מגיפה של זיופים

מאיימים עלינו בקורונה בכל אמצעי התקשורת ומי שלא פחד – פוחד. השבוע קבלתי מייל חדש ולא בדקתי אותו. כדאי גם לכם לא לבדוק.
במייל נאמר "הולכים להתחיל להפיץ סרטון בווטסאפ, שמראה כאילו עקומת הקורונה משתטחת בארגנטינה. הקובץ נקרא 'ארגנטינה עושה את זה'.
"אל תפתחו אותו. הוא פורץ לטלפון תוך 10 שניות ולא ניתן לעצור אותו בשום צורה". המייל מספר ש"עכשיו אמרו את זה גם ב-"CNN.
כאמור, אני מעביר בלי לבדוק! יש מגיפה של זיופי מיילים ברשת. טראמפ הלך, אבל ברשת התרבו הזיופים.
מסתבר שמספרם עלה מאד בתקופה האחרונה. כך, למשל, קבלתי הודעה שכרטיס ויזה שלי טעון שחזור. אני יודע שזאת לא אמת. גם הודיעו לי שבחברת DHL ממתינה חבילה שלי ואני צריך לשלם רק שני שקלים כדי שישלחו אותה. כתבתי מיד מייל אל DHL כי אינני זוכר שום חבילה. תשובה לא קבלתי.
עבר כשבוע, ושוב DHL מתקשרת ומבקשת שני שקלים כדי לשלוח את החבילה שלי (שלא היתה...) אבל עבר עוד יום ואני מקבל הודעה מגוגל: מחלקת האבטחה שלהם זיהתה שהמייל של DHL מזוייף.
יש עוד הודעות מזוייפות. בדרך כלל מבקשים רק פרט קטן. פרט שחסר להם כדי לגנוב את הפרטים שלך ואחר כך – מי יודע מה עוד יגנבו.
היזהרו.
אני חם על הוט
יש לי תקלה בטלוויזיה. קורה. אני מנסה להתקשר אל הוט בטלפון, מנסה, מנסה, מחכה, מחכה. יש איזה חוק, שצריך להשיב תוך שש דקות. לי לא השיבו במועד. אבל אין לי טלוויזיה, אז ממתינים. בסופו של דבר השיבו והסבירו לי – באדיבות – שצריך להחליף ממיר.
המוקדנית האדיבה מתאמת לי מועד להגעת שליח עם ממיר וכרטיס. יום רביעי בין 2 ל-5 אחר הצהריים. השיחה היתה ביום שני ואני המתנתי בקוצר רוח לבוא המועד. ישבתי אחר הצהריים וחיכיתי וחיכיתי וחיכיתי. אבל המכשיר לא הגיע.
חמישי בבוקר, התקשרתי מיד לקרגו אקספרס, החברה ששליח מטעמה צריך להביא את הממיר. הצלחתי להשיגם בטלפון וגם כאן ענתה פקידה אדיבה. רשום אצלנו שהשליח היה אצלך אתמול (רביעי) בשעה 10.30 בבוקר.
"והרי תיאמו איתי לשעת אחר הצהריים", אמרתי כעוס. "ישבתי וחיכיתי".
המוקדנית לא ידעה להסביר והבטיחה לדבר עם חברת השליחויות. ביקשתי שיתקשרו אלי כחצי שעה לפני בואם. שליחים אחרים עושים זאת בלי בעיה – אמרתי. חיכיתי ובשעת צהריים הגיע טלפון. "אני בשער ואני ממהרת," הודיעה לי השליחה.
"אי אפשר להודיע קודם?" – שאלתי.
"לא ידעתי," השיבה.
השליח לא יודע, חברת השליחויות דאגה להודיע לי במייל מנומס שהחבילה בדרך. אבל זה היה אתמול ולא היה מספר טלפון או כתובת מייל כדי לקבל מענה.
בקיצור, הזמן שלי לא שווה.
אבל דווקא למדתי לקח. כשהתקשרתי להזמין את השירות, טירטר לי האוטומט: "שיחתך חשובה לנו"... ואני כבר למדתי מהנסיון ויש לי מסקנות. אם אומרים לך "שיחתך חשובה לנו", המשמעות היא ש"אנחנו מצפצפים עליך". ההקלטה היא אמירה שאיזה איש יחסי ציבור המציא כדי שתחשוב טובות על החברה. אבל זכור, החברה לא חושבת טובות עליך. למעשה, מנהלי החברה לא חושבים עליך בכלל.
בין מלים
יש הבדל בין שקרן (שנתפס בשקריו) ערמומי (שמסדר אותך, כשאתה לא מבין את מטרתו האמיתית) ונוכל (שיש לו מטרות נסתרות).
ויש גם אנשים, ששקר לא מפריע להם.