איזה קמפיין עדיף חיובי או שלילי?

על פי מחקרים שנעשו, 20% מהתאונות הקטלניות בעולם המערבי, נגרמות משתיית אלכוהול.
בסקר שנערך בארץ ב-2015 אחד מכל חמישה נהגים הודה כי נהג בחודש האחרון לאחר ששתה אלכוהול.הבעיה היא לא רק בישראל, זו בעיה גלובלית, הקמפיינים הנערכים בהפחדת נהגים אכן צמצמו את התאונות, אבל למרות כל ההפחדות,השוטרים ומתקני השאיפות ,האורבים לנהגים בלילות חשוכים , עדיין התופעה קיימת.,
חקרו בארה"ב בסין ובקנדה על האפקטים של הקמפיינים החיוביים והשליליים, הם יצאו מנקודת הנחה כי מסרים של הפחדה יעברו במידה שונה מאדם לאדם, ומסוגים שונים של סיטואציות שונות.
יהיו כאלה שמסרים שליליים ישפיעו עליהם ואחרים שדווקא מסרים חיוביים יהיו אפקטיביים יותר. תוצאות המחקר הראו שהמודעות החיוביות עבדו טוב יותר על הנהגים שהיו ממוקדים בהנאה ולא פחדו מסכנות, היה לכך תנאי ,הם השתייכו לקבוצה שהיתה ממוקדת בתוצאות לטווח קצר.
התוצאות השליליות עבדו טוב יותר על נהגים שהיו ממוקדים בהימנעות מכאב וקושי, כאלה שהולכים על בטוח, ולסכנות יש השפעה פסיכולוגית עליהם. גם הפעם היה תנאי שהמשתתפים היו ממוקדים בתוצאות עתידיות.
ההיענות לקמפיין מסויים תלויה בקהל הייעד שלו, השאלה היא איך למצוא את הקהל המתאים, ולאיזו מודעה?