עד היכן מגיעה הפנטזיה הפלסטינית
למי שאינו יודע מה מהותם של שני הפסים הכחולים על דגל ישראל יקשיב למה שמסביר הפרשן הפלסטיני בראיון שבסרטון הרצ'ב.....
לאלה שאינם רוצים להטריח עצמם להקשיב להסתה אגלה כי הפרשן הפלסטיני מסביר ששני הפסים על דגל ישראל מסמלים את גבול ההתפשטות של ישראל בין הנהרות הפרת והנילוס.

אני כבר בן שבע עשרה וזה קרה היום וגם לפני 70 שנה
השבוע חגגתי ימי הולדת 17 לשלושה נכדים
ביום שבת לנכדה והיום לנכד ונכדה תאומים.
הסתכלתי עליהם גבוהים ויפים
הנכד עבר את הגובה שלי באותו גיל 181 סמ
המישפט "אני בן 17 " עורר בי זיכרונות
הסתכלתי...
לקריאת הפוסט
מי הוא האיש שמצליח לרגש רבים ולגרום לנו לריגוש
המילים היוצאות מפיו הן נבואה וציווי לעולם להכיר בזכותנו להתקיים בארץ אבותינו.
זה מה שעשה ביקור במישרפות של אושויץ ובירקנאו. שם ראה את הזוועות ואת תאור שיירות היהודים שנאספו מכל קצוות תבל והובלו...
לקריאת הפוסט
הנה קרב יום העצמאות ה70 לקום המדינה ולא נישכח את הנופלים
אמהות שאיבדו את בניהן במילחמות ישראל שילמו מחיר יקר והיו אמהות ששיכלו שניים מילדיהן.
יוסי גמזו הטיב לתאר את השכול בשיר שכתב לכבודה של כלת פרס ישראל אם הבנים.
ניזכור את הבנים שנפלו על הגנת...
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות
ולמי שמבקש לדעת את הרעיון האמיתי יעיין בהסברים הרצ"ב
הצבעים הלאומים של ישראל הם התכלת והלבן כפי שהם מוצגים בדגל המדינה. הצבעים הם חלק ממערכת הסמלים הלאומיים של מדינת ישראל ומהווים סמל בלתי פורמלי, אשר אינו מוגן בחוק. למרות אי החקיקה בנושא השימוש בצבעים אלו, כהפגנת פטריוטיות, נפוץ בקרב העם ורשויות המדינה כאחד.
תוכן עניינים
1 פורמליות הצבעים
2 היסטוריה
2.1 במקרא
2.2 בעת החדשה
2.3 לאחר קום המדינה
3 כחול מול תכלת
4 קישורים חיצוניים
5 הערות שוליים
פורמליות הצבעים
התכלת והלבן אינם צבעים לאומיים במובן הפורמלי והחוקתי ואינם מעוגנים כסמל לאומי בשום חוק, אך הם מהווים צבעים לאומיים במובן בלתי פורמלי ומהותי כאשר רוב העם מזדהה עם הצבעים הללו, וישנו שימוש תרבותי בצבעים אלו כמיצגי המדינה היהודית והלאום. בנוסף, משמשים הצבעים את המדינה בהדפסת מסמכים בחותמות בדגלים ובקישוט אירועים ממלכתיים.
היסטוריה
במהלך הדורות זוהו הצבעים: תכלת ולבן, עם הלאום היהודי, התנועה הציונית, היישוב העברי המתחדש בארץ ולבסוף זוהו דה פקטו עם מדינת ישראל והעם היהודי היושב בציון.
במקרא
הציון הראשוני לשימוש בצבעים סמליים אלו על ידי בני ישראל נמצא עוד בתורה בספר במדבר:
Cquote2.svg
ו?י??אמ?ר ה', א?ל-מ?ש??ה ל??אמ?ר. ד??ב??ר א?ל-ב??נ?י י?ש??ר?א?ל, ו?א?מ?ר?ת?? א?ל?ה?ם, ו?ע?ש?ו? ל?ה?ם צ?יצ?ת ע?ל-כ??נ?פ?י ב?ג?ד?יה?ם, ל?ד?ר?ת?ם; ו?נ?ת?נו? ע?ל-צ?יצ?ת ה?כ??נ?ף, פ??ת?יל ת??כ?ל?ת. לט ו?ה?י?ה ל?כ?ם, ל?צ?יצ?ת, ו?ר?א?ית?ם א?תו? ו?ז?כ?ר?ת??ם א?ת-כ??ל-מ?צ?ו??ת ה', ו?ע?ש??ית?ם א?ת?ם; ו?ל?א-ת?תו?רו? א?ח?ר?י ל?ב?ב?כ?ם, ו?א?ח?ר?י ע?ינ?יכ?ם, א?ש??ר-א?ת??ם ז?נ?ים, א?ח?ר?יה?ם
Cquote3.svg
? במדבר ט"ו פסוקים 37-40.
פרשה זאת, שנכנסה לתפילה היהודית (בקריאת שמע), קובעת כי צבעי הציצית יהיו תכלת ולבן[1], אך כיום לא נהוג לצבוע את הפתיל בתכלת מפני שלא יודעים איך להפיק את הצבע המיוחד בצורה המקראית.
ציצית עם פתיל תכלת בקשירה לפי מנהג היהודים הקראים
התכלת והלבן לא שימשו רק בטלית ובציצית כי אם גם בבגדי הכהנים[2] ובבית המקדש: התורה מצווה על בני ישראל להכיל את הצבע תכלת בבגדי הכהן בתוך החושן האפוד והמצנפת
Cquote2.svg
ו?ע?ש??ית? א?ת-מ?ע?יל ה?א?פו?ד כ??ל?יל ת??כ?ל?ת
Cquote3.svg
? שמות פרק כח' פסוק 31
Cquote2.svg
ו?ע?ש??ית? חש??ן מ?ש??פ??ט מ?ע?ש??ה חש??ב כ??מ?ע?ש??ה א?פ?ד ת??ע?ש??נ?ו? ז?ה?ב ת??כ?ל?ת ו?א?ר?ג??מ?ן ו?תו?ל?ע?ת ש??נ?י ו?ש??ש? מ?ש??ז?ר ת??ע?ש??ה א?תו?
Cquote3.svg
? שמות כ"ח פסוק 15
Cquote2.svg
ו?ש??מ?ת?? א?תו? ע?ל-פ??ת?יל ת??כ?ל?ת ו?ה?י?ה ע?ל-ה?מ??צ?נ?פ?ת א?ל-מו?ל פ??נ?י-ה?מ??צ?נ?פ?ת י?ה?י?ה
Cquote3.svg
? שמות כ"ח פסוק 37
עם היציאה לגלות ודעיכת הלאומיות היהודית הופסק השימוש בצבעים אלה כצבעי לאום והומר בשימוש קהילתי-דתי. את הדבר ניתן לראות בשירת ימי הבניים ובגמרא.
בעת החדשה
התנועה הציונית המתחדשת רצתה להפוך את היהודים הגלותיים לעם, ועל כן פנתה לסמלי העבר שסביבם רצתה לאגד את העם. תמורה זאת הובילה לשינוי חשוב מאוד בשימוש בתכלת ובלבן, והם הפכו בעיקר לצבעי התנועה הציונית. בין הסמלים שאומצו על ידי התנועה היו שאומצו ברישמיות והיו סמלים אחרים שאומצו באופן בלתי פורמלי, גם הצבעים התכלת ולבן אומצו על ידי התנועה הציונית באופן בלתי פורמלי. הראשון שהתייחס לצבעים אילו כצבעי הלאום היה המשורר היהודי האוסטרי אברהם אלעזר בשנות ה-60 של המאה ה-19 העלה אברהם את הרעיון להשתמש בצבעים התכלת והלבן בדגל של עם ישראל משום שאלו הצבעים בטלית אשר בה מתעטף היהודי בתפילה. את רעיונותיו העלה אברהם בשירו "צבעי ארץ יהודה" משנת 1864:
Cquote2.svg
צבעי הארץ האהובה הם תכלת-לבן הם גבולות יהודה;
Cquote3.svg
דגל בראשון לציון, שנת 1885 (שיחזור משוער)
הבא בתור לתמוך ברעיון היה הסופר מרדכי בן הלל הכהן אשר תיעד מסיבה לכבוד יום הולדתו ה-100 של משה מונטיפיורי, בשנת 1884
Cquote2.svg
ובה בפעם הראשונה גילינו לפני הקהל הרחב את צבעינו הלאומיים, כי רבים לא ידעו כי תכלת ולבן הם צבעי עמנו
Cquote3.svg
? מרדכי בן הלל הכ
מה רע בדת שמתחברת עם החילונים. מה רע בדת הפוליטיקה? כל העולם סובב מסביבה.
אבל זה פחות חמור מהורסייך בעמך-אלה החיים בתוכינו ופוגעים בנו -בעם ישראל.
מכנים אותנו פגרי גמלים-בשם הכתיבה היוצרת וחופש הביטוי.
אז גלשתי יותר מידי. כולה דיברנו על שלד גמל. מה משקלו לעומת הסירטון שהעלאתי.