מוטקה > בלוגים > הבלוג של טובה פריש . > נפילת הבסטיליה-מה זה נוגע לנו?

נפילת הבסטיליה-מה זה נוגע לנו?

נפילת הבסטיליה-מה זה נוגע לנו?

נעשתי פיתאום לוח שנה מדבר.מה לעשות,?!אבל כל יום לאחרונה היה בעל משמעות היסטורית עבורי.

ה14 ביולי,שזה בדיוק היום,הוא יום נפילת הבסטיליה. אותו מבצר ראוי לשימצה בפריז(למעשה זה ארע ב15 ביולי)1789.(תאריך שכיף לזכור ,אם תשימו לב שהמספרים כמעט עוקבים).

אז מה זה נוגע לנו?

אמרו לנו שמהיסטוריה צריך ללמוד.אז לא חשוב אם מריה אנטואנט אמרה באמת"אם אין לחם אִכלו עוגות"מה שחשוב זוהי האטימות של השילטונות לעוני , למצב הקשה של העם דאז בצרפת.והיא שילמה על זה בראשה.

המורה להיסטוריה שלנו חקק את ארועי המהפכה הצרפתית בלבנו הצעיר ,בתיכון,אז בכל פעם שאני רואה עוול שנעשה בארץ,תמונות המהפכה ההיא עולים בזיכרוני.על קוטג' מחו?מה עם התור העצום בחדרי המיון בבתי חולים,כשהאדם הכי,הכי זקוק לעזרה.?!הוא ומשפחתו חסרי אונים.(ראו תמונה של הזקן במיסדרון)

מה עם בעיות המגורים של העניים שעד עכשיו אין להם היכן לגור?! "מוטקה" לא יתן לי כל כך הרבה מקום לרשום את כל העוולות שנעשות כאן ,בארץ ,לא רק לעניים,גם לבורגנים,שצריכים לקבל פיצוי מביטוח לאומי על נכות,לזקנים שצריכים לקבל עזרה בבית,

חברי הכנסת אינם יודעים מה זה לקבל תור לרופא(כשהייתי עם חום,קיבלתי תור לרופא הכללי שלי לעוד יומיים)אינם יודעים מה זה לחכות לסי טי או לMRI.אז תראו איזה עם מנומס אנחנו.רק על המחיר של הקוטג' אנו מוחים וגם זה זמן קצר בעדינות.על קיפוח האתיופים,באלימות סימלית ,.מה שאני חוששת שיום אחד הקיפוח של כולנו יגיע לשיא כזה,שגם אנחנו ניכבוש כבר את הבסטיליה.אז אולי כדאי למנהיגים  לתת את דעתם על היום הזה.

תגובות  21  אהבו 

1986

מהkiss


ללי האור,



נכון מאד.


להכי ,זה היה נצחון העם על הממשל הציני האליסטי שלא ראה ממטר את עמו..שיא הציניות התבטא במשפט המפורסם של ..שאם אין לחם אכלו בריוש...וזה לא רק במפגש של העם מול הממשל אלה אפילו של עובדים מול המעביד...

להכי ,זה היה נצחון העם על הממשל הציני האליסטי שלא ראה ממטר את עמו..שיא הציניות התבטא במשפט המפורסם של ..שאם אין לחם אכלו בריוש...וזה לא רק במפגש של העם מול הממשל אלה אפילו של עובדים מול המעביד שלהם וגם וגם ..למשל ..אתמול שלשום היתה כאן מיני טלטלה במוטקה ...שהגב' אלישבע אנטואנט וכמה מעוזרותיה ומעריציה רצו לדכא את זכות הדיבור של אזרחית פשוטה ולבסוף התקפלו עם הזנב בין הרגליים .


היי טובה

כל אחד רואה את הארועים  מנקודת ראות שונה. כשאחד רואה את  היופי  שתמונה, האחר יכול לראות בה את הכעור.  אז מה אומרת לנו  נפילת הבסטיליה?   מזכיר&...

