אנטי אייג'ינג - אאוט, יופי בוגר - אין
מגזין הסטייל המובילAllure הצליח לאחרונה לעורר רעש עולמי, כשהעורכת שלו הכריזה באופן נחוש וחגיגי שהמונח "אנטי אייג'ינג" לא יהיה עוד בשימוש במגזין, וקראה לתעשיית היופי להצטרף אליה.
"במונח הזה טמונה הנחה מובלעת, שההתבגרות היא אויב שצריך להילחם בו", כתבה עורכת המגזין מישל לי בטור הדעה של גליון ספטמבר. "ההסתכלות על השנים שאחרי גיל 35 כעל מדרון תלול ולא נעים, היא שלילית ומיותרת. עלינו לחגוג את היופי ואת הבריאות של כל גיל על בסיס יומיומי. כדי לשנות את התפישה של עניין הגיל צריך לשנות קודם את הדרך שבה אנחנו מדברים על הנושא".
נערת השער שנבחרה לייצג את המסר היא השחקנית המוערכת הלן מירן בת ה-72– סמל אהוב של נשיות, עומק וכישרון. "אני נעלבת כשאנשים מתנהגים אלי 'בהתאם לגילי'", אומרת מירן בכתבת השער, "אם מישהו יציע לי את מקום הישיבה שלו, אני אסרב תמיד".
מירן, זוכת האוסקר, שגדלה בבריטניה כבת לאבא רוסי ואמא אנגליה, מספרת בראיון שתמיד אכפת לה מטיפוח העור והשיער שלה, אבל היום היא לא תהפוך את הטיפוח לפולחן יומי מורכב. מירן מעידה שהיא מספרת את עצמה לבד הרבה פעמים, וגאה אם מספיקה לנקות את הפנים פעם ביום כמו שצריך. כלומר היא לא נלחמת בחורמה בסימני הגיל, ובהתאם לא היססה להצטלם לשער המגזין בצילום שחשף את הקמטים ואת השיער הלבן.
אין באמת קרם או מסיכה שיכולים לעצור את הזמן
שוק האנטי אייג'ינג גילגל ביליוני דולרים בעשרים השנה האחרונות. צילום אילוסטרציה: Shutterstock
המונח "אנטי אייג'ינג" נכנס לשיח בשנות ה-80' ופרנס להפליא את תעשיית הקוסמטיקה העולמית, שהזדרזה לעלות על הגל ולייצור מוצרים שהיו אמורים להחזיר עלומים לנשים מתבגרות. שוק האנטי אייג'ינג גילגל ביליוני דולרים בעשרים השנה האחרונות, ובנות ה-50 ומעלה הפכו לכוח שהזין את התעשייה הזאת, וצרך את ההבטחות לעור שאינו מזדקן.
במהלך השנים נבלמו מבחינה חוקית פרסומים בנושא אנטי אייג'ינג של חברות קוסמטיקה גלובליות, כדי לא לגלוש להטעייה של הציבור מאחר שאין באמת קרם או מסכה שיכולים לעצור את הזמן ולהילחם בגיל.
כמו כן, בשנים האחרונות קמה תנועה עולמית של בלוגרים שמחו על המונח "אנטי אייג'ינג'", והפכו את ההימנעות ממנו לדגל. ג'יין קנינגהאם למשל, מייסדת ארגון הבלוגרים הבריטי, הפסיקה כבר מזמן להשתמש במונח "אנטי אייג'ינג" והחליפה אותו בביטוי ‘age inclusive`.
כשהיא כותבת על מוצרי קוסמטיקה לבנות 50 פלוס, היא כותבת שהם מיועדים לעור בוגר, מבלי להציב את הנעורים כאידיאל ולגרום לנשים בשלות להרגיש שהן נלחמות בהתבגרות שלהן ומתרחקות מאידיאל היופי המקובל.
"הייתי רוצה לראות מותגים מקדמים מודלים שונים של יופי, ולא מציגים רק נשים צעירות כיפות ומתעלמים מכל השאר. אין סוג אחד של יופי אלא הרבה סוגים", אמרה קניגהאם בראיון לעיתון הבריטי הגרדיאן.
הטרנד הנוכחי: עור קורן שמושג על ידי סגנון חיים שלם
בוגר זה יפה. צילום: Shutterstock
כעת היוזמה של המגזיןAllure צוטטה בכלי תקשורת רבים ועוררה דיונים, אמפתיה וגם הערכה. עיתונאים רבים ציינו שהמהלך של המגזין הוא אמיץ, מאחר שקיום העיתון תלוי במפרסמים גדולים מתחום הטיפוח, שההכנסות שלהם מתבססות בשנים האחרונות לא מעט על תעשיית האנטי אייג'ינג.
אבל את המגמה של הכשרת היופי הבוגר אי אפשר לעצור. השחקניות הלן מירן ולורן האטון (76) והדוגמנית סילביאן דגונסט (59) אפורות השיער, קיבלו קמפיינים מובילים השנה. גם הבלוגים העצמאיים על יופי חסר גיל הולכים ומתרבים.
המנהלת המדעית של מותג הקוסמטיקה "וישי", אליזה סימונפיאטרי, אומרת בראיון לגרדיאן שנשים בוגרות מצפות היום להיראות אחרת מבעבר. "הטרנד הנוכחי הוא עור קורן, שמושג באמצעות סגנון חיים שלם שכולל הימנעות מקרינת השמש, חיים ללא סטרס, תזונה בריאה ומודעות למצב המנטלי".
אם כך שננו: הרמוניה בין גוף ונפש היא המצב הנחשק היום, ולא מרדף חסר שקט ונטול קבלה עצמית אחרי מהפכות קוסמטיות שטחיות. מתברר שהקואצ'ר, המאמנת האישית, התרפסיטית או הפסיכולוגית יכולים להפוך אותך לרגועה ויפה, הרבה יותר מאשר הקוסמטיקאית שלך. זו כנראה הבשורה החשובה באמת.
[#middleBanner]
הילדה הרעה של עולם האופנה - כבר בת 75
השראות סטייל ואופנה לגיל 50 פלוס
סבתא בת 60 היא כוכבת הטיפוח של יו טיוב
דוגמנים מעל 60 כובשים את המסלול
פאשיניסטיות נפלאות: נשים מעוררות השראה
לא גימיק: הדוגמניות המבוגרות לוהטות מאי פעם
אוהבים אופנה? הצטרפו לקהילת אופנה ויופי של מוטק'ה
המיתוס: גזירת קצוות גורמת לשיער לצמוח מהר יותר
נכון או לא נכון: לא נכון. אין קשר בין תדירות התספורות...