מוטקה > בלוגים > הבלוג של גלית יהב > כשמישהו מעליב אותי ברשת

כשמישהו מעליב אותי ברשת

כשמישהו מעליב אותי ברשת

במסגרת תפקידי כמנהלת הרשת החברתית, אני נדרשת מידי פעם להתערב במקרים שבהם גולשים כותבים בצורה פוגענית ומעליבה.

רוב (דגש על "רוב") הפוגעים הם גברים שֶׁמִּשְׁתַּלְּחִים בנשים, עד כי ממש נדמה שהם מִיזוֹגִינִים (שונאי נשים), אבל יש מידי פעם גם נשים שמשתלחות ב… בכל אחד, בעצם, ללא הבדל דת גזע ומין.  

לפני שאני ממשיכה, אני רוצה לתת לכם כמה דוגמאות מהתקופה האחרונה. קחו נשימה, כי זה לא קל.

  • "גברת, האם עברו לך גלי החום? הקמטים והזיקנה מטרידים את מנוחתך".
  • "היום אני מבין למה בעלים עוזבים את הבית"...
  • "את כותבת פוסט ברמה של ילדה בכיתה ג"'...
  • "את ממש שרוטה... תקראי שוב, את שרוטה, אבל לא סתם. את שרוטה על כל הראש".
  • "לא מגיע לך גבר כפי שתיארת, ובכלל נראה לי שלא מגיע לך שום גבר"…
  • "על פניו נראה שאם הטיפשות הייתה מחלה כואבת, היית כל חייך בגבס".
  • "עוד עלוקה על הדרך. משועממת שמחפשת תשומת לב".
  • "לא יזיק לך להבין את מה שאת כותבת... ככה זה עם עולים חדשים"...
  • "כנראה שהקבוצה הזאת מלאה עם אנשים שנראים כמו גיל הבלות".

כשאני נתקלת בתגובות כאלה, קודם כל אני בְּשׁוֹק.

אני פשוט לא מאמינה למראה עיניי.

איך זה יכול להיות שאדם כותב ככה לאדם אחר?

אני, כמובן, מוחקת את התגובות האלה, ומסבירה לאדם (ולפעמים גם לקבוצה) מדוע מחקתי, ואיך לדעתי ראוי לכתוב ולהתבטא.

לעיתים אני רואה שיחה בקבוצה, שהכל מתנהל בה על מי מנוחות, עד שמגיע אותו "פיל בחנות חרסינה" שהורס בבת אחת ובנחישות את כל האווירה הנעימה.

לרוב הוא תופס לו שעירה לעזאזל ומוציא עליה את כל הארס והעצבים שלו, באופן הכי בוטה ונוראי.

הקבוצה, אחרי שיוצאת מההלם, מנסה לסייע לאותה מסכנה שחוטפת מההוא, אבל הרבה פעמים אותם גיבורים מגיני-על, הופכים גם הם למטרות נעות אל-מול מִקְלַדְתּוֹ של התוקפן, וכל השיח הנעים הופך להיות שיח מִתְלַהֵם ומלוכלך.

לפעמים אני אומרת לעצמי: אולי האדם התוקפני הזה עובר תקופה קשה בחיים שלו, אולי הוא בודד, אולי יש לו עניינים עם אישתו, אולי ואולי ואולי, אבל בעצם מה זה משנה מה עובר עליו?

אני חושבת שלאף אחד בעולם אין זכות להקטין ולהעליב אותנו, ולנו בשום אופן אסור לאפשר לאחרים לדבר אלינו בצורה פוגענית ומשפילה.

אז מה לעשות כשמישהו מתחיל להעליב אותי תוך כדי שיחה בקבוצה?

אפשר ישר לדווח למנהלי הרשת החברתית על כך (במקרה של מוטק'ה זאת אני), והם כבר יפעילו את הסנקציות המתאימות.

אפשר מיד (אבל מיד!) לכתוב משהו כמו: "אתה לא תדבר אלי ככה, וכל עוד אתה משתתף בדיון הזה, אז אני הולכת מכאן. שלום!" ופשוט לעזוב בהפגנתיות ובאלגנטיות, ולצאת נחושה וחזקה.

ברור שההוא יכתוב אחרכך "ברוך שפטרנו מהפחדנית המשעממת הזאת", אבל אני כבר לא אהיה שם בשביל לקרוא אתזה.

 

 

 

תגובות  80  אהבו 

1692

בשנים מהעבר יכולנו למחוק בעצמנו כל תגובה פוגענית.

הייתה אפשרות כזאת לכל גולש, או רק למנהלי קבוצות? ותודה על תגובתך!
גולש שכתב פוסט ושהגיבו לו בצורה מעליבה היה באפשרותו למחוק מיד את העלבון ובמקביל לדווח לכם.
מי שכתב פוסט או תגובה יכול למחוק את מה שהוא כתב .
מנהל קבוצה/קהילה יכול למחוק ו/או לערוך פוסטים ותגובות , אר רק של הקבוצה/קהילה שהוא מנהל.
וכמובן לך.
נתת לי חומר למחשבה. תודה!
אם אנשים יכולים לרצוח בגלל מקום חניה - "מה עוד לא נתנו וניתן" כתב אלתרמן... לכל אחד ואחת ניתן להשיב תשובה פוגענית אבל כלום לא יצא מזה...חינוך לא קונים בסוּפר...
אני מסכימה איתך.
לאנשים האלה יש ילדים, שרואים איך ההורים שלהם מדברים ומתנהגים, וסביר להניח שגם הם יתנהגו כך. כמו שאמרת: חינוך.
...ואחר כך מאשימים את הגנטיקה: "זה תורשתי"...

היי גלית. המון תודות לך על הפוסט וגם על יחס אנושי ואמיתי. את צודקת שאסור לתת לפגוע בעצמי. אין שום הצדקה לתגובות פוגעניות ,גם ברשת , גם בחי יומיום. ולפעמים , מה שנותן חופש לפגוע באחר , דווקא אנונימי...

היי גלית. המון תודות לך על הפוסט וגם על יחס אנושי ואמיתי. את צודקת שאסור לתת לפגוע בעצמי. אין שום הצדקה לתגובות פוגעניות ,גם ברשת , גם בחי יומיום. ולפעמים , מה שנותן חופש לפגוע באחר , דווקא אנונימיות ברשת. אין שם, אין תמונה, ומישהו לא הכי גיבור, משתלח באחר , ומסתתר אחרי פרופיל ריק. שם ותמונה גורמים לבן אדם לקחת אחראיות על מה שהוא כותב. ו,כן לדווח למנהלת האתר, לא לשתוק, לא לתת את הפרס "הכל יכול" לחוצפן מסתתר אחרי שם בדוי. שיהיה לך אחלה יום ,גלית יקרה.

לאריאל יקר. לא מדובר בחינוך. אנשים לא צריכים לקבל ולהסכים ליחס פוגעני. כשאני בשקט מקבלת תגובה פוגענית, בלי מילים אני אומרת לפוגע, שמותר לו. הצבת גבול, גם באתר ,גם בגיל של...
לאריאל יקר.
לא מדובר בחינוך. אנשים לא צריכים לקבל ולהסכים ליחס פוגעני.
כשאני בשקט מקבלת תגובה פוגענית, בלי מילים אני אומרת לפוגע, שמותר לו.
הצבת גבול, גם באתר ,גם בגיל שלישי.
יש לי זכות מלאה להתכתב בלי לפגוע באחר, ושלא יפגעו בי.
יום טוב לך.
תודה ילנה. ואת צודקת בנוגע לאנונימיות שמאפשרת ביריונות ברשת.
לגלית ערב טוב! כל שכתבת בסלע!!! שילמדו לכבד את חברי וחברות מוטקה!לאן נעלם הכבוד?
תיתכן יותר חשיפה ברשת ! כולל שם פרטי שם משפחה או קוד מוסכם שמאחוריו יהיה ברור מי השולח!!!!!
לממש רעיון כזה צריך לשנות את תקנון האתר כלומר שוב לשלם למשפטנים...
יש גישה פשוטה וזולה יותר.
למחוק תגובות פוגענית.
ואם בד אדם ממשיך לפגוע באחרים,לחסום אותו.
אנחנו רק נרוויח מדיון נקי ומכבד יותר.
מה קורה כאשר ההנהלה פוגעת בנו ???? כמו להקפיץ בלוגים ישנים ???? מבקשים מבקשים ולא עוזר
25/10/19
היי, זו תופעה חוצת אתרים ופלטפורמות שונות במדיום האינטרנטי. פגיעות ישירות מהסוג הזה אינן ראויות כלל להשאר. אם כי ישנם הטוענים בתוקף- שישאר, כך יראו את "פרצופו.ה" האמיתי. אינני מסכים לכך. ישנן תופעות נ...
היי, זו תופעה חוצת אתרים ופלטפורמות שונות במדיום האינטרנטי. פגיעות ישירות מהסוג הזה אינן ראויות כלל להשאר. אם כי ישנם הטוענים בתוקף- שישאר, כך יראו את "פרצופו.ה" האמיתי. אינני מסכים לכך. ישנן תופעות נוספות לא קלות - למשל בקורת שמתיחסת למעשה/לשיר/לסיפור/ לאירוע והכותב של טקסט זה נפגע ברמה הכי אישית, על אף שלא נכתבה מלה כלל אודותיו.ה. גם זה גורר פעמים רבות לדו-קרב מלוכלך.
הכל עיניין של אופי של בן אדם.
אם פוגעים בי,אני אגיב בלי לפגוע .
אבל אני לא אשתוק.
קרבות קיימים,אתה צודק.
אפשר לגופו של עניין בלי קללות.
שמתי לב שכל הציטוטים הינם תשובות של גברים לנשים...לא אתפלא אם לפחות חלק מהתגובות הללו באו כמענה לאיזה טיזינג קטן...
אפשר שיצא משליטה כדוגמת הגולם מפראג...
26/10/19
אדם לוקח את האופי והאישיות שלו לכל מקום גם לרשת חברתית, מי שפוגעני צריך להזהיר אותו ואם הדבר חוזר על עצמו באופן שיטתי לחסום אותו. באשר לפוסטים שמועלים פה מלפני שנים זה מגוחך במקרה אחד לפחות כותב הפוס...
אדם לוקח את האופי והאישיות שלו לכל מקום גם לרשת חברתית, מי שפוגעני צריך להזהיר אותו ואם הדבר חוזר על עצמו באופן שיטתי לחסום אותו.
באשר לפוסטים שמועלים פה מלפני שנים זה מגוחך במקרה אחד לפחות כותב הפוסט הלך לעולמו כמובן שדבר זה בא גם על חשבון פוסטים חדשים.
בענף הבניה אנשי מקצוע טובים לוקחים הרבה כסף, אז לוקחים אנשי מקצוע בהתאם לתקציב ואת הקירות העקומים מיישרים עם טיח...
היכן הבקורת העצמית אדם חייב לכבד את עצמו ואת זולתו!!!
את ממש צודקת רבקה.
מי שלא מכבד את עצמו,לא יודע לכבד אחר.
שבת שלום לך
לא תמיד האלימות המילולית היא קשה וברוטלית. לעתים היא רק מרומזת ומזלזלת. חבר אחד מהשרשור הקצר הזה ממש כאן, מצא לנכון לכתוב לי בתגובה לשיר פרי עטי אשר כותרתו הייתה: "הדייט של המלאך גבריאל" "....
לא תמיד האלימות המילולית היא קשה וברוטלית. לעתים היא רק מרומזת ומזלזלת.

חבר אחד מהשרשור הקצר הזה ממש כאן, מצא לנכון לכתוב לי בתגובה לשיר פרי עטי
אשר כותרתו הייתה: "הדייט של המלאך גבריאל"

"..מסתבר שרוב הנשים מחפשות בן אדם ולא מלאך...
לא בטוח שהיית רוצא בת זוג עם כנפיים משל היתה תרנגולת או עטלפה...".

מתחיל לחשוב שגם "שירה" אמורה לציית לחוקיה של המציאות,
לא ככה?


