ארכיטקטורה

אנטוניו גאודי אדריכל מיוחד יוצר ופורה. כאשר לא בנו עדיין גורדי שחקים, הגדיר הוא ארכיטקט הוא מי שמגדיר את המוחשי והנפחי. תרגם את החזון לתלת מימדי והעביר זאת למודל. ספג השפעות שונות מתרבויות שונות, ובראשן תרבות קטאלאנית, ברחוב ראשי פסאו דל גרסיה קיימים שני בנינים של גאודי הם הפיסגה של הבנין. סוריאליזם לקוחים מהתת מודע, את הגג הוא בנה מאריחים, מושפע מעולם הטבע החי והצומח. בארכיטקטורה בזמנו רגילים היו לקווים ישרים, אך הוא שבר מוסכמות. צורות שלקוחות מעולם הטבע, חדרים מעוגלים,בתחילה התיחסו אליו כאל קוריוז. עזר לתהילה שלו דלהי הוא העלה את גאודי לגדולה. את בנין האבנים אפשר לראות כפסל סביבתי נע. הוא בנה ארובות על הבנין, ארובות אומנותיות על הגג, נחשב לבנין סביבתי פיסולי. בנה בנין שנקרא סגרדה פמיליה, מכל צד שתסתכלו על הבניין רואים את הזריחה מכל זווית. תקופתו השניה של גאודי, הוא חזר בתשובה, עבר בקוטביות מהתהוללות לסגפנות. בסוף המאה התשע עשרה נכנס הסגנון הגותי של שלהי ימי הבינים, האופנה משחקת תפקיד. גאודי אינו מחקה אף אחד, הוא מושפע מהסגנון הגותי, ומפתח ומוביל אותו לכיוונים אחרים. בנה קתדרלה (כסא הבישוף) בנין גדול שבנוי על הצלב הנוצרי, ישנם צריחים שנועדו לשמש את הפעמונים. בונה צריחים ספיראליים ומחורר אותם להכנסת האור, בקצה בונה פרח. בנוף של מן סראט נוף בראשיתי, נותן תחושה של האדם המחפש תשובות.. מפעל עצום של גאודי הוא פארק גואל, בניה ארכיטקטונית שמשתלבת בתוך הטבע, הצמחיה הערוגות הן אורבניות, ספסל הנחש המתפתל כולו עשוי עם צורות מן הטבע. משלב צמחים ובעלי חיים, נותן לך תחושה של הטבע ומחבר אותך אליו. אמן אחר בשם קלטרווה, אמן גאון, בנה גשרים, בנה מגדל תקשורת בברצלונה, מוודא דרך לבנות אנטנה פיסולית, קלטרווה בונה את האנטנה בצורה של צדףלוקח קרמיקה ואבנים, השראה תרבותית שמשפיע על העיר עשה זאת כמחווה גדול לארכיטקט הענק גאודי.