השד העדתי האמנם

השד העדתי האמנם
זוית אחרת
ראיתי רק את פרק הסיום.המוטו הבולט הוא פגעו/פוגעים בנו.דפקו/דופקים אותנו.
לעניות דעתי לא היו טעויות בקליטת יוצאי אסיה ואפריקה בשנות החמישים.המדיניות אז מטרתה הייתה מתן העדפות כלכליות לרוב הקולט שהיה אשכנזי טהור על חשבון העולים.ההעדפה זו מצאה ביטוי כמו: הפניית תלמידים מזרחיים לחינוך מקצועי.הקמת עיירות בתוך שטחי מועצות איזוריות (השייכים לקיבוצים) כדי שיישארו לעד תלויים כלכל...ית בהם. הפניית העולים לפריפריה הלא מפותחת.כך שיישארו תלויים ברצון השלטון.מניעת יצירת התארגנות מזרחית מליטנטית (ראו מהומות ודי סליב ואפילו הפנתרים).ועוד ועוד.
התוצאה הסופית היא יתרון כלכלי של הדור הישן על חשבון העולים.יתרון זה יצר פער לא רק בשכר אלא בצבירת ההון.היום אין אפליה כפי שהייתה בשנות החמישים אבל ישנם תוצאות אפליה.קל להלחם באפליה. קשה להלחם בתוצאות.היום לבן לדור הישן האשכנזי .שכולל בתוכו עליה מאוחרת של בני אותו הדור יש הון שקיבל בירושה ומקנה לו היום יתרון כלכלי.לגשת לדור הצעיר היום ולדרוש תיקון העוול יזכה בהתנגדות שכן העוול שנעשה נעשה בדור ההורים.ומדוע הדור החדש יישלם על כך.
אבל.הבכיינות בסרט של מזרחיים המרגישים נפגעים מעוררת בי רגשי כעס.לא רוצים אותך בפאב.היכן בעל הון מזרחי שייכנס לנישה זו ויקים מועדון מתחרה בעל מאפיינים מזרחיים.בסופו של דבר הציבור האשכנזי לא יותר על הכסף המזרחי.וזה יכול להיות פיתרון.
או להצביע בבחירות רק לא למפלגות המייצגות אינטרסים אשכנזיים.ולא להבהל מהסטיגמות הלא מחמיאות המוצמדות למפלגות אלה בידי התקשורת שברובה מייצגת אינטרסים המשמרים את ההגמוניה האשכנזית.ככל שתוחלש בקלפי הגמוניה זו.בסופו של יום זה יהיה תחילת המהפך.
דוגמא לכך הייתה דחיית תלמידי ישיבות מזרחיים מישיבות האשכנזיות.במקום בכיינות הוקמה רשת מעיין התורה של שס ולפתע נעלמה בעיית האפלייה במגזר זה..
המאבק בצמצום הפער הנו פוליטי בלבד וצריך להתמקד רק בפן הכלכלי.מצידי שרגשות העליונות האשכנסית תשאר.זה לא מעניין.אבל מאבק פוליטי שיביא להעדפה כלכלית לציבור המזרחי כמו: רכישה מוזלת של קרקעות או דירות בידי המדינה.הפקעת אדמות של מועצות אזוריות לטובת עיירות הפיתוח.מתן נקודות זכוי במס לתושבי עייאות פיתוח בלבד. ועוד..
יתרון זה הוא שיביא בסופו של יום לביטול רגשות העליונות האשכנזית ולא הצהרות וחינוך.
לדוגמא עובד החברת הביטוח אליהו אינו מרגיש עליונות על הבוס לא בשל השכלתו אלא בשל ממונו.ויד על הדופק מר אליהו לא ירגיש פגוע אם עובדו המסור המגדיל רווחי הפירמה ישמיע הערה גזענית.שכן ברור לכולם בידי מי נמצא השיבר ..
הפיתרון נמצא רק במאבק הכלכלי.ויש להזניח מאבק אחר של התנצלות בדומה לניסיון של אהוד ברק.או מאבק המאמץ בכיינות של תנו לי עוד פירורים.לא דרישה לקבל כמתת אלא כתוצאה מלחץ ציבורי תקיף.