מוטקה > בלוגים > הבלוג של אילונה > כשירו ביצחק רבין...

כשירו ביצחק רבין...

כשירו ביצחק רבין...

 

 קול ירייה עז פלח את האויר... ולמרות שהזהירו אותנו לפני ההצגה,קפצנו בבהלה על מושבינו. "הקיסר נרצח" צעקו העוברים ושבים שחלפו ברחוב..   ההצגה היא "החייל האמיץ שווייק", ואני צופה בה בתאטרון ירושלים,כשלצידי בעלי לשעבר, וכעשרים תלמידים שלי, תלמידי מגמת תאטרון,מכתה יא. בד"כ אינני לוקחת תלמידים להצגות במוצש,אבל היה זה המועד היחידי שעוד נותרו בו כרטיסים להצגה החשובה הזאת.

המשכנו לצפות בהצגה המרתקת בענין רב.שלמה בר אבא גילם את דמותו של שווייק ,באופן ממש וירטואוזי.

ההצגה המשובחת הייתה פיצוי מה,על כך שנאלצתי לוותר על נסיעה לתא,כדי להשתתף בעצרת השלום הגדולה שנערכה באותו ערב, של ה-4/11/95,בכיכר מלכי ישראל. אך אם להיות כנה,קצת שמחתי שאני לא שם,כי בתוך תוכי חששתי מפיגוע חבלני של פלשתינאים קיצונים. 

כאשר הסתיימה ההצגה,יצאנו נרגשים ללובי התאטרון, כשתלמידי חולקים איתי את התרשמותם מן ההצגה,אלא שהלובי  נראה שלא כתמול שלשום... אנשים התגודדו ודברו זה עם זה בלהט גדול,ואני שאלתי את עצמי, האם יתכן  שההצגה השפיעה עליהם כל כך?... ,זה היה מראה מוזר. בכל מקום עמדו קבוצות של אנשים,בפנים המומות,מודאגות,ודברו בקול,כשלפתע קלטה אוזני את המשפט " ירו ברבין". הרגשתי שהדם אוזל מגופי,קפאתי על מקומי ותפסתי בחוזקה את ידו של בעלי,  " נבואה שהתגשמה" אמרתי לעצמי,"החשש שלי מפיגוע אכן התממש.  הוי אלוהים"...

הרדיו שבמסעדת התאטרון הפסיק את מחשבותי, וקולו של הקריין נשמע חזק וברור. 

"רבין נורה ע"י צעיר יהודי חובש כיפה"

הייתי בהלם.תלמידי הצעירים, פרצו חלקם בבכי, כשהאחרים עמדו שם המומים ומבולבלים...לאחר שהרגעתי אותם,נפרדנו, הם לביתם,ואני ובעלי למכוניתנו שבחנייה כדי להקשיב לחדשות שהחלו זורמות בשטף.    "הוא לא נפגע"... "אלו היו כדורי סרק"...,"המאבטח האישי שלו הספיק להזיז אותו לכיוון האוטו שלו"...וכן הלאה,וכן הלאה,רסיסי מידע.      נסענו דוממים הביתה,מנסים להאחז בכל בדל מידע שבקע מן הרדיו.

בתזמון מדוייק,עם הגיענו הביתה,רגע לפני שבעלי מכבה את המנוע,אנו שומעים את הודעתו הדרמתית והכואבת של איתן הבר,הודעה שמצמררת אותי עד היום בכל עת שאני שומעת אותה "ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה..."

לעולם לא אשכח את הצעקה שנתמלטה מפיו של בעלי....

השאלה הראשונה שעלתה במוחי היתה האם הירייה בהצגה "החייל האמיץ שווייק",נורתה בעת שירו ברבין  בכיכר???... 

תשע עשרה שנים חלפו מאז, והנה היום בערב אנו מתכנסים שוב בכיכר שנקראת היום "כיכר רבין" לעצרת לזכרו. בטלוויזיה התוכנית"חוצה ישראל" עם הסופר עמוס עוז,שמתייחס למצבו של הסכסוך הישראלי- פלסטינאי.ואני שואלת את עצמי,  פנינו לאן???...

שבת של בשורות טובות!!!

                                                         

 

 

 

 

תגובות  50  אהבו 

773
01/11/14
<p>עברה עלייך חווייה שאקרא לה"אני הייתי שם".מזעזעת.לא קל לך מדי שנה להיזכר בזה בודאי,בלשון המעטה.</p>
<p>כולנו היינו המומים. הכדור היה באויר במודעות הענק שבו נראה רבין במדים נאצים.&nbsp; המחלוקות בין&nbsp; יד ימין ליד שמאל היו קשות והגוף בין שני הידיים הפריע. . רבין לא נחשב כימין וגם לא ...
<p>כולנו היינו המומים. הכדור היה באויר במודעות הענק שבו נראה רבין במדים נאצים.&nbsp; המחלוקות בין&nbsp; יד ימין ליד שמאל היו קשות והגוף בין שני הידיים הפריע. . רבין לא נחשב כימין וגם לא כשמאל .הוא היה האיש שקישר וכמעט הביא את השלום , חלום שניגדע על ידי רוצח&nbsp; פנאטי שחשב לפתור בעיה באמצעות&nbsp; האקדח. . כך איבדנו את האדם היחידי שהיה מסוגל להביא את כל הצדדים אל השוקת. . .יהי זיכרו ברוך.</p>
<p>עכשיו אנו במבוך הקצנה מימין וגם משמאל והמרחק הוא&nbsp; כה גדול. כשהשאלה העיקרית מי ישמור על החלב. , מי יהיה שומר ישראל. בנושא הזה אני בצד המתנגד&nbsp; להשאיר את הביטחון בידי אבו מאזן שישב לאורך גבולנו הארוך לאורך הירדן.גם אם&nbsp; המחיר יהיה השלום. . ביתר הנושאים אפשר להתפשר.&nbsp; ולזהבה וליתר החולמים&nbsp; כי אבו מאזן ישמור עלינו נזכיר&nbsp; את אחמידיגאד והאיטולות&nbsp; שהחליםו את השאח ידיד ישראל ואנו בסכנת הכחדה.&nbsp; גם אצל שכנינו עלול לקום&nbsp; המן חדש&nbsp; שירצה&nbsp; לקחת חזרה את מה&nbsp; שלקחנו&nbsp; ממנו ויש לו הוכחות חותכות&nbsp; מפיו של&nbsp; בנו של גנרל ישראלי כי האדמה שאנו יושבים עליה היא אדמה&nbsp; ערבית שניגזלה. והוא יראה לכולם את ההוכחה שבסירטון הרצ"ב</p>
<p>http://youtu.be/etXAm-OylQQ</p>
<p>כניראה וגם ידי על הדק המקלדת הייתה קלה והיא המשיכה&nbsp; לתקתק. זו קורה וקרה גם לאחרים ואודה אם תמחקי את הכפילויות לתגובה</p>
01/11/14
<p>"פנינו לאן" לצערי לא אופטימית , כל ההקצנה בארץ, בארצות סביבנו, בעולם.....צריך מנהיג עולמי ח ז ק&nbsp; למתן את הקיצוניים.,כרגע זה לא נראה באופק,.</p> <p>כן&nbsp;...
<p>"פנינו לאן" לצערי לא אופטימית , כל ההקצנה בארץ, בארצות סביבנו, בעולם.....צריך מנהיג עולמי ח ז ק&nbsp; למתן את הקיצוניים.,כרגע זה לא נראה באופק,.</p>
<p>כן&nbsp; תאריך הרצח מתקרב, ניזכור!!! ונעביר דור לדור.</p>
<p>תודה שהבאת לנו הפוסט, כתוב יפה .</p>
<p>שבת שלום</p>
<p>היי עלינו ארצה שבוע אחרי רצח רבין.ב 95 .11 . 10 אני זוכרת איך פחדתי נורא להגיע למדינה שראש הממשלה נרצח.תדהמה...</p> <p>פנינו לאן? את שואלת ותשובות אילאיל אני חושבת בהחלטת הצעירים...
<p>היי עלינו ארצה שבוע אחרי רצח רבין.ב 95 .11 . 10 אני זוכרת איך פחדתי נורא להגיע למדינה שראש הממשלה נרצח.תדהמה...</p>
<p>פנינו לאן? את שואלת ותשובות אילאיל אני חושבת בהחלטת הצעירים לעזוב את הארץ. תשובה מאוד עצובה. של אין תקווה ואין אימון.</p>
<p>&nbsp;אין אמון&nbsp;</p>
<p>באותו מוצאי שבת הציעה לי חברה לנסוע להפגנת השלום בכיכר, אמרתי לה שאשאר בבית ואראה בטלביזיה. דקות אחרי שהודיע הקריין שרבין נורה בידי יהודי דתי, התקשרו אלי שתי בנותיי מהיכן שהיו ושלושתינו בכינו...
<p>באותו מוצאי שבת הציעה לי חברה לנסוע להפגנת השלום בכיכר, אמרתי לה שאשאר בבית ואראה בטלביזיה. דקות אחרי שהודיע הקריין שרבין נורה בידי יהודי דתי, התקשרו אלי שתי בנותיי מהיכן שהיו ושלושתינו בכינו. זה ברמה האישית. ומה השתנה במדינה מאז? 19 שנים מאותה ירייה אומללה - לא נוצר חיבור והתפשרות בין השמאל והימין, וכל אחד מחזיק בדעותיו. צמד המילים: "שלום, חבר" שקלינטון נשיא ארה"ב אמר בהלוויה ריגשו רבים. אך השלום בתוכינו עדיין לא קיים, וקשה להשלים עם אוייב כשאין שלום בעם.&nbsp;</p>
<p>ניצן שפנינו לשלום...</p>
<p>זה בהחלט אירוע טראומטי. ולכולנו אני משוכנעת.</p>
<p>גרשון,אני בעד הסכם שלום עם אבו מאזן,מאשר המשך הכיבוש והשלכותיו...נותנת צ'אנס לשלום,כי בסרט המלחמה כבר היינו יותר מדי פעמים.מבטיחה לראות את הסירטון.</p>
<p>על תגובתך. מסכימה אתך שיש להעביר. את השלכותיו של הרצח דור לדור</p>
<p>זכרו וגם מורשתו...</p>
<p>וואוו!! &nbsp;אני יכולה לתאר לעצמי מה חשת בהגיעך למדינה שנרצח בה ראש ממשלה בידי אזרח יהודי...</p> <p>מקווה שמגמת היאוש שאחזה בצעירים שלנו שמהגרים לברלין תתחלף בתקווה.</p&g...
<p>וואוו!! &nbsp;אני יכולה לתאר לעצמי מה חשת בהגיעך למדינה שנרצח בה ראש ממשלה בידי אזרח יהודי...</p>
<p>מקווה שמגמת היאוש שאחזה בצעירים שלנו שמהגרים לברלין תתחלף בתקווה.</p>
<p>הנה הסיפור שלך...אכן לכולנו זכרון רגשי עמוק מרצח רבין,שהוא טראומה לכולנו. ולמרבה הצער הקוטביות וההקצנה רק הולכים וגוברים.</p>
01/11/14
<p>לפרץ של ריגוש. כל אחד עבר באותו ערב חוויה אישית שונה במקום אחר. התאור שלך מחזיר כל אחד אל מה שהרגיש מאותה התרחשות נוראה. ומאז נשבר התהליך שיכול היה אולי להביא לנו שקט ושלום.</p> <p&...
<p>לפרץ של ריגוש. כל אחד עבר באותו ערב חוויה אישית שונה במקום אחר. התאור שלך מחזיר כל אחד אל מה שהרגיש מאותה התרחשות נוראה. ומאז נשבר התהליך שיכול היה אולי להביא לנו שקט ושלום.</p>
<p></p>
<p>השלום הוא&nbsp; צורך חיוני . אני חושב שרובנו רוצים את השלום ורוב&nbsp; העם מסכים להחזרת שטחים ובין היתר&nbsp; גם חילופי שטחים&nbsp; על מנת&nbsp; לרכז את גושי ההתישבות. גם ...
<p>השלום הוא&nbsp; צורך חיוני . אני חושב שרובנו רוצים את השלום ורוב&nbsp; העם מסכים להחזרת שטחים ובין היתר&nbsp; גם חילופי שטחים&nbsp; על מנת&nbsp; לרכז את גושי ההתישבות. גם הפלסטינים&nbsp; והאמרקאים לא הביעו התנגדות לצעד כזה. הבעיה היא&nbsp; אזורי ביטחון&nbsp; .</p>
<p>&nbsp;.כאשר תקום המדינה הפלסטינית ,המדינה שלנו&nbsp; תהיה ארוכה וצרה עם מתניים צרות שאפשר לחצות אותן ולבתר את המדינה לשניים. גבול הירדן הוא ארוך&nbsp; ולכן ישראל עומדת על כך שיהיה אזור ביטחון בביקעה שממנו אפשר יהיה לשלוט ולהגן על הגבול הארוך ולמנוע מדעאש ואירגוני טרור אחרים&nbsp; או צבא&nbsp; לתקוף&nbsp; ולבתר את המדינה&nbsp; . כנ"ל לא לאפשר&nbsp;&nbsp; קירבה של המדינה הפלסטינית לשדה התעופה&nbsp; שיהיה נתון לתקיפות וסכנה לתחבורה האוירית.&nbsp; אלו נקודות מחלוקת שישראל לא תוכל להתפשר עליהן. אבו מאזן חושש מהסכם ויהיה הטוב ביותר. הוא יודע שהחמס לא&nbsp; יסכים&nbsp; לפשרות .</p>
<p>כל עוד הממשל הנוכחי ימשיך להיות רלוונטי וימשיך לדאוג לשלטונו - ותו לא,</p> <p>&nbsp;כל עוד העם שלנו ילך ויקצין דעותיו ימינה,</p> <p>&nbsp;כל עוד &nbsp;&q...
<p>כל עוד הממשל הנוכחי ימשיך להיות רלוונטי וימשיך לדאוג לשלטונו - ותו לא,</p>
<p>&nbsp;כל עוד העם שלנו ילך ויקצין דעותיו ימינה,</p>
<p>&nbsp;כל עוד &nbsp;"שלום" יהיה מילה גסה אצלנו,</p>
<p>&nbsp;כל עוד הקוטביות אצלנו, גם בין ימין לשנאל, גם בין יהודים וערבים תלך ותקצין,</p>
<p>&nbsp;וכל עוד ההתלהמות, הפנאטיות הדתית/ימנית והאלימות ימשיכו לשלוט בינינו -</p>
<p>&nbsp;חוששני שלא למקומות טובים (כלומר - לרעים מאד) מועדות פנינו.&nbsp;</p>
<p>אדם רואה את מה שהוא רוצה לראות. כך קורה כאשר&nbsp; אנשים מסתכלים אל&nbsp; אותה תמונה וכל אחד רואה אותה שונה. תלוי בזוית הראיה..הקוטביות נמצאת בקבוצות שוליות בחברה.&nbsp; ישראל הצה...
<p>אדם רואה את מה שהוא רוצה לראות. כך קורה כאשר&nbsp; אנשים מסתכלים אל&nbsp; אותה תמונה וכל אחד רואה אותה שונה. תלוי בזוית הראיה..הקוטביות נמצאת בקבוצות שוליות בחברה.&nbsp; ישראל הצהירה שהיא רוצה לראות מדינה פלסטינית לצידה של מדינת ישראל. היו כבר הסכמות&nbsp; שהייתה חסרה רק חתימתו של ערפת והוא קיבל פיק ברכיים.&nbsp; ישרל מוכנה&nbsp; לפנות ישובים כפי שעשתה בעוטף עזה. האמרקאים מסכימים וגם הפלסטינים הראו נכונות לחילופי שטחים על מנת לרכז את גופי ההתישבות בשטחים. . חילוקי הדעות הן על איזורי הביטחון בביקעה&nbsp; שהיא המתניים הצרות של המדינה ושתפקידן להגן על הגבול הארוך&nbsp; של הירדן. אבו מאזן מתעקש ויש לו סיבה להתעקש. התמיכה שהוא מקבל מהאמרקאים&nbsp; נותנים לו גב והוא צריך לחכות&nbsp; שאחרים יעשו את העבודה.. זו עמדה&nbsp; שאנשי הביטחון&nbsp; אינם מוכנים לרדת ממנה.&nbsp; כאן טחון המוקש. זו לא עמדה שנובעת&nbsp; מקיצוניות של קבוצה זו או אחרת&nbsp; בימין. זו שאלה של ביטחון .</p>
<p>לכולנו סיפור אישי מאותו ליל בלהות. מסכימה אתך לחלוטין שתחושת ההחמצה של הסיכוי לשלום תלווה אותנו תמיד.</p>
<p>אני לא נכנסת לפרטי השיקולים הבטחוניים,אינני בקיאה בזה. אך יש לי תחושה מאוד כבדה לגבי כוונותיו האמיתיות של הממשל הנוכחי לשלום. אבדתי מזמן את האמון בביבי ובמפלגת השלטון, וכל המשאים והמתנים שלו ...
<p>אני לא נכנסת לפרטי השיקולים הבטחוניים,אינני בקיאה בזה. אך יש לי תחושה מאוד כבדה לגבי כוונותיו האמיתיות של הממשל הנוכחי לשלום. אבדתי מזמן את האמון בביבי ובמפלגת השלטון, וכל המשאים והמתנים שלו נראים לי אחיזת עיניים אחת גדולה.</p>
<p>אין ספק שאני יותר מתחברת להלך המחשבה שלך,לצער שנינו...</p> <p>כי שנינו היינו שמחים לראות כאן חברה אחרת,שגרשון בראייתו האופטימית רואה אותה בעיניים אחרות.</p> <p>אני ב...
<p>אין ספק שאני יותר מתחברת להלך המחשבה שלך,לצער שנינו...</p>
<p>כי שנינו היינו שמחים לראות כאן חברה אחרת,שגרשון בראייתו האופטימית רואה אותה בעיניים אחרות.</p>
<p>אני בהחלט חושבת שהקצוניות היא לא רק בקבוצות שוליים,כפי שגרשון גורס,אנו עדים לשיח מתלהם,לחוסר סובלנות שלא ידענו כמותה בעבר,לאלימות מילולית קשה שמאיימת על חופש הדיבור והבעת הדעה, לשחיתות שלטונית...ולכן, מי מאתנו יכול להאמין בכלל שהאנשים הללו ש"מנהיגים " אותנו מסוגלים בכלל לחולל כאן שלום, או כל שינוי חיובי אחר בתחומי חיינו???...</p>
02/11/14
<p>לחשוב שזה טבעו של עולם...</p> <p>אני באמת תוהה אם זה אכן כך.</p> <p>עובדה שבמדינות אירופה ,אפילו במזרחה,שהסטורית השחרור שלה מהשלטון הקומוניסטי היא יחסית קצרה,אין זה ...
<p>לחשוב שזה טבעו של עולם...</p>
<p>אני באמת תוהה אם זה אכן כך.</p>
<p>עובדה שבמדינות אירופה ,אפילו במזרחה,שהסטורית השחרור שלה מהשלטון הקומוניסטי היא יחסית קצרה,אין זה כך. שלא לדבר על ארהב.</p>
<p>אני עדיין חושבת שלאומנות היא שלב בלתי מפותח שבו נמצאת אומה.</p>
<p>רוצה לקוות שמדינתנו הצעירה יחסית,עוברת בתהליך התבגרותה שלב שכנראה אי אפשר לדלג עליו,ובראייה של הנצח,עוד יש תקוה שנבשיל ללאומיות גאה ונפרד מהלאומנות המסוכנת.</p>
02/11/14
02/11/14
<p>כרגיל,את תמיד מאתגרת אותי, ובכל זאת הוא אשר אמרתי.</p> <p>המעבר מלאומיות ללאומנות הוא כנראה רעה הכרחית בתהליך התבגרותנו כמדינה,אך לא סוף פסוק.</p> <p>באשר לפרויד שטע...
<p>כרגיל,את תמיד מאתגרת אותי, ובכל זאת הוא אשר אמרתי.</p>
<p>המעבר מלאומיות ללאומנות הוא כנראה רעה הכרחית בתהליך התבגרותנו כמדינה,אך לא סוף פסוק.</p>
<p>באשר לפרויד שטען שסובלימציה היא סוג של הדחקה,ולמען התפתחות נפשית תקינה צריך גם להרוס ולחרב את "התרבותי"שהוא תוצר של םופר אגו וכו...רוצה לומר,הלאומנות יש בה אולי יצריות שהיא חלק מטבע האדם יש לזכור,אך זה רוורסבילי,כי מיד יבוא הריסון שלה... שלא נהיה בכאוס.,חלילה. ראה דאעאש...</p>
<p>נורדאו לא נרצח,התנקשו בו אמנם,אך ניצל ונפטר מוות טבעי לאחר שנים. ולא בגללו ויתר הרצל על רעיון אוגנדה,אלא פשוט בגלל שלא היה רוב להצעה ההזויה &nbsp;שלו.</p>
<p>ובענין ירובעל,זאת דווקא לעניות דעתי דוגמא לאקט רוחני מצידו,לא לאומני - אנטי אלילי. אבל אפשר להתווכח על כך עד קץ הקיצים,כי לכל השקפה כידוע, השקפה שתסתור אותה באופן מלומד.</p>
<p>מה שהתכוונתי לומר הוא,שזה תהליך אבולוציוני דינמי שלא נאמרה בו המלה האחרונה,ולא הייתי פוסקת שהלאומיות הפסידה ללאומנות.</p>
<p>יום שמח</p>
02/11/14
<p>עם מי שאיני מסכימה על נקודת '''ההרס והחורבן''' מדאורייתא,</p> <p>זה עם האילן הבילתי-מושג הזה &nbsp;פ &nbsp;ר ו י ד. (אני) הפיצפונת,</p> <p>באה וטוענת שעם גיד...
<p>עם מי שאיני מסכימה על נקודת '''ההרס והחורבן''' מדאורייתא,</p>
<p>זה עם האילן הבילתי-מושג הזה &nbsp;פ &nbsp;ר ו י ד. (אני) הפיצפונת,</p>
<p>באה וטוענת שעם גידול\צמיחה\טיפול טוב-דיו, ניתן להביא בני-אדם: ליהיות מסוגלים לפרק\לקום\ללקט מבלי להרוס,לישבור ולנתץ..</p>
<p>אוהו זה דורש תפנית מחשבתית\השקפתית עם &nbsp;נ ח י ש ו ת.</p>
<p>רבים&amp;טובים סבורים כבר שנות-דור שהפרידה\המרד\היציאה לעצמאות חייבת לבוא תוך הכאבה\פציעה\הסבת-צער.. ואני הפשוטה מהינה ואומרת..אולי ננסה אחרת..שמא???</p>
<p>לא-הימצאתי כלום, אמרו זאת לפני, לפחות מי שזוכרת: קרישנהמורטי ופויירשטיין והם רק במאה ה-20..</p>
<p>על ההפרייה וגירוי האינטלקט. והנה אני חשה ממך משב אופטימי. האופציה להתפתח מבלי לפצוע,להכאיב. מי ייתן!!</p> <p>בחוויה שלי הפרטית יש לא מעט מכאוב בדרך,ועדיין שמחה בה ומברכת עליה,(כל...
<p>על ההפרייה וגירוי האינטלקט. והנה אני חשה ממך משב אופטימי. האופציה להתפתח מבלי לפצוע,להכאיב. מי ייתן!!</p>
<p>בחוויה שלי הפרטית יש לא מעט מכאוב בדרך,ועדיין שמחה בה ומברכת עליה,(כל עוד היא מידתית לי,תודה לאל) ...</p>
<p>אך בנושאים לאומיים אני מתקשה לקבל את ה'רעות' החולות האלו.</p>
<p>אבל אני לומדת...</p>
<p></p>
<p>איני מאמין שישנו מי בעם שאינו רוצה בשלום.</p> <p>אם נצא מהנחה זו אז נקודת המחלוקת היא ויתור על שטחים&nbsp; ונושא&nbsp; קרדינלי שהוא שאלת הביטחון. .&nbsp; אז לומר שיש ...
<p>איני מאמין שישנו מי בעם שאינו רוצה בשלום.</p>
<p>אם נצא מהנחה זו אז נקודת המחלוקת היא ויתור על שטחים&nbsp; ונושא&nbsp; קרדינלי שהוא שאלת הביטחון. .&nbsp; אז לומר שיש להגיע להסכם עם אבו מאזן זה יפה אולם&nbsp; ציפי ליבני תספר לנו על העקשנות של אבו מאזן בנוא הביטחון שהוא בנפשנו. . על שטחים&nbsp; יש הסכמות.&nbsp; מה שלא מוסכם הוא איזורי הביטחון&nbsp; שעל זה אסור לוותר. ראיתי את המפות וההסברים האסטרטגיים&nbsp; ואת מה שעלול לקרות אם יחליטו לתקוף אותנו בעתיד. ראיתי גם את ההסבר הזה&nbsp; מצד האמרקאי. .&nbsp; . מה שיש היום בישוב הן שתי תפיסות. אחת&nbsp; שניתן להם לשבת לאורך הירדן וליד שדה התעופה שלנו&nbsp; ואבו מאזן ישמור עלינו. והתפיסה השניה אומרת שרק צהל יגן עלינו ואסור לוותר על איזורי הביטחון בביקעה.&nbsp;&nbsp;&nbsp; וכאן אני שומע דעות שצריך להגיע להסכם עם אבו מאזן בכל מחיר, משמע לסמוך על הפלסטינים שישמרו עלינו. ניסיון כזה היה כאשר התנתקנו מעזה עד המ"מ האחרון. והם תוקפים אותנו מאותם שטחים שפינינו וחשבנו שיהפכו אותם לפריז של המזרח התיכון. . זו שאלה קיומית ואסור לפתור אותה באמירות סתמיות. המנים קמים והמנים נופלים&nbsp; ויהיו עוד המנים שיצו בחיסולנו&nbsp; (כחלק מכיבוש העולם הנוצרי&nbsp; שקורה באירופה בלי אף כדור)</p>
<p>ישראל הייתה&nbsp; החזית הקידמית של האמרקאים לחסימת הקומוניזם שהחל לגלוש למזרח התיכון. ישראל היא גם כיום החזית הקידמית של האמרקאים לעצור את התפשטות החליפות . היא תגן על ירדן וערב הסעודית&nbsp; ולא תאפשר לה להתפשט. אולם גם האמרקאים לא מבינים את מחדליו של אובמה ותוקפים אותו מבפנים. אולם עדיין אנו נכס של האמרקאים&nbsp; והסנט והקונגרס האמרקאי מאחורינו.&nbsp; אז עדיין אנו יכולים להתעקש גם מול עמדתו של אובמה.</p>
<p>על תשובתך המלומדת והמנומקת,שרק מוכיחה לי שוב ושוב את עוצמת הקונפליקט בינינו לבין הפלסטינאים,ובנינו לבין עצמנו.</p> <p>אין ספק ששנינו רוצים בשלום ובטחון,וכמהים לקצת שקט ושלוה.<...
<p>על תשובתך המלומדת והמנומקת,שרק מוכיחה לי שוב ושוב את עוצמת הקונפליקט בינינו לבין הפלסטינאים,ובנינו לבין עצמנו.</p>
<p>אין ספק ששנינו רוצים בשלום ובטחון,וכמהים לקצת שקט ושלוה.</p>
<p>אני יש בי עדיין קורטוב של אמונה ואמון. מן נאיבית שכמוני.</p>
<p>על מתנות החינם שאת שולחת לי כאן בנדיבות לב.</p> <p>רק אתמול,בשובי אחר חצות מהסרט המופלא "וויפלאש",האזנתי באוטו לדיוד ברוזה המקסים שהתארח בתוכניתם של שחר סגל ורועי בר נת...
<p>על מתנות החינם שאת שולחת לי כאן בנדיבות לב.</p>
<p>רק אתמול,בשובי אחר חצות מהסרט המופלא "וויפלאש",האזנתי באוטו לדיוד ברוזה המקסים שהתארח בתוכניתם של שחר סגל ורועי בר נתן "ציפורי לילה". על דרכו ושתופיו ,בין השאר, עם יהונתן גפן,שלמרות קיצוניותו של זה האחרון,יש לו פינה חמה אצלי בלב,והשיר הזה היא עוד דוגמא לזכויותיו אצלי. יהי חלקי עם החולמים...</p>
02/11/14
<p>http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4556064,00.html</p>
<p>אני דווקא רואה איתך עין בעין את הנושא מדיני בטחוני ובכל זאת לא בחרתי בעד הליכוד וגם לא אבחור בעתיד למרות שבחרתי בעבר וכל זאת בגלל שנתניהו בכל שנותיו כראש ממשלה לא עשה דבר וחצי דבר בעד דיור בר...
<p>אני דווקא רואה איתך עין בעין את הנושא מדיני בטחוני ובכל זאת לא בחרתי בעד הליכוד וגם לא אבחור בעתיד למרות שבחרתי בעבר וכל זאת בגלל שנתניהו בכל שנותיו כראש ממשלה לא עשה דבר וחצי דבר בעד דיור בר השגה בכלל ולזוגות הצעירים בכלל.</p>
<p>&nbsp;דברים השתנו אחרי המחאה החברתית , הליכוד מאבד מכוחו בגלל אנשים כמוני שעזבו אותו.</p>
<p>שמעתי אותו מספר שהופיע הופעה שלמה כפי שתוכנן מראש,אך ללא קהל. איש מדהים. הקשבתי לו לא פעם,הוא אדם &nbsp;ידען,אנטליגנטי, רוחני ועמוק.</p>
02/11/14
<p>יפה כתבת....אנו ראינו הכל בשידור ישיר ממש - צפינו בעצרת ...ואז הכל קרה....היה נורא , שוק שעד היום לא חולף לו....מין משהו פנימי שישאר עמנו לעד.</p>
<p>אכן כך,זו היתה טראומה של ממש לכולנו,ודווקא ממרחק השנים אנו קולטים יותר ומבינים &nbsp;את גודל האסון שעברנו כעם ומדינה.</p>
05/11/14
06/11/14
06/11/14
<p>בזמן אמת ובשידורים חוזרים.</p> <p>נאום מרהיב,לטעמי,חכם,בגובה העיניים,לא ממלכתי,ויחד עם זאת רוח של מנהיג נשבה ממנו.</p> <p>אולי אני תמימה,אך לא חושבת שהמניע לנאום הוא...
<p>בזמן אמת ובשידורים חוזרים.</p>
<p>נאום מרהיב,לטעמי,חכם,בגובה העיניים,לא ממלכתי,ויחד עם זאת רוח של מנהיג נשבה ממנו.</p>
