מוטקה > בלוגים > הבלוג של אסתי טל > "השיטה" _ קומדיית מתח מרגשת של ג'ורדי גלסרן בתיאטרון באר שבע בבימויו של עמית אפשטיין, משקפת בהומור ושנינות את הקונפליקט התמידי בין האנושי להישגי בחברה שבה אנחנו חיים. פנים רבות לאמת.

"השיטה" _ קומדיית מתח מרגשת של ג'ורדי גלסרן בתיאטרון באר שבע בבימויו של עמית אפשטיין, משקפת בהומור ושנינות את הקונפליקט התמידי בין האנושי להישגי בחברה שבה אנחנו חיים. פנים רבות לאמת.

"השיטה" _ קומדיית מתח מרגשת של ג'ורדי גלסרן בתיאטרון באר שבע בבימויו של עמית אפשטיין, משקפת בהומור ושנינות את הקונפליקט התמידי בין האנושי להישגי בחברה שבה אנחנו חיים. פנים רבות לאמת.

צילום: מעיין קאופמן

"ניו יורק. 2018. חדר ישיבות. קירות אפורים דמויי מתכת ללא חלונות ופתחי יציאה גלויים לעין, יוצרים אווירה כבדה. מתח מורגש בחלל.
 
ארבעת המועמדים האחרונים לתפקיד מנהל שיווק בתאגיד מבוסס מתייצבים לשלב האחרון בתהליך המיון. הם נדרשים לעבור מספר מבחנים, שיאלצו אותם להתמודד עם חייהם האישיים, במטרה להיות האדם האחרון שיישאר בחדר, ויזכה בתפקיד הנחשק.
 
המועמד הראשון נכנס לחדר, מתבונן סביבו במבט סקרני, מתיישב על כסא ומעיין במסמכים. את הדממה קוטע מועמד צעיר תזזיתי, שממטיר שאלות על הגבר היחיד שנמצא בחדר ולא מרפה ממנו, פולש לחייו הפרטיים, מספר על עצמו, נראה שהוא לחוץ ביותר. השלישי שהגיע למקום מגלה סימנים של אי-נוחות, מנסה להבין מהו השלב הנוכחי של המיון. נדמה שסבלנותם עומדת לפקוע כל רגע.
 
כשמגיעה למקום בחורה יפהפייה וכריזמטית, הקרח נשבר. השלושה לא רואים בה בת תחרות ומנהלים ביניהם שיחה ערה כדי לבחון מי מהם יהיה זה שיבחר לתפקיד הנכסף.
 
הדרך בה כל אחד מציג את עצמו, מנסה להבליט את יתרונותיו, כשאינו יודע למעשה מה הם הקריטריונים הדרושים למשרה הנכספת, מצחיקה ומחזיקה במתח למשך כל אורך ההצגה. רק זמן קצר לפני רדת המסך יוצא המרצע מין השק ומפתיע לאין שיעור.
 
לדברי הבמאי, עמית אפשטיין, בעולם שבו אנחנו חיים הכל נגיש, שיתופי ופולשני. לתאגידים הבינלאומיים, בדומה לרשתות החברתיות – יש מאגרי ענק הכוללים את כל המידע המרכיב את האישיות שלנו. מה אנחנו אוהבים, במה אנחנו מתעניינים, מתי ואיך? ונדמה לפעמים כי העולם המועבר אלינו דרך המסכים נבנה במדויק למידותינו. המחזה "השיטה" עוסק בזליגת הערכים, הרצונות והחיפושים מהעולם הממוחשב אל העולם האמיתי, אך האם הפערים בין הפרופיל שנבנה לנו, לבין המציאות, משקפים דווקא שקר – או שמה שם נמצאת האמת הגדולה?
ארבעה מועמדים, משרה אחת, מסכת של שקרים והעמדות פנים בכדי להשיג את המטרה. עד כמה רחוק אנחנו מסוגלים ללכת?".
 
מחזהו עטור השבחים של ג'ורדי גלסרן, שאף עובד לסרט בעל אותו השם, משקף בדרכו המצחיקה והמבריקה את הקונפליקט התמידי בין האנושי להישגי בחברה שבה אנחנו חיים כיום.
 
מחזה מקורי ומעורר תובנות. משחק מצוין של צוות השחקנים, שכל אחד מהם מגלם טיפוס שונה. המסקנה שהגעתי אליה היא, שקשה לעמוד על אופיו האמיתי של האדם ולחדור אל תחושותיו האמיתיות מבעד למסכות שהוא עוטה על עצמו כשהוא מופיע ברבים. מעטים האנשים שמדברים בפתיחות ובגילוי לב ומוכנים לחשוף את חולשותיהם. קשה לקבוע דעה, לשפוט ולבקר אדם לאור הכרות קצרה. לדבריה של מעיין תורג'מן, השחקנית שהופיעה בהצגה – שבמציאות נראית צעירה לפחות בעשור מאשר על הבמה והיא משדרת רוך ועדינות  – מה שהמעסיק ביקש לבחון הוא באיזו מידה העבודה חשובה לאדם, מה הוא מוכן להקריב כדי לזכות בעבודה, גם אם זה כרוך בוויתורים כלשהם ובלא מעט כאבי לב וייסורי מצפון.

מומלץ ביותר.
 
היוצרים: "השיטה" – תיאטרון באר שבע.
 
מאת- ג'ורדי גלסרן
תרגום- תום אבני
בימוי- עמית אפשטיין
תפאורה ותלבושות- אלונה ויינשטיין
תאורה- איל דניאל
מוסיקה- טל פורר.
 
השחקנים: מעיין תורג'מן, אודי בן דוד, רון ביטרמן, עומר עציון.
 
משך זמן ההצגה: שעה ועשרים דקות ללא הפסקה.
 
 מועדים חדשים של הצגת "השיטה":
29/1/19 ו- 30/1/19 בשעה 20:00 בת. באר שבע, אולם 3
 

תגובות  0  אהבו 

2414
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ניסים ונפלאות
בודקת אם אתם עדיין קיימים בעידן הבלבלת הקורונטית. אודליה
לקריאת הפוסט
"לילה בפריז" השאנסונים הגדולים של כל הזמנים
צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי מסע לילי קסום בעיר האורות לצלילי מיטב שיריהם של אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל...
לקריאת הפוסט
תחושת בטן - דרמה משפחתית שעולה על במת תיאטרון הקאמרי
צילום: גבריאל בהרליה. תחושת בטן עוסקת בחופש הבחירה של נשים בתקופתנו: לגבי גופן, מסלול חייהן והייעוד שלהן...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה