אמנות ההקשבה

ההקשבה דןרשת מאיתנו יכולות סבלנות גם סקרנות וריכוז, בחיים המודרניים כיום אנו מוצפים בכל המדיה, יכולת ההקשבה היא קלושה.
יכולת ההקשבה האמיתית והעמוקה היא נדירה, הדיעה מוסחת חוסר ריכוז ועיסוקים רב ים, מתקשיםצ לגלות את עומק המחשבות והרגשות, של מי שיושב מולינו, יכולת ההקשבה במקרים רבים אינה עובכרת את השלוש דקות, ואז מזפזפים בטלפון או פוזלים ימינה ושמאלה .
ישנם מקצועות שאמנות ההקשבה היא הכלי המרכזי אצלם כמו פסיכולוגים ורופאים תרפיסטים וכמרים.
אנשים רואיינו ונשאלו כמה אנשים מקשיבים לכם, ענו בהיסוס אחד או שניים, חבר, אח, או הורה, רב המאאיינים ענו שהם לא מרגישים שמקשיבים להם, הם הולכים לקאוצ'רים או לפסיכולוגים ומשלמים תמורת ההקשבה, בעת משבר הולכים לרב או לכומר.
בארי מקנמוס חוקר בסי.אי.אי. 26 שנים עבד ב-100 מדינות, ראיין טרוריסטים, סוחרי סמים, ומרגלים, החקירה שלו התנהלה לא על מה הוא נתפס, אלא על מה הוא לא נתפס, בניגוד לסוכני סי.אי.אי. שהוכשרו להיות מניפולטיביים סודו היה פשוט להקשיב, אני לומד תוך כדי הקשבה על הלך רוחו על אמונותיו והשקפותיו, מדגיש שה-סי.אי.אי. אינו מכשיר סוכנים להקשיב אלא מ גייס אנשים סקרנ יים מטיבעם.
לאחר הפיגוע בתאומים הוא נפגש עם מדען הגרעין הפקיסטאני, לא דחק אותו לספר על אל קעאידה או על בן לאדן, ערך איתן שיחה ארוכה ומענינת על נושא זכויות האדם שהיה קרוב לליבו של המדען, ועל עבודץתם של השחורים בנושא זה בארה"ב, שאלתי אותו לאחר השיחה אם הוא מעדיף לספר לי או להם את סיפורו לא היחיתי בטוח מי היו הם, מכיוון שנוצר קשר ואימון הוא סיפר לי את סיפורו.
גרהאם בודי מאוניברסיטת מיסיסיפי מביר שלא מספיקה ההקשבה היא חייבת להיות אקטיבית, אנשים רוצים להרגיש שאתה מבים מדוע הם מספרים לך את סיפורם ואיזה משמעות יש לן בעיניך.
מנהל אמנותי של תיאטרון אימפרוביזציה פיתח שיטות העוזרות לתלמידיו להקשיב, במהלך ההופעה הם אינם יודעים מה הולך להיותץ בסצינה הבאה, אנחנו מאמנים אותם להקשיב ולהבין מה הם אומרים ולמה הם מתכוונים, ישנה הנחה שאומרת שאמן חייב להיות מרוכז בעצמו, אצלינו זה עובד הפוך, אנחנו דואגים לשותפים שלנו להיראות טוב בסצינה ולהיות אמינים, וההקשבה היא המיומנות הבסיסים לעשות זאת
ההקשבה היא סגוןלה נפלאה , מי שמקשיב מגלה עולמות שלא הכיר.
