מוטקה > בלוגים > הבלוג של טובה פריש . > "האני",גוף ראשון ביצירה

"האני",גוף ראשון ביצירה

"האני",גוף ראשון ביצירה

אני רוצה להעמיד איזשהו קו של מה שאנחנו כותבים כאן,על דיוקו.

כשאנחנו כותבים שיר ,תכופות אנחנו משתמשים בגוף ראשון(אני), אבל אין זה אומר שהכוונה למי שכותב את השיר.

לעתים,אם המשורר(בואו נעז ונאמר זאת כך)או הסופר נוקטים בלשון של "אני", לא תמיד הם מתכוונים לעצמם.יתר על כן,לפעמים הסופר הוא גבר ומשתמש בגוף ראשון בסיפור ,כאילו האשה היא המספרת את מה שקרה לה.למשל ב"מיכאל שלי"הסופר הוא עמוס עז,אבל הדוברת המגוללת את הארועים היא אשה.דבר דומה יכול לקרות בשירים.המשורר רוצה להביע איזשהו רעיון,או הוא חלם על איזשהו שיר,והוא נוקט בלשון "אני"כלומר גוף ראשון.אין זה בטוח שבאמת זה מה שקרה לו.אף כי שירה היא יותר אישית מסיפור.

אז אתם שואלים אותי מה אני רוצה לומר בזה?או.טוב ששאלתם.!

כשאנחנו מתיחסים לשיר או א?ל נאמר   "המשוררת עצובה"או המשוררת צוהלת משמחה"כי אולי היא עצובה וכותבת שיר שמח.או להפך.אז מה לומר?יש לומר"הדובר בסיפור"או הדוברת בשיר"כי יש הבדל תכופות,בין מה שכתוב בשיר לבין  הכותב אותו.לכן לפעמים כשמראיינים סופר שואלים אותו אם העובדות בסיפור אוטוביוגרפיות.כי ברור שסיפור או שיר יכולים להיות בדייה  גמורה.שמצוצה מהאצבע,מפרי דימיונו הקודח של הסופר או המשורר.ועל זה נאמר בתורת הספרות"מ?יט?ב השיר-כ??זבו?"כלומר הכזב,השקר,הדימיון,יוצרים אתהסיפורים הטובים ביותר.אם כי זה לא תמיד נכון.




תגובות  11  אהבו 

621
יפה דרשת ברשומה, ואת צודקת בהחלט בתוכנה.
לעיתים קשה לנו להבין את החשיפה של הכתב/ת עד שמתברר שהשיר או הסיפור נכתב אומנם בגוף ראשון אולם מבטא פנטזיה או תאור של מה שהכותב רוצה להיות. לא כולם יכולים להסתתר מאחורי ...
לעיתים קשה לנו להבין את החשיפה של הכתב/ת עד שמתברר שהשיר או הסיפור נכתב אומנם בגוף ראשון אולם מבטא פנטזיה או תאור של מה שהכותב רוצה להיות.
לא כולם יכולים להסתתר מאחורי דמות שאולה. ואז הסיפור הוא תאור של מה שהיה משהוא הדומה ליומן. חה...אני כזה. בתוקף תפקידי כמנהל בנק הייתי אמור לכתוב דוחות וסקירות. תאור של לקוח ומצבו הפיננסי. כמה קצר כמה טוב. מעט מילים עם הרבה תוכן. זו הסיבה שהסיפורים שלי קצרים.
אז הארת את עיני ובעתיד אנסה להעלות סיפור דימיוני כשאנסה להיכנס לגופו או גופה ש דמות אנונימית.
אם אכן זה מהדמיון מאחר ורוב התשובות לתגובות מהכותב,,נשמעות כאמתיות ואין הם שוללים את התגובה אלא מאמתים אותה,,בתגובה לתגובה, למשל אם משהוא כתב על בדיקות מסוימות שעשה או על הרגשה פיזית מסימת,הן ל...
אם אכן זה מהדמיון
מאחר ורוב התשובות לתגובות
מהכותב,,נשמעות כאמתיות ואין הם שוללים את התגובה
אלא מאמתים אותה,,בתגובה לתגובה,

למשל אם משהוא כתב על בדיקות מסוימות שעשה או
על הרגשה פיזית מסימת,הן לטובה והן לפחות טובה,

לכן כדאי לציין שהנכתב הוא דמיוני ואז התגובות
תהינה בהתאם

09/03/14
אכן ברוב המקרים צריכה
התיחסות למה שכתוב לא תמיד מתארת
את הכותב במצב הנתון.לעיתים הכיתוב
מפרי הדמיון.
הסבר יפה ומשכנע על האני של הכותב
אתם צודקים .והנה ליעקב,לך זה אפילו פותח פתח לכתב מהדימיו בלי שיחשדו בך שאיזשהו עניין קרה באמת גם לך.מלינה היקרה,פעם היה לי מורה לציור,שאמר לי,שכשאני מציירת עץ וכותבת מתחת לזה"עץ"סימן שהציור ...
אתם צודקים .והנה ליעקב,לך זה אפילו פותח פתח לכתב מהדימיו בלי שיחשדו בך שאיזשהו עניין קרה באמת גם לך.מלינה היקרה,פעם היה לי מורה לציור,שאמר לי,שכשאני מציירת עץ וכותבת מתחת לזה"עץ"סימן שהציור אינו טוב.כך גם אם ניכתב "דימיוני",צריך לקורא לתת לשער מה מהכתוב מציאותי(כי בכל כתיבה יש משהו,איזשהו גרעין מהמציאות)ומה דימיוני.רק כשהסיפור לגמרי אמיתי,יש הכותבים"אמיתי לגמרי".
שרלה היקרה,בודאי ,קבלי חזרה,וצביה היקרה,תודה על התמיכה.
לפער בין היוצר לבין גוף ראשון יחיד ביצירה קוראים דמיון. מי שאינו מבין זאת ראוי ל"תעודת אניות".
10/03/14
חיפשתי ולא מצאתי אף מילה על 'האני' מיודענו מהצ'אט.
אז לא נאמר עליו כלום למרות הכותרת ...
אופסס... כנראה התכוונת למשהו אחר, טובה. חחחחח
כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
פוסטים אחרונים

יום הקדיש הכללי
היום,י' בטבת,הוא יום הקדיש הכללי של האנשים שיום מותם אינו ידוע.במסורת זהו יום צום בו החל המצור על ירושלים טרם חורבן...
לקריאת הפוסט
אספר לקראת טו' בשבט אגדה סלובקית
בכפר אחד חי אכר עם אשתו ובנו התינוק. מדי יום האשה החרוצה היתה פעילה,אך בלכתה לישון,בערב, נירדמה מייד כמו בול עץ. הלך האכר ליער,למכשפה הידועה בסביבה ,וכשהיא יושבת ליד יורה רותחת,מעבירה נוזל...
לקריאת הפוסט
ברכה
שנה אזרחית מוצלחת לכל חברי מוטקה.שנת בריאות ,אושר...
לקריאת הפוסט

מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה