הדרך לזעזע את הבורגנות השבעה

הארט היה אוטודידקט מנותק היה המימסד האומנותי. עבודתו הראשונה היתה חזית אבן כבירה לקתדרלה הלאומית בוושינגטון, במהלך ששנות העבודה התאהב הארט באשה ששימשה כמודל לאחת מיצירותיו ונישא לה.
עבודת האמנות המשפיעה ב-120 היתה אולי "המזרקה" של מרסל דושאן קשה לתאר יצירה כל כך שונה מזו של הארט,המזרקה היא למעשה משתנה ציבורית לבנה מחרסינה שהוצגה בתערוכה בשנת 1917 היצירה אבדה לאחר התערוכה, אך השפעתה ותהילתה (איזו תהילה?) לא אבדו,
במאה השנים האחרונות אמנות נתפסה יותר ויותר כמחאה חברתית מגולמת בחומר כדי לטלטל את הבורגנות השבעה, מתוך עולםפ של ערכים וסיסמאות שחוקות, אנשים רבים אומרים שאמנות זו משעממת אותם.
הפילוסוף רוג'ר סקרוטון מבכה את מחיקתו של מושג היופי מתוך האמנות, אמנים רבים בזים למושג זה(איך אפשר לבוז ליפה ולנשגב.)? ומגיבים כאילו ביקשו מהם להיות וועדת קישוט, היופי אינו קישוט הוא מושך אותנו למעלה.
פרדריך הארט פיתח טכניקות של יצירות בשרף אקרילי חומר שקוף דמוי זכוכית הוא ייצר פסלים מלאכיים יפהפיים בזהרורי אור וצל, נמכרו ביותר מ-100 מליון $ , מבקרי האמנות עדיין סירבו לכתוב עליהן.
בשנותיו האחרונות חבר פרדריך לקבוצת אומנים, משוררים, פילוסופיים, שחלקו עימו את השקפותי האומנותיות, טום וולף כינה אותם "דרייר גארד" בצרפתית המשמר האחורי, בניגוד לאוונגרד "המשמר הקדמי".
זו היתה חבורה שרצתה להגן על המסורות הקלאסיותשל האמנות, ששואפת אל היופי ואל הנשגב, הם לא זכו להשפעה גדולה.
הארט הלך לעולמו בשנת 1999 לא עורר בנין במותו כך גם לא בחייו. רק בשנת 2004 קבל את המדליה הלאומית לאמנות, השנה קם באוניברסיטת בלמונט מוזיאון ליצירותיו ועדיין האיש נשאר כמעטי אלמוני, אנחנו תוהים הא איחר את תקופתו? ואולי הקדים אותה? האם זה אומר משהו עליו? ואולי זה אומר בעיר משהו עלינו?
אני חושבת כמה מפסידים אותם אנשים שבזים או מתעלמים מכל היפה והנשגב רק חפשו ותמצאו בכל פינה מתחת לכל אבן מה מעשיר אותנו יותר מזה?
ומי שלא מאמין שיקרא את הראיון באתר ואללה של אמן אמיתי - יצחק קלפטר צ'רצ'יל - מוזיקאי-גיטריסט-מלחין-כותב מילים וזמר שלא היה לו את המזל לגדול לממדי כוכב.
האיש בן השבעים חולה צמוד לחמצן ומדבר בגלוי על הקריירה שלו שלא נסקה ועל זמנו הקצוב והעצוב.