היי טובה



כל אחד רואה את הארועים  מנקודת ראות שונה. כשאחד רואה את  היופי  שתמונה, האחר יכול לראות בה את הכעור.  אז מה אומרת לנו  נפילת הבסטיליה?   מזכיר  לנו את דעאש.  גם הם רוצים להחליף את שילטון העריצים בשילטון הומני .  הם לא עושים זאת בעזרת הגליוטינה  כשהעם עומד ומריע  לעריפת הראשים. הם עושים זאת באיבחת חרב  אולם על מנת להנות  מ"המהפכה" הם משתמשים בסכינים כהים  שיגדילו את רמת ההנאה  מכל טיפת חיים  שיוצאת  מהראשים של המושחתים.  אז תלוי מאיזו זוית אנו מסתכלים על הארועים. כיצד היינו היום מסתכלים על  חיות האדם שהובילו  את המהפכה  בשחיטה  הגדולה בהיסטוריה שנעשתה על ידי  עם שרצה להשתחרר מעריצות  אדוניו. . פסק דין שקבעה הגליוטינה  .גם אם היא צדקה עדיין זו שחיטה  ופסק דין אשם צריך להתנוסס  מעל הסיסמה של חופש ואחוה  וכל השטויות שנילוות אל  כותרת השיחרור . . והשאלה  היא האם כך נסתכל על "לוחמי החופש"  שנלחמים לא רחוק מגבולינו נגד שילטון העריץ  הסורי ובדרך עורפים ורוצחים ואונסים .  המטרה קדושה,להשתחרר מרוצח ההמונים. אולם האם היא מקדשת את האמצעים?  את אותם אמצעים שהשתמשו בהם  לוחמי הגליוטינה.



אז תלוי באיזו משקפת מסתכלים על הארועים.  זה חל גם על הנושא השני שהעלאת.  הקוטג'  המחיה , הדירות  והחו"ל. התנגשות  בהשקפת עולם שנובעת מחוסר הכרת הנושא  ואולי  הצבת יעד להשגת המטרה  גם אם היא אינה יישומית. כאן לא תפעל  גליוטינה אמיתית. כאן תפעל גליוטינה ורטואלית.  ציפראס  רצה להפעיל אותה  ופחד מהתוצאות. . למרות שרבים רוצים להגיע לאותה  מטרה  קיים חשש  מהפעלת הגליוטינה הורטואלית  שעלולה ......חחחח לאן גלשתי . בסך הכל  רציתי  לדבר על הגליוטינה  שכל כך מפחידה  ואנו זוכרים כיצד  הציבור  הרחב כעס כאשר הציבו אותה בשדרות רוטשילד.  בהפגנה הגדולה  של כוח העם.  כולם תמכו  ברעיון ההפיכה  אולם סלדו  ממה  שהגליוטינה סימלה.


לניסו,



זה שהאנשים רוצים לשמר כאן על רמה מכובדת של התבטאות אינו דומה לניצול העם על ידי העשירים.איני ניכנסת למהמורות .אני משתדלת לחיות חיים שלווים ורגועים.


ליעקב,

הרציחות של דעא"ש נובעות מטעמי דת.הם מוסלמים פנאטים שרוצים להשליט את האיסלאם על כל העולם.ולהקים דאוולה איסלאמייה עיראקיה.מדינה איסלאמית עיראקית(איני זוכרת מה השין.נידמה לי שהשי...

ליעקב,



הרציחות של דעא"ש נובעות מטעמי דת.הם מוסלמים פנאטים שרוצים להשליט את האיסלאם על כל העולם.ולהקים דאוולה איסלאמייה עיראקיה.מדינה איסלאמית עיראקית(איני זוכרת מה השין.נידמה לי שהשין היא מילה נירדפת  לעיראק)זהו מניע דתי-פוליטי ואילו הפלת הבסטיליה נבעה ממניע חברתי בעיקר ופוליטי.



המעמד הנמוך וחסר האמצעים שחש מנוצל התקומם נגד עריצות השילטון המנצל.אתה בודאי יודע זאת.מי אני שאומר לך.



המהפכה הצרפתית שבאה בעיקבות זאת או יחדעם זה,סימולטנית,יצאה נגד חלוקת המעמדות והתפשטה בעולם המערבי עד בואה להיות המניפסט הקומוניסטי של מרקס ואנגלס,המניפסט שאמר שלפועלים אין מה להפסיד מלבד הכבלים,שהיה בתחילה המסד לקומוניזם והתגלגל למהפכה של מאו הלאה.


ודאי שיש כאן ניצול....ויש התנשאות והתנתקות מהסביבה הגב אלישבע נצלה את מעמדה כמנהלת של כתיבה יוצרת..לקחה על עצמה תפקיד של מחנכת כיתה..ובהתנשאות מעירה לאישה שנפלט לה ..מה שאמרה..שבה וכתבה "בעצם ...

ודאי שיש כאן ניצול....ויש התנשאות והתנתקות מהסביבה הגב אלישבע נצלה את מעמדה כמנהלת של כתיבה יוצרת..לקחה על עצמה תפקיד של מחנכת כיתה..ובהתנשאות מעירה לאישה שנפלט לה ..מה שאמרה..שבה וכתבה "בעצם צר לי על הגברת מדלן ביטון" כאילו מרחמת עליה.זה לא שייך לשמירה על רמת הדיבור בכלל...גם אני מדי פעם חוטא בזה ויש לך את עמיר שאצלו השפה מתחת לאסלה...מה שמציק לי היא לא הרמה אלה ההתנשאות של אנשים שרוצים למנוע מאחרים להביע את דעתם או לכפות עליהם את סגנון תרבותם .אתמול ערבה אמרה בלשון שאינה משתמעת לשני פנים שכאן לא יהיו סתימת פיות .


לניסו,

אין זו התנשאות,אלא מניעת גועל.בכל זאת אנחנו מנסים כאן,במוטקה ,לא להיות פח אשפה של עשיית צרכים.אלה דברים שהאדם עושה בביתו וגם שם סוגר את הדלת ואחר כך מפיץ דאודורנט כדי שלא ישאר ריח....

לניסו,



אין זו התנשאות,אלא מניעת גועל.בכל זאת אנחנו מנסים כאן,במוטקה ,לא להיות פח אשפה של עשיית צרכים.אלה דברים שהאדם עושה בביתו וגם שם סוגר את הדלת ואחר כך מפיץ דאודורנט כדי שלא ישאר ריח.אז מה מוזר היה כשדיברו על נושא כזה בפרהסיה ואפילו דוחה.אבל אני לתומי חשבתי שהגברת חולה,ובהיותי בעלת ידע בנושא,יעצתי לה מה לעשות כדי לרפא את המחלה.למרות שזה דחה אותי.אם לי יקרה דבר כזה חלילה,אגיד את זה רק לרופא האישי שלי,וגם יהיה לי קשה להתגבר על הבושה שאני צריכה לומר לו דבר אינטימי כל כך.



אז אל תראה בזה התנשאות ,אלא רצון לשמר על רמה נאותה ולא לרדת לרמה של רשימות על דלת חדר שרותים ציבורית, בתחנה מרכזית.



כך הייתי עושה אף אני לוא בתי התבטאה כך כשיש למשל אורחים בבית.הייתי אומרת לה"דברים כאלה אומרים רק לאמא בשקט שאף אחד לא ישמע"והייתי לוקחת אותה לרופא מייד.זה עניין לאנטיביוטיקה



ולא היית אומר שאני מתנשאת על בתי,אלא מילדות כך מחנכים אנשים שלא ידברו כך בציבור.אני בטוחה שגם אתה קיבלת חינוך כזה.


לטובה, הנה תובנה שלי למשפט לפני האחרון בפוסט שלך: "..יגיע לשיא כזה,שגם אנחנו ניכבוש כבר את הבסטיליה":

עם ישראל היה 2000 שנה בגלות. אפשר היה להוציא את העם מהגלות אבל לא להוציא את...

לטובה, הנה תובנה שלי למשפט לפני האחרון בפוסט שלך: "..יגיע לשיא כזה,שגם אנחנו ניכבוש כבר את הבסטיליה":



עם ישראל היה 2000 שנה בגלות. אפשר היה להוציא את העם מהגלות אבל לא להוציא את הגלות מהעם.



2000 שנה היינו כנועים וגם היום אנחנו כאלה !!! (למעט כמה הפגנות פה ושם)



והפוליטיקאים מכירים את הפתגם: "הכלבים נובחים והשיירה עוברת".


נפילת הבסטיליה כמשל.

אני סבור שאצלינו נפלה הבסטיליה במחאה החברתית הגדטלה ב2011, נכון שלא היו תוצאות מידיות אבל המחאה חילחלה למודעות של רוב הפוליטיקאים ושכבות מבוססות בחברה שלא סובלות מחסו...

נפילת הבסטיליה כמשל.



אני סבור שאצלינו נפלה הבסטיליה במחאה החברתית הגדטלה ב2011, נכון שלא היו תוצאות מידיות אבל המחאה חילחלה למודעות של רוב הפוליטיקאים ושכבות מבוססות בחברה שלא סובלות מחסור.



מפלגות כמו "יש עתיד" שאיכזבה אותי קמו על גלי המחאה החברתית וגם "כולנו" של כחלון שתקוותי שלא תאכזב, הנה כי כן התוצאות הראשונות של המחאה.



עדיין ארוכה הדרך והיא בחיתולייה אבל אני משוכנע שאנחנו בדרך הנכונה עם כי הדרך עוד ארוכה מאוד, שאי ברכה.


לטובה

 כמה טוב שאת מבינה ,ובעיקר כאישה,  ש " אין כאן התנשאות אלא מניעת גועל.."

ויפה שיש לך אומץ  לומר זאת.

 תודה.

 

...

לטובה



 כמה טוב שאת מבינה ,ובעיקר כאישה,  ש " אין כאן התנשאות אלא מניעת גועל.."



ויפה שיש לך אומץ  לומר זאת.



 תודה.



 


לדוליטל,



זה ניראה לי הגיוני מה שכתבת.כן,כניראה הגלות עוד לא יצאה מאיתנו.הגיוני בהחלט כסיבה לכניעה זו .


לגבי מנדלסון,

נכון,ארוכה הדרך וסופה-מי ישורנו.אם הממשלה הזו בכלל תחזיק מעמד וכמה זמן.ואם העם לא יתעורר באמצע(אני לא שמאלנית)ותהיה ממשלה הוגנת  עם פעילות שקופה של יושר והגינות.

...

לגבי מנדלסון,



נכון,ארוכה הדרך וסופה-מי ישורנו.אם הממשלה הזו בכלל תחזיק מעמד וכמה זמן.ואם העם לא יתעורר באמצע(אני לא שמאלנית)ותהיה ממשלה הוגנת  עם פעילות שקופה של יושר והגינות.


לאלישבע,

כבר לא יכולתי להתאפק.ניסיתי לא להיכנס לעניין,למרות שבפעם הראשונה שקראתי את הדברים הופתעתי .חשבתי שזה פיצוץ שיעבור.אבל פיתאום קמו אנשים שלא רק שאינם מגנים צורת התבטאות כזו,אלא מחז...

לאלישבע,



כבר לא יכולתי להתאפק.ניסיתי לא להיכנס לעניין,למרות שבפעם הראשונה שקראתי את הדברים הופתעתי .חשבתי שזה פיצוץ שיעבור.אבל פיתאום קמו אנשים שלא רק שאינם מגנים צורת התבטאות כזו,אלא מחזקים אותה.אז באמת הופתעתי שנית.ואף הם מדברים גסויות מגעילות,אז זה כבר הוריד את הרמה של כל האתר.



לא קראתי מה שהגבת לזה ,אבל טוב שהגבת.אני חשבתי שזה משהו מצומצם  בתחילה.אבל זה התרחב.ופיתאום עוד אנשים ניבלו את הפה.האמת,חשבתי באותו הזמן לעזוב זמנית,לפחות את האתר.



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 



 


להככי,

אני מבין שאת מנסה להגן על כבודה אלישבע וללכת נגד...השפיות ונגד מדלן .את מדברת על הסגנון אני מדבר על המוסיקה..הגברת אלישבע זה לא הפיפי של מדלן שמפריע לה..כי היא עצמה אלישבע השיבה למ...

להככי,



אני מבין שאת מנסה להגן על כבודה אלישבע וללכת נגד...השפיות ונגד מדלן .את מדברת על הסגנון אני מדבר על המוסיקה..הגברת אלישבע זה לא הפיפי של מדלן שמפריע לה..כי היא עצמה אלישבע השיבה למדלן בקקי.. לאלישבע מפריע לה שמדלן  כותבת . ויש לה פה ושם כמה טעויות כתיב ..הרי מדלן הייתה בעבר הייתה כותבת בכתיבה יוצרת .וזה אולי הפריע לה שעברה לבלוגייה ומושכת תגובות...מישהוא כתב לי שהיא מזכירה את האומן גרבוז ..אולי הוא צודק.



 



 


לטובה



תודה, שוב.


טובה יקרה

נולדתי ב-14 ליולי

אבא, בכלל, רצה לקרוא לי דרורה. כי הזדהה עם משמעות התאריך.

לדברייך בקיצור: מערכות הניהול בארץ לא רואות עצמן כמשרתות ציבור.

כי אם ר...

טובה יקרה



נולדתי ב-14 ליולי



אבא, בכלל, רצה לקרוא לי דרורה. כי הזדהה עם משמעות התאריך.



לדברייך בקיצור: מערכות הניהול בארץ לא רואות עצמן כמשרתות ציבור.



כי אם רודות.



ועדיין יש אורות.



תודה לך. 



heart


היי טובה. נפילת הבסטיליה.  מהפכות.  חוסר  צדק חברתי. אין  צדק חברתי  . אני מסכימה איתך.

אבל האם מהפכה היא פתרון?  לא חושבת. אני באתי  ממדינה רווייה מהפכ...

היי טובה. נפילת הבסטיליה.  מהפכות.  חוסר  צדק חברתי. אין  צדק חברתי  . אני מסכימה איתך.



אבל האם מהפכה היא פתרון?  לא חושבת. אני באתי  ממדינה רווייה מהפכות. ברית המועצות.



את  מהפכת  הבולשביקים של 1917 לא ראיתי. עוד לא נולדתי. אבל השתלשלותה של אותה מהפכה



ידועה לכל העולם.למה הגיעה עליייה גדולה מברית המועצות בסוף שנות ה80 תחילת ה90 של מאה



הקודמת ? התפרקות של ברית המועצות. ותחת הריסות של מדינה ענקית היו אנשים חלשים.



זות הסיבה בעצם למה אנחנו פה (אני ובני).



זה תמיד ככה במלחמות ומהפכות. סובלים חלשים. אם כל הכוונות טובות של מהפכות חלשים משלמים את המחיר ראשונים..



ועוד משהו . אחרי מהפכה(לדוגמה התרסקות של ברית המועצות - פרסטרויקה).שלטון מגיעה



לאנשים מפוקפקים.



אני נגד מהפכות. בעד צדק חברתי. יש המון דרכים חוקיות להאבק על זכויות חלשים.בלי   להגיע



לגילאוטינה וגולג.



תודה על נושא חשוב.



ערב טוב לך.



 .



 



 


ילנה היקרה,



לא באמת התכוונתי למהפכה עקובת דם.אלא שמישהו אחר ישלוט במדינה.את צודקת.המהפכות האלה,שכוונתן היתה טובה,הביאו לשפיכות דמים,לאכזריות נוראה.שלא נדע.


לטובה

מהפכות טיבען שטובעות בנחלי דם  ולא חשוב אם זו מהפכה חברתית או מהפכה דתית. . כל מהפכה  ניגזרת באמונה ברעיון מסויים  שאפשר לכנות אותו גם בשם דת. . כשכולם הלכו אחרי מאו ...

לטובה



מהפכות טיבען שטובעות בנחלי דם  ולא חשוב אם זו מהפכה חברתית או מהפכה דתית. . כל מהפכה  ניגזרת באמונה ברעיון מסויים  שאפשר לכנות אותו גם בשם דת. . כשכולם הלכו אחרי מאו במהפכה בסין , לגביהם הוא היה כוהן הדת.  כך אפשר להסתכל אל כל מטרה  שמאחדת רבים בעם.  . מהפכות קורות גם  בקלפי . ראינו מהפכה כזו גם  אצלנו כאשר  בגין עלה לשילטון. ראינו מהפכה כזו  גם כעת ביוון.  מהפכות  בכוח האלקטורלי של העם.  אלו מהפכות שאנו יכולים להשלים עימן.   אולם  את העלאת את מהפכת הבסטיליה שנעשתה בעזרת הגליוטיחנה. . גם  המלחמה של דעאש הוא ניסיון למהפכה  למרות שהיעד שונה.  דעאש רוצה לחסל את שילטון העריצים בעירק וסוריה ולכונן  ממלכה מוסלמית  שתביא שיוויון לכל המוסלמים.  איני רואה  את  עבודת הגליונה פחותה בחומרתה  מעבודת  הסכינים.  בשני המקרים  המהפכות  השתמשו  ברצח ועריפת ראשים.    כאן לא נבחנת צידקת היעד   המבחן הוא  השימוש  ברצח המוני שלא היה מחויב המציאות להשגת המטרה.   בשני המקרים אלו מעשי זוועה.  ושום מטרה אינה מצדיקה רצח המוני.



שכבות חלשות ישנן בכל העולם. מישעובד  משתכר ויכול לחיות ווגם לשפר את מצבו אם יעבוד טוב יותר.   קראתי ניתוח על יציבותן וחוזקן של כלכלות בעולם.  ישראל עם 5%  אבטלה לעומת עשרות אחוזים ביוון 25%  אבטלה  בספרד, פורטוגל ואירלנד. 10% אבטלה בגרמניה שהיא המעצמה הרביעית בגודלה  בעולם , והרשימה ארוכה ולא מחמיאה למדינות השונות.    ישראל היא אחת הכלכלות המבוססות וזה מתיחס לכלכלת המקרו הבמבטאת צמיחה , יציבות  בתקציב המדינה  ,יחס חוב /תוצר  ועוד. . נתון אחד וחשוב אינו מחמיא לעובד הישראלי והוא תפוקה לעובד. מסתבר שאנו לא אוהבים לעבוד  ואולי מנצלים את הגנת הועדים והאיגודים המקצועיים. . ישנבה דרישה לעובדים נוספים בתחומים שונים אולם המעסיקים אינם יכולים לגייס עובדים כי  יש כאלה שאינם מוכנים ללכלך ידיים  במקועות שמחייבות ללכלך ידיים.  יש ביחקוש לעובדי בניין  והקבלנים צריכים לגייס עובדים מסין. . אנשים ירעבו ולא יסכימו לעבוד בבניין או בחקלאות או בכל מקצוע שדורש ללכלך ידיים. . כך מתרחבת שיכבת המובטלים. כך גדלה  שיכבת ניתמכי הסעד.רשימת המעסיקים המחפשים בנרות פועלים  גדולה. מי שרעב שילך לעבוד  ולהשתכר גם אם זה  עובד בניין. או כל משרה אחרת. במצב הנשורר בעולם  אנחנו נמצאים במקום טוב.. מהפכה לא תהיה מפני שקשה לשנות סידרי עולם ואני מתכוון למהפכה פוליטית שתשנה את מבנה הכלכלה במשק.  ציפראס פחד לעשות את המהפכה הזו ביוון גם כאשר היה לו  שטר בלנקו מהעם.   .


ליעקב,

חלילה לי להטיף למהפכה מהסוג שהקומוניסטים עשו או לפני כן הפרוטלריון הצרפתי.עליית בגין לשילטון היתה המהפכה שחשבתי עליה.השאר זו ספרות.

באשר למהפכת דת-כש ההמון מאמין בכאריזמה...

ליעקב,



חלילה לי להטיף למהפכה מהסוג שהקומוניסטים עשו או לפני כן הפרוטלריון הצרפתי.עליית בגין לשילטון היתה המהפכה שחשבתי עליה.השאר זו ספרות.



באשר למהפכת דת-כש ההמון מאמין בכאריזמה של מנהיג כמו בזו של היטלר,אי אפשר לומר שזו מהפכת דת ולא זו של מאו.ניתן לומר את זה כדימוי ספרותי ,כי נהו אחריהם די בעיניים עצומות.אבל לא האמינו שהם יצרו את העולם או שהם גורמים לגשמים או שהם גומלים ליחיד על מעשיו.לזה אנחנו קוראים"דת".



היות ומוחמד הביא לערבים בארצו את האמונה המונותאיסטית  ונילחם במה שהוא כינה"הכופרים"



הוא היה רוצה שכל העולם ילך בדרך האיסלאם.לכן הוא השמיד ישובי יהודים ואחרים שלא קיבלו את האיסלאם.



כעת דעא"ש קיצונים עוד יותר ממנו.אסור לעשות שלום עם כופרים,אלא  זמני אם אין יכולת להתגבר עליהם,וצריך להשמידם לגמרי ולהשליט את האיסלאם על כל העולם.לכן הם גם הורסים שרידי תרבות ישנה כי רואים בשרידים האלה עבודת אלילים.זה משהו אחר לגמרי ממהפכה חברתית.הם אינם מבדילים בין שכבות החברה,אלא בין מוסלמים או כאלה שמוכנים להתאסלם,לבין"כופרים".



המהפכה של לנין וסטאלין והמהפכה של מאו התעלמה לגמרי מהאמונה הדתית,להפך,דחתה כל אמונה והתיחסה לשכבות החברה.האצולה היתה מושחטת מוסרית,על כן היה עליה להיכחד.אם גרת בבית בן קומתיים הוא חולק לעניים.הדגש היה על מיבנה חברתי.ולא על אמונה בסטאלין,לנין או טרוצקי(שהיה יהודי)


כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

יום הקדיש הכללי
היום,י' בטבת,הוא יום הקדיש הכללי של האנשים שיום מותם אינו ידוע.במסורת זהו יום צום בו החל המצור על ירושלים טרם חורבן...
לקריאת הפוסט
אספר לקראת טו' בשבט אגדה סלובקית
בכפר אחד חי אכר עם אשתו ובנו התינוק. מדי יום האשה החרוצה היתה פעילה,אך בלכתה לישון,בערב, נירדמה מייד כמו בול עץ. הלך האכר ליער,למכשפה הידועה בסביבה ,וכשהיא יושבת ליד יורה רותחת,מעבירה נוזל...
לקריאת הפוסט
ברכה
שנה אזרחית מוצלחת לכל חברי מוטקה.שנת בריאות ,אושר...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה