פיצויים ליהודי ערב,האומנם?

פיצויים ליהודי ערב,האומנם?
בתחילת שנות החמישים כתוצאה מחוק האזרחות שכפה השארת כל הרכוש( למעט 50 דינר לאדם )לכל יהודי הרוצה לעזוב את עיראק, 90% מיהודי עיראק עלו לישראל, למעט בודדים שהצליחו למכור רכושם ולהעביר את הכסף לישראל,נותר כל הרכוש האישי והקהילתי (בתי כנסת,בתי חולים,בתי ספר ועוד) בעיראק,מדובר בהרבה מאוד כסף בכל קנה מידה,רוב היהודים יוצאי עיראק בישראל מלאו בזמן זה או אחר טופסי תביעות לרכוש הנ'...ל,
במידה זו או אחרת נותר רכוש יהודי גם בשאר מדינות ערב.
השאלה הנשאלת היא אם ומתי נראה כסף זה.
אבל,מי שנשען על מדינת ישראל בנושא הפיצוי נשען על קנה רצוץ,יתרה מכך לא מדובר באזלת יד או בחוסר מקצועיות,מדובר על אינטרס מנוגד ליהודי עיראק או ערב האחרים.
בישראל נותר רכוש פלסטיני רב, רובו הגדול "הולאם" ע'י אנשי הישוב הישן,חלק גדול נלקח ע'י הקיבוצים בעיקר אדמות,בתים רבים ואדמות נתנו ללוחמי מלחמת השחרור,לבתי אחרים פלשו מיד לאחר 1948, לקחת חזרה שווי הנכסים האלה או חלקם נדון לכישלון,ומה עושה ממשלת ישראל לדורותיה,פשוט,מודיעה למדינות ערב כי תותרו על הפיצוי לפלסטינים ואנו נוותר על הפיצויים ליהודי ערב.
יופי של רעיון,בפועל התוצאה היא שמי שיושב על בית/אדמה פלסטינאית בפועל יושב על נכס השייך ליהודי מעיראק או ארץ ערבית אחרת,לכן אסור לותר בעניין זה,ויש לדרוש או פיצוי ישיר ליהודים,או מתן רכוש הנפקדים הערביים ליהודים הזכאים לפיצוי.
השאלה אם המדינה תקח חלק מהשווי הנ'ל מאלה שלקחו/קבלו רכוש פלסטיני תתברר בד בבד.
כל מתן אפשרות למדינה ליצור לינקג בין כלל הפיצוי משמעה גזילת רכוש יהודי מזרחי לטובת אנשי הישוב הישן שרובם ככולם אשכנזים,הנה גם בסוגיה זו הגענו לסוגיה העדתית.
מקווה שערכתי סדר במחשבות,הגם שהוספתי אי נעימות לאחרים.