מדהים כיצד הצליח הזר להעלות היסטוריה בפוסט אחד


הפוסט להלן הובא בשלמותו ללא עריכה מהפייסבוק אותו העלה מישהוא בשם Merabi Akison בתגובה להתקפות חריפות על המדינה ומדיניות הכיבוש . תגובה מקיפה המביאה בפנינו ציטוטים מההיסטוריה ודוגמאות להמחשה. העלאתי את הכתבה כי רבים ימצאו בה עניין וסיבה נוספת כי היא מרכזת נושאים שהעלאתי כאן בעבר היא מופנת אל ערבים שתקפו בחריפות את המדינה.
בוא ואומר לכם כמה מילים על ה"עם" הפלסטיני. אתם אינכם עם. אתם פיקציה מוסלמית שמטרתה אחת ויחידה - לכבוש את ארץ ישראל.
נתחיל עם השם שלכם :
הרומים שכבשו את ישראל קראו לה כחלק מאקט הכיבוש 'פרוביניקה פלשתינה' - על שם הפלישתים שישבו בערי החוף הישראליות . הפלישתים היו יורדי ים אדומי שיער שהגיעו לחופי ישראל _מ_א_י_ר_ו_פ_ה_ ונעלמו מאזורנו כ-1600 שנה לפני הולדת מוחמד .
אין לערבים שמקורם בחצי האי ערב כל קשר לפלישתים - לא גנטי, לא דתי, לא תרבותי, לא היסטורי ולא גיאוגרפי. אתם ערבים ולא פלישתים. באותה מידה יכלו הרומים לקרוא לישראל פרוביניקה שוויצריה. האם זה היה הופך אתכם לשוויצרים ?
ואשר לארץ ישראל, ..
תבחרו כל תיעוד היסטורי, כל מפה היסטורית, כל היסטוריון מקובל ע"י האקדמיה הבינלאומית שיראה לנו איפה פלסטין, מתי הייתה אי פעם בהיסטוריה האנושית מדינה או ארץ שנקראה פלסטין, מתי היה אי פעם בהיסטוריה האנושית "עם" שקראו לו העם הפלסטיני, מי אתם, מאין באתם ומה הקשר שלכם לשטחי ארץ ישראל. לא מצליח למצוא אף לא פרט אחד בשום מקום בעולם, כולל לא אצל חוקרים מוסלמים וערבים (כולל הקוראן שבו ארץ ישראל נקראת 'ארץ ישראל, ארצו של עם ישראל') שיאשש את טיעונייך .
יש תיעוד בריטי מתקופת המנדט הבריטי, תיעוד תורכי מ התקופה העותמנית, תיעוד של כל הכיבושים שהיו על ארץ ישראל - אין זכר לא לעם פלסטיני ולא למדינה פלסטינית .
ובכן, בוא נסכם שאם תמצאו כל תיעוד שהוא (שאינו חלק מהתעמולה הפלסטינית המשנה עובדות היסטוריות בדיעבד) - להיותכם וקיומכם בארץ ישראל - כבר יש לנו משהו להתחיל ממנו .
אתם צביר מקרי של פלגים ופלנגות מרחבי העולם המוסלמי, השונאים זה את זה כמעט . . . כמעט כמו שאתם שונאים אותנו . זה למעשה הדבר היחידי המאחד אתכם - השנאה לציונים. זה בסיס עלוב ביותר לכונן על גבו עם !
ב-1948 היה מספר הערבים שישבו בארץ ישראל זהה למספר היהודים שישבו בארצות ערב .
המאה העשרים הייתה מאה של הגירה וחילופי אוכלוסין על פני כדור הארץ כולו . כל היהודים מארצות ערב היגרו למולדתם ישראל. כל הערבים מישראל היו אמורים להגר חזרה לארצות מולדתם הערביות
.. לא רק שלא עשיתם כך - המשכתם להסתנן ולחדור לשטח ישראל בכל צורה מתוחכמת שאפשר להעלות על הדעת, ושמדיניותה הרופסת של מדינת ישראל אפשרה לכם .
למעשה יש לכם היום מדינה פלסטינית, היא ירדן. אבל אתם רוצים לעצמכם שלוש פלסטין - ירדן , "פלסטין החדשה" שתקום ברצועת עזה והגדה, וכמובן שערביי ישראל המזהים עצמם כפלסטינים ימשיכו להתגורר בישראל ויביאו אליהם עוד ועוד "אחים" פלסטינים מרחבי העולם. כך שבעוד עשור או שניים יהיו היהודים מיעוט בארצם וגם ישראל תהפוך לפלסטין. לא מתאים לנו .
ולכן זה מה שבסופו של דבר יקרה, גם אם השמאל שלנו מפזר אשליות הממלאות את לבכם תקווה גדולה: יהיה עליכם לחזור לארצות מולדתכם. זה יקרה או בטוב או בחרו ב ...
במשך השנים (עם ההתיישבות הציונית) אימצתם לעצמכם את האתוס היהודי, כלומר - קדושת ירושלים וזכות השיבה לציון. אמנם בניתם מסגד במרכז קודש הקודשים היהודי (מנהג מוסלמי נפוץ בעולמנו), אך עירכם הקדושה היא מכה ולא ירושלים וזכות שיבה יש לכם רק למולדתכם הערבית ולא לציון .
לסיכום, אפנה אותכם לספר חביב ומלא הומור. שמו "מסע תענוגות בארץ הקודש" והוא נכתב ע" י סופר בשם סמואל לונגהורן (הידוע בכינויו מרק טווין) ב -1867. הוא סייר בישראל לאורכה ולרוחבה . הוא לא ראה כאן לא פלסטינים, לא בוסתנים מוריקים, לא כפרים ערביים, לא ערים שוקקות. כלום. הוא ראה ומתאר עזובה, ביצות, כולרע, קדחת, חולות . "ארץ הבכא", כך הוא כינה את ארץ ישראל . כל מה שיש כאן, גן העדן הזה הנקרא ישראל – בנה הגניוס היהודי . אין פלא שאתם חומדים אותו !
ואם אתם יושבים בביתכם המחובר לחשמל ומקליד תשובה במחשב, זה כי היהודים סידרו כאן מדינה המאפשרת לכם לחיות ברמה שונה לחלוטין משל 99% מאחיכם במדינות ערב ..
אזרח יהודי ישראלי, בעל המקום
אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים
ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים.
הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים
הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ
המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות
הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו.
זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן.
יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים.
ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות
ערב טוב ותודה על המאמר שהבאת לנו מה 'פייסבוק'.
כתבה זו כתובה בלשון ישירה, פשוטה המובנת לכל,
כל מילה אמת!!
צריך לתרגם את הדברים ולפרסם בכל הארצות!
הלוואי וירבו הכותבים והמסבירים את האמת כמוך, יעקב,
וכמו האלמוני שכתב את הדברים. עליזה
אתה כבר יודע שאני מתמוגגת מאנשים שאומרים דברים כאלה.כל כך יפה הוא מוכיח,לחבק אותו.פשוט ניפלא.
אילו היית רואה את מה שכותבים ישראלים היית מקבלת פלצות. . אפשר לומר עליהם שהם עיוורים ולא רואים מה קורה מסביבם. התגובות שלהם חריפים יותר מתגובות של ערבים. תגובות שמצביעות על חוסר הבנה על מה שקורה כאן ומה שיקרה אם נחזור לקווי 67. . הכתבה של אותו זר מספרת בקיצור את מה שכולנו צריכים לדעת. לתערנו רבים תופשים עמדה בלי להכיר את המטריה..
העלאתי את הכתבה מפני שהיא כתובה בפשטות ובלי קישוטים ולכן היא קלה לקריאה והבנה.
התרבות האיסלמית נלחמת נגד כל תרבות שונה ממנה ולא רק יהודים אבל את העולם המערבי מעניין רק לתבוע ולפגוע בישראל.
או כדברי אבא אבן או"מ שמום
לא צריך לשלוח לעבאס. צריכים קודם לשלוח לנו. אילו היית רואה את התגובות שלנו כלומר של אנשי השמאל הרדיקאלים היית מבין /אנחנו הצרה של עצמנו. . תגוות נגד המחסומים . תגובות נגד המדינה על שלא מאפשרת לעובדים מעזה להיכנס חופשי וןעורכת בדיקות. . אז צריך קודם לשכנע את עצמנו אחרת אנו מאבדים את כוחנו. . והם יודעים לספר לך כי אם תפנה אתת השטחים ותתן להם את הארץ הזו הם ישמרו עליך. חחח. ראיתי סירטון ויכוח בין פרופסור מהאונברסיטה שמגיב על מה שאמר לו אחד האנשים כי זכותנו בארץ היא זכות אבות מהתנך. והפרופסור ענה לו ספר התנך בתחת שלי. .. אפילו אבו עבאס לא יתבטא כך.
לא כל המביע דעתו בנושא כל שהוא,
הן בפייסבוק, הן באתרים חברתיים והן בפני קהל,
הוא בר סמכא ודבריו הם תורה מסיני.
אני מנסה לאתר את Merabi Akison בפייסבוק ובכל אמצעי אחר ,
ואינני מוצא דבר.
לפי השם המישהו הזה הוא ממוצא גרוזיני, אינני יודע מה גילו,
מה השכלתו ומה כישוריו בנושא המזרח התיכון בכלל
והיחסים בין היהודים והמוסלמים בפרט.
על איזה נושאים נוספים הוא כתב והביע את דעתו.
רק לאחר שהעמוד על טיבו של הכותב אוכל להביע את דעתי בנידון.
המשך ערב נעים ושקט.
לא זכור לי היכן קראתי דברים דומים למה שכתב..מרבי אקיסו..
איני חושבת שהוא מחדש לנו כהו זה ממה שהיה ידועה גם אז..
ובכל מקרה הוא אמיץ וכן ירבו נפלאים כדוגמתו..
תודה יעקב ..לילה טוב..
מה עניין שמיטה להר סיני. את מי מעניין מי הוא האדם שכתב את הפוסט. מה שמעניין הם הדברים שכתב ש מדברים אלינו. . אז כן ניכנסתי לפייס שלו כשהתמונה המוצגת היא של זוג ואיני יודע אם מי שכתה זה הוא או היא אולם זה שולי.. אתה יכול להסכים או לא להסכים עם הציטוטים שלו. אז מבחינתי הוא יכול להיות שולמן או אנונימוס. יבושם לך החיפוש . אולי אזמין את ה FBI . יש לי קשרים . משפחתיים אצלם
אני מוצא בפוסט שכתב הגבר את כל הנקודות שהעלאתי כאן ובפייסבוק ומה שמצא חן בעיני זה הציטוטים והמקורות שציין. . אז אתה יכול להסכים או לא להסכים עם הדברים שכתב אולם מה חשוב אם הוא גרוזיני או חטשווילי.
הוא כתב את זה בתגובה ללתגובות שכתבו יהודים וערבים וגינו את המדינה על שבודקת את הפועלים הערביים שניכנסים מהשטחים לעבוד בישראל ועל הדרך מגנים אותנו כגזענים שפוגעים בפועלים המסכנים. אני הגבתי וכתבתי שצר לנו על הפועלים אולם אנו חייבים לבדוק בגלל כמה מחבלים שהסתננו בין הפועלים וביצעו מעשי חבלה. . . . . את זה הם לא רוצים להבין .
אתה נאיבי, ומאמץ חוות דעת של כותבים,
אשר יתכן כי הם אפילו קטינים
ומביעים דעתם מבלי שהעמיקו ללמוד לעומק את הנושא עליו הם כותבים.
אני אפרסם דברים בשם אומרם,
אשר נוגדים את דעתך ודעת רבים אחרים
אודות ארץ ישראל, הפלישתים והפלסטינים,
וגבולות ארץ ישראל לפי המקורות.
המשך יום נעים ושקט.
אתה מתייחס לדובר ולא לדברים. נראה לי שאתה מנסה להתחמק מלהתייחס לתוכן הדברים,
בתירוץ שאינך מכיר את הדובר. שיערב לך. כפי שיעקב הבהיר, הדובר לא מעניין אותו, אלא
תוכן הדברים. על פי תגובותיך, סביר שאתה מתחמק להביע את דעתך בקשר לתוכן הכתוב.
שיהא לך יום טוב ונעים.
אני מתיחס לדברים ולא למי שכתב אותם. יש בהם ציטוטים ומקורות מאיין הם שאובים. אלו דברים שכולנו מכירים ואתה יכול למצוא אותם בסיפרי ההיסטוריה ובויקפריה. . . אז מה חשוב אם חטשוילי או בוזגלו כתב. כל פרט אפשר לבדוק בויקפריה. . והפרטים ידועים לרובנו.
העלאתי את הפוסט מפני שהיא מובאת בצורה ברורה ומסודרת. . הערותיו של שלמה מצביעות על כך שאינו שלם עם הפרטים המועלים שלמעשה הם טכניים. אפשר יבדוק כל פרט בויקפריה. על שינוי השל שניתן לארץ לפלשתינה לאחר שריפת בית המקדש. על התאור של מרק טווין מביקורו בארץ ועל כל פרט אחר. . אולם שלמה מתמקד בכותב שמבחינתי הוא יכול להיות בוזגלו או חטשוילי.. אני מוצא שהפוסט שהעלה קצר ונותן הסבר ממצא לכל אלה שאינם מכירים את הבעיה הפלסטינית.
אחד הסממנים לאנשים בגיל השלישי, שגם אני נמנה עליהם הוא,
לחפש "צידוקים" לאשרור דעתם, גם אם דעתם בטעות יסודה
ולא איכפת מיהו העומד מאחורי הצידוקים.
ישנם אין ספור של מאמרים והרצאות בנושא ארץ ישראל, מדינת ישראל, פלסטינה, פלסטינאים
מוסלמים ויהודים, עם מגוון רחב של דעות לכאן ולכאן.
עקב זאת, לפני שאני אומר "אמן" ומאמץ אח אחד הצידוקים,
אני מבקש לדעת מיהו אותו "צדיק" ומה בקיאותו בנושא.
מתגובותיכם אני למד כי עמדתכם נעולה ,
ושום דעה הנוגדת את תפיסת עולמכם לא תשנה את דעתכם.
המשך יום נעים ושקט.
בתגובה לתגובתך, בה אתה מאשים אותי כי אני "מתייחס לדובר ולא לדברים"
אני מרשה לעצמי להביא מובאה ארוכה הנוגדת דעתם של רבים, ובכל זאת היא דעתו של הכותב:
"אפה זה ארץ ישראל?
כאשר אומרים ארץ ישראל למה אנו מתכוונים? כל אחד רואה אחרת ויש לו מידע והסתכלות שונים. ארץ ישראל ומדינת ישראל הם שני דברים שונים. מפת ארץ ישראל. מכירים צרפת אבל לא ארץ צורפת. המפות לפעמים לא אובייקטיביות מכיוון שמשקפות את עמדתו של מצייר המפה. ארץ ישראל הוא מושג שניתן להסתכל בשלוש כיוונים: 1) גיאוגרפי, גבולות טבעיים, 2) היסטורי, 3) דתי.
1 ) גבולות טבעיים הוא ראיון חדש יחסי בהיסטוריה העולמית, התחיל במהפכה הצרפתית. גבול טבעי כגבול מרחב. לפי התפיסה הטבע שם כל אדם במקומו, איש הקרח לא מסתובב בקו המשווה. אבל כאשר אדם התחיל לצאת החוצה אנו מתאימים את עצמנו לכל מקום. לפי דעתם כל אחד צריך להיות במקום הטבעי שלו ואז לא יהיו מלחמות. גבול טבעי זה הר, נהר, ים, דבר שקשה לעבור, בדר שקל להגן עליו. כך ניתן לראות היום את צרפת בערך באותן גבולות טבעיים. לפי האנציקלופדיה העברית מה הגדול הטבעי של מארץ ישראל? נהר ליטני, עמק ירדן, הים ואת גבול הדרומי יש בעיה. מה כתוב לגבי הגבול האנציקלופדיה של לבנון? מה הגבול הדרומי שלה? ברור שלא נהר ליטני, צריך להיות דבר שמפריד בין שני חלקים, לכן עמק יזרעאל. אפה יש מקום בארץ ישראל שכאר מסתכלים מזרח ומערב רואים משהו אחר, נוף אחר? הר הצפים בירושלים, קו המים. ברור שהוא גבול טבעי. אבל אף אחד לא יצביע עליו כגבול טבעי. בכל הגבולות הטבעיים יש טבע אחד משותף. כל אחד אומר אפה הגבול הטבעי שלו אבל כל מדינה אומרת שהגבולות הטבעיים שלה הן מחוץ משיש לה. לכן היום לא משתמשים בה.
2 ) גבולות היסטוריים. מה היה בהיסטוריה של ארץ ישראל בהיום. בעיה מאוד מעניינת, הנגב המרכזי והדרומי, לא היה חלק מיחידה פוליטי של ארץ ישראל. היום אין ספק שהוא חלק מארץ ישראל. בתקופת היסטורית היה מנוהל ממדינה, ערביה סעודית, כולל סיני. גבול ההיסטורי היגיע עד צפון הנגב.
3 ) תכונת ארץ ישראל, מה יש בארץ ישראל שאין בשום מקום אחר בעולם? בעבר היו מייצרים את מפת העולם כאשר ארץ ישראל וירושלים במרכז כי זה מה שהם הכירו, אירופה, אסיה ואפריקה. אחר כך באו החכמים ואמרו העולם הוא עגול אז אם כך אין לו מרכז. בכל אופן זה המקום היחד בעולם שיש לו מרחב שנקרא מרחב קדוש, שיש בו קדושת הארץ. נקודות קדושות, מקומות קדושים, ערים קדושות יש בכל העולם אבל ארץ קדושה זה המקום היחידי ולפחות לשלוש דתות.
ליהודים יש שלושה תחומים: לזרעך נתתי את הארץ הזאת מנהר מצרים עד הנהר הגדל נהר פרת (בראשית טו, יח). אם הוא נתן לנו אז זה שלנו. נהר מצרים, אפה זה? יכול להיות נהר הנילוס. אבל יש עוד גרסאות. הנחל הגדול בסיני, אל הריש. בשנים האחרונים יש אנשים שאומרים נחל עזה כי הוא היה גבול הפרובינציה המצרית. לפי מה שהם אומרים אז ניתן להבין את עמדות הפוליטיות שלהם. מי שאומר הנילוס אז משמעות שעיר קהיר נמצאת בארץ ישראל. לפי תפיסה דתית (הלכה) זה עניין של המשיח, זה לא עניין של העולם זה, כאשר הוא יבוא אז יקבע את הגבולות.
גבול עולי מצרים. אותם שטחים בחלוקת 12 השבטים. אזור דן. שבט דן עבר מאזור החוף לאזור הצפון (שופטים, יח) בגלל המלחמות עם הפלשתים. סיפור שמשון. במשך מאוד שנים ועד היום יהודי שמת בחוץ לארץ דאגו לכך שיקבר בארץ, בארץ הקדוש. קיים אזור שברור שלא התיישבו בו, כל אזור שפלת החוף הצפוני (עכו), סיפור שלמה המלך, מכר את האדמה תמורה עצים לבית המקדש. במשך מאוד שנים קהילת יהודית בעכו לא קברה את המתים בתחום העיר אלא בכפר יאסיף, 10 ק"מ. עכו זה חו"ל. בשנת 1947, בחלוקת הארץ, נהרייה לא הייתה חלק ממדינת ישראל.
גבול עולי בבל. הוא גבול שעד היום יהודי דתי חי ע"פ המצוות. לדוגמה השבתה. יהודי לא מעבד את אדמתו וגם אסור לאכול דבר שיהודי מעבד באדמתו. הגבול הזה הוא מאוד ברור. מופיע במשנה בכמה מקומות. בבית שאן נמצא בית כנסת עם ריצפה שכתוב "זה גבול הארץ". אילת, גוש קטיף הם לא חלק מארץ ישראל, לכן בשנת שביתה ניתן לאכול מה שהם מגדלים. עד חמות אשקלון.
גם הנוצרים ומוסלמים לא יודעים אפה זה ארץ ישראל. כאשר התחילה את העליה היהודית לארץ ישראל, כלומר, להתיישב בארץ ישראל אז ראשון לציון זה ארץ ישראל אבל מטולה? הטורקים אסרו עליה לארץ ישראל, אז עצרו אוניות אבל יכול יהודי להגיע לבירות ומשם להגיע לגליל. גם לטורקים לא היה ברור אפה זה ארץ ישראל. עד סוף מאה ה- XIX תחילת המאה ה- XX לאחר שהבריטים משתלטים על הארץ הם מקימים יחידה טריטוריאלית אחת, פלשתינה(א"י) Palestine. הם לראשונה נתנו לארץ גבולות בשנת 1920. ברגע זה כל מה שהיה קודם נעלם. אפה היו הצלבנים, העותומאניים, הורדוס ומלך דוד זה חלק מההיסטוריה. מכאן זה מרחב ארץ ישראל. הם הקימו את ירדן. ממטולה עד הנגב מהים עד המדבר, איזה מדבר? מדבר ירדן.
בדרך כלל קיים עם ואחר כך שמים את הגבולות. כאן קרה ההפך, קודם הגדירו את הגבולות ואחר כך הגיע העם היהודי. שטח גדול מאותה אימפריה עותומאנית חילקו בסרגל וסגרו בתוך גבולות עמים, לפעמים עמים שונים. מה זה ירדן? אף פעם לא היה קיים. מה זה לבנוני? תושבים שחיים בתוך גבולות שצרפת החליט שזה לבנון. מה זה פלסטין? מי שנמצא בגבולות המנדט. הגבול עובר בין כפרים קרובים בצפון, לפעמים אותה משפחה או שבט נפרדו. כמה שניסו בשנים האחרונות לשנות את הגבולות האלא לא הצליח. מדינת ישראל נכנסה לסיני יצא, נכנס בלבנון ויצא. גם מצרים נכנסה בעזה. מה זה רצועה עזה? מה שהמצרים כבשו במלחמת עצמאות. נהר הירדן אף פעם לא היה גבול של ארץ ישראל.
בשטח כל כך קטן היו הרבה שינויים, הרבה עמים נכנסו ונתן לעצמו זכות לגעת בארץ, 27000 ק"מ מרובע. לבנון היא חצי שטח של מדינת ישראל. אחד המאפיינים הוא שבשטח כל כך קטן יש בה הרבה נופים. האזור משפיע על התיישבות האנשים וכך רואים שרק 5% הכלל האוכלוסיה נמצאת בנגב הוא בעצם 50% מהשטח או המדינה. לא בגלל המרחק מת"א, היום ניתן לנסוע ברכבת מאוד מהר. במדבר לא גרים אנשים גם במאה ה- XX. האקלים משפיע על האוכלוסיה. בעבר אפה התפתחו האוכלוסיות והתרבויות הגדולות? מצרים, אירן, הודו, סין, מה משותף לכולם? נמצאים צמודות נהרות. אפה שיש נהר גדול אז שם התפתחו אימפריות גדולות בשלב הראשון. למה יוצר אימפריה? הבעיה המרכזית, באורך האמזונה או דנובה לא קרה, דפקה באזורים שהתרבות חיה בעצם או על הנהר או על הגידול שלו. כדי להתמודד עם השינויים של נהר גדול, כפר קטן לא יכול, לבנות תעלות, סכרים, גשרים וכולי, רק אימפריה יכולה לעשות. דפקה אצלנו באורך הנהרות לא נמצאים ישובים או לא התיישבו אנשים, גם בנהר הירקון. תל אביב היגיע לירקון ולא כמו לונדון או פריס שהתחילו בנהר.
מה הפך של אימפריה בתפיסה של אנשיי המאה ה- XIX, עיר מדינה. אפה התפתחו ערי מדינות בעולם הקלאסי? ביוון. למה ביוון ערי מדינה ובמצרים אימפריה? יוון בניה בהרים ועמקים, בכל עמק התפתח תרבות. ההר או רכס הפריע להגיע לצד השני. ארץ של הרים מפתח יותר תרבות מאשר ארץ של מקשורים. וכך ארץ של נהרות ומקשורים מפתח אימפריות. ארץ ישראל דומה ליוון. כאשר יהושוע השתלט על הארץ היו בה 31 מלכים. מה היה מלך? מי שהיה אחראי על הכפר. זה היה ערי מדינה כי המשטר בארץ באותה תקופה היה מלך.
אפה יושבים הערבים בארץ ועל איזה צבע? הרים, צהוב. אפה היהודים? הנרות, ירוק. למה שמים צבע ירוק? כי זה נמוך. באירופה מישורים זה ירוקים. הקרטוגרפיה התחילה אירופה ולכן לקחו את הצבעים שלה. מה החלוקה אומרת? הערבים על הרים, היהודים במישור. האם זה דבר שנובע מהאופי שלנו או היסטוריה? בעבר היה הפוך. היהודים ישבנו על הרים הכנענים ,פלשתיים היו במישור. בתוך 100 ק"מ נמצאים ישובים עברים, יהודים, ערים מפותחות, מדבר. נוסעים מהחוף ומגיעים עד 800 מ. בירושלים ואחר כך 400- בים המלח ומגיעים לאמן, ירדן שנמצאת בגבה של 900 מ. כל זה במרחק של 100 ק"מ. אין מצב דומה במקום אחר בעולם. בארץ ישראל שטח המישור החוף מאוד קטן ומשתנה באורך החוף. במצרים 1000 ק"מ עולים 120 מ.
יש גם הבדלים בין הצפון והדרום בקשר לגשם, 800 מ"מ בגליל לבין 100 מ"מ באזור באר שבע. נופים שונים, טופוגרפיה שונה. כל הדברים האלו השפיעו על ההתפתחות של המרחב, אנשים שונים. מה משפיע, האם האדם הוא תבנית נוף מולדתו או המולדת הוא תבנית נוף האדם, התשובה כמו הרבה מקרים היא גם וגם. תלוי מי זה האדם, הטכנולוגיה שיש לו, תלוי מי השלטון. למה היום יושבים בנגב אנשים? מכיוון שממשלת ישראל רוצה שיושבו שם אנשים. לפני שנת 1948 הישוב קבע היחידי שהיה בנגב הוא באר שבע. אחרי הקמת מדינת ישראל יושבים בבאר שבע 200 אלף תושבים וכל הנגב 500 אלף תושבים. כל משהשתנה זה בגלל שהשלטון הבריטי לא היה לו שום אינטרס מיוחד להתיישב בנגב. בנגב היו ישובים נבטים (שיבטה, ניצנה, עובדת,…), האקלים לא השתנה אז למה הישובים האלו התפתחו? בגלל שהבן גוריון שלהם רצה שיהיה התפתחות בנגב. זה משאבים, כוחות, ידע כדי לשבת בנגב. השלטון קובע לא מעט לגבי התכונות השונות שיהיו קיימות בארץ.
מה יש בארץ של 27000 ק"מ מרובע. בכל מקום רואים את התופעה הזאת שניתן לחלק ב- 5 יחידות.
4 2
\ / \ /
_\ /_\ /_
5 3 1
1 ) מישור החוף: מאופיין קצר מאוד, 5 עד 10 ק"מ. יש מקומות כמו בכרמל ורכש ראש הנקרה שמגיע עד הים ולכן אין בו מישור החוף. בחלק הדרומי יש יותר.
2) הר מערבי: הולך בכל אורך הקו, כמו הרי הנגב, הרי יהודה, הרי שומרון, גליל תחתון, גליל עליון, הרי לבנון. הכל יחידה אחת. השיא שלה בלבנון מגיע ל- 3000 מ. השיא שלה בישראל מגיע בהר מירון ב- 1208 מ. הרי יהודה ב- 1000 מ. פחות או יותר בין 40 ל- 50 ק"מ רוחב.
3 ) בקעת הירדן היא חלק של השבר הסורי אפריקני. מגובה ירושלים 800 מ. מגעים לים המלח 400-. להסתכל במפות מה גובה של ים המלח אבל גם לבדוק את התאריך. כל שנה הוא יורד מטר. כך היום בשנת 2008 הוא 421-. כל הירודה הזו במרחב של 20 ק"מ.
בהרי לבנון הבקעה מגיעה לגובה של 1000 מ. מעל פני הים, אבל הר הלבנון על ידו הוא בגובה של 3000 מ. כלומר הפרש של 2000 מ. במרחב של 10 ק"מ.
4 ) הר המזרחי: הרי אדום, הרי מואב, הר נבו, הרי גלעד עד החרמון. גובה הר חרמון 2800 מ. אבל בשטח שנמצא היום הריבונות ישראל הוא 2300 מ. במלחמת ששת הימים לא היה צבא בחרמון ולכן צבא רגלי לא עלו להר. כאשר הגיע אזר ויצמן, סגן הרמטכ"ל, שולח מסוק והא רק הצליח להגיע לגובה של 2300 מ.
רכס ההרים נקטעים בעמק יזרעאל, עמק חרוד, עמק בין שאן לכן היה הנתיב הקבוע שהוביל מין הים התיכון לבקעת הירדן. כאן עבר רכבת העמק שבנו הטורקים בשנת 1906. כל הדרכים החשובות הן צפון-דרום מכיוון שללכת מערב-מזרח היה מאוד קשה."
נהנתי לקרוא את המחקר שערכת וכתבת בפוסט לעמיר. . חומר מעניין ואני מאמין שרבים ימצאו בו עניין. אולם הוא לא עונה על אף אחת מהקושיות שהתעוררו בויכוח שבו טוענים שני צדדים כי....הטלית שמצאו שייך להם (בהנחה שלמדת גמרא ראתה מכיר את בבא מציאה). שתי קבוצות אנשים אחד הוא עם מוגדר מאז ומתמיד והשני הוא צבר אנשים שהגיעו לאזור כמהגרי עבודה והשתקעו בה והשאלה למי שייכת הארץ הזו. ? לכל טענה שתועלה על ידי אחד הצדדים ישנה טענת נגד של הצד השני. סביר להניח שטענות שונות שמועלות ,בין אם הן מסתמכות על ההיסטוריה או על מיסמכים שונים או על הסקת מסקנות ממצבים שהיו המצביעים על כך שהוא צודק. . לבטח לא תהיה הסכמה בין שני הצדדים. ולבטח אנו לא נסכים לותר כאשר אנו מאמינים בצידקתנו בעיקר כי אין לנו לאן ללכת ולהם יש. אז הדרישות שלהם הם "פלסטין מהים עד הירדן" והדרישות שלנו הן" ראה את הארץ לך נתתיה......" אז בידינו מסמכי טאבו למכביר המצביעים על זכותנו על ארץ ישראל. על איזה ארץ ישראל? פתח מפות ותראה היכן ישבו אבותינו בשני עברי הירדן. . הקושאן הברור שחצוב באש הוא ספר הספרים שגם הנוצרים מכירים בו. הקושאן האחר הוא הצהרת בלפור והחלטת חבר הלאומים של 1920 . ולא חשוב איזה פרושים ניתן לו. אילו החליטו אוחזי המנדט להקים את הבית היהודי ,היינו היום מדינה גדולה פי כמה. אולם האימפריה הבריטית חשבה על נפט והוא היה בחצרותיהם של הערבים ולכן מכרו אותנו בנזיד עדשים. מה שמלמד שלא חשוב מה המיסמך שבידינו חשוב כיצד אתה רואה אותו ונילחם עליו. וכאן ניכנס לתמונה הקושאן השלישי המצביע על זכותנו על הארץ הזו. הקושאן הוא קיבריהם של חיילינו שנפלו כאשר היינו צריכים להילחם על חלקת אלוהים הקטנה שקבע האום ושגם אותם רצו הערבים לקחת. זה הקושן הכי חזק. כבשנו בדם את מה ששייך לנו כי הם הכריחו אותנו להילחם על המדינה. . יתכן וכל מה שציינתי כעובדות וקושנים למיניהם הם סתם שטויות. אולם אנו חייבים להיצמד אליהם ולהאמין שאנו יושבים כאן בזכות. אם אנחנו לא נאמין אז כיצד יאמינו לנו אחרים. וכיצד נוכל להמשיך להילחם על זכותנו לחיות כאן במדינה שלנו מוגנת ובטוחה. . נכון שבקושנים שלנו יש חורים רבים אולם העיקרון שבהם הוא שצריך להנחות אותנו גם אם המיסמכים לא שלמים. . ראה מה קורה בצד שכנגד. אין להם קושנים וגם לא מסמכים להסתמך עליהם. נהפוך הוא ספר הספרים שלהם מציין שישראל שייכת ליהודים.
נרצה או לא מלחמת ששת הימים ההרואית יצרה בעיה של תושבי השטחים המוחזקים מעולם ממשלות ישראל לדורותיהם
לא סיפחו את הגדה שלא לדבר על כך שאת עזה החזרנו .
אני מבין שהמאמר עוסק בכך שלא היתה מדינה פלסטינית בתחומי הקו הירוק ובכלל , מכאן שאין גם פלסטינאים , דא עקא שיש גם אנשים לא יהודים - יהיה שמם אשר יהיה-בגדה המערבית שכל העולם לרבות ממשלת נתניהו (ראה נאום בר אילן המפורסם) שלפחות הצהרתית נתניהו
מכיר בעקרון "שתי המדינות לשתי העמים" .
נרצה או לא את הבעיה הזו צריך לפתור אם לא בדור הזה אז בדורות הבאים, איך לפתור? אנני יודע , בעיה קשה , מסובכת, חוסר אמון , גם מצידי, בצד השני .
החזרנו את עזה חטפנו טילים נחזיר היום את הגדה אני בטוח שבציר הזמן יישלחו טילים גם משם, אבל יש בעיה שצריך לפתור.
חס וחלילה, שלא תבין שאני חולק על דעתך שלנו היהודים הזכות המלאה והבלעדית על
כל חלקי ארץ ישראל כפי שנאמר ונכתב בספרנו הקדוש , כך חונכתי וכך גם חינכתי את ילדי,
לעשות הכל בכדי לשמור עליה מכל רע.
גם אני וגם ילדי שירתנו את המדינה ושרתנו בצבא, ולדאבון לבי בני ישראל נהרג בהטיסו מסוק
במלחמת לבנון הראשונה במשימת חילוץ פצועים ביום הראשון למלחמה.
כל מה שאני מנסה להראות הוא כי ישנן דעות שונות בציבור ולא כולם מסכימים עם כולם,
ולפני שאני מצדד בדעה כל שהיא , אני נוהג לעמוד על טיבו של המצדד, ולא "קונה"
כל דעה "על עוור".
המשך ערב נעים ושקט.
אנו נמצאים בבעיה. מחד אנחנו רוצים לפתור בעיה ולהקים מדינה לצידנו ומאידך אנו יודעים שיושבים מולנו צבר אנשים שהם כאן אולם לבם הוא עם ערביי המדינות השונות מסביבנו שהם רואים בהם אחים. . הקמת מדינה בקווי 67 היא פצצה ש. ישראל תהיה צרה וארוה כמו צורת בננה. כמה קי יהיה לתקוף אותה. המקומות הרגישים כמו שדה התעופה ומתקנים שונים יהיו חשפים לפגיעות. . והבעיה העיקרית של ישראל היא בעית הביטחון שמחייבת חילופי ש/טחים עם הערבים בעיק באזור הביקעה השולט על הגבול הארוך של הירדן. . השיחות שניהלב השרה ליבני במשך שנה עם אנשיו של אבו מאזן לא הניבו תוצאות . ההנחה שלא הצלחנו להגיע עימם להסכמות בנושא חילופי שטחים וסביר יותר להניח כי אבו מאזן חושש משלום מאחר וברור לכולם כי החמס לא יאשר הסכם כזה.. אז בלית ברירה אנו נמצאים בהקפאה. אין ישיבות עם הםלסטינים. אין התקדמות ואין שיחות. . זה מצב מסוכן אולם יחד עם זאת הוא יכול להיות יותר מסוכן אם נוותר. אז ההקפאה הזו משחקת לידיהם של הימין שאינו רואה שתי מדינות באזור. חחח. הטם צריך להתכונן למלחמה?
אין בינינו חילוקי דעות על זכותנו על ארץ ישראל אולם סביר שיש בינינו חילוקי דעות על הדרכים לפיתרון הסיכסוך הישראלי ערבי. אני מודע לאסון שפקד אותך בנפול בנך ישראל ושותף לכאבך. . כןלנו רוצים לראות את השלום שישכון באזור אולם לא כולנו מאמינים בצד השני ש/מצהיא כי הוא רואה את סיום הסיכסוך בפלסטין מהים עד הירדן. איני מאמין להם ויש לנו תעןודות כתובות בדם שאסור להאמין להבטחות שהם ישמרו עלינו. לא רק מאורעות תרפט חוצצות בינינו. המילחמה שכפו עלינו כשרצו לחסל את המדינה שהקמנו על פי החלטת האום . הם רצו אז את הכל והם רוצים גם עכשיו והם לא מתביישים להצהיר על כך. אז אבו מאזן הוא בובה. הוא אינו יכול לקבל הכרעות מפני שהוא יודע מי קובע אם יהיה שלום באזור ומי שקובע הוא החמס. והשאלה היא כיצד אנו צריכים להתמודד עם המצב. לחזור לקווי 67 זו מתכונת לאיבוד לדעת בעתיד . אף אחד אינו יכול להבטיח שהם יהיו ילדים טובים . המדינה הצרה תהיה נתונה לאיומים ולסכנות של פגיעה במקומות הרגישים כמו שדות תעופה, מים, חשמל ו.. מתקן הטכסטיל. . אז להיכנע לתנאים המוכתבים זה איום לקיום שלנו. אם לא יושג הסכם שישאיר בידינו איזורי ביטחון נצטרך להמשיך במצב שהוא לא שלום ולא מלחמה..