<p>אולי אני תמימה,אך לא חושבת שהמניע לנאום הואפרס נובל...</p>
<p>הוא יבחן בפועלו,לא בנאומיו,הוא רק בתחילת דרכו,ואני מאמינה בכנות כוונותיו להביא לכאן רוח אחרת.</p>
<p>הוא שיקף את הפגמים גם שלנו וגם של הפלסטינאים,ובאותה נשימה הראה גם את המצוקות של כל צד.זה מבחינתי כבר מייצר חשיבה ובחינה ולא מחלוקת וקונפליקט.</p>
<p>כמו בזוגיות,כל צד נדרש כאן לבחון את החלק שלו בסכסוך, לא רק את זה של הצד השני.</p>
<p></p>
06/11/14
06/11/14
<p>שמדם ליבך.זה מרתק לראות איך לאותן מילים,יכולות להיות פרשנויות שונות...ולגבי תגובתי בפייס,שתינו יודעות,לצערנו,שגם על פחות מזה &nbsp;- רוצחים. ברור שדבר לא מצדיק רצח!!</p>
<p>למיקרא דברייך, והתגובות ההדדיות שלך ושל האחרים, אני מסיק שמה שחשוב לך, הוא לשמור על מה שאת קוראת לו "התמימות" שלך. אני מאחל לך שמירה על זו, ואי הגעה להבנה הפוכה. נראה לי שאת חיה ביו...
<p>למיקרא דברייך, והתגובות ההדדיות שלך ושל האחרים, אני מסיק שמה שחשוב לך, הוא לשמור על מה שאת קוראת לו "התמימות" שלך. אני מאחל לך שמירה על זו, ואי הגעה להבנה הפוכה. נראה לי שאת חיה ביום, וקוראת לו חושך. שבת שלום.</p>
<p></p>
07/11/14
<p>לא מבינה את מה שאתה רוצה לומר כאן.</p>
07/11/14
<h4 class="innerDetails" style="font-size: 14px; margin: 0px; font-weight: normal; color: #555555; font-family: Arial; text-align: right;"><br />נשיא המדינה, ראובן ריבל...
<h4 class="innerDetails" style="font-size: 14px; margin: 0px; font-weight: normal; color: #555555; font-family: Arial; text-align: right;"><br />נשיא המדינה, ראובן ריבלין, אמר בטקס כי רבין נעקד על מזבחה המשוקץ של האלימות הפוליטית. ריבלין הוסיף כי הרצח אירע בעיקר מפני שתהום פעורה הפרידה בין המחנות השונים בחברה הישראלית - לא הייתה להם שפה משותפת, חזון משותף או ערכים משותפים. הוא הזהיר כי מציאות זו אינה נחלת העבר וכי ישראל תעמוד גם בעתיד לפני אתגרים קשים שיחייבו אותה להפיק לקח ערכי מרצח רבין למען הדורות הבאים.&nbsp;</h4>
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

אתמול הייתה לי יום הולדת
ליתר דיוק, שלשום... זה קצת מביך אותי לספר על כך,, אבל החלטתי להלשין על עצמי...וקיי סרה, סרה... אז אתחיל בכך שכבר בבוקרו של יום שישי, זרמו הברכות והאיחולים, הקדים את כולם, בעלי לשעבר, שברך...
לקריאת הפוסט
הטקס ביד ושם לכבוד הנשיא טראמפ
קשה לי מאוד עם הממלכתיות הזאת, לנוכח הזנחתם הפושעת של ניצולי השואה שעדיין חיים בקרבנו בחרפה! שמישהו ייקח אותו ל"שורד שואה" כזה שחי בחסר משפיל את מעט הזמן שעוד נותר...
לקריאת הפוסט
אתמול הבן שלי התחתן
חתנתי בן, לראשונה בחיי, את בני הקטן, מתוך שני בני היקרים, וזה לגמרי לא פשוט.. זה מציף בי רגשות, וקשה לי לשים את האצבע על מה בדיוק אני מרגישה... הוא התחתן עם בחורה מתוקה, שהיה לי חיבור אתה...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה