"ותשועה ברוב יועץ"

יש לי שלושה ילדים מדהימים – שני בנים ובת – שכל אחד מהם משכיל, מצליח ואמיד בדרכו. שני בניי הם מנכ"לים של חברות גדולות, אנשים רציניים ומכובדים בעולמות העסקים. אבל כשזה מגיע לדלת אמותיי, הם הופכים לשני צוציקים, ילדים קטנים שמחפשים את החיבוק של האבא, את העצה הטובה, ורק רוצים להיות קרובים אליי, לשמור עליי לעצמם.יש לציין שהבת מנהלת את הכל מולם בשקט בשקט כי לפנות אליי ישירות בנושא הזה היא קצת מתביישת.

כל בת זוג חדשה שאני רוצה להכניס לחיי נבדקת תחת זכוכית מגדלת. הם בודקים כל פרט, חוקרים כל מילה, מתנהלים כמו אנשי שב"כ אמיתיים, לא משאירים שום דבר ליד המקרה. ובנוסף, הם דואגים להביא את הנכדים אליי כל יום, כאילו אומרים לי, "תתמקד בנו, באהבה שלנו, ולא בפרק ב'."

אולי ראו יותר מידי תוכניות טלוויזה על נשים צעירות שמנצלות מבוגרים? אני לא טיפש והם יודעים זאת.

אולי הם חוששים  שאני עשוי להסתנוור ממישהי  ולשכוח מהכל?

אולי שאתייחס למישהי חדשה בחיי יותר מהם?

אשמח לחוות דעת נוקבת וחדה ובלי מסננים...(מבטיח לא להעלב ולקחת זאת ברוח טובה)

 


תגובות  61  אהבו 

התחברתי לניסוח שלך: "לשמור אותי לעצמם". משוכנעת שהוא מבטא חוויה של הרבה מבוגרים שחיים לבד והצאצאים דואגים שמא זוגיות חדשה לא תותיר בליבך מקום עבורם. אולי זה נשמע ילדותי אך זה דומה בעיני לחשש של ילד...
התחברתי לניסוח שלך: "לשמור אותי לעצמם". משוכנעת שהוא מבטא חוויה של הרבה מבוגרים שחיים לבד והצאצאים דואגים שמא זוגיות חדשה לא תותיר בליבך מקום עבורם. אולי זה נשמע ילדותי אך זה דומה בעיני לחשש של ילד/ה בכור/ה שמא תוספת תינוק/ת חדש/ה למשפחה תגזול את האהבה של ההורים. כנראה שצריך לחזור על מה שאמרנו כשהם היו קטנים : שיש בנו אהבה לתת להרבה אנשים שיקרים לנו.
כמובן שחשש של צאצאים יכול להיות קשור לפחד מניצול ההורה, או מנישולם מירושה, אך רוב המקרים של זוגיות חדשה מאוחרת הרי אינם כאלו, ואולי הפחדים הללו אינם אלא כיסוי לפחד שמקומם בלב של אבא יקופח.
הבאת הנכדים על בסיס יומיומי נשמעת כדרך קצת ממזרית לדאוג לכך שלא תהיה פנוי לעיסוקים אחרים. איפה אתה בעניין הצבת גבולות? גבולות אינן חוסר אהבה , אלה שומרות על כיבוד הזכויות של כל אחד.
עם כל הכבוד לילדים הבוגרים שלנו, הלואי ויקלטו שתחושת התחרות על בלעדיות על ההורה היא בסופו של דבר פוגעת בנו, למרות שהם משוכנעים שהיא נובעת מרגש חם שלהם אלינו.
בכל מקרה מאחלת לך הצלחה
23/08/24
יוסף, אף בת/בן זוג פוטנציאלית לא רוצה מערכת יחסים שבה היא תצטרך להתמודד עם משפחה שלמה שתשב לה על הוריד. תן לילדים שלך לנסח הסכם ממון וצוואה לפי רצונם, תחתום על המסמכים ותגיד להם שמעכשיו יתנו לך לבח...
יוסף, אף בת/בן זוג פוטנציאלית לא רוצה מערכת יחסים שבה היא תצטרך להתמודד עם משפחה שלמה שתשב לה על הוריד. תן לילדים שלך לנסח הסכם ממון וצוואה לפי רצונם, תחתום על המסמכים ותגיד להם שמעכשיו יתנו לך לבחור את בת הזוג בעצמך. בהצלחה.
יוסף עם כל הכבוד לילדיך ונכדייך הזמן שלך ושל כולנו בגילאים האלה קצוב ונשאר לנו מהזמן הזה קצת להנות ממנו מבלי לעבור בדיקת מקרוסקופית או תשאול שב"כ שזה לדעתי פוגע ואפילו מעליב. נחמד שילדיך רוצים לשמור...
יוסף עם כל הכבוד לילדיך ונכדייך הזמן שלך ושל כולנו בגילאים האלה
קצוב ונשאר לנו מהזמן הזה קצת להנות ממנו מבלי לעבור בדיקת מקרוסקופית או תשאול שב"כ שזה לדעתי פוגע ואפילו מעליב.
נחמד שילדיך רוצים לשמור עליך ולטובתך שחלילה לא ינצלו אותך מכל סיבה אולם אני מתרשמת שאתה אדם אינטליגנטי שיודע ותדע להבחין מה מחפשת אצלך בת הזוג.
כל אחד בתורו רוצה נתח אבהי ממך ויש לציין שזה מאוד מחמיא אבל ילדיך מבוגרים דיים וצריכים לאפשר לך מרחב מחייה אישי ולפתח זוגיות חדשה ולהנות מהזמן והכוח שקיים עדיין אצלך, בהצלחה😄
ההתנהגות האפוטרופוסית אינה אינה לרוחי והבדיקות בזכוכית מגדלת "עם מי אבא נפגש" אינה מראה על דאגת יתר לאבא אלא על דאגת יתר לירושה אלא אם ישנו איזה פקטור שלא הוזכר כמו למשל השהיה הממושכת בחו"ל
לדב לא צריך לבקש ראשות מהילדים ,ולא הם יכתבו את הצוואה. כל אחד רשאי לעשות כהבנתו ולנהל את חייו.לא הילדים,חברים,שכנים,וכו וכו.
24/08/24
דב - אמרת את זה בעדינות מירבית. החיים שלי הם שלי! אני אינני מתערבת בחיי ילדי והם לא מתערבים בחיי. את הצואה שלי כתבתי אני ולא ילדי. את בן זוגי אני בוחרת בעצמי ולא ברשות ילדי אלא מרצוני שלי שלא להיות...
דב - אמרת את זה בעדינות מירבית. החיים שלי הם שלי! אני אינני מתערבת בחיי ילדי והם לא מתערבים בחיי. את הצואה שלי כתבתי אני ולא ילדי. את בן זוגי אני בוחרת בעצמי ולא ברשות ילדי אלא מרצוני שלי שלא להיות לבד וילדי מכבדים זאת ומעולם לא אמרו מילה בנגע לזה. הם יודעים ובטוחים שאת הקצת רכוש שיש אוריש להם ולא לאף אחד אחר. ויסלח לי אדון יוסף עזריאלי שנשמע לי אדם מאוד חכם ומתנסח מאוד יפה - אם לא מרשים לאבא לאהוב (אללוהים - מי שמכם להחליט בשביל אבא את חייו?) זה מאהבתם אליו?????????) וכמה נפלא הפיתגם: "מפני ידידי ישמרני האלוהים, מפני אויבי אשמר בעצמי"
בקשת חוות דעת נוקבת ? קיבלת.
24/08/24
צביה = השתדלתי להתבטא בצורה שלא תעליב את הילדים ולא תפגע במרקם המשפחתי שהם הורגלו אליו . כל משפחה זה עולם בפני עצמו .
24/08/24
דב אתה חכם וצודק בניסוח העדין שלך. זו דרכך. בתור ילדה קטנה, כשאמא שלי קבלה וטפלה בילדים העולים היתומים שבאו לקיבוץ והקדישה להם מיטב שעותיה, חשבתי שהיא פחות אוהבת אותי, אך כשבגרתי הבנתי שאין דבר כזה לא...
דב אתה חכם וצודק בניסוח העדין שלך. זו דרכך. בתור ילדה קטנה, כשאמא שלי קבלה וטפלה בילדים העולים היתומים שבאו לקיבוץ והקדישה להם מיטב שעותיה, חשבתי שהיא פחות אוהבת אותי, אך כשבגרתי הבנתי שאין דבר כזה לאהוב פחות את ילדי בגלל ילד אחר שזקוק לאהבת אם כי התיתם, זה בנוסף לאהבת ילדי. אבא בן למעלה משבעים לא פחות יאהב את ילדיו אם תהייה לו בת זוג שזה כל כך דרוש לכולנו בביתנו שהתרוקן. לא. הם לא פוחדים לאבד את אהבתו!
24/08/24
דב ידידי, אם שמת לב, האיש זועק לעזרה. מבקש אפילו מילים נוקבות וחדות אפילו בלי מסננים. אז לא סיננתי. יוסף - חייך הם שלך ורק שלך.מותר לך לאהוב, לא רק מותר. אם אתה מרגיש צורך לאהוב אשה - אהוב אהוב אהוב...
דב ידידי, אם שמת לב, האיש זועק לעזרה. מבקש אפילו מילים נוקבות וחדות אפילו בלי מסננים. אז לא סיננתי.
יוסף - חייך הם שלך ורק שלך.מותר לך לאהוב, לא רק מותר. אם אתה מרגיש צורך לאהוב אשה - אהוב אהוב אהוב. אל תהסס ולו לרגע. "האהבה מחייה את כל מה שמת סביבנו (רוזנצוויג)"
א ה ו ב !!!
לא יודעת איך להתחיל . ילדיך מסודרים קבלו חינוך ואהבה . זכותך לעשות את כל מה שאתה רוצה להיות עצמאי על חייך . לכן נהדר שהם דואגים אך שים גבולות. סדר את הפעילויות שלך לטובתך ,אתה לא בבייבי סיטר , אם יש...
לא יודעת איך להתחיל . ילדיך מסודרים קבלו חינוך ואהבה . זכותך לעשות את כל מה שאתה רוצה להיות עצמאי על חייך . לכן נהדר שהם דואגים אך שים גבולות. סדר את הפעילויות שלך לטובתך ,אתה לא בבייבי סיטר , אם יש לך תוכנית , טיול , ביקור , הרצאה , וכו כולל דייטים . תסביר להם בלי לפגוע . נכון מי שציינה חשוב שתהיה צוואה וייפוי כוח מתמשך . ותיהנה בחייך !!
תודה חנה.
24/08/24
כאשר אני שומע סיפורים כמו של יוסף , אני אומר לעצמי שכדאי לשמוע גם את הצד השני. מעניין אותי לדעת איך הילדים רואים את המצב ואיך הם מסבירים את התנהגותם.
יוסף, אשריך שיש לך ילדים כאלה. אני מקנא.
באמת אשריך שיש לך ילדים שדואגים לך . הקיצון, ידיד שלי מנוכר מילדיו ונכדיו וחבריו רק ניצלו את טוב ליבו ונעלמו . לבד בודד רק הוא והכלבה .
24/08/24
יש אמצע חברים.יש אמצע. טוב ונחוץ והכרחי שהילדים ידאגו לאביהם שנישאר לבד. אבל דאגה היא לא חנק, דאגה היא לא השתלטות על ההורה ועל חייו , דאגה היא להיות בקשר רציף, דאגה היא לדאוג לבריאותו אם חולילה מרגיש ...
יש אמצע חברים.יש אמצע. טוב ונחוץ והכרחי שהילדים ידאגו לאביהם שנישאר לבד. אבל דאגה היא לא חנק, דאגה היא לא השתלטות על ההורה ועל חייו , דאגה היא להיות בקשר רציף, דאגה היא לדאוג לבריאותו אם חולילה מרגיש ברע, דאגה היא לראות אם הוא מסתדר עם האוכל, הקניות, ניקיון הבית ועוד. אך לדאוג יותר מכל לזה שאבא כבר לא יאהב? זו דאגה????? אני לא רוצה לכתוב כאן את המילה שעולה לי בראש עכשיו, אבל היא קשה. קשה לגבי ילדים שכך אוהבים "אוהבים?" את אביהם. ושוב אחזור על המשפט: מפני ידידי..................
24/08/24
חוץ ממך אף אחד לא יכול לדעת למה הם "שומרים אותך לעצמם". אולי זה קשור גם למה שאתה משדר להם .. לטעמי מהתיאור שלך נשמע לי קצת "השגחה צמודה" מידי. הנורמה היא שכולם מאד עסוקים ובדרך כלל שמחים שההורה מסתד...
חוץ ממך אף אחד לא יכול לדעת למה הם "שומרים אותך לעצמם". אולי זה קשור גם למה שאתה משדר להם ..
לטעמי מהתיאור שלך נשמע לי קצת "השגחה צמודה" מידי.
הנורמה היא שכולם מאד עסוקים ובדרך כלל שמחים שההורה מסתדר לבד ואינו צריך עזרה.
כפי שהציע כאן אחד החברים, תכין צוואה וכל עוד אתה לא ביחסי ותנאי ידועים בציבור, הם לא צריכים לדאוג (אלא אם הם רוצים גם לוודא שאתה גם לא מזמין אותה לגלידה על חשבונך).שיירגעו ושיתנו לך להנות ולעשות מה שטוב ונעים לך.
מודה לכל אחד ואחת מכם על התגובות. יש לציין כי אני כן נפגש ,יוצא להצגות,קונצרטים וטיולים,יושב בבתי קפה עם חברה זו או אחרת. הנכדים די גדולים,נהנים להגיע אליי הבייתה,לשבת,לנקות,לשוחח ולהתייעץ. מבחינ...
מודה לכל אחד ואחת מכם על התגובות.
יש לציין כי אני כן נפגש ,יוצא להצגות,קונצרטים וטיולים,יושב בבתי קפה עם חברה זו או אחרת.
הנכדים די גדולים,נהנים להגיע אליי הבייתה,לשבת,לנקות,לשוחח ולהתייעץ.
מבחינת הסכם ממון,מדובר על נושא מתחייב לשני הצדדים.
אני אישית זה ששולף את הארנק ומשלם,זו השמחה שלי.
כן מגיעות אליי חברות הבייתה לשמיעת מוסיקה ודיבורים לתוך הלילה.
יש לציין שמי שמובילה את כל המערכת זו הבת,משפיעה על האחים שלה...
הם יודעים בעליל שאיני טיפש,תמים,נאיבי.
היא מאוד אוהבת ועוטפת ,עד היום היא אומרת לי לבוא איתה לבדיקות או טיפולים שיגרתיים.
יש לה בעל מקסים ממש כבן רביעי שלי.
כנראה הגירושים עשו לה לא הכי טוב והשפיעו עליה.
אני יכול להיות נוקב וחד,זאת לא הבעיה,אך חשוב לגעת בשורש הבעיה.
כסף,ממון לא חסר לה.
יש לה משרד רואה חשבון גדול וידוע כך שהירושה פחות מדאיגה אותה וכל שכן שלא את הבנים.
חשבתי לעצמי שאולי אבקש ממנה להכיר לי מישהי..לזרוק אליה את הכדור.
לומר לה לשחרר...היא עשויה להפגע.
בכביש תהיה חכם ולא צודק.


24/08/24
יוסף - יש פה משחק סכום אפס , הבת שלך רוצה את כל הזמן ותשומת הלב רק בשביל עצמה . אני לא יודע מה ההשכלה שלך אבל הייתי מציע לך לקחת קורס מבוא לפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.
אלו דברים שניתן להבין גם בלי לקחת את הקורס,היא מפחדת על מקומה לכאורה.היה תקדים לכך שגרתי עם בת זוג חצי שנה מעבר לים... ישנם דברים שאני צריך לפתור ביני לבין עצמי כדי למצוא את הבאלנס בין המרקם המשפחתי ...
אלו דברים שניתן להבין גם בלי לקחת את הקורס,היא מפחדת על מקומה לכאורה.היה תקדים לכך שגרתי עם בת זוג חצי שנה מעבר לים...
ישנם דברים שאני צריך לפתור ביני לבין עצמי כדי למצוא את הבאלנס בין המרקם המשפחתי לבת זוג חדשה,יש בי סוג של טוטליות בזוגיות שכנראה לא מאוזנת מספיק.
25/08/24
יוסף - אתה צודק , אתה צריך למצוא את שביל הזהב אבל זו רק חצי עבודה. יש עוד מישהי בסיפור , וגם היא צריכה לעבוד על עצמה.
משפט המפתח הוא בדבריך שלך : ישנם דברים שעליך לפתור בינך לבין עצמך. בהצלחה
25/08/24
יוסף - מנסיוני: אל תנסה להכניס חברות שלך כאילו הן חלק ממשפחתך. תקדיש את זמנך למשפחה כפי שאתה רגיל ואוהב ולחברה את זמנה שלה. לא כל משפחה אוהבת ומסוגלת לקלוט מישהו זר בתוכה ואל תנסה לעשות זאת בכח. תן לה...
יוסף - מנסיוני: אל תנסה להכניס חברות שלך כאילו הן חלק ממשפחתך. תקדיש את זמנך למשפחה כפי שאתה רגיל ואוהב ולחברה את זמנה שלה. לא כל משפחה אוהבת ומסוגלת לקלוט מישהו זר בתוכה ואל תנסה לעשות זאת בכח. תן להם את שלהם ולה את שלה. זה גם ימנע ממשפחתך לבחון אותה לכל צדדיה שגם לה זה מאוד לא נעים וימנע מהם את הצורך להיות עם האשה הזרה הזו שהם מראש לא רוצים בסביבתם. אבל........... אל תוותר בשום פנים ואופן לחיות את חייך ולהיות מאושר!
הכיוון שלך די מדוייק לדעתי.
25/08/24
יוסף לדעתי אתה בכל זאת תם ונאיבי. ובעינייני כסף - כסף אוהב מאוד עוד כסף. מי שיש לו מעט, מסתפק, מי שיש לו הרבה , רוצה תמיד עוד ועוד. מאיפה כל האוליגרכים והעשרים שמתעשרים ומתעשרים? אולי תשב פעם עם הבת...
יוסף לדעתי אתה בכל זאת תם ונאיבי. ובעינייני כסף - כסף אוהב מאוד עוד כסף. מי שיש לו מעט, מסתפק, מי שיש לו הרבה , רוצה תמיד עוד ועוד. מאיפה כל האוליגרכים והעשרים שמתעשרים ומתעשרים? אולי תשב פעם עם הבת שלך בארבע עיניים ותדבר איתה "ברחל ביתך הקטנה" ?? אתה אומר שכל כך טוב לה בחייה, אז למה היא מונעת ממך שיהיה גם לך טוב ?
צביה יקרה,היא לא מונעת ולא מסוגלת למנוע ולא תוכל למנוע,אני אדון לעצמי ברוך ה'.
גילויי ההתעניינות מצידה קצת מכבידים...שיחה קלה והכל יפתר אך אני מאפשר להם להתעניין.ילדים ...את יודעת מה זה.
29/08/24
יוסף שלום, קשה לייעץ לך כי אתה מכיר יותר טוב את הבנים שלך ואת עצמך וזה תמיד עניין אישי, ללא נוסחת פתרון כללית. אני יכול לייעץ לך רק דבר אחד מנסיוני כשהייתי רווק צעיר (בשנתיים האחרונות אני גרוש, עכשיו...
יוסף שלום, קשה לייעץ לך כי אתה מכיר יותר טוב את הבנים שלך ואת עצמך וזה תמיד עניין אישי, ללא נוסחת פתרון כללית. אני יכול לייעץ לך רק דבר אחד מנסיוני כשהייתי רווק צעיר (בשנתיים האחרונות אני גרוש, עכשיו בן 73, המחפש בת זוג.
אל תמהר להציג בת זוג לילדים שלך. קודם תנסה לפתח זוגיות ולראות שהיא מתאימה לה ולך רק אחרי זה תציג אותה לילדיך. זה יקטין את הביקקורת שלהם ובוודאי את ההשפעה של היבורת, אם תהיה כזו, עליך.
צודק בהחלט,בדרך זו אני נוהג.
אביר: כשמתאהבים רואים רק את היתרונות ומתיחסים בביטול לחסרונות
להלן תגובתי - ילדים גם אם הם הכי נפלאים ונהדרים הם הולכים לביתם ולחיים שלהם ואת/אתה נשארים לבד!!! ובתחושת עצבות, בדידות. שהרי ילדים אינם מהווים תחליף. ופה הנקודה היא - איך את/אתה תנהגו - האם תחשבו ...
להלן תגובתי - ילדים גם אם הם הכי נפלאים ונהדרים הם הולכים לביתם ולחיים שלהם ואת/אתה נשארים לבד!!! ובתחושת עצבות, בדידות. שהרי ילדים אינם מהווים תחליף.
ופה הנקודה היא - איך את/אתה תנהגו - האם תחשבו על עצמכם בבחינת החיים הם שלי ואני מחליט/מחליטה ? או שתתנו לילדים לנהל אותכם/ן.
לדעתי האישית מותר לכל אחד/אחת להחליט על חייה/חייו לפי ראות עיניו/עיניה ולא לתת לילדים לנהל אותכם/ן. יש פתרונות משפטיים לכל דבר.
הילדים מנהלים את עצמם ואני את עצמי.
29/08/24
מזלך... הלוואי עלי. אינני אדם קנאי ובכל זאת... מקנה בזכות הגדולה שנפלה בחלקך שצאצאייך נוהגים כלפייך באכפתיות שכזו. תבורך בבריאות מלאה ובאריכות ימים ורווה נחת מילדיך, נכדיך, משפחותיהם וכל הסובב אותך. א...
מזלך... הלוואי עלי. אינני אדם קנאי ובכל זאת... מקנה בזכות הגדולה שנפלה בחלקך שצאצאייך נוהגים כלפייך באכפתיות שכזו. תבורך בבריאות מלאה ובאריכות ימים ורווה נחת מילדיך, נכדיך, משפחותיהם וכל הסובב אותך. אמן.
תודה על ברכותיך...
המברך יבורך מפי עליון.
29/08/24
אוי להורה שנשאר לבד , ילדיו נשואים , בעלי משפחה עם ילדים משלהם ולעתים אפילו נכדים כבר יש להם , שצריך לפחד מילדיו שלא נותנים לו לאהוב, לחבק אישה. אוי להורה כזה. מי שחושב שזה מאהבת האב/אם - תוציאו לכם א...
אוי להורה שנשאר לבד , ילדיו נשואים , בעלי משפחה עם ילדים משלהם ולעתים אפילו נכדים כבר יש להם , שצריך לפחד מילדיו שלא נותנים לו לאהוב, לחבק אישה. אוי להורה כזה. מי שחושב שזה מאהבת האב/אם - תוציאו לכם את זה מהראש! זו רק אהבת הירושה!!! כי אם אוהבים את האב, מאושרים בשבילו שטוב לו. כל אחד יודע שלא טוב היות האדם לבדו וגם ילדיו של אותו אב שנחנק על ידי ילדיו שכאילו "יאהב אותם פחות" זו שטות והבל הבלים. ילדינו תמיד בשורת האהבה הראשונה שלנו ולא נפחית מאהבתנו אליהם גם אם נאהב אשה/גבר בשביל לא להיות בודדים ובשביל חום הלב.
צביה יקרה, סיכום נאה סיכמת, בטוב טעם ושכל בריא, תודה לך.
צביה היקרה. תקראי את התגובות הקודמות ,את השאלות והתשובות שנתתי,בדיוק הפוך למסקנה שהגעת. לא מעט ציינתי שאיני מפחד,חושש,רועד... הכל בסדר צביה יקרה... אני כן יוצא ומבלה. נמצא במערכת זוגית. אף אח...
צביה היקרה.
תקראי את התגובות הקודמות ,את השאלות והתשובות
שנתתי,בדיוק הפוך למסקנה שהגעת.
לא מעט ציינתי שאיני מפחד,חושש,רועד...
הכל בסדר צביה יקרה...
אני כן יוצא ומבלה.
נמצא במערכת זוגית.
אף אחד לא יאומר לי איך לפעול ומה לעשות.
אם ארצה לצאת ולבלות עם זינגרלה אז אהיה עם זינגרלה...
אם ארצה לצאת ולארח את
מרגריטה אז מרגריטה תהיה אצלי והילדים יבואו ויגידו שלום ובחיוך רחב.
אדרבא,לא מעט מתייעצים עימי הילדים ,קשובים,מכבדים.
זה שלעיתים הילדה חפרנית...
אז חפרנית...
יש לציין שהילדה,
מכבדת ומחייכת,תומכת ועוזרת.
אז שואלים שאלות...
לא מתוך דאגה אלא התענינות גרידא.
הכל טוב בסך הכל.
הפוסט לא כצעקתה.
שוב תודה לך צביה יקרה 😘
29/08/24
תודה דיאנה. אם לא היינו רובנו באותו מצב, הרי לא היינו כאן במוטקה . גם לי ילדים בוגרים בעלי משפחות ואני מברכת אותם יום יום שהם רוצים שאמא תהיה מאושרת ולא בודדה ומעולם לא שמעתי מהם מילה על הבחירות שלי א...
תודה דיאנה. אם לא היינו רובנו באותו מצב, הרי לא היינו כאן במוטקה . גם לי ילדים בוגרים בעלי משפחות ואני מברכת אותם יום יום שהם רוצים שאמא תהיה מאושרת ולא בודדה ומעולם לא שמעתי מהם מילה על הבחירות שלי אפילו אם אותו בן זוג לא נראה להם, כי כל אחד בוחר את הבחירות שלו בחייו וכמו שהם מאושרים בחייהם, חשוב להם שגם אמא שלהם תהייה מאושרת ואין להם כל ספק בכך שהם תמיד הראשונים אצלי. אותם ילדתי, אותם גידלתי ואין אדם שיחליף אותם לעולם.
אני מקוה שכל מי שכותב כאן יודע להבדיל בין אהבה לילדיך לבין אהבה / או הצורך / או הרצון בבן זוג בשביל לא להיות לבד. 😍😍😍
מנסיון- עדיף לא להילחם בלנסת לשנות את המצב. תן להם הרבה תשומת לב והבנה ותראה אך זה ירגע. תכתוב לי אם לא. חחח
30/08/24
שום דבר לא ירגע. זו שיטה . פשוט צריך להגיד לילדים תחיו את חייכם ותנו לי לחיות את חיי. רק ככה. בצורה הכי ברורה ופשוטה.
מחילה מכבודך,
תקראי את התגובות לעיל שהגבתי,התמונה תתבהר לך טוב יותר.
30/08/24
יוסף ידידי. שמחה שאתה מבלה אך בכל זאת כתבת מה שכתבת באריכות רבה לפני מספר ימים וביקשת עזרה, אז בכל זאת אתה במצוקה למרות שאתה מנסה לעטוף אותה בסוכריה. אמרתי לך את דעתי ואת העמדה שלי לגבי דברים מהסוג ה...
יוסף ידידי. שמחה שאתה מבלה אך בכל זאת כתבת מה שכתבת באריכות רבה לפני מספר ימים וביקשת עזרה, אז בכל זאת אתה במצוקה למרות שאתה מנסה לעטוף אותה בסוכריה. אמרתי לך את דעתי ואת העמדה שלי לגבי דברים מהסוג הזה ותקבל אותה איך שאתה רוצה. אצלי זה אחרת . ילדי לא יגידו לי ולו מילה על החלטותי בכל שטחי החיים כי הם מכבדים את היותי אדם עצמאי שיודע טוב מאוד מה טוב לו כמו שהם יודעים מה טוב להם ואני לא אתערב בחייהם אלא אם אבקש מהם עזרה או עצה. אז אני מאחלת לך רק דבר אחד - שיהיה לך טוב ותהייה מאושר.
יקרה...לא ביקשתי עזרה ולא זעקתי לעזרה. העלתי נושא לדיון.... לא עוטף ולא מתיפיף...הכל בקונטרול. אף אחד לא משתלט או מכתיב.. דעתך בדיוק ההפך מהמציאות הקיימת. אני די דומיננטי ורחןק מלהיות פראייר או מ...
יקרה...לא ביקשתי עזרה ולא זעקתי לעזרה.
העלתי נושא לדיון....
לא עוטף ולא מתיפיף...הכל בקונטרול.
אף אחד לא משתלט או מכתיב..
דעתך בדיוק ההפך מהמציאות הקיימת.
אני די דומיננטי ורחןק מלהיות פראייר או מובל.
מודה לך על הרצון.
30/08/24
😛 יוסף מה שאתה כותב היום הוא בדיוק ההפך ממה שכתב ת שלשום, עובדה שכמה מכותבים כאן נזעקו לעזרתך. כנראה שקצת לא נוח לך עם המצב, אבל זה בסדר מצידי. סך הכל זה העניין שלך ולא שלנו. יש פתגם נפלא: "מילתי - שפ...
😛 יוסף מה שאתה כותב היום הוא בדיוק ההפך ממה שכתב ת שלשום, עובדה שכמה מכותבים כאן נזעקו לעזרתך. כנראה שקצת לא נוח לך עם המצב, אבל זה בסדר מצידי. סך הכל זה העניין שלך ולא שלנו. יש פתגם נפלא: "מילתי - שפחתי עת בפי חבויה. משחרגה - היא גבירתי ואני השפחה". אז להבא, לפני שהיא חורגת....... לשמור אותה במקומה. מאחלת לך רק טוב ושבת שלום.
ניסו ליעץ באהבה ...דברים שכבר ברורים לי...אך לא קפצו למסקנות מרחיקות לכת.כל אדם מפרש את המציאות מעולמו הפנימי וזה שלך.לא מעט פעמים הסברתי לך באופן אישי ופרטי שלא כצעקתה הדברים ואת עדיין בעמדה חסרת בסי...
ניסו ליעץ באהבה ...דברים שכבר ברורים לי...אך לא קפצו למסקנות מרחיקות לכת.כל אדם מפרש את המציאות מעולמו הפנימי וזה שלך.לא מעט פעמים הסברתי לך באופן אישי ופרטי שלא כצעקתה הדברים ואת עדיין בעמדה חסרת בסיס למציאות.
"הפה שאמר-הפה שהתיר"
אני כתבתי הפוסט ואני זה שטוען כך וכך...לא מתבייש ולא מתיפיייף...
אולי הדברים נשמעו כבירים בפוסט..אך עם שאלות והתשובות שבפוסט יותר מבררים ומתבררים הענינים.
תודה רבה ושבת שלום.
30/08/24
חייך הם שלך. תחיה אותם כרצונך ואולי לא תשתף אחרים בהם. כי לכל אחד פירוש משלו למה שנאמר. ושוב - מאחלת לך רק טוב.
אצלי המצב הפוך, ילדיי היו שמחים מאוד לו היתה לי בת זוג 😄
הפוך ממי?
דב,מה השאלה קפוץ למים או תטבע או תצוף,תמיד תצא רטוב.קפוץ כבר...
מאלה שיש להם זוגיות והילדים מרגישים שהם צריכים להשגיח על הוריהם שלא ייפגעו (למשל) 😄
לצערי, נתקלתי בבן זוג ששתיים מבנותיו קמו נגדי ורק בתו הצעירה קיבלה אותי ויש לי קשר מסויים איתה עד עצם היום הזה.
הילדים דואגים ופוזלים קודם כל לירושה - ילדים שאוהבים את אביהם לא מתערבים בחייו ולא מפריעים לו להיות מאושר בגיל השלישי גם אם זה לא מוצא חן בעינהם. ממליץ על יפוי כח מתמשך כדי להרגיע את התערבותם בחייך....
הילדים דואגים ופוזלים קודם כל לירושה - ילדים שאוהבים את אביהם לא מתערבים בחייו ולא מפריעים לו להיות מאושר בגיל השלישי גם אם זה לא מוצא חן בעינהם. ממליץ על יפוי כח מתמשך כדי להרגיע את התערבותם בחייך...
04/09/24
אריאל - לא הבנתי איך יפוי כח כזה יעזור לאבא כלשהו ? אני כבר שמעתי על מקרים בהם הילדים מצאו פסיכיאטר שיחתום שהאב המיסכן לא כשיר שיכלית , אישפזו אותו בכפייה, והשתלטו על הרכוש. אם הבעייה היא ילדים...
אריאל - לא הבנתי איך יפוי כח כזה יעזור לאבא כלשהו ? אני כבר שמעתי על מקרים בהם הילדים מצאו פסיכיאטר שיחתום שהאב המיסכן לא כשיר שיכלית , אישפזו אותו בכפייה, והשתלטו על הרכוש. אם הבעייה היא ילדים שמחכים לירושה אז יפוי כח כזה הוא פצצת זמן
למה הכיוון שלך על כסף?
ירושה?
הילדים אוהבים ואני אותם.
הפוך גוטה...הפוך..
05/09/24
יוסף = התגובה האחרונה שלי לא כוונה אליך ספציפית אלא הצביעה על הבעייה המבנית שקיימת בפיתרון של יפוי כח מתמשך שהרבה עורכי דין דוחפים אותו ללקוחות מבןגרים.
04/09/24
לייפוי כח מתמשך אין שוב קשר לעניין. אנחנו גידלנו את ילדינו, נתנו להם חיים ולימודים והשכלה ולעיתים אפילו דירה. הם נישאו, הקימו משפחות ונקוה שמאושרים בחייהם. אין להם כל זכות! כל זכות! למנוע מהוריהם ובע...
לייפוי כח מתמשך אין שוב קשר לעניין. אנחנו גידלנו את ילדינו, נתנו להם חיים ולימודים והשכלה ולעיתים אפילו דירה. הם נישאו, הקימו משפחות ונקוה שמאושרים בחייהם. אין להם כל זכות! כל זכות! למנוע מהוריהם ובעיקר מאלה שנותרו לבד להמשיך בחייהם כפי שטוב להם., לדעתי אם היחסים עם הילדים טובים והוגנים, הם יכולים לבקש מההורה לכתוב צואה בשביל שהם יהיו בטוחים שכספי המשפחה יעברו עליהם לאחר פטירתו של האב וגם זה נתון להסכמתו של האב שאולי רוצה להתחיל חיים חדשים, אולי בת/בן הזוג שהם ימצאו יטפלו בהם יותר טוב מהילדים אם הם לא עושים זאת. ושוב - אין לילדים כל זכות למנוע מההורה שנשאר בודד להמשיך לחיות את חייו כרצונו !!!!!!!!!!! ההורים הם לא רכושם של ילדיהם!
אולי ברגע שתכתב הצוואה אז "הר הבית בידנו" - יחדלו להתענין בו לעומק וצוואה אפשר תמיד לשנות או לבטל...
05/09/24
אריאל - חלק מאיתנו חושב שאולי הבעייה היא תאוות בצע או שתלטנות של הילדים אבל מה שהוא טוען זה שהבעייה כפי שהוא רואה אותה היא לא זה ולא זה אלא צורך מוגבר בתשומת לב. לדעתי הוא כבר מצא את...
אריאל - חלק מאיתנו חושב שאולי הבעייה היא תאוות בצע או שתלטנות של הילדים אבל מה שהוא טוען זה שהבעייה כפי שהוא רואה אותה היא לא זה ולא זה אלא צורך מוגבר בתשומת לב. לדעתי הוא כבר מצא את הפיתרון = עבודה עצמית ואחר כך - שיחות עם המשפחה.
לדב: "מוטב לרקוד חצי דקה - מוטב מאשר לאבד אותה" (שלמה ארצי)... בדרך כלל הפיצוצים בין אחים/אחיות הינם בשל ירושות: מגרשים, דירות, חנויות, עסקים - דברים שלא ניתנים לחלוקה אף אחד לא יודע מה מתרחש במוחו של...
לדב: "מוטב לרקוד חצי דקה - מוטב מאשר לאבד אותה" (שלמה ארצי)... בדרך כלל הפיצוצים בין אחים/אחיות הינם בשל ירושות: מגרשים, דירות, חנויות, עסקים - דברים שלא ניתנים לחלוקה אף אחד לא יודע מה מתרחש במוחו של השני... בכל אשר אפנה אני שומע על מלחמות ירושה...
06/09/24
אריאל = אתה צודק בכך שמאבקי הירושה הם על כסף ורכוש. למעשה - אלו דברים שקל לחלק - אם יש רצון טוב, זה בדיוק כמו בגירושין.
יוסטון - יש לנו בעיה - כל אחד חושב שמגיע לו יותר...
11/09/24
אריאל אתה צודק אבל בעיני יש לנו בעייה עוד יותר גדולה , שזה מה שצביה דיברה עליו = למה ילדים [בני 55 ] חושבים שאבא שלהם חייב להם דין וחשבון על מה שהוא עושה עם חייו ועם הכסף שלו ? זו שאלה ע...
אריאל אתה צודק אבל בעיני יש לנו בעייה עוד יותר גדולה , שזה מה שצביה דיברה עליו = למה ילדים [בני 55 ] חושבים שאבא שלהם חייב להם דין וחשבון על מה שהוא עושה עם חייו ועם הכסף שלו ? זו שאלה עקרונית שמראה על תפיסת עולם בעייתית. יש פתגם באמריקה בקשר לנושא הזה = I EARN IT - I BURN IT
דב יקר אני מסכימה איתך, מסתבר שיש הרבה משפחות שבהן הילדים חושבים שמגיע להם הכל, הם צריכים לדעת מה המצב הפיננסי של ההורים, ואפילו יש על זה בדיחה: "אל תבזבזו את הירושה שלנו" אפשר לחשוב שהורים חייבים לש...
דב יקר אני מסכימה איתך, מסתבר שיש הרבה משפחות שבהן הילדים חושבים שמגיע להם הכל, הם צריכים לדעת מה המצב הפיננסי של ההורים, ואפילו יש על זה בדיחה: "אל תבזבזו את הירושה שלנו" אפשר לחשוב שהורים חייבים לשמור את כל כספם לילדים ונכדים, יש אגודה בשם פ.י.ל (פחות ירושה לילדים).. כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, רק שהמחשבות הללו צריכות לעבור מהעולם, הדור שלי לא ציפה לכלום מההורים, היתה לנו מוטיבציה לעבוד קשה ,יגעת ומצאת תאמין.
13/09/24
הי יוסף....אתה צריך לעשות מה שאתה מרגיש ומה שטוב לך ונכון לך לעשות...אתה אדם בוגר ועצמאי.ובטח לא הילדים שלך.ינחו אותך מה לעשות עם החיים שלך.תהיה אתה ..ותחפש לך את האחת שלך. בהצלחה
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
אודות הקבוצה

התמונה של תגונה מנהל: גלית יהב
קהילת פנויים ופנויות עוסקת בהיכרויות, דייטים, פרק ב' ומציאת זוגיות ואהבה בגילאי 60 ומעלה. כאן נוכל להתייעץ ולייעץ, ולדון על הקשיים שעולים בדרך. האתר של גלית: https://galit-yahav.com/
קטגוריות
פנויים פנויות
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה