הנכונות השמועות שהפרסים קמצנים?!פרס במיקרא

לא לדאוג.! אולי רק אזכיר את אחשוורוש.אין זו רשומה שמוקדשת לַמלך המכובד.
שנית,אולי נעשה קצת סדר במחשבה.
ראיתם את המטריושקה הרוסית,שבָאָרץ יכנו"בבושקה"בטעות(שפרושו סבתא)?
אז דמו לעצמכם שישראל,כנען,היא הבובה הכי קטנה.מי בא וכובש אותה?-אשור.!
אז מי כובש את אשור?בבל.וכאן היגעתי סוף סוף לתחנה שלי,לבובה שכל הבובות הקודמות נימצאות בה,הלא היא פרס.
בערך בשנת 538 לפני הספירה,כורש כובש את כל השטח הזה שהיה בתחילה אשור,שניבלעה על ידי בבל,.הוא כובש גם את מדי,מצרים ונוצרת אימפריה גדולה:"פרס מדי,"(שאחר כך תכבש על ידי אלכסנדר מוקדון ב333 לפני..)
מה שיפה אצל כורש הפרסי,(שלא אפרט אישיותו,מוצאו ,כעת,כי אין זה לענייננו)
שהוא אדם נאור וחכם.בכל ארץ שהוא כבש ,הוא הותיר חפש דת ואוטונומיה..כל דת קיבלה את ההכרזה שלה הידועה אצלנו בס' עזרא כ"הצהרת כורש"שמתירה ליהודים לשוב לארצם ולקחת איתם רכושם ודברי ערך.בעצם בזמנו וניתנה אפילו הרשות על ידו לבנות את בית המיקדש(ראו עזרא,א)ובזכותו מתחילה"שיבת ציון"
הגדיל לעשות אחריו( מבחינת הנדיבות (במיקרא)ארתחשסתא, מלך פרס,שלפי המסופר בס' נחמיה,לא רק שששר המשקי ם שלו הוא נחמיה היהודי,אלא הוא זוכה להיכנס ולהביא יין למלך כשהשגל(כן כך כתוב)אצלו.,שזוהי פריבילגיה ייחודית לו.
יום אחד ארתחשסתא רואה שכשנחמיה מביא לו יין פניו חמוצות,המלך שואל אותו לסיבת הדבר ונחמיה החכם אומר לו שהוא עצוב,כי נודע לו ש"עיר קברות אבותיו "חרבה.המלך לא רק מרשה לו לעלות לישראל עם צבא קטן של חיילים ויהודים שהפקיד בידיו,אלא אף מרשה לו לקחת עצים ביד נדיבה מהפרדס"שלו (מהיער שלו)כדי לבנות את חומות ירושלים והוא גם שומר לנחמיה את התפקיד,כי הוא שואל אותו מתי ישוב.
מכל הנדיבות ורוחב הלב,ממש אי אפשר לחשוד בם שהם אפילו קרובים לקמצנות.
.הגדיל לעשות,אי אפשר להתעלם מזה,אחשוורוש.!:המישתאות שלו וכשהוא מזמין את היפות ביותר מרחבי האימפריה שלו,הוא משכן אותן בארמונו,(אסתר ב11)מסופר על התמרוקים והבשמים שכל נערה קיבלה.בשפע והמישתאות שלו.מכאן הביטוי"כיד המלך".
אז כך היגעתי למטריושקה האחרונה בסיפורנו.
פרס.נדיבה.כיד המלך
.אז.(בודאי תאמרו שכיום היא מפתחת צנטריפוגות להרוס בנדיבות וכך גם משקרת בנדיבות רבה.אין זו אותה הפרס של אז.גם המצרים כיום אינם המצרים מתקופת הפרעונים ומה אנחנו?........)
(פרס נירמזת גם בספר ישעיהו,אלוהים אומר לישעיה שכורש הוא הכלי שלו לגאול את עם ישראל וגם בספר דניאל ,גיבורנו דניאל נימצא ב בבל וחוזה את נפילתה לידי פרס .אבל זה לנושא אחר.)
לטובה
אומרים על הפרסי מדונה שהוא קמצן. והבדיחה מספרת שפרסי עוצר מונית ושואל את הנהג למחיר הנסיעה. אומר לו הנהג כי למבוגר המחיר 10 שקל והילד בחינם. הפרס...
לטובה
אומרים על הפרסי מדונה שהוא קמצן. והבדיחה מספרת שפרסי עוצר מונית ושואל את הנהג למחיר הנסיעה. אומר לו הנהג כי למבוגר המחיר 10 שקל והילד בחינם. הפרסי מכניס את הילד למונית והוא נישאר בחוץ ורץ אחרי המונית אל היעד.
לכל קבוצת עולים הוטבעה חותמת. פוילישה דריפקה. רומנישה גנב. יקה פוץ . לא זוכר מה הדביקו לנו הצברים שהרי היינו שונים
כמו שכתבת. אירן של היום היא לא פרס. אולם היא מסוכנת עבורנו ועבור כל העולם. קם המן חדש שקרו אחמדיניג'אד . וכשהוא הלך נישאר המן אחר הרי הוא האיטולה שלא מתבייש להצהיר כי ישמיד את הישות הציונית.
ליעקב,
כל מילה שלך נכונה.אין מה להוסיף.אני רק שמחה,שעל התפוצה שלנו,על הצ'כוסלובקים,אמרו"נחמדים"
על הצברים אמרו"דוקרים מבחוץ,אבל מתוקים מבפנים.
...ליעקב,
כל מילה שלך נכונה.אין מה להוסיף.אני רק שמחה,שעל התפוצה שלנו,על הצ'כוסלובקים,אמרו"נחמדים"
על הצברים אמרו"דוקרים מבחוץ,אבל מתוקים מבפנים.
לגבי,
תודה.