מוטקה > בלוגים > הבלוג של אסתי טל > "מי אתה חושב שאני"? סרט המתאר את מורכבות החיים בעידן וירטואלי, המתעתע בין שקר למציאות.

"מי אתה חושב שאני"? סרט המתאר את מורכבות החיים בעידן וירטואלי, המתעתע בין שקר למציאות.

שקר, מרמה, אמת, מניפולציה ואהבה שזורים במבוך העלילתי של הסרט, המתאר את דמותה המורכבת של קלייר, (השחקנית ג'ולייט בינוש הנהדרת). קשרים המושתתים על אשליה רגעית ותוצאותיהם ההרסניות.

 

 

 

 

צילום: ז'יל פורט.

סרטו של סאפי נבּו על פי ספרה של קאמי לורנס – תופס במדויק את מורכבות החיים בעידן וירטואלי, המתעתע בין שקר למציאות.

הסרט המעובד על פי ספרה של קאמי לורנס, המכיל רבדים עמוקים של מבנה אישיות מתאר את מנעד התחושות בחייה של קלייר - המגלמת את דמותה של קלרה, צעירה בת 24- הרצופים בהתאהבויות, נטישות, בגידות, שקרים וסודות, משברים והתפכחות מעציבה.

צילום: ז'יל פורט

עולם הפייסבוק והרשתות החברתיות טומנים אפשרויות רבות העלולות להכניס את המשתמש למצב רגשי בלתי מאוזן והיסחפות לחוויה של תענוג מהול בסבל וסכנת הינתקות מהמציאות.

  -
קלייר (ז׳ולייט בינוש) בת ה-50, גיבורת הסרט, שננטשה על ידי בעלה וגם על ידי מאהבה הצעיר, יוצרת פרופיל מזוייף בפייסבוק כדי לרגל אחר המאהב שלה - לודו. היא מציגה עצמה כקלרה, יפהפייה בת 24.. אלכס (הכוכב העולה, פרנסואה סיוויל), חברו של לודו, מתאהב בדמות הפיקטיבית עד כדי אובססיביות, גם קלייר מוצאת עצמה סבוכה ברשת של סודות ושקרים... ומאוהבת באלכס עד מעל לראש.אך לא לעולם חוסן. אף שהסיפור נשמע הזוי, התסריט השנון והמשחק המעולה של ז'ולייט בינוש ושל המעורבים בחייה, מעוררים מחשבה שבחיים , בחסות הפייסבוק והרשתות החברתיות - הכול ייתכן

״מי אתה חושב שאני״

לקלייר יש כמה גילאים, כך לפחות היא מאמינה. אנחנו עשויים לשאול את עצמנו איך יתכן שאישה שלמדה ספרות במשך שנים ארוכות ועבדה כמרצה לספרות באוניברסיטה נסחפת כמו נערה אל האפשרויות שהטלפון הסלולארי והרשתות החברתיות מציעים. היא חיה חיים כפולים ולמרות כל הידע שלה, מקנן בה צורך בסיסי מן הילדות להיות נאהבת ולהרגיש בטוחה. התחושה שהיא ננטשת מביאה אותה לחשוש מאובדן הזהות שלה.

אנו מופתעים לגלות איך היא נכנסת כל כולה לפרופיל המזויף שיצרה מתוך האכזבה והרצון לנקום עד כדי כך שהיא שוכחת שזה שקר מוחלט ונסחפת לחיים החדשים שיצרה לעצמה. פניה הרבות של הדמות הניבטת אלינו מהמסך שזורים בהתנהגות מורכבת ורגשות מורכבים כמו תשוקה, הפחד מן הנעורים שחומקים, כוחו של הדמיון ומסייעים לנו להבין איך אדם מסוגל ממש לחיות בעולם הווירטואלי והמתעתע שהוא ברא.

היכולת לחזור לחיים כשהכל מתמוטט.

בסופו של דבר, לאחר שקלייר מגיעה לתחתית. הסבל האמיתי,שהיא חשה קרוב למוות, ברגע בו הכל אבוד, יכול להיות מזעזע אבל הוא זה שהופך אותה לאנושית יותר. גאווה בלבד אינה יכולה להציל אותה. מנגד, הסבל כשהוא לא מרסק אותה, יכול להיות מדריך פנימי. בתחילת הסרט קלייר נדחית על ידי שני אנשים, בעלה והמאהב הצעיר שלה. ולאחר התמוטטות כזו הדמות שהיא יוצרת און ליין מסייעת בידה לשמור את הראש מעל למים. היא מעזה להיות הכובשת וכך להרגיש את הכוח שלה, העוצמה וההנאה.

למעשה, רבים מספרים לעצמם סיפורים. בדומה לקלייר, בנקודה מסוימת הם לא מסוגלים להבחין בין מציאות לדמיון. לא ממש יודעים מה היא ה"מציאות". הסרט נותן לנו כמה נקודות מבט על הסיפור.

בראיון שהעניקה השחקנית ג'ולייט בינוש היא מנסה להסביר מדוע כשקלייר בונה את הפרסונה שלה בפייסבוק זה לא מקרי שהיא בוחרת בדמות שהיא מחצית מגילה האמיתי.

"הדמות שלה און ליין, קלרה, היא צעירה ויפה, וקלייר משתמשת בזה כמו נשק פלאי. זה מאפשר לה ליצור מניפולציות, ליהנות ולהיות חלק מהחברה שדחפה אותה אל פתח היציאה. יש מידה מסוימת של אירוניה שהיא מעלה את התמונה המזויפת שלה, אירוניה של הגורל המחכה לנשים בגילה. הרעיון הוא לא להיות צעירה שוב דרך התמונה הזו אלא לנצל את הנעורים האלה כדי לזכות בחזרה בכבוד שלך ובכוח. ייקח לה בעצם הרבה יותר זמן לזכות בכוח שלה בחזרה, אבל היא משוחררת מן הפחדים שלה וממה שמצפים ממנה. היכולת להפסיד היא כוח שמגיע עם הבגרות. להגיע למקום בו האושר נחווה בצורה אחרת.

לדעתה של בינוש המדיה החברתית והקשרים שהיא מציעה טומנים בחובם סיכונים אך גם לא מעט  יתרונות..לדבריה יש לה אינסטגרם, המהווה כיף ודרך ישירה לחלוק את המחשבות שלה, את הצילומים בסרטים, תמונות שלה וגם שירה עם אנשים בכל העולם.

החיבור הקוסמופוליטי הזה יוצר איזה סוג של בטחון. הרשתות החברתיות שינו את התקשורת. אנחנו יותר סקפטיים לגבי כל דבר שהמדיה הקלאסית מנסה לגרום לנו להאמין בו. האינפורמציה מופיעה בכל מקום בעולם. ויש לנו את התחושה שהכל הולך נורא מהר, כי צופים בנו כל הזמן ומכל מקום.

המודעות לכך שהזמן עבר ואנחנו נזרקים הצידה היא אוניברסאלית ואינה מוגבלת רק לנשים. לא מעט גברים שבוחרים בנות-זוג צעירות מהם בשני עשורים בתקווה שיישארו לנצח חזקים ומלאי-און, עלולים להתעמת עם המציאות המרה, כשבנות הזוג ייתנו עיניהן בגבר צעיר יותר שיעורר בהן תשוקה מחודשת.

לדברי מעבד התסריט והבמאי סאפי-נבו, קלייר מנסה לפתור את הקונפליקט בו היא נמצאת דרך התחזות למישהי אחרת. אך במהרה היא נקלעת להוויה של אישה שקופה -. מצב דומה אצל נשים רבות בגיל 50. אולם קלייר,,היא סוג של אנטי גיבורה מורכבת ופרדוקסלית. אישה מדוכאת שהיא בחלקה קורבן של החברה שלנו היום. תחושת הדחייה לאחר שנשים/גברים עוברים את השיא שלהם. כלומר, המודעות לכך שהזמן עבר ואנחנו נזרקים הצידה היא אוניברסלית ואינה מוגבלת רק לנשים.

היוצרים:

בימוי ותסריט:  סאפי נבו          

תסריטאית שותפה: ז'ולי פייה         

על פי ספרה של: קאמי לורנס      

       

מוזיקה מקורית:   איברהים מעלוף I

הפקה:   מישל סן-ז'אן    

שחקנים:

קלייר:   ז'ולייט בינוש        

 אלכס: פרנסואה סיוויל 

קתרין: ניקול גרסיה     

קטיה:  מארי-אנגה קאסטה

מקס: ז'ול הולפן         

טריסטן: ז'ול גוזלן          

ז'יל:  שארל ברלין .

סרט עוצר נשימה. ז'ולייט בינוש נהדרת בדרמה מכמירת לב. פרנסואה סיוויל כבחור הצעיר וניקול גרסיה כמטפלת ממלאים את המסך בעוצמה. טקסט מבריק, אקטואלי וכנה.

101 דקות, צרפתית, כתוביות לעברית ולאנגלית

הפצה בישראל על ידי סרטי נחשון ורד קייפ
בכל רחבי הארץ החל מתאריך 24/10/2019

 

 

תגובות  3  אהבו 

731
22/10/19
אסתי . מקסים . מעניין . תודות . תבורכי . בזכותך .
23/10/19
מכאלה. הסרט מרתק ואיש לא יקבלו בשוויון נפש. כל אחד יהרהר בהיבט אחר של הדרמה והיא זו שתעזור לו בחיים האמיתים. - חיי היומיום המלאים מהמורות ופעמים רבות אין לנו כל שליטה על כך. לא חשתי כל אמפתיה כלפי קלי...
מכאלה. הסרט מרתק ואיש לא יקבלו בשוויון נפש. כל אחד יהרהר בהיבט אחר של הדרמה והיא זו שתעזור לו בחיים האמיתים. - חיי היומיום המלאים מהמורות ופעמים רבות אין לנו כל שליטה על כך. לא חשתי כל אמפתיה כלפי קלייר, שלא גילתה התחשבות מינימלית במאהב הוירטואלי שלה, היתלה בו, התחמקה מלפגשו, והשתמשה בו כ'קיר חבטות' לפורקן תסכוליה. היא חיפשה חום ואהבה, אך מה היא נתנה בתמורה? אפילו לשני ילדיה, פרי בטנה התנהגה בניכור. שיקרה גם לילדיה. אני לא נחשפתי לסיפור דומה אפילו ושמעתי הרבה ווידויים מנשים. אני בטוחה שבתוך תוכה קלייר חשה בדידות עצומה ולא רוותה הרבה רגעי נחת גם במהלך ה'רומן'.מקווה שהיא לא תשמש מורת דרך לנשים אחרות וגם לא לגברים. תודה על תגובתך. את עוגן הצלה עבורי בימים טרופים אלו... מעריכה נאמנות. אחרי שתצפי בסרט, מעניין אותי איך תגיבי. המוזיקה בסרט כבשה את ליבי, האווירה המסתורית. ודבר נוסף, אף פעם אי אפשר לדעת מה מסתתר בנבכי נפשו של אדם ואיזה הפתעות יגיעו בהמשך הדרך. היי שלום. אסתי
23/10/19
מכאלה כתבתי תגובה ארוכה שנמחקה. אסור אולי להגיב ללא עריכת הפוסט. בכל אופן אני מודה לך את קוראת את דבריי. מעריכה נאמנות ו'עוגן הצלהי' בימים טרופים אלו. מקווה שגברים ונשים ילמדו לקח מהסרט במובנים רבים. ...
מכאלה כתבתי תגובה ארוכה שנמחקה. אסור אולי להגיב ללא עריכת הפוסט. בכל אופן אני מודה לך את קוראת את דבריי. מעריכה נאמנות ו'עוגן הצלהי' בימים טרופים אלו. מקווה שגברים ונשים ילמדו לקח מהסרט במובנים רבים. לא חשבתי אמפתיה כלפי קלייר שלא התחשבה מינימלית ברגשות המאהב שלה, התנכרה לילידה וחיה בעולמות אחרים. אפשר להגיע להרבה תובנות מהסרט הזה. לילה טוב. תבורכי.
Attached Picture
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

ניסים ונפלאות
בודקת אם אתם עדיין קיימים בעידן הבלבלת הקורונטית. אודליה
לקריאת הפוסט
"לילה בפריז" השאנסונים הגדולים של כל הזמנים
צילום: באדיבות תיאטרון הקאמרי מסע לילי קסום בעיר האורות לצלילי מיטב שיריהם של אדית פיאף, ז'אק ברל, שארל...
לקריאת הפוסט
תחושת בטן - דרמה משפחתית שעולה על במת תיאטרון הקאמרי
צילום: גבריאל בהרליה. תחושת בטן עוסקת בחופש הבחירה של נשים בתקופתנו: לגבי גופן, מסלול חייהן והייעוד שלהן...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה