מוטקה > בלוגים > > שילוט מטעה ומבלבל ברשתות השיווק

שילוט מטעה ומבלבל ברשתות השיווק

שילוט מטעה ומבלבל ברשתות השיווק

דוכן האבוקדו בסניף מגה בול באור יהודה צילום: אלי אלון

צילום זה שבראש כתבה זו צולם על ידי כותב שורות אלה ביום שישי האחרון(17.5.13 )בתוך סניף חנות מגה בול באור יהודה בצפון העיר שעה שערכתי קניות לשבת.בצילום ניתן לראות דוכן ועליו פירות אבוקדו ומעליו שלט מאיר עיניים מודפס ורשמי ובו נאמר "אבוקדו מוכן לאכילה" עד כאן הכל בסדר, אלא, שבדיקה ומישוש שערכתי אצל כל פירות האבוקדו בדוכן זה במטרה למצא אבוקדו בשל לאכילה העלתה כי כולם קשים מאד והם אינם ראויים למאכל לפחות לא למשך הימים הקרובים.ואין בדוכן אפילו אבוקדו בשל אחד לרפואה.
אז למה מוצב מעליהם שלט מודפס ועליו כתוב כאמור "אבוקדו מוכן לאכילה".? לכאורה, קיים חשש פה להטעיה, ומה עם אמת בפרסום ?. הסבתי תשומת ליבה של סגנית מנהל הסניף לריסה לעניין זה והיא ניגשה יחד איתי ובדקה את העניין ומיד אמרה לי "אתה צודק מאה אחוז מדובר בטעות "ומיד מול עיניי הורתה לעובד מחלקת ירקות ופירות בסניף להסיר את השלט המטעה.
יהיו שיאמרו שהמקרה של האבוקדו שהזכרתי הוא קטנוני ויש כאן היתפסות לתפל וללא חשוב. אני סבור שזהו סיפטום לגבי תופעה רחבה יותר הקיימת ברשתות השיווק :שילוט מבלבל ואף מטעה.

דומה שאין אחד הקונה ברשתות השיווק שלא נכווה פעם פעמיים ואף יותר משלט מטעה בחנויות רשתות השיווק למינהם . פעם זה קשור במחיר המוצר פעם זה- קוד שונה של מוצר , פעם זה מבצע שנגמר ועוד כהנה וכהנה.

ראוי שרשויות הגנת הצרכן יבדקו את נושא השילוט ברשויות השיווק. העובדה שרשתות השיווק ממשיכות בכל מיני "טריקים" ושילוט מבלבל שגורם בסופו של דבר להטעיית ציבור הלקוחות מלמדת כי הם אינן חוששות במיוחד לא מארגוני הצרכנים ולא מרשיות המדינה ודאי לא מאיתנו הצרכנים שאנו כידוע צרכנים גרועים המשלימים עם המצב.

הרשתות הם עדיין כח חזק שחלק ניכר מהעיתונות הישראלית נזהר מלהתעסק איתן בגלל היותן מפרסמים גדולים. הגיע הזמן שאנו הצרכנים נאמר לרשתות השיווק לא עוד! ובכל מקרה שמתגלה לנו חשש להטעיה וברור לנו כי הוא נעשה במכוון להטעות אותנו נתלונן גם אצל מנהל הסניף וגם אצל גורמים חיצוניים .אחת הבעיות בשילוט המוצב ברשתות השיווק שמטרתו ל"סדר" את עינינו ומוחינו שהוא נע בגבול האפור שבין החוקי והלא חוקי ולכן ראוי להתקין תקנות וחוקים מחמירים יותר וברורים יותר שיחמירו את הדרישות מרשויות השיווק בכל הנוגע לשילוט הוגן ולא מטעה .

תגובות  0  אהבו 

611
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

זוכרים ומנציחים את אבי קורן
זוכרים ומנציחים את אבי קורן בבית התרבות "בית הראשונים" בגבעתיים נערך (30.10.24 )טקס חנוכת אולם המופעים ״סטודיו...
לקריאת הפוסט
גבי עמרני בן 90
השחקן והזמר גבי עמרני, מלווה את חיי התרבות בארץ מזה שנות דור. בימים אלה חוגג יום הולדת 90 ....
לקריאת הפוסט
סיפורו של גיל אלדמע - "מר הזמר העברי"
גיל אלדמע נולד ב-1928 בשכונת בורכוב (כיום בגבעתיים). אביו אברהם אלדמע (אייזנשטיין) איש העלייה השנייה (עלה...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה