אגרת רשות השידור לא תתייקר
ועדת הכלכלה דחתה את הצעת משרד האוצר להעלות את אגרת הטלוויזיה והרדיו על מנת לממן את הרפורמה בשידור הציבורי. וגם: מספר התלונות נגד חברות הכבלים והלוויין ממשיך לעלות
צפריר בשן
23/11/10

ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה אתמול את הצעת משרד האוצר להעלות את אגרת רשות השידור. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס מהליכוד, אף העיר כי "אין כל סיבה שהציבור יממן את הרפורמה ברשות השידור".
ועדת הכלכלה התכנסה אתמול לדיון ראשון בחוק ההסדרים. הדיונים נפתחו בבקשת האוצר להעלות את אגרת רשות השידור על מנת לממן את הרפורמה בשידור הציבורי. נציגי האוצר הסבירו כי העלאת האגרה חיונית לקיום הרפורמה.
אקוניס וחבריו לוועדה דחו בנחרצות את הצעת האוצר. "הרפורמה ברשות השידור מחויבת המציאות, אך אין כל סיבה שהמימון לרפורמה יושת שוב על אזרחי ישראל", אמר אקוניס. "המעשה הקל ביותר הוא להטיל שוב את המימון על הציבור".
בסיום הישיבה דחתה הוועדה את הצעת משרד האוצר פה אחד. הוועדה הורתה לפקידי האוצר להביא תוכנית חלופית למימון הרפורמה שנסמכת על מקורות תקציביים אחרים ולא על העלאת האגרה.
מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור, בתיאום עם משרד האוצר, גיבשה תוכנית עסקית ליישום תוכנית הרפורמה ברשות. לאור ההתקדמות הניכרת שחלה בשבועיים האחרונים במשא ומתן האינטנסיבי שהתקיים עם ההסתדרות ועם אגודת העיתונאים, רשות השידור מקווה כי הממשלה תמצא את הדרך לגייס את הסכומים הנדרשים על מנת לממן את תוכנית הרפורמה, אם בדרך של העלאת אגרה או בכל דרך אחרת, ובכך להוציאה מן הכוח אל הפועל ולהביא סופסוף לכינונו של גוף שידור ציבורי איתן מבחינה כלכלית, המייצר תוכן איכותי המשודר ברדיו, בטלוויזיה ובאמצעי המדיה החדשה".
המועצה לצרכנות: מספר התלונות נגד חברות הכבלים והלוויין רק גדל
"מספר התלונות נגד חברות הכבלים והלוויין לא יורד, אלא עולה. יותר מ-70 אחוז מהתלונות מופנות נגד חברת הכבלים", אמרה היום נציגת המועצה הישראלית לצרכנות בדיון של הוועדה לפניות הציבור בכנסת. הדיון עסק בשירות של חברות הכבלים והלוויין. סמנכ"ל השירות של הוט אמר בתגובה בדיון: "אנחנו עוסקים בנושא הזה מדי יום. אפשר לראות שבחצי השנה האחרונה אנחנו בין החברות המובילות בשוק התקשורת בזמני מענה קצרים. אנחנו רואים את השירות כיעד אסטרטגי. יש בעיות ותקלות, אבל זו אינה המדיניות שלנו. החברה לא שמה לה לדגל לעבור על החוק. הפרט אינו מעיד על הכלל".
עוד על צרכנות נבונה:
תקופת ההתחייבות לחברות הטלוויזיה תקוצר
טלוויזיה בכבלים ובלוויין: זכויות הצרכן
הוט נגד הצרכנים: סיפור מהחיים
השוואת מחירים: טלוויזיה בכבלים או בלוויין
איך מתנתקים מחברת שירותים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
המועצה לצרכנות: מספר התלונות נגד חברות הכבלים והלוויין רק גדל
"מספר התלונות נגד חברות הכבלים והלוויין לא יורד, אלא עולה. יותר מ-70 אחוז מהתלונות מופנות נגד חברת הכבלים", אמרה היום נציגת המועצה הישראלית לצרכנות בדיון של הוועדה לפניות הציבור בכנסת. הדיון עסק בשירות של חברות הכבלים והלוויין. סמנכ"ל השירות של הוט אמר בתגובה בדיון: "אנחנו עוסקים בנושא הזה מדי יום. אפשר לראות שבחצי השנה האחרונה אנחנו בין החברות המובילות בשוק התקשורת בזמני מענה קצרים. אנחנו רואים את השירות כיעד אסטרטגי. יש בעיות ותקלות, אבל זו אינה המדיניות שלנו. החברה לא שמה לה לדגל לעבור על החוק. הפרט אינו מעיד על הכלל".
עוד על צרכנות נבונה:
תקופת ההתחייבות לחברות הטלוויזיה תקוצר
טלוויזיה בכבלים ובלוויין: זכויות הצרכן
הוט נגד הצרכנים: סיפור מהחיים
השוואת מחירים: טלוויזיה בכבלים או בלוויין
איך מתנתקים מחברת שירותים
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות