בנופלם ציוו לנו את החיים
מה אומר או מביע לכם חברותי וחברי המשפט האלמותי הזה ?

האם הוא משפט מנחם ומביע תקווה והקלה בכאב האישי ?
או
האם יש אמת במשפט הזה?
או
הוא משפט נדוש הנאמר כלאחר יד כשאין משהו אחר לומר ?
מהי באמת שירה ?
מהי באמת שירה
מילים הפורצות מהלב והנשמה
המביעות רגשות ואהבה
או מילות של זעם ועברה
או מתארים יפי טבע ואישה
ומשתפכים במילות ערגה
אזי מהי באמת שירה
האם בה מילות נוחם וחמלה
עברתי לאיטי...
לקריאת הפוסט
מוות ? = עניין של זמן 6.
אני בעוונותי הרבים מאין ספור חשתי ביום ד' השבוע אחר צהרי היום, כנראה בשעות הסייסטא של עובדי ורופאי המקופח"ים,
כי מזה כבר יומיים תמימים לוקה בגמגום קל עד כבד כאשר המחשבה רצה לפני המילים ולי...
לקריאת הפוסט
שחר חדש מפציעה באתר מוטקה
כתבתי לערה אתמול את המייל הזה, לעת ערב תשובתה המדברת עבור עצמה.
שלום לערבה
זהעתה הצהרת שלא יהיו יותר פרסומות
והנה פרסומת של יוני בוזגלו
בשם "חשיבות הפרסום באמצעות לוחות שנה"
אני...
לקריאת הפוסט
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות
זהו משפט נחמה..אני מעדיפה שבחייהם יצוו לי חיים...ולא..כמו בשיר..."הנעורים שבאו פתע אל סופם"
כאם שכולה...אין נחמה,בייחוד שהורים קוברים את ילדיהם. ואולי הנחמה היחידה ,שנתנו לנו שנים יפות של חיוכים..אהבה וזיכרון שלא ימחה לעולמי עד.בכל לבי ומאודי מייחלת לשובם בשלום של כל בנינו.
ממש לא נדוש. כל חייל שנופל על הגנת המדינה
את חיו נותן עבור האזרחים, מגן על האנשים בגופו.
זו ההקרבה הכי גדולה שקיימת על מנת לאפשר
לאזרחים לחיות חיי שיגרה שקטים ללא פיגועים וטילים.
זה שבר נוראי לאבד בן/בת שנופלים על הגנת המדינה.
אין פיצוי ואין נחמה לעולם. כאב האובדן צורב את הלב
כל רגע, שעה, שנה .........
אכן הוא אמור להיות משפט מנחם (נחמה פורתא).
אבל יש במשפט הזה גם צוואה !
הנופלים אומרים לנשארים: היו חזקים, חייו !
אנחנו נפלנו אבל אתם חייבים להמשיך למען יתר בני המשפחה, למען השלמת/הגשמת תוכניותינו.
בעיני זהו משפט עוצמתי.
כמובן, כמו הרבה מילים שבשימוש הוא הופך לאט להיות נאמר לצאת ידי חובה.
כפי שהכרתי את בני שנהרג במשימת חילוץ פצועים בעת מלחמה ועוד נופלים אחרים, כולם אהבו את החיים, ובצאתם להילחם ולהגן על הבית והמדינה, לא האמינו כי הם יהרגו ולא ישובו מהמלחמה בחיים.
צוואה בדרך כלל, נאמרת ו/או נכתבת טרם מותו של נותן הצוואה.
למיטב ידיעתי, הנופלים לא השאירו כל צוואה, לא בכתב ולא בעל-פה טרם מותם.
כפי שנכתב בגין ימי הזיכרון לחללי מלחמות ישראל , ולשואה והגבורה:
"משנאלמה וחלפה תרועת הפסטיבלים:
יום הזיכרון לשואה ולגבורה,
יום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל,
יום העצמאות,
כשמנהיגי העם בישראל, לא יהיו בפוקוס המרכזי,
ימי השגרה יחזרו למסלולם.
אלה שלא נפגעו, ושלא חסר להם דבר,
אלה שלא כואב להם,
ימשיכו בשגרת חייהם הרגילה.
אלה שאבדו את היקר להם מכל,
אלה שאין ידם משגת לחיות בכבוד,
ימשיכו להתמודד כל אחד בדרכו עם כאבו,
כשלאיש לא אכפת.
העיקר שבימי הזיכרון, וביום העצמאות,
מנהיגי העם בישראל באו לנקות את מצפונם,
מי במלל ומי בהבטחות סרק ושווא.
ולתפארת מדינת ישראל."