול...
אני אוהבת את הארץ שלנו .רוצה להחליף את ההנהגה.
ושמת לב שהימין הוא זה שמחזיר שטחים למרות הצהרותיו..
הימין הוא זה שמשוחח עם טרוריסטים למרות הצהרותיו ..
ואנחנו העם היושב בציון יודע רק לכתוב בלוגים ולרקוע ברגליים וללהג מעל כוס תה עם שיבה או נענע תוך כדי ישיבה בסלון הבית..

חומר למחשבה.
27/08/14
נכון שאנחנו תלויים הרבה בדעת מדינות עולם. אבל אף מדינה ריבונית לא תסכים שיפגיזו אותם במאות טילים . אף מדינה לא נותנת לתוקפים אותה..ולא מכירים בזכות הקיום שלה עזרה וולנטרית בתרופות ומזון וחומרי בנין...
נכון שאנחנו תלויים הרבה בדעת מדינות עולם.
אבל אף מדינה ריבונית לא תסכים שיפגיזו אותם במאות טילים .
אף מדינה לא נותנת לתוקפים אותה..ולא מכירים בזכות הקיום שלה עזרה וולנטרית בתרופות ומזון וחומרי בנין...חשמל ועוד ועוד.
27/08/14
יש כאן ענין שהפכנו להיות "בשר תותחים" . אין אני רוצה לכבוש את עזה. אולם מי שמצהיר שהוא לא ידבר עם טרוריסטים ..ומי שלא מכיר בזכות הקיום שלי . תסביר לי למה אני צריכה להכניס מאות משאיות של תר...
יש כאן ענין שהפכנו להיות "בשר תותחים" . אין אני רוצה לכבוש את עזה.
אולם מי שמצהיר שהוא לא ידבר עם טרוריסטים ..ומי שלא מכיר בזכות הקיום שלי .
תסביר לי למה אני צריכה להכניס מאות משאיות של תרופות ומזון ...לספק להם חשמל שיאיר להם את המנהרות ..
אין לי שום כישורים ואין אני מהמרת על עתיד המדינה ..אבל גם ההנהגה שחרטה על דגלה שהיא תמגר את החמאס - תסביר לי על מה ולמה הם מנהלים איתם משא ומתן? כתבתי בבלוג שלי
"ראש הממשלה סירב רק לפני כמה חודשים להכיר באבו מאזן ובממשלתו שאנשי חמאס חברים בה. אבל כעת הוא ניהל מנהל מו"מ ישיר תחת אש עם החמאס".
יש לי הרבה בבטן....
27/08/14
גם לי יש הרבה בבטן. גם אני רוצה בכניעת החמס. החמס הוכיח שהוא לא החמס של אתמול. הוא בנא מערכת מסועפת של מינהרות בתוך עזה שמחוברות למרכזים והמון מחסני נשק ונשק אנטי טנקי. אפ...
גם לי יש הרבה בבטן. גם אני רוצה בכניעת החמס. החמס הוכיח שהוא לא החמס של אתמול. הוא בנא מערכת מסועפת של מינהרות בתוך עזה שמחוברות למרכזים והמון מחסני נשק ונשק אנטי טנקי. אפשר לנצח את החמס. החמס רצה אותנו בפנים הוא ידע שצהל יהרוג מחבלים רבים אולם הוא ידע במערכת המינהרות המסובכת הוא יגרום לצהל מאות הרוגים. את זה אומרים אנשים שהיו ביטחוניסטים ומכירים את יכולת הצבא ויכולת החמס. הם יושבים עם מפות ומודיעין ויודעים בדיוק מה עומד בפני הצבא. זו הסיבה שצהל ניכנס רק לפרברי עזה להשמיד את המינהרות שיוצאות עד לקירבת הישובים. צהל לא התפטר להיכנס למקומות ששם ישנן המינהרות המסועפות והחליט שאפשר לכתוש את עזה מהאויר. כמו בתשבץ הוא מחק אתר אחר אתר של החמס. השמיד מחסני נשק ורקטות והרג ראשי מחבלים. ואחרי כן הסיר גם את הכפפות והחל להרוס בנינים בני 15 קומות. וכל הפליטים יושבים במחנה אונרא ומהווים נטל כבד על החמס והם עוד יצאו נגדו בהפגנות. . הנזק שגרם חיל האויר שווה עשרות מונים מהכניסה וכיבוש עזה כשהחיילים נתונים לסכנת מחבלים מתאבדים. ומה יגיב העולם? אני קורא את הרשתות החברתיות מאוסטרליה מאירופה. קטסטרופה השינאה כלפי היהודים גוברת. ההפגנות בכל מדינה וגם בערים בארה"ב. והחרמות הולכות ומתרבות. גם באמריקה מסרבים הסוורים לפרוק אניות ישראליות כי אנו כובשים. באירופה עומדים קבוצות מפגינים עם שלטים לא לקנות מוצרים ישראלים. באנגליה הכריחו רשת סופרמרקט לא למכור מוצרים כשר והסופרמרקט רוקן את פינת הכשר. זה כבר לא נגד ישראל זה נגד היהודים. תארי לך מה יהיה אחרי כיבוש עזה? היצוא שלנו ייפגע קשות בנוסף על מה שנפגע מקודם. את זה המנהיגים צריכים לקחת בחשבון במלחמה. זו גם מלחמה על החיים. מלחמה על הכלכלה. . אז כן. גם אני רוצה לכבוש את עזה. אבל אני מחשב את המחיר. מאות הרוגים. כלכלה ירודה. ממערכה מדינית קשה ולא השגנו דבר. לא יהיה שקט . אז אני נותן לעצמי להרגע ואומר שישנה דרך אחרת. דרך שעשויה להוביל למטרה והמטרה היא שקט ולא כיבוש עזה.
ודרך אגב שלום לא עושים עם ידידים . שלום עושים עם אויבים ואם צריך לשוחח גם עם השטן על מנת להגיע לתוצאות אז מזמינים את השטן לשולחן.
את צודקת. כואב על קורבנות משני צדדים בלי שום פתרון מדיני.
אני מצטרף לתגובה של יעקב (15), זה הרע במיעוטו.
27/08/14
04/09/14
מסכימה איתך שבמלחמות אין מנצחים .
ואכן כואה הלב שנהרגים אזרחים ובמיוחד ילדים חפים מפשע.
04/09/14
זה להבין שיד דעות מנוגדות לדעתי.
ה
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה