מוטקה > בלוגים > הבלוג של elybikoret > 1157אגם הברבורים-בלט על הקרח-האופרה תא

1157אגם הברבורים-בלט על הקרח-האופרה תא

1157אגם הברבורים-בלט על הקרח-האופרה תא

1157אגם הברבורים-בלט על הקרח-האופרה תא צילומים-אלי ליאון הבלט אגם הברבורים מאת צ"יקובסקי זכה לאין ספור הפקות שונות.כמעט ואין אמנות שלא הפיקה את הבלט בגירסה זו או אחרת. בלט זה הוא הפופולרי ביותר מבין כל הבלטים שצ'יקובסקי כתב ואפשר בהחלט לומר ,בלי לטעות, גם בין כל הבלטים הקלאסיים שנכתבו עד כה. בבלט זה המוסיקה מספרת סיפור .היא מביעה רגשות.היא מתארת דמויות טובות ורעות,דרמה ורגש. המוסיקה שכתב צ'יקובסקי עומדת בפני עצמה .יש לה זכות קיום עצמאי ללא המחול, אך בריקוד היא זוכה לחיים חדשים. זהו סיפור דרמטי על אהבה ,על קסם וכישוף.סיפור אהבה טראגית שאינה יכולה להתגשם.הסיפור מסתיים במאבק נגד הרוע והכישוף וניצחון האהבה. אמם כל זה ישנו במוסיקה אך כאשר רוקדים על משטח קרח ,חלק מכל זה חייב ללכת לאיבוד,אם כי במקום זה באים דברים אחרים. ההפקה של -אמפריאל אייס סטארז-THE IMPERIAL ICE STARS להקה המופיעה כעת באופרה הישראלית כבלט על הקרח וכמופע ראשון במסגרת סידרת הבלטים של האופרה והכוללת 9 מופעים הנה הפקה מושקעת מאוד הן במבצעים,הן בתפאורה והן בתלבושות. כאשר מדובר על בלט על הקרח הדרמה אינה יכולה להיות חזקה,בסצינות של אהבה הולכת במקצת התשוקה,האינטימיות אך הצופה זוכה בפיצוי בביצוע הנהדר, בקצב השונה וגם בשינויים הקטנים בתוכן שנעשו בעלילה כדי שיהיה סוף טוב,סוף איתו הצופה יעזוב את האולם בחיוך ובשמחה.הרע מקבל את המגיע לו.הברבור השחור-אודיל אינה שומעת בקול אביה מותרת לברבור הלבן-אודט ומאחלת לה הצלחה. הלהקה ולפחות חלק גדול מהסולנים הנם כוכבים בהחלקה .לכל אחד תארים שונים שקיבלו בתחרויות בינאומיות וכולם רוקדים על משטח ההחלקה בצורה מעולה,מרשימה ומעוררת התפעלות הן מהזריזות,הן מהוירטואוזיות שלהם והן מההרגשה שאינם מחליקים אלא רוקדים על במה רגילה. ישנם במחול הרבה קטעים בהם אתה שוכח שהרקדנים מחליקים על קרח .נראה לך שהבמה היא במה הרגילה של האופרה והרקדנים עליה ולא על משטח קרח. מאוד מענין היה לראות את משטח הקרח בבמת האופרה.אם אינני טועה זו הפעם הראשונה שזה קורה מפתיחת האולם. בהופעה באגם הברבורים היתה החלקה וירטואוזית ביותר על הקרח. הרקדנים ריחפו עליו ולא רק עליו אלא גם באויר.הרימו את הרקדניות תוך כדי ההחלקה כאילו והן נוצות,ריחבו בין שמיים וארץ קשורים עם חוט דק ,כמעט בלתי נראה ,לתקרה ויצרו מעמדים מקסימים,תמונות נהדרות בהחלקה חלקה, אמנותית מלאת קסם וצ'אר. היו הנפות אין ספור של הרקדניות באויר,זריקתן ונחיתתן הרכה על רגליהן על משטח הקרח.סיבובים על הבמה ,עצירה פתאומית עם השפרצת קרח,הרמת רגליים ועמידה על רגל אחת,קפיצות. תענוג היה לראות אותם מחליקים. כל זה התרחש בתוך תפאורה נהדרת מלאת פרטים שעיצב אימון ד'ארסי ש"החליקה" והתחלפה במהירות ממערכה למערכה.התאורה פול דייביסון(מקורית-גוון סוויפט) היתה טובה מאוד פרט לעובדה שעומק הבמה וקדמת הבמה בצדדים לא היתה מוארת מספיק בקטעים רבים.אולי ההסבר הוא מבנה הבמה ומשטח הקרח שהונח עליה... הכוריאוגרף והמנהל האמנותי טוני מרסר התגבר בקלות על העברת המחול למשטח הקרח.הוא ידע היטב את המגבלות והשתדל והצליח ליצור כוריאוגרפיה מענינת שתיהיה עד כמה שאפשר דומה כאילו ובוצע על משטח רגיל. בהפקה השתמשו בכל התעלולים והפעלולים הידועים כדי לשעשע,להרשים,כדי לעשות את ההפקה עשירה יותר,נוצצת יותר ואכן כך היה.פתיתי שלג ירדו בכמויות גדולות ולצורך זה גם שונה זמן ההתרחשות של העלילה.הרקדנים לא הסתפקו רק בהחלקה על משטח הקרח אלא גם "רקדו"ועשו מבנים מקסימים בין שמיים וארץ.בנוסף ראינו גם אש על משטח הקרח כדי לשרוף את הברבורים הלבנים המסתתרים. היה גם קרב חרבות בין המכשף לנסיך ועוד הרבה וצריך לזכור שכל זה נעשה תוך כדי ההחלקה. התלבושות שעיצבה אלבינה גבואווה היו יפות ואורגינליות,אלגנטיות אך חסרה היתה לי הצבעוניות במערכה הראשונה בה שלט הצבע האפור והחום. הסולנים הראשיים אודט-הברבור הלבן-אולגה שרוטנקו,אודיל-הברבור השחור-יוליה אודינטקובה,הנסיך זיגפריד-בוגדן ברזנקו,בנו-אלכסי וסילב היו כולם נהדרים.הרוזן רוטברט-המכשף-יורייס סלמנוב היה רקדן מעולה בתנועותיו הבוטות וההבעתיות מאוד.אודיל היתה רעה לאורך כל העלילה אך בסוף התגלתה כמתחשבת באודט ומפרה את פיו של אביה המכשף.כך בעיקבות השינוי שנעשה מגיע הבלט לסוף טוב. אודט נפרדת מנוצותיה ומעיפה אותן אל הקהל שבאולם. טובים ומענינים מאוד היו הדואטים והריקודים של הנסיכות שהגיעו מאיטליה ,ספרד,הונגריה,רוסיה ואירלנד.כל זוג בתלבושת המאפינת את ארצם.היה זה ביצוע מרהיב של כל ריקודי העמים. זאת הפקה מומלצת על ידי לקטנים וגדולים ואין לי ספק שכולם יהנו,יזכרו ולא במהרה ישכחו. לראות או לא לראות:לרוץ לראות אם עדיין יש כרטיסים.מרשים מאוד.גם מחול,גם החלקה על קרח,ביצוע מעולה,מוסיקה יפה.אגם ברבורים שונה מהמוכר.מיוחד. נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 18/9/2013 10:03 אלי ליאון
[email protected]
www.elybikoret.022.co.il
טל03-6856786
054-249-34-88
עיתונאי-מבקר אמנות,
חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה

תגובות  2  אהבו 

595
גם אני הייתי בין הפוקדים את אולם האופרה, מצויידת במשקפת. אין מה לדבר, מופע מרהיב. וכמו שציינת, ש??פ?ע בשלל צבעוניות הן בתלבושות הנהדרות, התפאורה, הפעלולים המפתיעים, והכי- הוירטואוזיות של כל הרקדנים, (...
גם אני הייתי בין הפוקדים את אולם האופרה, מצויידת במשקפת. אין מה לדבר, מופע מרהיב. וכמו שציינת, ש??פ?ע בשלל צבעוניות הן בתלבושות הנהדרות, התפאורה, הפעלולים המפתיעים, והכי- הוירטואוזיות של כל הרקדנים, (ובמיוחד הנסיך,החבר שלו, המכשף, ור?קו?ד?ה הענוג של הברבורה הלבנה).

יצאתי מהאולם, מרחפת בעולם האגדות. מוקסמת מהמוסיקה ומהכרורגרפייה התואמת. (כשהסוף, הפתיע כי היה שונה מהסיפור המקורי).

חוויה נפלאה, מותירה חיוך -אווירה מעולם אחר.
20/09/13
אני הולך, מי יכול לוותר על קלאסיקה
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

1317פילה-סרדין-ללא עור ועצמות
1317פילה סרדין-יונה דגי הסרדין מהווים מקור טוב לחלבון ובשרם עדין וקל לעיכול. יש בדגים אלו ריכוז גבוה של סידן ואומגה 3.בנוסף יש בהם ויטמינים מקבוצה B,ויטמין D E וA. בנוסף יש בדגים אלו...
לקריאת הפוסט
זוכי פרסי מפעל הפיס ע"ש לנדאו
הזוכים בפרס מפעל הפיס לאמנויות על שם לנדאו, הם שלמה וישנסקי בתחום התיאטרון (שחקן). מוטי לרנר בתחום קולנוע וטלוויזיה (תסריטאי). נבט יצחק בתחום אמנות חזותית (וידאו ארט). אירה ברטמן בתחום...
לקריאת הפוסט
בקצב הג'נגו-10.1.2015
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה