חשיבות קריאת ספרים והקראתם

התנהגות בני המשפחה הבוגרים, הורים וסבים, היא אשר קובעת את איכות הקשר בין הילד לספר. ויש לה גם ערך עודף בכך שהיא מחזקת את הקשר וממלאת אותו בחוויות וערכים משותפים.
בד בבד עם קשרים אלו,לספר חשיבות מכרעת בחיי הילד ויש לו תרומות בתחום הקוגנטיבי, הרגשי והחברתי.
מבחינה קוגניטיבית, הקריאה או הקראת ספרים מפתחת את כושר הריכוז, מרחיבה את אוצר המילים, מסייעת בזכירת המילים ובזיהוי תבניות מילים ומשפטים. מעלה את הידע לגבי עולמות רחוקים ומפעילה את הדימיון.
מבחינה רגשית, הקריאה נוטה לפתח הזדהות עם הנפשות הפועלות ולהתמודד עם רגשות כואבים שקשה לילד לדבר עליהם באופן ישיר. באמצעות הסיפור הילד לומד לפתח אמפטיה ולהבין טוב יותר את רגשותיו של האחר ושלו. הסיפור מאפשר מרחק מסוים בין ההתרחשות ובינו וכך מאפשר לו לבדוק את רגשותיו, מחשבותיו והתנהגותו.
מבחינה חברתית, הספר תורם לפיתוח השקפת עולם ויצירת מערכת ערכים. הוא מאפשר הרחבת אופקים ולמצוא נושאי שיחה עם אנשים אחרים.
שנות הילדות הראשונות הן הזמן הטוב ביותר לפיתוח הרגלי קריאה ואהבת הספר. לקריאת סיפורים מהגיל הרך תרומה משמעותית להתפתחות הילד. אל לנו לשכוח את הרגעים הקסומים שמאפשר לנו הספר- ישיבה בצוותא חבוקים או מכורבלים ושומעים את קולו של האדם האהוב עלינו, נשימותיו, אלו הם רגעים אינטימים שהילד נוצר אותם בזיכרון ומוסיפים נתבך לקשר עם המבוגר- ההורה או הסב/סבתא.
אכן יש משמעות לאינטימיות שהבצותא יוצרת