אמנות מודרנית

רבים מספרי ההיסטוריה של האמנות המודרכנית נכתבו מנקודת מבט מודרנית ולכן בחרו להשמיט את הבקורות של הקונסרבטיביים, בכל מקרה הבקורות שהושמעו לא עצרו את האמנות המודרנית.
בשנת 1929 הוקם מוזיאון חדש ועצמאי בשם "מומה" בניו יורק, הוא נתרם על ידי המולטימליונר האמריקאי רוקפלר יחד עם עוד משפחות מהחברה הגבוהה.
כאשר נפתח המוזיאון היו בו שני חדרים, האמנו המודרנית נ תפשה על ידי הציבור פחלות או יותר כשרטוטים של משוגעים מנווונים.
מנהל המוזיאון היה מאוהב בפיקאסו ובחבריו, וראה בקוביזם שלו ערך. אחד האמנים שידכע לשחק את משחק החיזור היה האשף הבלתי מעורער של האמנות המודרנית פבלו פיקאסו, הוא אז להתחיל בלהיות פיקאסו, עד אשר הגיע לגיל 40, וצייר את התפאורה של הבסלט הרוסי של סרגיי דיאגילב, בלונדון בשנת 1918.
פיקאסו של אז חי בעליית גג וצייר בלילה מכחול בידו האחת ונר בידו השניה , פיקאסו המאוחר יותר התארח במלון סבוי, הזמין את בגדיו אצל החיט היקרן ברחוב בונד, והלך אל המסיבות הטובו ביותר אורגנו לכבודו תערוכות מתוקשרות ביותר של ציוריון והוא הפך לאריה חברתי ונשאר כזה.
פיקאסו החדש חזר לפריז עם בגדים מחוייטים, על כובעים גבוהים, גניבות מ סוגננות וכםםות חמות ןידע כעת מי הקהל האמיתי שלו.
בזכות אמנים כמו פיקאסו, אמר וולף מנהל המוזיאון, היו שחקנים דומיננטים במשחק החיזור אך לא כמו פיקאסו באמנות המודרנית שהלכה ופרחה, ועשתה את דרכה לעולם האמנות
כשמבקר האמנות הנודע קניוןם קטקס ביקר בתערוכה ב-1913 בנייורק בו הוצגו עבודותיהם של פחיקאסו ומאטיס ואחרים, הוא כתב, הדבר הזה איננו מבצר, זה שובר את הלב ומחליא, והוסים אינני מאמין במודרניזם בגלל שהוא נראה לי מיקל על החוקים היסודיים ודוחה. מה שאני מאמין תפקידה של האמנות הוא היצירה של היופ
כדאי להדגיש האמנים לא רק ציירו אלא גם הסבירו את יצירותיהם, הם שמו דגש על תיאוריה, על תנועה חדשה, כל איוםן באמנות המודרנית פיתה הצהרה של האמנים שיש להם דרך חדשה לראות ששאר העולם אינו יכול להבין .
בעשורים הב אים הוא הרכיב אוסף שהפך את המוזיאון למאגר ייחודי של יצירות מופת אוונגרדיות וכל זה החל מפיקאסו, שאחריו הלכו רבים.
קימת בעיה לקבוע למה או למי יש ערך אומנותי כלומר ערך אשר אוסף תחת כנפיו אוסף שלם של יכולת אנושיות אשר תורמות לאנשים רבים. הבעיה התחילה כאשר אומנות נהפכה למוצר סחיר כמו פחם, עגבניות או נדל"ן בשב...
קימת בעיה לקבוע למה או למי יש ערך אומנותי כלומר ערך אשר אוסף תחת כנפיו אוסף שלם של יכולת אנושיות אשר תורמות לאנשים רבים. הבעיה התחילה כאשר אומנות נהפכה למוצר סחיר כמו פחם, עגבניות או נדל"ן בשביל להתגונן ולסתום למלינים את הפה התקבל המשפט ' " שכל מה שמוצג הוא אומנות" ולי זה מזכיר כיצד המאפיה מלבינה כספים.