חברות הסלולר: לעבור או לא לעבור
רוצים לעבור לחברת סלולר חדשה? רעיון מצוין. המחירים יורדים, אפשר לנייד את המספרים, הקנסות בוטלו ואין שום סיבה לשלם את המחיר הגבוה ששילמתם עד עכשיו. אבל חכו עם המהלך הזה שבוע-שבועיים
צפריר בשן
20/05/12

בשבוע החולף רעשה המדינה כולה: דומה שחברות הסלולר החדשות, אלה שיש להן תשתית משלהן ואחיותיהן הווירטואליות, צצו תחת כל כותרת רעננה. והמחירים? הו, המחירים! רק 115 שקל! רק 100 שקל! רק 90 שקל!
ולפיכך, ודאי הרהרתם גם אתם בשבוע החולף על מעבר לספקית שירותי סלולר חדשה: נעימה יותר, זלה יותר, נחמדה יותר, לא משקעי העבר הכואבים שדומה שיש לכל ישראלי עם הטריומוירט הישן פלאפון-סלקום-פרטנר.
ובכל, למי שמעוניין לעבור לחברה סלולרית חדשה אפשר רק להגיד: רעיון מצוין. משרד התקשורת הוריד בשנים האחרונות כמעט את כל החסמים האפשריים במעבר בין חברות. אם תרצו לעבור לחברה חדשה תוכלו לשמור על המספר הישן, לא תחויבו, קרוב לוודאי, בתשלום קנס על עזיבת התוכנית שלכם, ובקיצור, מדובר במהלך קליל מאי פעם. נכון שייתכן שתידרשו לשלם את מלוא התשלום על המכשיר שלכם (שעד כה שילמתם לאחת משלוש החברות הסלולריות ב-36 תשלומים), אבל מה לעשות, גם זה הוגן למדי.
ובכל זאת, למרות האטרקטיביות חסרת התקדים של המעבר לחברת סלולר חדשה, אני חייב להמליץ: אל תעשו את זה! חכו שבוע. חכו שבועיים. חכו אפילו חודש. אל תמהרו.
הסיבה להמלצה הזו היא מוקדי שירות הלקוחות. בימים האחרונים כבר נפוצים בתקשורת קטעים המתארים המתנה של שעות ארוכות במוקדים של החברות, גם הוותיקות וגם החדשות, מוטב לא לדבר עם חברות סלולריות משום סיבה שהיא: מוקדי השירות שלהן פשוט לא מסוגלים לעמוד בעומס.
מוקדי שירות בחברות סלולר מתוכננים לתת מענה לאחוז מסוים מכלל המנויים שלהם מדי יום. המודל שלפיו מחושב מספר נציגי השירות הוא מודל היסטורי, המבוסס על הניסיון של החברות בישראל ובעולם של כניסת שיחות למוקדי השירות.
בימים אלה מספר הפניות למוקדי השירות מזנק פי כמה וכמה. התוצאה היא שלא משנה מה הסיבה שבעטיה אתם מחייגים לחברת הסלולר: בין אם כדי לעבור לחברה מתחרה ובין אם אתם רוצים לבקש לשלם לחברה שלכם חשבון סלולרי כפול, הטיפול בפנייה שלכם יארך המון המון זמן. ההמתנה לנציגי השירות היא כרגע ארוכה במידה בלתי נסבלת. וזה נכון, קרוב לוודאי, גם בחברות שמעוניינות לקלוט את הלקוחות העוזבים את פלאפון-סלקום-פרטנר.
אז כן, כדאי להחליף חברת סלולר. אין סיבה להמשיך לשלם חשבונות מנופחים. דומה שמצוקה צרכנית אחת הולכת ונפתרת לנגד עינינו המשתאות. ועדיין, מוטב לכם לחכות שבוע-שבועיים לפני שאתם מחייגים (או אפילו מפקססים) למוקד השירות כדי להיפרד ממפעילת הסלולר. חבל על הזמן שלכם ועל העצבים שלכם.
עוד על צרכנות נבונה:
מגה הטעתה צרכנים: נקנסה ב-130 אלף שקל
כרטיסים למופעים: לקנות בזול
רהיטים: חכו למבצעים
חשבון חשמל: לשלם פחות
מטבחים: לקנות נכון
כרטיסי אשראי: חשוב לדעת
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
עוד על צרכנות נבונה:
מגה הטעתה צרכנים: נקנסה ב-130 אלף שקל
כרטיסים למופעים: לקנות בזול
רהיטים: חכו למבצעים
חשבון חשמל: לשלם פחות
מטבחים: לקנות נכון
כרטיסי אשראי: חשוב לדעת
להתייעצות עם מומחי מוטק'ה:
פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות
0
אהבו
0
כתוב/י תגובה...
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי
איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?
עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים
רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל
בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...
מוטק’ה גם בפייסבוק
סייר תמונות