עם כל הכבוד נדמה לי כי במקרה דנן אתה מבלבל מין בשאינו מינו.
מצד אחד ביקורת טיפשית אולי אפילו קינאה ומצד שני אלימות מילוליות .
האם לעתים קרובות אינן הולכות יד ביד?
תמהני!
אני מסכימה איתך שהאלימות יכולה להיות מרומזת ומזלזלת. התגובה שהזכרת היא באמת תגובה לא נעימה. גם בזאת אני מסכימה איתך.
אם זה שיר שלך למה אתה לא מפרסם בכתיבה יוצרת?
פרסמתי בבלוג האישי שלי וגם בקבוצה "שירה יוצרת".

והאם אתה לא מרשה לי לפרסם בבלוג האישי שלי שיר משלי?!

הזוי!



* תיקון, בקבוצה "כתיבת שירה"
כל אחד חייב לדעת לכבד את עצמו ואת חבריו! לסנן מילים ומשפטים היוצאים מפיו ! קמת בקרת עצמית!!!
הנושא הנו פולמוס צבורי!!!
אדם צריך לדעת לכבד את עצמו ואת חבריו לעט קצל בקרה עצמית לא תזיק לאף אחד מאתנו! הבה נשנה את נושא ההתבטאות בנינו לבין חברינו לעם! חייבים לשנות סגנון הרגלי כתיבה ! שהפכו לסגנון חיים בוטה !!!תנסו!!!
קצת בקרת עצמי!!!לא תזיק!!!
רבקה את הסיסמאות עולם מכירים בעל פה.
זה גולש ,מחיי יומיום לכתיבה. אריאל כתב,שאפשר להרוג בן אדם על מקום בחניה. נכון,השאלה ,אם צריך להסכים לזה. חוזרים לחינוך,ולא מוותרים לפוגע. אין שום הצדקה לתגובות פוגעניות. לא מצב רוח,לא בעיה נפשית...
זה גולש ,מחיי יומיום לכתיבה.
אריאל כתב,שאפשר להרוג בן אדם על מקום בחניה.
נכון,השאלה ,אם צריך להסכים לזה.
חוזרים לחינוך,ולא מוותרים לפוגע.
אין שום הצדקה לתגובות פוגעניות.
לא מצב רוח,לא בעיה נפשית.
והכי מעניין שאותו בן אדם מתנהג שונה עם אנשים אחרים.
גם מתכתב שונה בקבוצות שונות.
אז,במישהו אפשר לפגוע ,באחר לא.
לא מסכימה.
שבוע טוב חברים.
זאות לא שאלה זאות המציאות.
הענין לא כל כך פשוט . כי הכל מתחיל מהחינוך וכמובן בעיקר מהבית , והחשוב מכל הדוגמא האישית . ומי בביתו לא אמר תראי תראה את ההידיות הזה מה אמר. או הגנבים האלה .הבן ז... ובכן פה מתחיל החינוך ה...
הענין לא כל כך פשוט . כי הכל מתחיל מהחינוך וכמובן בעיקר מהבית , והחשוב מכל הדוגמא האישית . ומי בביתו לא אמר תראי תראה את ההידיות הזה מה אמר. או הגנבים האלה .הבן ז... ובכן פה מתחיל החינוך הילד שומע את הוריו מקללים מזלזלים בכל הסובב אותם כך הילדים תופשים את העולם והנה התוצאות יותר נכון חלקם כי יש עוד רבים ויותר חשובים
הכל חשוב.
חובה להיות ברור וחד משמעי.
להגיד לפוגע די,למחוק את התגובה.
שילמד,להתנהג.
27/10/19
אני חושב שהתגובה שצביאל רופא קיבל איומה וראויה לבוז. אין בה התיחסות לטקסט מההיבט האומנותי שלו, אלא רק לעג ובוז. אני למשל זוכה מדי פעם למבקר שנובח עליי: עברי כתוב עברית, כי אני מפרסם בשתי שפות, והוא לא...
אני חושב שהתגובה שצביאל רופא קיבל איומה וראויה לבוז. אין בה התיחסות לטקסט מההיבט האומנותי שלו, אלא רק לעג ובוז. אני למשל זוכה מדי פעם למבקר שנובח עליי: עברי כתוב עברית, כי אני מפרסם בשתי שפות, והוא לא אוהב אנגלית :-) לשמחתי, יש כתובת, שמה גלית. פעמיים פניתי אליה, והיא טפלה בענין, אני בטוח שבטוב לב ובהומור.
כולנו זקוקים לחנוך מחדש!!!!!!
29/10/19

אריק היקר, שלום

תגובתי לצביאל רופא, עליה עלתה חמתו, (ובצדק)

מבקש להסביר, כתבתי בתום לב, וללא כוונת זדון.

וכשראיתי שתגובתי התפרשה כ'מלגלגת' התנצלתי לפניו, (פעמיים). מודה טע...

אריק היקר, שלום

תגובתי לצביאל רופא, עליה עלתה חמתו, (ובצדק)

מבקש להסביר, כתבתי בתום לב, וללא כוונת זדון.

וכשראיתי שתגובתי התפרשה כ'מלגלגת' התנצלתי לפניו, (פעמיים). מודה טעיתי.

צביאל יכל להשיב בנחת, האייקונים (שאני בעצמי לא מתמצא בהם). לא העיקר,

תשובה כנה ויפה, ולא מעבר לזה. 

למרות שמותר למגיב לתהות אם חלק מהדברים של הכותב צורמים לדעתו,

ומכאן תגובתי הלא חכמה.

אני מספיק חזק להכיר בטעותי ולהתנצל, וכך עשיתי.

הבעיה היא עם אלה שאינם יודעים לסלוח ומבקשים את לטרת הבשר.,

מקווה תשובתי תניח דעתך. אין מקום ל'עליהום'.

29/10/19

בהחלט ובהחלט. אם פגעתי בך, אני מתנצל. דבריי נכתבוו בטרם כתבת את הודעתך הזו, המשנה לגמרי את פני התמונה. סליחה, וישר כוח!

נדב, אתה איש אציל נפש, רק שתדע לך.
אנשים שסף הרגישות והגירוי שלהם נמוך נוטים לפרש חוסר הסכמה או דעה שונה כעלבון וזה לא רק ב"מוטקה".
אריאל, לדעתי העלבון לא נובע מחוסר ההסכמה, אלא מהאופן שבו נאמרים הדברים. למשל, המשפט: "לדעתי, אתה טועה" והמשפט: "אתה טועה מאד!!!". לכאורה, שני המשפטים אומרים אותו דבר, אבל המשפט הראשון הוא תקשורתי ומפת...
אריאל, לדעתי העלבון לא נובע מחוסר ההסכמה, אלא מהאופן שבו נאמרים הדברים. למשל, המשפט: "לדעתי, אתה טועה" והמשפט: "אתה טועה מאד!!!". לכאורה, שני המשפטים אומרים אותו דבר, אבל המשפט הראשון הוא תקשורתי ומפתח דו שיח, בזכות המילה "לדעתי", בעוד המשפט השני הוא חד משמעי וסוגר את השיחה, כי לא נותן מקום לדעה של השני.
"לדעתי" פירושו לא/כן שכנעת אותי - אנשים רבים חוששים לאמר למישהו שהוא צודק וזה מטעמי אגו..."אתה טועה מאד" מרים לי להנחתה אבל לא כל אחד יכול להחזיר...
אז להבנתך, אם לא כל אחד יכול להחזיר לך אז "אתה טועה מאוד" הוא לגיטימי?
קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים.
29/10/19
הוא דיבר על עצמו ועל יכלתו להתמודד עם הנוסחה: "אתה טועה.." בניגוד לאחרים שמתקשים עם תגובות כאלה. כמי אשר זכה/חטף/כוסח על תגובות תוקפניות מאוד, שלטעמי היו דיבור ישיר ללא מסכות, תקשורת בין בני אדם , במי...
הוא דיבר על עצמו ועל יכלתו להתמודד עם הנוסחה: "אתה טועה.." בניגוד לאחרים שמתקשים עם תגובות כאלה. כמי אשר זכה/חטף/כוסח על תגובות תוקפניות מאוד, שלטעמי היו דיבור ישיר ללא מסכות, תקשורת בין בני אדם , במיוחד כשהיא רק טקסטואלית, מחייבת זהירות-יתר ברמת האגרסיה הפועמת בך בזמן כתיבת התגובה. למדתי לקרוא מחדש, לא להגיב מייד, לחכות ל-מחר.. וכו'

היה רופא לעצמך ואחר תלך לנסות לרפא אחרים - אל תשכח שאתה צבי ואני ארי...

29/10/19
חחחחחחח
:)
דע למצוא את עצמך ולכבד איש את רעהו !
כבד את אביך ואת רעך למען יעריכו ימיך!
נכתבו מגילות בנושא מה התוצאות?
מה שמתברר מהתגובות הרבות שנכתבו כאן גלית, שלבקש סליחה זאת משימה שמצריכה תעצומות נפש אדירות ולא כל אחד מודע לזה. איני רוצה לחזור על דבריו של נדב, אך מבחינתי אתה אדם בעל שיעור קומה אנושית כי למדת תוך...
מה שמתברר מהתגובות הרבות שנכתבו כאן גלית, שלבקש סליחה זאת משימה שמצריכה תעצומות נפש אדירות ולא כל אחד מודע לזה.
איני רוצה לחזור על דבריו של נדב, אך מבחינתי אתה אדם בעל שיעור קומה אנושית כי למדת תוך כדי כתיבת תגובות את האיש האחר.
30/10/19

תודה גדולה, מינה.

בריאות ונועם.

אני נפגעתי מאלימות מילולית ברשת
את לא לבד,רונית.
גם אני נפגעתי מאלימות ברשת
גם אני.
לא כל דבר מילולי חייב להתקבל בהסכמה אצל בן השיח. ובטח ובטח אין סיבה להיעלב מכל הנאמר
שלא מתאים להשקפת העולם , ולהכריז על אלימות ברשת.
31/12/20
גם אני נפגעתי ברשת ולכן אני ממעט להשתתף. ישנו אלימות מילולית ויש גם עם תסבוכת נפשית. חבל
כל אדם שנעלב, מסכים להיעלב, (ביודעין או שלא ביודעין...)! חומר למחשבה....
30/01/21
אני לא נמצאת ברשת וככה לא נפגעת ולא נעלבת
01/02/21
להיפגע זו בחירה ...
לshiep ship.
להיפגע זו בחירה.
האומנם?
אני חושבת שבחירה האמיתית,זו תגובה והחלטה,האם להמשיך או לעזוב שיח פוגעני.
01/02/21
זו גם בחירה . מציע שבעידן הטכנולוגיה האתר יציב מחסומים .אנשים חולים מחפשים תשומת לב .
מעניין מה מחפשים אנשים בריאים...
01/02/21
איים זה לא ברור זו שאלה חריגה . הנושא הוא שיח תרבותי . תגובתך ?
05/02/21
בוקר טוב . בהמשך לתגובות פגיעה באתר לידיעת הקוראים . השבוע באתרי התקשורת נתבקשנו להביע את דעותינו בנושא מהי פגיעה בין אדם לאדם . מהם הצעות מגונות ? מגע פיזי קל ? השבת חיוך ? חיז...
בוקר טוב . בהמשך לתגובות פגיעה באתר לידיעת הקוראים . השבוע באתרי התקשורת נתבקשנו להביע את דעותינו בנושא מהי פגיעה בין אדם לאדם . מהם הצעות מגונות ? מגע פיזי קל ? השבת חיוך ? חיזור חוזר מהווה כביכול הסכמה ? המידה בפניות חוזרות ושניות ? האיים ניתן להגדיר מהי הטרדה / פגיעה ? . לדוגמה : אדם יוצא ממעלית ואם אחר נכנס למעלית ומתחכך עם היוצא .? ברכבת ובאוטובוס ? מהי מידת המילולית ? פיזי או נפשי . דגש למחזרים שיש כביכול הסכמה של הנפגע בתגובתו . .. נושא לדיון . בברכה ship.
בוקר טוב shiep ship.
שאלת שאלות מעניינות.
ואם אתה רוצה להביא אותן לדיון,תכתוב פוסט.
או,שזה יותר מעשי,תכתוב פוסט בפרלמנט מוטקה.
ואז,יהיה דיון.
שבת שלום לך.
05/02/21
בסדר . תודה . שבת שלום .
נראה לי כי נפתח פה סנף של הפקולטה לארכיאולוגיה.
27/07/21
בשנים האחרונות אני מוצא עצמי מגיב לגמרי אחרת כאשר מעליבים אותי. התחלתי לשאול עצמי "מדוע אני בעצם נעלב?" ולהפתעתי ראיתי שזה משהו שאני עצמי מחליט עליו. לא! זה לא היה לי ברור עד כה. כשמעליב אותי מישהו, ...
בשנים האחרונות אני מוצא עצמי מגיב לגמרי אחרת כאשר מעליבים אותי. התחלתי לשאול עצמי "מדוע אני בעצם נעלב?" ולהפתעתי ראיתי שזה משהו שאני עצמי מחליט עליו. לא! זה לא היה לי ברור עד כה. כשמעליב אותי מישהו, יש שניים במשחק. יש את המעליב ויש את הנעלב. לגבי המעליב, אין לי הרבה מה לעשות חוץ מלהגיב בצורה כלשהי, דבר ש"אולי" ישפיע. יש את הנעלב שזה למעשה אני.
אם היו אומרים אותם דברי עלבון ביפנית, לא הייתי נעלב מאחר ואינני מבין יפנית. כלומר יש משהו אצלי שצריך להבין כדי להעלב. ברגע שזה אצלי, יש לי (פוטנציאלית) אפשרות לעשות עם זה משהו.
מה לעשות? - זו כבר החלטה שלי. בדרך כלל הייתי מחליט להעלב. אבל כיום (לדוגמא) יגיד לי מישהו: "אתה אידיוט בריבוע" הייתי עונה לו " מעניין שאתה מכיר אותי, לדעתך, יותר טוב מאשר אני מכיר את עצמי". לא אאריך. רק אומר שלהעלב זו החלטה שלי ולכן יכולה לי להיות שליטה על כך.
אתה לגמרי-לגמרי צודק, בנוגע להיעלבויות, ועל כך שאנחנו יכולים לאמן את עצמנו ב"לא להיעלב" (ראה ערך "מודל אפר"ת"). מצד שני, במקרים של אלימות מילולית וברוטלית ברשת, כמו שהדגמתי כאן בפוסט, יש פחות את הע...
אתה לגמרי-לגמרי צודק, בנוגע להיעלבויות, ועל כך שאנחנו יכולים לאמן את עצמנו ב"לא להיעלב" (ראה ערך "מודל אפר"ת").

מצד שני, במקרים של אלימות מילולית וברוטלית ברשת, כמו שהדגמתי כאן בפוסט, יש פחות את העניין של "להיעלב" ויותר את העניין של "מה הבנאדם הזה חושב לעצמו, שהוא מרשה לעצמו להגיב בכזאת אלימות על דברים שמישהו אחר כותב?"

אני מקווה שככל שנתנגד לשפה ברוטלית שכזו, ולא נאפשר אותה, כך היא תפחת בסופו של דבר.
גלית, אולי לטובת אלה שלא יודעין ומתביישין לשאול תוסיפי בפוסט המקורי (ממתי הוא?) גם הערה על איך "לדווח" על פוסט או תגובה לא ראויים לדעתנו.
תודה
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

מי מצליח לזהות את הצמחים?
העולם מתחלק לשניים: אלה שמצליחים לגדל עציצים, ואלה שיש להם כישרון להרוג אפילו קקטוס (אוף, זאת אני!😭) אבל...
לקריאת הפוסט
לשחרר את הַפֶּרְפֶקְצְיוֹנִיזְם
כל אדם שמחפש אהבה אמיתית וזוגיות מעצימה, חייב, לדעתי, להסכים, בינו לבין עצמו, על 6 דברים. 6 ההסכמות האלה קשורות...
לקריאת הפוסט
אם יציעו לכם אהבה אמיתית וזוגיות מעצימה
אם יציעו לכם אהבה אמיתית וזוגיות מעצימה, שתלווה אותכם בסיפוק ובהנאה בשארית חייך, אבל לשם כך, עליכם להסכים...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה