הגיע הזמן לשתף
כשבית הספר הופך ממוסד חינוכי למוסד עסקי.

לכבוד:
מנהלת חט"ב
הנדון: התלמידה אסנת מכיתה ט'- התנהלות לא תקינה
ביום 25.04 התקיים המבחן בביולוגיה, בדיוק במועד שנקבע לו, כפי שהופיע בלוח המבחנים שניתן לכל התלמידים.
אסנת הגיעה לשיעור זה. היא ביקשה לדחות את מועד כתיבת המבחן, בטענה, שהייתה מלווה בפתק מהאם, על כך שלא הספיקה להתכונן בגלל חתונת אחותה.
הבהרתי לאסנת שמועד ב' מיועד אך ורק לתלמידים אשר נעדרו ביום בו התקיים המבחן ומסיבה מוצדקת. מועד המבחן היה כאמור ידוע מראש, כמו גם, כך אני מניחה, מועד החתונה של האחות. ולכן אפשר היה להתארגן בהתאם.
הוריתי לה בכל מקרה לכתוב את המבחן. למרות זאת את המבחן שלה לא קיבלתי בחזרה בסוף השיעור.
כאן עלי לציין שאין זו הפעם הראשונה בה ביקשה אסנת להיבחן במועד ב', כשהיא נוכחת בשיעור במועד הראשוני בו מתקיים המבחן.
בעקבות פנייה טלפונית של האם (כמדומני בערב של יום המבחן או למחרת) לאפשר לאסנת למרות הכל להיבחן במועד ב', הגעתי לידי החלטה לשתף את המחנכת של אסנת בסוגיה זו, ויחד לגבש החלטה. הבהרתי לאם שאת החלטתנו אמסור בהקדם, מיד אחרי שאקיים את השיחה עם המחנכת.
וכך אכן נעשה – פניתי למחנכת ויחד הגענו להחלטה שלפנים משורת הדין תיבחן אסנת במועד ב'. לא הייתי שלימה עם החלטה זו, אך בלחץ המחנכת לבסוף כאמור קיבלתי אותה.
כתבתי מבחן חדש, באותם נושאים. השקעתי מאמץ וזמן, כי מבחן אחר קשה יותר לכתוב. למבחן צרפתי את טופס מועד ב' שמילאה אסנת, על המבחן רשמתי אני את שמה, ומסרתי בהמשך למורה האחראית על מבחני מועד ב'.
כעבור מספר ימים מצאתי בתאי מבחן בביולוגיה של אסנת. לא היה זה המבחן שמסרתי למועד ב', אלא המבחן הקודם, זה שנעשה במועד א'!
מיד פניתי עם המבחן למחנכת, תוך שקראתי לאסנת להגיע למפגש הזה. אסנת טענה שזה המבחן שקיבלה במועד ב'. המחנכתה החליטה לשתף בעניין את רכזת השכבה.
בערב התקשרה אלי אמה של אסנת. הטיחה בפני דברים קשים. אמרתי לה שאם היא מעוניינת לברר את העניין עליה ליצור קשר עם המחנכת על מנת לתאם איתה פגישה, שגם אני אהיה נוכחת בה.
הפגישה אכן התקיימה. נכחו בה אסנת, אמה, מחנכת הכיתה ואנוכי.
לא רק שלא זכינו להתנצלות על המעשה החמור שנעשה – גניבת טופס המבחן שניתן במועד א' וטענה שקרית כי זהו המבחן שניתן לה במועד ב', אלא שהופנתה כלפינו אצבע מאשימה – אנחנו לא בסדר, אנחנו רוצים להכשיל את הילדה.
אני רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהלות הזאת של תלמידה מבית הספר, בגיבוי של אמה.
ערכים עומדים לפני הכל, וכאן, במקרה הזה, הם הפכו ללעג ולקלס.
בית הספר אמור לשמש דוגמא להתנהלות ערכית נכונה, ולא להתכופף ולהשפיל ראש בפני אלה שמתנהלים על פי קודים אחרים.
בברכה
מירה, מורה לביולוגיה
העתקים:
אסנת
מחנכת כיתה ט
רכזת שכבת כיתות ט'
רכזת מבחני מועד ב'
מנהלת חטיבת הביניים
מנהל בית-הספר
אפילוג
כעבור כמה ימים פנתה אלי המחנכת בבקשה לכתוב מבחן חדש. אמרה שזו הוראה של מנהלת חטיבת הביניים. הייתי המומה.
כיצד יתכן שבית הספר מכופף ערכי חינוך בסיסיים, כמו יושרה, כמו אמת, רק על מנת לרצות הורה.
לא הסכמתי בשום פנים ואופן לכתוב מבחן נוסף.
למחרת, פנתה אלי מורה שהיא חברה לצוות, ושאלה לגבי הנושאים שנכללו במבחן. נדהמתי – היתכן שפנו למורה אחרת כדי לכתוב את המבחן? לשאלתי, היא ענתה –כן.
היא בחרה לתת יד להתנהלות הפושעת הזו. כתבה מבחן, הילדה נבחנה. ההורה למד – אמת ויושר הם חסרי משמעות בבית הספר. כוח הוא השולט.
מזה זמן שהתלבטתי האם לחכות לגיל פרישה או להקדים אותה. עבודה שוחקת, שאינה מתוגמלת כראוי.
המקרה הזה שם קץ להתלבטותי. בשנה שלאחר מכן פרשתי מעבודתי בהוראה.
(נ.ב. שם התלמידה שונה)
מנהלת חט"ב
הנדון: התלמידה אסנת מכיתה ט'- התנהלות לא תקינה
ביום 25.04 התקיים המבחן בביולוגיה, בדיוק במועד שנקבע לו, כפי שהופיע בלוח המבחנים שניתן לכל התלמידים.
אסנת הגיעה לשיעור זה. היא ביקשה לדחות את מועד כתיבת המבחן, בטענה, שהייתה מלווה בפתק מהאם, על כך שלא הספיקה להתכונן בגלל חתונת אחותה.
הבהרתי לאסנת שמועד ב' מיועד אך ורק לתלמידים אשר נעדרו ביום בו התקיים המבחן ומסיבה מוצדקת. מועד המבחן היה כאמור ידוע מראש, כמו גם, כך אני מניחה, מועד החתונה של האחות. ולכן אפשר היה להתארגן בהתאם.
הוריתי לה בכל מקרה לכתוב את המבחן. למרות זאת את המבחן שלה לא קיבלתי בחזרה בסוף השיעור.
כאן עלי לציין שאין זו הפעם הראשונה בה ביקשה אסנת להיבחן במועד ב', כשהיא נוכחת בשיעור במועד הראשוני בו מתקיים המבחן.
בעקבות פנייה טלפונית של האם (כמדומני בערב של יום המבחן או למחרת) לאפשר לאסנת למרות הכל להיבחן במועד ב', הגעתי לידי החלטה לשתף את המחנכת של אסנת בסוגיה זו, ויחד לגבש החלטה. הבהרתי לאם שאת החלטתנו אמסור בהקדם, מיד אחרי שאקיים את השיחה עם המחנכת.
וכך אכן נעשה – פניתי למחנכת ויחד הגענו להחלטה שלפנים משורת הדין תיבחן אסנת במועד ב'. לא הייתי שלימה עם החלטה זו, אך בלחץ המחנכת לבסוף כאמור קיבלתי אותה.
כתבתי מבחן חדש, באותם נושאים. השקעתי מאמץ וזמן, כי מבחן אחר קשה יותר לכתוב. למבחן צרפתי את טופס מועד ב' שמילאה אסנת, על המבחן רשמתי אני את שמה, ומסרתי בהמשך למורה האחראית על מבחני מועד ב'.
כעבור מספר ימים מצאתי בתאי מבחן בביולוגיה של אסנת. לא היה זה המבחן שמסרתי למועד ב', אלא המבחן הקודם, זה שנעשה במועד א'!
מיד פניתי עם המבחן למחנכת, תוך שקראתי לאסנת להגיע למפגש הזה. אסנת טענה שזה המבחן שקיבלה במועד ב'. המחנכתה החליטה לשתף בעניין את רכזת השכבה.
בערב התקשרה אלי אמה של אסנת. הטיחה בפני דברים קשים. אמרתי לה שאם היא מעוניינת לברר את העניין עליה ליצור קשר עם המחנכת על מנת לתאם איתה פגישה, שגם אני אהיה נוכחת בה.
הפגישה אכן התקיימה. נכחו בה אסנת, אמה, מחנכת הכיתה ואנוכי.
לא רק שלא זכינו להתנצלות על המעשה החמור שנעשה – גניבת טופס המבחן שניתן במועד א' וטענה שקרית כי זהו המבחן שניתן לה במועד ב', אלא שהופנתה כלפינו אצבע מאשימה – אנחנו לא בסדר, אנחנו רוצים להכשיל את הילדה.
אני רואה בחומרה רבה ביותר את ההתנהלות הזאת של תלמידה מבית הספר, בגיבוי של אמה.
ערכים עומדים לפני הכל, וכאן, במקרה הזה, הם הפכו ללעג ולקלס.
בית הספר אמור לשמש דוגמא להתנהלות ערכית נכונה, ולא להתכופף ולהשפיל ראש בפני אלה שמתנהלים על פי קודים אחרים.
בברכה
מירה, מורה לביולוגיה
העתקים:
אסנת
מחנכת כיתה ט
רכזת שכבת כיתות ט'
רכזת מבחני מועד ב'
מנהלת חטיבת הביניים
מנהל בית-הספר
אפילוג
כעבור כמה ימים פנתה אלי המחנכת בבקשה לכתוב מבחן חדש. אמרה שזו הוראה של מנהלת חטיבת הביניים. הייתי המומה.
כיצד יתכן שבית הספר מכופף ערכי חינוך בסיסיים, כמו יושרה, כמו אמת, רק על מנת לרצות הורה.
לא הסכמתי בשום פנים ואופן לכתוב מבחן נוסף.
למחרת, פנתה אלי מורה שהיא חברה לצוות, ושאלה לגבי הנושאים שנכללו במבחן. נדהמתי – היתכן שפנו למורה אחרת כדי לכתוב את המבחן? לשאלתי, היא ענתה –כן.
היא בחרה לתת יד להתנהלות הפושעת הזו. כתבה מבחן, הילדה נבחנה. ההורה למד – אמת ויושר הם חסרי משמעות בבית הספר. כוח הוא השולט.
מזה זמן שהתלבטתי האם לחכות לגיל פרישה או להקדים אותה. עבודה שוחקת, שאינה מתוגמלת כראוי.
המקרה הזה שם קץ להתלבטותי. בשנה שלאחר מכן פרשתי מעבודתי בהוראה.
(נ.ב. שם התלמידה שונה)
חג האהבה
ירח של טו באב
כמוהו כירח של כל טו בחודש.
לאהוב
מתאים תמיד
לקריאת הפוסט
חֲנֻכָּה
כְּשֶׁהָלַךְ הָאוֹר וְהִתְמַעֵט
בְּתַהֲלִיךְ קוֹסְמִי מֻפְלָא,
עָשָׂה הָאָדָם לְמַגֵּר
אֶת...
לקריאת הפוסט
ושוב שנה חדשה
כצמד טליים תמימים
בעשב הירוק, הפשוט.
לאלה אני מתגעגעת
לכאלה מייחלת.
מאחלת
שכזו תהיה
השנה הנכנסת
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות
כולי הערכה להחלטתך. את נהגת על פי הערכים הנכונים ,הערכים שכל נער ונערה אמורים להצטייד בהם בשירותם בצבא ובאזרחות.
במקרה הזה הנערה למדה מאמה ומבית הספר מה כוחה של כוחנות ואף אלימות. ואחר כך מתפעלים על התנהגות האזרחים ...
והלוואי מסיפור זה ילמדו אנשי חינוך אחרים...ראוי לפירסום בכל מקום אפשרי .
הבאתי לא כדי להאדיר את עצמי - אני חושבת שכך כל אחד אמור לנהוג, שזה לא אמור להיות יוצא דופן.
הבאתי כדי לחשוף, ולו במעט, כיצד המערכת מכופפת עצמה כלפי "מקבלי השירות" (מנימוקים כספיים - יותר הורים מרוצים - יותר תלמידים - יותר תקנים לבית הספר).
גם לי היו התנסויות כאלו, כאשר המערכת התכופפה לפני שקרים וזיופים של תלמידים שאני גיליתי, היה לי מקרה שזכור לי היטב. סיפרתי לך כבר שבבית ספרנו התלמידים עשו עבודות בהיקף של עבודה סמינריונית, במקום בחינת בגרות. אז היה לי תלמיד שבזבז את הזמן ובמשך חודשים ארוכים לא הגיש לי שום דבר לבדיקה. יום אחד, קצת לפני מועד ההגשה הוא מגיש לי עבודה גמורה. אני קראתי אותה בעיון וראיתי שהעבודה מורכבת משני חלקים שונים לגמרי בסגנון הכתיבה, בתחביר ובצורת החשיבה. הן גם היו ברמה אקדמאית גבוהה בהרבה משל תלמיד בכיתה י"א. הגעתי למסקנה שהתלמיד העתיק משתי עבודות שונות את שני החלקים של העבודה, ואפילו לא טר למזג אותם. הודעתי לו שאני לא מקבל את העבודה ואני חושד בזיוף. הראיתי את זה למרכז המקצוע והוא סבר שאני צודק, אך בשיחה עם התלמיד והמחנכת ואני הוא חזר בו ואמר שאין לי הוכחה לטענתי. את העבודה העבירו לבודק אחר. התלמיד למד שהשקר משתלם.
תודה לשיתוף הזה
בכל מקרה, אם לא אלימות אז דרכים חכמות / מתחכמות
בכל מקרה, כנראה לא שגרתיות
האסלאם משתלט על אמריקה (ראי את הבלוג שליעקב)...רואים ושומעים חדשות לבקרים שהם משתלטים גם על אירופה...
אנחנו כאן במדינת ישראל הקטנה והמושחתת יושבים ספונים בבתינו ואוטמים אוזנינו ותשומת לבינו לנעשה בארץ (מתקרנפים...אליבה--דה--קשת...)
בתי הספר מזמן אינם מקום מחנך מכיוון שהפוליטיקה וההתבטלות העצמית 'אכלה' את המורים..(שכר? תנאים? שמאל וימין?)
ההורים משתפים פעולה עם התלמידים לביטול והשמדת כל גורם מחנך...
יאללה!! בואי נצא להשתזף בשמש--(מסרטן...) נשתה קפה ארומאטי חזק---(לחץ-דם) נעשן סיגריה--(גם מסרטן)
ונחיה את החיים האילו קיבינימאט!!
כן, זה היה מקרה מכעיס ומקומם. אבל יש במערכת גם מעשים יפים, שאולי כדי לאזן עלי לספר גם עליהם.
ואפשר כמובן ללכת לים כשהשמש שוקעת ולשתות קפה שחור ארומטי במידה, ובמקום לעשן, ליהנות מאוכל איכותי ומחברה טובה.
וכמובן לנסוע לכרתים, כהצעתו של קשת דניאל ידידנו.
המשך שבוע טוב שיהיה, שנדע לזהות גם את הדברים היפים.