אמרות כנף (תובנות - לחיים)

38) לפטר את-העורך רציתי להבין זאת כבר שישים-שנה...מה מענין המעשה שנכתב בהגדה על רבי-אליעזר ורבי יהושוע ורבי-אלעזר ורבי-טרפון שהיו מסובין בבני-ברק. ואשר ישבו עד שמע של-שחרית. ואני-פונה ישירות אל העורך של ההגדה. הלו... כן אני מדבר-אליך...על משה-רבנו שמעת. על אהרון-הכהן ידעת. על מרים-האחות לא סיפרו-לך. ואותי זה מרגיז וכעת אין-לי ברירה אלא לבקש שנעשה מישאל-קצר בין גולשי-מוטק'ה (מהסקרים שבענו) ונשמע-מהם האם ראוי לעשות שינויים-מתבקשים תוך תיקון עוול-נוראי בזאת שקיפחת את גיבורי-המדבר. לעומתם...שמת-דגש על כוס אליהו-הנביא כאן הצחקת-אותי. וכתבת ש...לאחר ששותים את הכוס-השלישית...מניחים כוס-יין גדולה לאליהו-הנביא. אבל ממש לא נעים לי. אך...האמת צריכה להאמר. מנהג-זה הוא בעצם התרסה כנגד אליהו וזאת על שום-מה...על זאת שהוא קיטרג כל-הזמן נגד עמו במקום לסנגר-עלינו. לכן...אלוהים לא-אהב את גישתו השלילית והעלה-אותו לשמים בטרם-עת. והכוס...מוצגת לכבודו על-מנת שיבוא ויראה איך הרוב בעם-ישראל שומר על-המסורת בניגוד לדעתו ונבואתו והנה רובינו מסובים בליל-הסדר. אז...לא כל-נביא חזה כיאות את-עתידנו וכמובן שאליהו-טעה. על-כן...כאשר מוזגים לאליהו-כוס לא מכריזים משפט-נאה כמו ברוך-בואך... אלא כפי שכתוב...שפוך חמתך אל הגויים וזה לא-נעים. למתארחים בליל-הסדר הנה לכם תובנה המתנות שתביאו-איתכם... דעו שהיפות באמת הן בלי-אריזה. ואסיים-כאן ב...אמרת-כנף כתיבתי היא ראי-מחשבתי.
חג-שמח
אויה-אויה-ניסיתי לצייר כאן גביע-לברכות..שבוע-טוב ומבורך..
...אויה-אויה-ניסיתי לצייר כאן גביע-לברכות..שבוע-טוב ומבורך..
מוטי היקר
לעניות דעתי, הגיע הזמן שתוותר על הכותרת הקבועה "אמרות כנף {תובנות לחיים}"
כי מה שאתה כותב אינן אמרות כנף, שהן ביטוי/אמירה מצומצמת כמו פתגם.
ו...
מוטי היקר
לעניות דעתי, הגיע הזמן שתוותר על הכותרת הקבועה "אמרות כנף {תובנות לחיים}"
כי מה שאתה כותב אינן אמרות כנף, שהן ביטוי/אמירה מצומצמת כמו פתגם.
וגם לא מה שמתימר להיות "תובנות לחיים". תובנות אמורות להיות גילויים השופכים אור על המתרחש
בחיינו. מה שאתה כותב, בכשרון לא מבוטל, הם הרהורים על ענינים שונים המעוררים את סקרנותך,
ולפעמים גם ערעורים על מוסכמות מסויימות. או שאלות וכו'
בקיצור - מתאים לקרוא לכתביך "ראי מחשבותי" {כמו בסיום דברייך. }
הכותרת הנוכחית - "לפטר את העורך" היא כותרת ראויה, ממצה ומסקרנת ודי בכך.
ולענין רשומתך : אני מסכימה בהחלט עם דברייך: כבר משחר ילדותי תמהתי מה ענין הרבנים השונים היושבים בבני-ברק ומתווכחים על מה שנראה כאילו אין לו שום נגיעה ליציאת מצרים.
ומעכבים מאד את הגשתם של מאכלי החג. וגם אליהו הנביא לא הסתדר לי בהקשר החג.
מה שהיה מציל אותי משעמום ורעב היתה פרשנותו ההומוריסטית של אבי עליו השלום שהיה אומר:
"שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותנו - כלומר, להאכילנו בכוח חלות { לעבירנו על דתנו}
והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם - מאכילנו מצות"
סליחה על אורך המגילה שכתבתי וחג שמח.
לניצן ...לא הבנתי לאן מובילים שלל-הסימנים. שבת-שלום
...לניצן ...לא הבנתי לאן מובילים שלל-הסימנים. שבת-שלום
אלישבע-שלום ...ראשית אסביר ארוכות את ענין-הכותרת שאינה-לטעמך. עבורי ...היא משמשת כעין לוגו ובזכותו קל לזהות את כתיבתי, ולראיה...אני-מופיע תדיר ב-גוגל.(לא-מיוזמתי) ובעוד רשתות-חברתיות סגורות&n...
אלישבע-שלום ...ראשית אסביר ארוכות את ענין-הכותרת שאינה-לטעמך. עבורי ...היא משמשת כעין לוגו ובזכותו קל לזהות את כתיבתי, ולראיה...אני-מופיע תדיר ב-גוגל.(לא-מיוזמתי) ובעוד רשתות-חברתיות סגורות עם אותם כתבות שאני מפרסם לראשונה-במוטק'ה (גם בזאת לא-יזמתי) בכרטיס הביקור שרשמתי כאן...הסברתי את מגוון הנושאים שהכותרת נושאת. ולהמחשה הנה-דוגמא... נניח שפתחתי בית-מאפה ושמו "לחמינו". ובהדרגה הוספתי מגוון של מוצרים כגון. משקאות--ביצים--סיגריות ממתקים ועוד. כמובן שלא אשנה את מקור-השם שבו התפרסמתי (סליחה על-ההשוואה) כעת בתקוה שהסרתי מכשול זה מליבך...נחזור לענין ההגדה. כפי שהבנתי מדברייך...יש מקום לוותר ו/או לשנות מספר דברים מעיקים. בהמשך נראה מה-תהיינה התגובות של-הגולשים אם בכלל. כך-נבין את רוח-עמינו. חג-שמח לך ובני-ביתך

למוטי
כן אתה צודק . ואם תשאל לדעתי דעת רבי יעקב אז אכן הגיע הזמן ש שישבו מןעצת חכמי התורה וישנו כמה מנהגים מוזרים שאינם ניזכרים אפילו בתורה. יוקם סנהדרין שישבו 77 ימים י...
למוטי
כן אתה צודק . ואם תשאל לדעתי דעת רבי יעקב אז אכן הגיע הזמן ש שישבו מןעצת חכמי התורה וישנו כמה מנהגים מוזרים שאינם ניזכרים אפילו בתורה. יוקם סנהדרין שישבו 77 ימים ינתחו ויעשו תיקונים ויוציאו מתחת ידם כמה שינוים לחוקים שאינם מתאימים לימינו. . במשך עשרות שנים סבלו נשים עגונות מחוקים נוקשים שכולם חששו לתקן. עד שקם הרבן יוסף ולקח על עצמו לערוך כמה תיקונים מחוייבי המציאות. אז אילו הייתי הולך בעיקבות סבי הייתי היום רב. הייתי עושה תיקונים קטנים (לאלה שחתכו יותר מדי) והייתי עורך נישואים ומקל על אלה שהתחלקו וילדיהם נחשבים ממזרים. .. אבל משרת הרב לא עוברת בירושה ומה שנישאר לי מהסבא הרב הוא רק השם. חחח.
אז את מי מעניין מה אמר הרב בן זומא . ולמי יש זמן לקרוא את הסיפורים המשעממים על הדיונים שערכו כל הלילה האם היה זה טרפון או בן זומא שישבו , או אולי עמדו? מסתבר שרבים לא חוזרים לקריאת המשך ההגדה אחרי הארוחה.
רבי-יעקב טוב לדעת שנציג בר-סמכא כמוך חושב שהגיע זמן קריאת שחרית (סליחה התכוונתי שינויים) והאם כבודו שם-לב לביזיון המחפיר שלא הוזכרה בהגדה אפילו אשה-אחת לרפואה. ולדעתי חייבים בדחיפות ובעדיפות גם לעק...
רבי-יעקב טוב לדעת שנציג בר-סמכא כמוך חושב שהגיע זמן קריאת שחרית (סליחה התכוונתי שינויים) והאם כבודו שם-לב לביזיון המחפיר שלא הוזכרה בהגדה אפילו אשה-אחת לרפואה. ולדעתי חייבים בדחיפות ובעדיפות גם לעקור מההגדה את "בן-זומא" ולכתוב שם פרק על סיבלות משה-רבינו מהיהודים שהתגעגעו מאד לקברים השומים והבצלים אשר-במצרים. במידה שתהיה היענות סבירה לשינויים המתבקשים...אנו-נכתוב עצומה חתומה מטעם נציגות נכבדה של רשת-מוטק'ה ובראשה נרשום את זקן-החכמים...רבי-יעקב בעל הנס. ואיגרת-זו תשלח לאחר-כבוד לרבנים הראשיים שיעשו-מעשה ויפעלו למען השינויים שצועקים עד לשמים. וכמובן...שיקימו סנהדרין עוד-בימנו ובא הגואל על ישראל

היי מוטי בוקר שמח..
זו לי הפעם השלישית שמגיבה לפוסט ..אך תגובתי ניבלעת איפה שהו .
איני מתיאשת כותבת שוב מקווה בהצלחה...
כן יש היגיון בתענותך אילו נכתבה האגדה בימינו וו...
היי מוטי בוקר שמח..
זו לי הפעם השלישית שמגיבה לפוסט ..אך תגובתי ניבלעת איפה שהו .
איני מתיאשת כותבת שוב מקווה בהצלחה...
כן יש היגיון בתענותך אילו נכתבה האגדה בימינו וודאי היית משביעה את רצונך...אבל.......אישית לא הייתי משנה דבר מהמקור..מסיבה ,שאזכור לעד את אבי ז"ל ,וכל מסובין קוראים את ההגדה כלשונה ..רוצה את הטעם של פעם,ומקווה שלא ישתנה שיהיה טעם גם בעתיד ,ולדורי דורות .
חג שמח ....ושבוע שמח.......
ל...ניצן מה שאני-נוהג לכתוב כאן זה מתוך מחשבותיי ותפישת-עולם נחרצת. אין-לי שום פחד מהאמת ובתנאי...שאני שוכנעתי שכך-הדבר. אני-מתעב כל עוולה ואי-צדק שנעשה בענין-זה או אחר. קטו...
ל...ניצן מה שאני-נוהג לכתוב כאן זה מתוך מחשבותיי ותפישת-עולם נחרצת. אין-לי שום פחד מהאמת ובתנאי...שאני שוכנעתי שכך-הדבר. אני-מתעב כל עוולה ואי-צדק שנעשה בענין-זה או אחר. קטונתי מלעשות מהפיכה. אבל...ללא-מורא אביע את דעתי בדרכי-הציורית כשהיא מתובלת בהומור. אני-תקוה שלאמירתי תהיה אוזן-קשבת בשמונה הרשתות אשר-אליהן מגיעות כתבותיי (כולל תגובותיכם) ובזאת דייני

מדלן ...תגובתך הגיע בשלום למחוז-חפצה ותישמר-היטב. ראי-נא...אני לא מציע לשנות את הבסיס של ההגדה. אבל...קיימים שם דפים שאין להם שום-נגיעה ליציאת מצרים ו/או ליל-הסדר. ובמקומם...הייתי משבץ ...
מדלן ...תגובתך הגיע בשלום למחוז-חפצה ותישמר-היטב. ראי-נא...אני לא מציע לשנות את הבסיס של ההגדה. אבל...קיימים שם דפים שאין להם שום-נגיעה ליציאת מצרים ו/או ליל-הסדר. ובמקומם...הייתי משבץ אשת-מופת מתוך עמינו. שהרי...לא-יתכן שהנשים הטורחות למען-המשפחה ללא-לאות וגם שיתנהל הסדר כהלכה ושלא תבואנה לידי-ביטוי הראוי-להם בתוך ההגדה ובחיינו-בכלל. והיכן משה אהרון מרים שלא הוזכרו והם (עדיפים על טרפון ובן-זומא). ולענין המסורת לבית אבא...כל הזמירות והלחנים ישמרו במקורם כך שלא יחסרו לנו. ולבסוף...ההגדה כלשונה ועריכתה אינה תורה-מסיני היא נכתבה בגרסאות שונות במהלך חיינו בגולה. לא נפגע בקדושה-כלשהיא באם נתאימה לתקופתינו. חג-שמח

חלום בלהות .הוא הופיע ללא-התרעה ודרש לשמוע האם יש-תומכים לפיטורים. אמרתי לו תרגע בן אדם ההיענות היתה מיזערית. כלומר (הוא-שאל) פרוש הדבר שהדרישה להדיח-אותך היתה בעיתוי ...
חלום בלהות .הוא הופיע ללא-התרעה ודרש לשמוע האם יש-תומכים לפיטורים. אמרתי לו תרגע בן אדם ההיענות היתה מיזערית. כלומר (הוא-שאל) פרוש הדבר שהדרישה להדיח-אותך היתה בעיתוי לא-מוצלח. מה-הכוונה בדבריך (הוא-שאל). תשמע (אמרתי-לו)...עדיין הגולשים מתבוססים באבק של-הבחירות. שנית...חלקם עסוקים בנקיונות לפסח. שלישית...מקצתם טרודים בקניות-לחג. רביעית...הרבה-מהם מ.פ.ח.ד.י ם ממך. והשאר אדישים להגדה-שכתבת. ואתה (הוא-שאל) נו...מה-חשבת שאני "דון-קישוט". בסיכומו של-דבר אני רק צאצא של מגורשי-ספרד ודובר את-שפתו אבל...אין-לי כוונה לנהוג כמוהו ולהלחם בתחנות-הרוח. אי-לכך...אקרא בהגדה (עם-אחותי ומשפחתה) פרק אחד בעברית... ואותו פרק ממש גם ב..."לאדינו" כפי שנהגו אבותיי בארצו של סניור "דון-קישוט". אך השנה אדלג על מעשיו של רבי-טרפון. ואתן את דעתי ל...משה ועדתו. תוך הדגש לאחותו מרים שתייצג-נאמנה את נשות עם-ישראל.