מוטקה > בלוגים > הבלוג של גיבורתרבות > סדנת כתיבת סיפורי חיים, פרק 2: דע את עצמך

סדנת כתיבת סיפורי חיים, פרק 2: דע את עצמך

ברוכים הבאים לסדנת כתיבת סיפור חיים בהנחייתו של הסופר אמנון ז'קונט. בכל יום רביעי נעלה כאן, בבלוג שלנו, פרק חדש. רוצים לכתוב את סיפור החיים שלכם? פרק 2 בסדרה
סדנת כתיבת סיפורי חיים, פרק 2: דע את עצמך

כל אדם מביט על העולם בעיניו שלו ומתוך שילוב של עמדות, כישורים אישיים ומסוגלות רגשית המיוחד לו. השלב הראשון בכתיבה כרוך אפוא בהכרת עצמך ובהבנת אותו שילוב של תכונות אישיות.

כדי לזהות את נקודת המוצא שלכם, נסו לבצע את התרגיל הבא: 

כתבו חמישה משפטים הנפתחים ב"אני..." ומבטאים חמש מחשבות העולות בראשכם בהמשך למילה זאת.

עתה נמצא בידכם המידע הדרוש לשם הבנת נקודת המוצא שלכם ככותבים. האם המשפטים המתחילים במילה 'אני' הם בעלי אופי ענייני ונטול רגשות, כמו המשפט הבא?

אני דואג לבטחונה הכלכלי של משפחתי

או אולי בעלי אופי ציורי, רגשי ואפילו פיוטי: היתרות במכתבים שהבנק שולח מתמעטות והולכות ודומה שנימתם של הדיווחים הופכת צוננת ומתרה.

אותו מבחן ניתן להחיל על קטע הכתיבה האסוציטיבית, המשקף למעשה את האופן בו אתם חושבים. האם הוא ענייני כמו משפט מס' 1. או ציורי ומפותח רגשית כמו משפט מס' 2?

ברוב המקרים, אדם המוסר על עצמו אינפורמציה רציונלית, למשל, יכתוב בסגנון רציונלי וישמיט מן הכתוב עניינים רגשיים, ואדם שתוצאות התרגילים מעידות על רגשנותו, יכתוב בסגנון רגשני. על פי תוצאת התרגילים תוכלו לגבש מודעות לאופי הבסיסי של חשיבתכם ושל אישיותכם ולדעת את נקודות החוזק והחולשה שלכם. 

מי שכתיבתו יבשושית ודלה ברגשות - ישקיע בפיתוח הפן הרגשי של הטקסטים היוצאים מתחת ידו. מי שכתיבתו ציורית מאוד ונוטפת רגשות - ייאלץ לצמצם מעט את נטייתו זאת כדי שלא לייגע את הקוראים.

להשתתפות בסדנה וקבלת משוב מאמנון ז'קונט, אנא כיתבו את התרגיל בבלוג שלכם במוטק'ה ולפני אישור הפוסט סמנו וי בצ'ק בוקס: סדנת גיבור תרבות הנמצא מעל כפתור האישור.


למדריך טכני לכתיבת בלוג באתר מוטק'ה: לחצו כאן

לסדנאות כתיבה של גיבור תרבות : לחצו כאן

לפורום כתיבה יוצרת במוטק'ה לחצו כאן

תגובות  7  אהבו 

1039
09/05/14
נאמר בפרומו לסדנא , שלאחר כל שיעור נקבל משוב,
מאמנון . לאחר פרק 1 לא נתקבל משוב. מקווה שבהמשך כן יתקבל משוב.
הודעה לאלה שמוכנים לעזור להזולת ויש להם נכונות לצרף זוג ואישה למעונם ולחיות יחדיו חיים שלבים בהרמוניה הדדית. אנחנו בני 32 50 ו 55 מוכנים לנהל את הבית כגון מטלות למיניהן ,קניות, אחזקת גינה ,ניקיון ...
הודעה לאלה שמוכנים לעזור להזולת ויש להם נכונות לצרף זוג ואישה למעונם ולחיות יחדיו חיים שלבים בהרמוניה הדדית. אנחנו בני 32 50 ו 55 מוכנים לנהל את הבית כגון מטלות למיניהן ,קניות, אחזקת גינה ,ניקיון , בישול, תיקונים וכמובן הכי חשוב ליצור חברה .ההודעה זאת מיועדת לאלה שחשים בדידות וחוסר עינין בחיים וטובי לב עם נשמה טובה שמוכנים לקבל אותנו מכל הלב.. אנחנו זקוקים לזה בשיא הרצינות ובהקדם הכי אפשרי
למעונינים שרוצים לעשות שינוי בחייהם המונוטונים ולהפוכם למגוונים יותר אנא צרו עמנו קשר
רוני 0545467329 או ב 0507204119
בתודה ובהוקרה
שלום רות,
אשיעור מס' 1 לא הוצעה למשתתפים כל מטלה. בשיעור מס' 2 - ישנה מטלה ואגיב גם על זו שלך, לכשתגיע.
בברכה,
אמנון
האם המשוב הוא על כל התרגילים שהועלו כאן על ידי המשתתפים או רק על חלקן. ראיתי משוב רק על שני תרגילים של כותבים.
בינתיים הגבתי לשלוש יצירות שמצאתי. למיטב זכרוני, באחת התגובות התייחסתי גם להערה שליך. האם יש עוד? בכל מקרה, נראה לי שעל פי תגובותיי לשלוש יצירות אלה אפשר להבין את הדרך בה יש לעשות את התרגיל. בברכה, ...
בינתיים הגבתי לשלוש יצירות שמצאתי. למיטב זכרוני, באחת התגובות התייחסתי גם להערה שליך. האם יש עוד? בכל מקרה, נראה לי שעל פי תגובותיי לשלוש יצירות אלה אפשר להבין את הדרך בה יש לעשות את התרגיל.
בברכה,
אמנון
ראשית תודה על ההזדמנות שאתה מעניק פה בסדנא החופשית. שנית, בתרגיל שנתת אמרת לכתוב 5 משפטים שמתחילים או מכילים את המילה "אני" אך כשהבאת דוגמאות, חרגת לחלוטין מהכללים שהצבת. התוכל להסביר? בתוד...
ראשית תודה על ההזדמנות שאתה מעניק פה בסדנא החופשית.
שנית, בתרגיל שנתת אמרת לכתוב 5 משפטים שמתחילים או מכילים את המילה "אני" אך כשהבאת דוגמאות, חרגת לחלוטין מהכללים שהצבת. התוכל להסביר? בתודה מראש,
מיכל
שלום מיכל, לא הצבתי כללים בדוגמאות שנתתי. הכוונה הייתה לסייע לכותבים למצוא את נקודות החוזק והחולשה שלהם בכתיבה וזאת על פי משפטים שכתבו באופן ספונטני ומשקפים את דרך ההבעה שלהם (חווייתי או פחות חווייתי...
שלום מיכל,
לא הצבתי כללים בדוגמאות שנתתי. הכוונה הייתה לסייע לכותבים למצוא את נקודות החוזק והחולשה שלהם בכתיבה וזאת על פי משפטים שכתבו באופן ספונטני ומשקפים את דרך ההבעה שלהם (חווייתי או פחות חווייתית, רגשית או לא, שכלתנית וכו'). מובן שלא יכולתי לומר זאת מראש, אחרת המשפטים לא היו ספונטניים.
אני מקווה שהסברתי את הרעיון. אם לא, אנא - כתבי אלי ואפרט עוד.
בברכה,
אמנון
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

סדנת כתיבת סיפור חיים - פרק 14, כיצד לחיות עם מה שכתבנו? - הרחקת עדות
את הנסיונות הכי עסיסיים, אמיתיים ומרתקים שצברנו - איננו יכולים לספר מסיבות חברתיות, משפחתיות ובין-אישיות. מצד שני, העברתם של נסיונות אלו לזולת תספק לנו פורקן וגם תהפוך בדיעבד רגעים קשים או...
לקריאת הפוסט
סדנת כתיבת סיפור חיים - פרק 13, היצירה המוגמרת
הספרות המודרנית ויותר מכך - הפוסט מודרניסטית מתירה לעצמה לפרוץ גדרות של סגנון ושל מתודות. עם זאת, כל יצירה היא סוג של דיווח, ובכל דיווח חייבים להמצא חמישה יסודות המרכיבים את האירוע המדווח....
לקריאת הפוסט
סדנת כתיבת סיפור חיים - פרק 12, הפיוט
פיוט הוא התייחסות בלתי עניינית אל אדם, חפץ או תופעה. לדוגמא: במקום לומר: שיערה הבלונדי של רותי אפשר לומר: שיער הזהב של רותי, או שיערה של רותי היה צהוב כשדה של חיטה בשלה. בשני המקרים מדובר בפיוט,...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה