הייתה זו בירוקרטיה או מעשה חלם שטירטרו אותי חודשיים

שלשה חודשים אני נילחם בביוקרטיה . שלושה חודשים אני מתרוצץ על מנת לברר למה ומדוע? לא ידעתי גם מה אני צריך לברר לא ידעתי מדוע אני צריך לברר את מה שאני לא יודע מה לברר. . אפשר לומר שזה סיפור חלמאי. אם הוא לא היה מטרטר אותי כל כך חזק הייתי פורץ בצחוק. או אולי הייתי חייב לצרוח ועוד איך לצרוח. נגד הביוקרטיה שמתיחסת אל ציבור הצרכנים כמספרים ומתעלמת מכך שמדובר בצרכנים שבלעדיהם אין זכות קיום למוסד. הסיפור החל בהפניה של מרפאת עיניים בבית החולים מאיר להזרקה תוך עינית סידרה של 3 זריקת לוסנטיס שאינן בסל הבריאות ועלותן 7000 ש"ח לכל זריקה. "אם אתה חבר קופת חולים מושלם תצטרך לשלם 300 ש"ח על כל זריקה" כך הודיעה לי רופאת העיניים כשהיא מציידת אותי בהפניה להזרקה. "עליך להצטייד באישור המחוז ולהמציא 2 טופסי 17 עם מספרי קודים שפורטו" הוסיפה הרופאה הנחמדה. ואכן קופת חולים השיגה לי את אישור המחוז וציידה אותי בשני טופסי 17 המתאימים אולם סרבה לקבל את התשלום בסך 300 ש"ח בטענה שאת התשלום צריך לגבות בית החולים. וכך התרוצצתי שבועיים מתחנן שיקבלו ממני את התשלום בסך 300 ש"ח (. אופי של יקא). שני הגורמים , קופת חולים כללית ובית החולים מאיר לימדו אותי את משחק הפינג פונג. אף אחד לא הסכים לקבל את התשלום והפנה אותי אל הגורם השני בטענה שהוא הגורם שצריך לגבות את הסכום. . בית החולים הסכים להזריק לי את הזריקה הראשונה על סמך המסמכים שהצגתי. מנגד פנתה מרפאת קופת חולים אל המושלם לברר מי הגורם שיואיל לקבל ממני את התשלום. ואז נחתה עלי הפצצה המפתיעה . . המושלם אינו מאשר את הזריקה מאחר ואין התוויה לא בארץ ולא בעולם לטיפול בבעיה שלי וציינו מספר המבטא את האבחנה המבטאת בצקת ציסטית בעיין(כתוצאה מניתוח רישתית שעברתי לפני 3.5 שנים.) קיבלתי את הודעת הדחיה שחתומה ע"י הרופאה האחראית על התרופות. מכאן החלה מערכת הטרטורים.שגובלת באטימות. שיחות טלפון למושלם למנהל במושלם , למדור התלונות במושלם . אף אחד אינו יכול לענות לי מדוע לא אושרה הזריקה למרות שבית החולים מסר לי כי הם מבצעים מאות זריקות כאלה. ביקשתי לשוחח עם הרופאה הממונה על התרופות ונעניתי בשלילה. "אתה לא יכול לשוחח איתה." הציעו לי להגיש ערר. שלחתי ערר ואני ממתין לתשובה.שאולי תגיע אי פעם. אולם משהוא הציק לי. חשבתי לעצמי שלא יתכן שבית החולים ימסור לי אינפורמציה מוטעית . משהוא כאן מסריח. עיינתי שוב בכל המסמכים אחד לאחד ואז שמתי לב שהמספר המבטא את הסיבה לזריקה הרשום במסמך של קופת חולים מושלם שונה מהמספר הרשום בהפניה של בית החולים. .בתחילה לא יחסתי לכך משמעות יתכן וקוד אחד מבטא את ההבחנה שלשמה הופנתי לקבל את הזריקה והקוד שציינה קופ"ח מושלם הוא קוד הזריקה. החלטתי לפנות אל רופא המשפחה שיברר את הנושא. . אתמול קיבלתי שיחת טלפון מפתיעה מרופא המשפחה שהודיע לי כי המושלם טעה בסוג ההבחנה ואני כן זכאי לקבל את זריקות הלוסנטיס. מצחיק או מעציב. חודשיים אני מנסה לברר את סיבת הדחיה של המושלם מבלי שיאפשרו לי לשוחח עם רופאת התרופות של המושלם. שלחתי מכתבים לבית החולים , לועדת ערר תשובות לא קיבלתי . והדחיה נשארה בעינה "הבעיה שלך אינה מצדיקה קבלת זריקות לוסנטיס". . אילו רק היו מאפשרים לי לשוחח עם רופאת התרופות הייתה מתבררת הטעות והיו חוסכים ממני טרטורים. האם זו לא הביוקרטיה במיטבה?או אולי נכון יותר לומר מעשה חלם בינתיים נאלצתי לבטל את התור שנקבע לי לקבלת הזריקה ועכשיו אצטרך להמתין עוד חודש לתור חדש.ובינתיים משהוא מתרחש שם בעיין. . .אני מקווה שניתן עדיין לעצור את סיפור הבצקת. אבל חשוב יותר לעצור את מערכת הטרטורים . מערכת שמסתכלת עלינו כמספרים .
והזכות לקבל שנדחתה.הבעיה שהערעור
לוקח זמן ומי יודע מה תהיה התשובה.
"סקנדל!"
זה מסוג האירועים
שאדם מתפלל בסתר לבו
שלא יקרו,
"שלא נצטרך"...
אין לי ספק
שלגבי בני 80 ומעלה
צריכות להיות הוראות מיווחדות
במערכת הבריאות
אוי למערכת בריאות
שמטרטרת זקנים.
זוהי מעילה בתפקיד.
במיוחד אתה
(והדור שלך שלנו)
תרמתם למדינה הזאת
את נפשכם, גופכם בריאותכם,
כל מאודכם.
צר לי מאוד לקרוא על מעשי רשלנות כאלה.
בכל לבי אני מאחלת לך בריאות טובה.
שמור על עצמך.
אראלה
מוסד רווחי לא ירשה לעצמו לנהוג כך בלקוחותיו שהרי הם מקור הרווח שלו
הפואנטה היא האטימות של המערכת שבסופו הסתבר שאני כן זכאי לקבל את הזריקות לאחר שהתברר כי הם טעו במספר התרופה ורשמו מספר של תרופה שאולי מתאימה לסוסים.
אילו היו מאפשרים לי לשוחח עם רופאת התרופות היו חוסכים ממני את כל הטרטורים
אמורה לטפל בחבריה
גם בלי
"להפעיל מחשבון"
של רווח והפסד.
הקוים המנחים הם קודם כל
בריאות הפציינט.
אלה דיני נפשות.
אחרת אין אמון.
ואינה ראויה לשמה.
חבל ומביש שנתקלים
ברשלנות.
תהיה בריא.