הציור והכנסיה

הסיפור התחיל בנובמבר האחרון, נחשף ציור "גן עדן שנתלה מעל מזבח הכנסיה. כנסיית סן פול משנת 1882, הציור מראה מיניות הומוסקסואלית וטרנסג'דרית בקרב מספר דמויות בגן העדן, התקשורת צהלה, שדיווחו כי לראשונה התקבל קישוט מזבח של הקהילה הלהט"בית.
האמנית שציירה אותו אליזבט אולסון וואלין הוא היה תלוי בבית פרטי והחליטו לתרום אותו לכנסיה בסיוע שני כמרים שביקשו לתלותו מעל המזבח, נעתרה הכנסיה לבקשת הכומרה סופיה טונברו סיפרה לעיתונות השוודית שהציור מייצג את כולם ומתאים למסורת הלותרנית המקדמת דמוקרטיה.
הגישה החיובית והפתוחה כלפי מיניות משמחת את לותר עצמו, הציור מהדהד עם יצירתו של צייר הרנסנס לוקאס קראנאך..טונברו לא לקחה בחשבון את התקינות הפוליטית שהיא יישות בלתי צפוייהשיכולה לפגוע בכנסיה כמו בומרנג.
הבעיה העיקרית בציור, מוצגת אשה טרנסקסורלית על עץ ופלג גופה התחתון הופך לגוף של נחש, לאחר שלושה שבועות של ויכוחים הוסר הציור, הכנסיה הסבירה שהנחש מייצג את הרוע נקשר עם דמותה נקשר עם הטרנסקסואלית שבציור דבר העלול לרמוז כי אנשים טרנסקסואליים הם רעים.
בהודעה לעיתונות כי היא מחוייבת למטרה הלהט"בית, הציור עצמו המתאר את המיניות הגאה בגן עדן לחלוטין אינו שנוי במחלוק, מה שהיה שנוינ במחלוקת הוא האשה עם הנחש, הכומר סוונסון בתמימותו חשב שכאן תסתיים הפרשה גם הוא כמו הכומרה לא הבין את מנגנון התקינוץ הפוליטית.
הציירת וואלין יצאה בבקורת חריפה לטענתה הכנסיה רק מתיימרת להראות שאיכפת לה מטרנספוביה,אבל בעצם מסתירה את כוונתה האמיתית ואת חששותיה מתגובת הימין הקיצוני.
הציירת עובדת כעת על ציור חדש בנושא גן העדןו ללא נחשים מתכננת לשלוח לכנסיה ולבחון את סבלנותה, לדרוש לתלות במקום הציור השנוי במחלוקת.
מוסד הכנסיה בשוודיה מונה חמישה מליון חברים, ונחשב לארגון הדתי הגדול ביותר במדינה ובעל הזרם הגדול ביותר באירופה.
לפני כמה שנים, בקופנהגן, ליד אחת הכנסיות, הציבו פסל של הצלוב,אלא שמי שהיה תלוי על הצלב לא היה הגבר הרגיל, אלא אישה בהריון מתקדם. גם פסל זה עורר מריבות גדולות.