חזרה להכסף שלי

טלפון, אינטרנט, טלוויזיה: לשלם פחות

ברגע שיצאתם מחוזה ההטבות שלכם ספקיות התקשורת מחדשות את החוזה אוטומטית, והפעם במחיר מחירון. אפשר להתעקש ולהוריד את המחירים באופן משמעותי
צפריר בשן 10/10/11
טלפון, אינטרנט, טלוויזיה: לשלם פחות
אי אפשר לעקוב אחרי כל המבצעים, המסלולים וההטבות של כל ספקי התקשורת שלנו. לרובנו המכריע יש ספקי טלוויזיה רב ערוצית ותשתית אינטרנט, ספקי טלפון, שיחות בינלאומיות, סלולר, ספקיות אינטרנט. גם אם השכלנו לחתום עם כל אחת מהספקיות על חוזה משתלם לשנה או שנתיים, מה קורה אחרי זה? מה קורה בתום 12 או 18 החודשים שלכם עם הוט? סלקום? פלאפון? יס? נטווז'ן? סמייל? התשובה היא שמרגע שיצאתם מחוזה ההטבות שלכם, ספקיות התקשורת מחדשות את החוזה אוטומטית (הן מחויבות להודיע בדואר שתקופת החוזה מסתיימת, אבל רובנו לא קוראים את הדואר הזה) - והפעם במחירי מחירון. מחירי המחירון הם מחירים שאף אחד לא בוחר לשלם, ויחד עם זה רבים מאוד משלמים בגלל חוסר תשומת לב. מה זה אומר? זה אומר, למשל, שאתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים פי שניים על אותו שירות מרגע שיצאתם מתקופת המבצע. בחברות הסלולר והשיחות הבינלאומיות אתם עשויים לזהות לפתע קפיצה של פי שניים או שלושה בסך כל ההוצאה ברגע שסיימתם את תקופת ההטבה. ומי שלא עוקב אחר החשבונות שהוא מקבל מהספקים, עלול לגלות את הזינוק בתעריפים רק אחרי חודשים רבים ויקרים. מה עושים? מתקשרים לספקיות התקשורת, סובלים סבל רב במענה הטלפוני שלהן, ודורשים את המבצע החדש. בחברות רבות יגידו לכם שהמבצע הוא רק למצטרפים חדשים, אבל הסירו דאגה מלבכם: המבצעים מיועדים גם למשתמשים ותיקים שמאיימים לעזוב את הספק. אם תגידו לספק אחד שאתם מתכוונים לעבור לספק מתחרה, מובטח לכם מבצע חדש ואטרקטיבי. במילים אחרות, חברות התקשורת ימשיכו לטפח מודלים עסקיים המבוססים על עושק של לקוחות לא ערניים. הניסיון מוכיח שלרוב אלה לקוחות מבוגרים שחוששים מהדיאלוג המתיש עם הספקיות. אם גם אתם לקוחות כאלה ואין ביכולתכם לנהל משא ומתן כזה, דאגו שמישהו מבני משפחתכם יתקשר אל ספק התקשורת מביתכם (אתם תידרשו לענות לכמה שאלות מזהות) וינהל את המשא ומתן בשמכם. אם תשכילו לבדוק אחת לחצי שנה או שנה את מצב המבצעים שלכם מול חברות התקשורת ולחדש את המבצעים שלהן בזמן, אתם עשויים להפחית את הוצאות התקשורת שלכם בחמישים אחוזים ויותר על בסיס קבוע. ואם לא? אז גם אתם תהפכו לחלק מהסטטיסטיקה של הצרכנים השותקים, שספקיות התקשורת עושות הון על חשבון השתיקה שלהם.
עוד על צרכנות נבונה:

טלפונים סלולריים: הסכמי התקשרות חדשים

שידורי עידן: יותר ערוצים בפחות כסף

מים: הדרך הזולה והנכונה

סימון מחירים: המחיר הקובע

להתיעצות עם מומחי מוטק'ה:

פורום צרכנות, תלונות ותגובות
תגובות  0  אהבו 

כתוב/י תגובה...
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
עריכת תגובה
השבה לתגובה
עוד בהכסף שלי

איך להיזהר מעקיצות נדל"ן?

עד גיל 40 ניסתה טובה רוכברגר-מאיר (63) להקים עסקים, בעיקר בתחום ההלבשה, ו"בכל פעם זה היה כישלון מפואר", היא...

לקריאת הכתבה
כך תחסכו כסף בתשלום החשבונות השוטפים

רובנו מודעים למושג כלכלה נבונה, שהמוטו שלה הוא "לא צריכים - לא צורכים". אבל מה קורה עם החשבונות השוטפים,...

לקריאת הכתבה
מחברים את האזרחים הוותיקים לדיגיטל

בעשור האחרון חלה עלייה משמעותית מאוד בקרב האזרחים הוותיקים בשימוש במחשב בכלל ובאינטרנט בפרט: לפי סקר...

לקריאת הכתבה
מוטק’ה גם בפייסבוק
למעלה
חזרה